Pysytään tarkoin Jeesuksessa Kristuksessa

EiPiäPettääItseään

Älkää rakkaat Jeesuksen seuraajat antako yhteisöjenne joihtajien ja opettajien kiinnittää itseänne yhteisöönne ja sen opettajiin (= opittuihin tapoihin, henkilöihin jumalanpalvelusmenojen muotohin etc.). Kootaan sieltä minne Jeesus Herramme on kylvänyt, pysytään Jumalan armossa ja hänen tuntemisessaan. Pysytään Jeesuksen Kristuksen kuolemaan istutettuina, sillä Jeesuksen Kristuksen uhrilla on meidän kaikki syntimme sovitettu Jumalan kanssa. Jeesus on Herra.

Ei ryhdytä kokoamaan 1800 luvulla aikansa tarpeisiin syntyneistä liikkeistä ja ihmisistä, ja rakentamistaan yhteisöistä sekä heidän opetuksistaan mitään turvaverkkoja, eikä joukkoja ymärillemme, se tie pettää!

Kristinuskossa tunnetaan vain yksi tie, joka vie elämään. On vain yksi, josta Jumalamme sanoo: "Tämä on minun rakas Poikani, kuulkaa häntä!" Hän on Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja.

1.Joh 2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
1. Joh. 2:2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
1. Joh. 2:3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
1. Joh. 2:4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.

1. Joh. 2:5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
µµµµµµµµµµµµµµµµµµµµ

1.Joh. 3:10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
1.Joh. 3:11 Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme

Tästä ei sitten muuten kukaan pääse fariseusten konstilla lävitse, kyselemällä kuka on minun lähimmäiseni!

13

495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiPiäPettääItseään

Matteus 5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
      Matteus 5:41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
      Matteus 5:42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
      Matteus 5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
      Matteus 5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
      Matteus 5:Matteus 5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
      Matteus 5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
      Matteus 5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
      Matteus 5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

Eläessäni lain alla esikoislestadiolaisuudessa, oli suhteeni muihin ihmisiin epäluuloinen ja tuomitseva.
      Siis sekä muihin uskoviin, että uskosta osattomiin. Mielsin itseni erilaiseksi. En tajunnut lainkaan, että kaikki ihmiset ovat Jumalalle yhtä arvokkaita ja jokaisesta on sama hinta maksettu. Kun sitten Jeesus ilmestyi Hengessä minulle 1988 se oli valtava kokemus jota ei koskaan unohda.
      Esikoislestadiolaisuudessa täällä suomessa oli silloin evankeeliset johtajat jotka julistivat evankeliumia. Raamattu avautui aivan uudella tavalla, se ei ollutkaan enään lakikirja, vaan se sisälsi sanoman syntien sovituksesta Jeesuksessa Kristuksessa. siis evankeliumin. Tutustuin myös Lutherin opetuksiin tarkemmin.

Otiona Kristus uskosta (sisäinen) suhteeni muihin ihmisiin alkoi muuttua, heistä tuli samanarvoisia kun minäkin. Heillä joilla ei vielä ollut pelastavaa uskoa oli minun etuoikeuteni kertoa että sinunkin pelastuksestasi on maksettu täysi hinta, sinun tulee vain USKOA tämä evankeliumi omalle kohdallesi. Munulla entisellä fariseuksella on aina oppimista tässä asiassa edelleen. Kun farisealaisuuden siemenet on kylvetty 40 vuoden aikana lapsuudesta asti, niin siitä "uskosta" parantuminen kestää vuosikymmeniä. Mutta kiitos Herrani Jeesuksen hän tekee työtään minussa tänäänkin, hän on minut lunastanut pyhällä verellään synneistäni ja vie kotiin kun se päivä koittaa että täältä lähden.

Tätä samaa siunausta toivon kaikille jotka lukevat, ihan kaikille. Sinunkin syntisi on jo maksettu, sinun tulee uskoa tämä. Älä lähde tienuulle, Jumalan armo ei ole kaupan, vaan ota lahja vastaan jo tänään. Jeesuksen nimessä, aamen.

Hallelujaa

• EiPiäPettääItseään

Herra omavanhurskaus vaatimuksineen ja lakeineen heräsi jälleen. Sinun määräyksesi mukaan minun pitäisi omaisuuteni ja perintönikin jakaa? Oletko toiminut itse noin, mitä muilta vaadit?

Minkä kokoinen jälkikavu sinulla muuten on?

1. Kor. 13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

1. Kor. 13:2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

*) 1. Kor. 13:3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

Jeesus rakasti täydellisellä rakkaudella. Kysymys kuului jakeliko hän maallista omaisuuttaan ihmisille?

Ylpeillä, omavanhurskailla ihmisillä on perin kieroutunut käsitys rakkaudesta. Jeesuksestakin odotettiin leivän tekijää kansalle, ja vallankumouksellista, joka vapauttasi israelin Roomalaisten vallan alta.

Kristinusko on nykyiin kieroutunut sosiaalilaitokseksi, päinvastoin kun Jeesus opettaa. Kristityitä on koko historiansa ajan valmennettu KÄRSIVIKSI. Uushengellisyys julistaa petosta jonka mukaan kristityt ovat maailmassa ihan toista tarkoitusta, eli menestystä terveyttä ja hyvinvointia luomassa.

Room. 8:17 Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.

• teuta011

Juuri niin !
        -

• turmiota011

Tästä viestiketjusta sen hyvin pystyy näkemään , että on kaksi esikoiset ry jäsentä jotka uskovat liikkeeseen eikä Raamattuun . Kun liike on vaihtunut ,niin uskotaan pelastuksen tulleen.

• nettiuskuntu

Esikoiset ry:n yhdistykseen uskovaiset.

• VoiSitäPimeyttä

Ihmeellinen juttu Olen keskustellut näiden esikoiset Ry hyn lähteneiden kanssa Kaikki he ovat oskoneet näköjään ennen lähtemistään Yhdistykseen ja Lappiin ei ihme että ovat pihalla kun lumiukot Net ketkä jäivät uskovat edelleen Kristuksen lunastustyöhön yksin uskosta yksin armosta
      Esikois Lestadiolaiset uskovat ja kuuluvat edelleen siihen maailmanlaajuiseen seurakuntaan jonka Jeesus yksin perusti lukittujen ovien takana siksi ei tarvitse lähteä 2016 perustettuihin esikois katollislais Ev lut yhdistyksiin eikä kirkkoihin .

• Miksi_valehtelet

VoiSitäPimeyttä
      23.7.2018 10:28

Miksi valehtelet? Et ole tosiasiassa keskustellut Esikoiset ry:n jäsenten kanssa. Nimittäin kaikki me esikoiset olemme olleet jo 20 vuotta ennen liikkeen jättämistä kurkkuamme myöten täynnä Jellivaarasta johdettuja sekavia ihmisoppeja ja lapin palvontaa.

• RöyhkeitäValehtelijoita

Esikoislestadiolaiset ry ja maailmanlaajuinen Kristuksen kirkko? Kuinka joku kehtaa netissä puhua siitä liikkeestä tuolla tavalla? Liike ei ole ikinä tunnustanut maailmanlaajuista Kristuksen kirkkoa, ei ole tunnustanut edes evankelisluterilaista oppia oikeaksi.

Kun liikettä lähdettiin palauttamaan 1980 luvulla kristillisiin perusarvoihin takaisin Suomessa, niin siitä syntyi sota lakihenkisten kanssa, ja lakihenkisten juonittelu valtataisteluineen. "Apua" haettiin joka vuosi August Iisaksoniin uskovilta, Persäteriltä ja Mindeltä kumppaneineen.

• TalkkariPieni

Lopettakaa jo tämä jauhaminen. Näistä kirjoituksista kuvastaa syvä katkeruus ja se ei taida olla valona kenellekää. Miksi ette siis ole jo tyytyväisiä? Omatunto taitaa soimata ja epävarmuus siitä, että oletko juuri sinä oikealla kaidalla tiellä vai onko tie sittenkin muuttunut laveaksi, joka ei johda taivaan kotiin. Usko on jokaisella oltava omakohtainen. Sitä ei voi sukulaiset toiselle antaa. Jos nyt sukulaiset hyppäävät mereen, niin menetkö perässä? Näin on tainnut käydä monelle ajattelemattomuuttaan. Herätkää ja palatkaa Taivaallisen Isän kotiin. Vaatii varmaan nöyrää mieltä ja kunnian rietas voi olla esteenä, mutta ajattele henkilökohtaisesti, missä haluat viettää iankaikkisuutesi.

• Eikiitosjeesus

Jesse taisi olla ns. adoptiopoika. Luultavasti puoli kylää kävi Marialla harjoittelemassa kun piti keksiä noin epätoivoinen vale sille että paukahti paksuksi. Ei arvannut edes jäädä kotikaupunkiin.
      Joosehvi ryhtyi epätoivoisena sijaisvanhemmaksi että sais edes joskus.

• " EI "
        -
        Se noin mene ollenkaan, toivon että saat tuta mitä kirjoitat,
        Jeesuksen vastaista jatkuvasti.
        -

• UskovaÄläPetäItseäsi

Ateistin höpinät ovat tyhjää höpinää.

Sen sijaan arvelut siitä, että YKSIN Jeesukseen Kristukseen pelastuksensa uskovat olisivat jollakin tapaa epävarmalla pohjalla, on saatanasta lähtöisin.

Sen sijaan he joille yhdistys ja sen johtavat henkilöt mielipiteineen on muodostunut Kristuksen korvikkeeksi, heillä on huonommin asiat. Sen tien olen itse kokenut, ja Jeesus on minut siltä tieltä pelastanut, siksi tiedän tarkoin mistä puhun. Omalla (tekojen) vanhurskaudella täydennetty Kristuksen lunastustyö on Jumnalan pilkkaamista, ja siitä on aina sanktiot.

Nimenomaan siksi kaikki omavanhurskaus on vaarallista, ettei taivaaseen ole kahta tietä. Kristuksen lunastustyö on täydellinen, sen saa jokainen uskolla ansiotta omistaa lahjana. Täydelliseen ei voi koskaan lisätä mitään, muuttamatta samalla totuutta valheeksi.

• Eikiitosjeesus

Kaikki me seurataan jeesusta, lopulta maan poveen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4170
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2343
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2258
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      96
      2074
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1877
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1850
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1557
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1521
    9. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1340
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      74
      1158
    Aihe