Adventismi + sapatti + homous

epätietoinenpastori

Miten on mahdollista että homoadventistit pyhittävät sapatin?
Miten Adventtikirkon jäseneksi haluavalta testataan seksuaaliset taipumukset?

http://www.google.com/search?source=hp&ei=WDxPW6K2OcGcsgG2s7GgAw&q=seventh gay adventist&oq=seventh gay&gs_l=mobile-gws-wiz-hp.1.0.0i19l5.3534.8489..12119...0.0...105.1063.8j3......0....1.......3..0j41j46j0i131j46i131j0i22i30.0gSDvMi1oYw#scso=uid_ZjxPW4u0IIezsQHFtJGwAQ_4:390

25

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmetellä_täytyy

      Mikä kysymys tuo on. Tietysti homoadventisti voi pyhittää sapatin. Seksuaalinen taipumus ei määrittele koko ihmistä. Hän voi vaikka pidättäytyä homostelusta tuona päivänä ja osoittaa rakastavansa Jumalaa enemmän kuin taipumustaan, jos kokee näin oikeaksi.

      Seksuaalista suuntautumista ei varmaankaan kysellä millään tavalla ennen kasteelle menoa, jos ei itse ota asiaa puheeksi. Näin oletan.

    • Oletko Raamatusta koskaan lukenut miten ihminen hylkää syntinsä ja alkaa elää uutta elämää Jeesuksessa, jossa synti ei mielessä käy.

      Jotkut saatanat luulevat -pappis-ihmisetkin, että on uudesti syntyneitä homoja olemassa.

      • Ihmetellä_täytyy

        Onko sinulla itselläsi vain yhdynnät mielessä?

        Oletan, ettei homoseksuaalinen ihminen pääse taipumustaan adventtikirkon jäseneksi liityttyään. Hän saattaa edelleen tyydyttää itseään omakätisesti homoseksuaalisine fantasioineen tai jos on parisuhde, osoittaa tälle hellyyttä. Tarkoitin, että näistä voi pitää lepopäivän, jos katsoo sen oikeaksi.


      • Ihmetellä_täytyy kirjoitti:

        Onko sinulla itselläsi vain yhdynnät mielessä?

        Oletan, ettei homoseksuaalinen ihminen pääse taipumustaan adventtikirkon jäseneksi liityttyään. Hän saattaa edelleen tyydyttää itseään omakätisesti homoseksuaalisine fantasioineen tai jos on parisuhde, osoittaa tälle hellyyttä. Tarkoitin, että näistä voi pitää lepopäivän, jos katsoo sen oikeaksi.

        Sinun ei kannata luulla mitään ihmisten haarojen väleistä. Luulo ei ole tiedon väärti.

        Tuollaiset kusipäät tuhoavat ihmisten uskon seurakunnissa, jotka luulevat aina jotain toisen haarojen väleistä.


      • Ihmetellä_täytyy kirjoitti:

        Onko sinulla itselläsi vain yhdynnät mielessä?

        Oletan, ettei homoseksuaalinen ihminen pääse taipumustaan adventtikirkon jäseneksi liityttyään. Hän saattaa edelleen tyydyttää itseään omakätisesti homoseksuaalisine fantasioineen tai jos on parisuhde, osoittaa tälle hellyyttä. Tarkoitin, että näistä voi pitää lepopäivän, jos katsoo sen oikeaksi.

        "Homoadventisteja" ei ole olemassa.

        Monet pappis-ihmisetkin luulevat että homoja on kirkossa. Ihmiset eivät pääse koskaan noiden kusipäiden ansiosta synneistään.


        En itse ole mieltynyt kenenkään perseen reikään kuitenkaan koskaan.
        En ole kummankaan sukupuolen perseen reijässä kyennyt näkemään mitään viehättävää.
        En ole yhdessäkään homo-rakkaus-suhteessa elänyt elämäni aikana.


      • HotelliSaarnaajille

        Uskovan tunnistaa uudestisyntymästä.

        Et ole todistanut uskostasi että olet uudestisyntynyt.
        Tule jarihotelliseni kaapista ulos ja kerro uudestisyntymästäsi.
        Olet tehnyt syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin.
        Lue Raamatusta mitä tarkoittaa huorinteko.


      • hotellinhorot

        Hyi kun sinulla on syntisen adventistiset ajatukset.


      • hotellinhorot kirjoitti:

        Hyi kun sinulla on syntisen adventistiset ajatukset.

        Haistakoon pitkän perseen reiän joka luulee että ihmisiä ryhtyy nimimerkkien takaa synnistä syyttelemään. Olen saanut ikään kyllikseni piireistä missä joka toinen luulee olevansa joka toiselle autoritaarinen johtaja, ja henkilökohtainen autoritaarinen tuomari -itsenäinen ilman tilivelvollisuutta -ilman vuorovaikutus- ja informaatio- velvollisuutta. Ilman sopimuksellisuutta.

        Käsityöläistaitoiset ihmiset rytyvät ihmisten johtajiksi. Teologisen tiedekunnan väki niin ikään.

        Olen Raamatun kysymyksissä -en kenenkään henkilökohtaisessa synnin teossa !
        Tässä vaikuttimisessa keskustelija. Hauistatan pitkän perseen reijän aina sille joka luulee että ryhtyy ihmisten tuomariksi nimimerkin takaa -syyttäjäksi.


        >>> Joillakin saatanoilla on yleensä aina sellainen käsitys, että jos on kyse uskon asioista pitäisi olla joka hetki jonkun navassa kiinni. Uskon asioissa katsotaan aina taivasta kohti ja omaa napaa.

        Vietän eläkepäiväni. En pidä johtajia ja tuomareita, >>> Viranhaltijateitä pitkin pitää aina mennä, jos sellaista asiaa.

        Raamatun kysymyksistä keskustelen. En koskaan toisen persoonan synnin teosta.

        En ole ottanut käsityöläistaitoisia ja teologisen tiedekunnan väkeä johtajaksi enkä tuomariksi, enkä vanhemmaksi koskaan. -Enkä näiden kersoja.


      • Adventisti

        Hylkää hylkää...ja sitten sortuu synteihinsä toistuvasti, kuten ketä tahansa uskova. Jos homoutta pitää syntinä ja jos sian lihan syömistä pitää syntinä, niin olkoon homoilematta ja syömättä sianlihaa. Jos taas ei pidä, jatkakoon kukin onnellisena uskossa. Turha näytellä pyhempää kuin on.

        Asiahan on niin, että jos jonkun asian kokee synniksi, niin sen ilman muuta pyrkii jättämään tekemättä. Mutta kuka saa määritellä sen mikä on synti? Se ei ole kirkko eikä mikään organisaatio. Se on Pyhä Henki, joka sen opettaa. Meillä itse kullakin on siihen oppimiseen mennyt oma aikansa, joten annetaan myös toisten oppia ilman tuomitsemista. Tuomio kuuluu Jumalalle.


      • Adventisti kirjoitti:

        Hylkää hylkää...ja sitten sortuu synteihinsä toistuvasti, kuten ketä tahansa uskova. Jos homoutta pitää syntinä ja jos sian lihan syömistä pitää syntinä, niin olkoon homoilematta ja syömättä sianlihaa. Jos taas ei pidä, jatkakoon kukin onnellisena uskossa. Turha näytellä pyhempää kuin on.

        Asiahan on niin, että jos jonkun asian kokee synniksi, niin sen ilman muuta pyrkii jättämään tekemättä. Mutta kuka saa määritellä sen mikä on synti? Se ei ole kirkko eikä mikään organisaatio. Se on Pyhä Henki, joka sen opettaa. Meillä itse kullakin on siihen oppimiseen mennyt oma aikansa, joten annetaan myös toisten oppia ilman tuomitsemista. Tuomio kuuluu Jumalalle.

        Jos Sinulla on henkilökohtainen näkökulma suhteessa toiseen ihmiseen, niin voin kertoa ettei minulla ole koskaan ollut homo-rakkaus- suhdetta, -en ole sellaisiin synteihin koskaan tottunut.
        En ole koskaan pystynyt näkemään mitään viehättävää perseen reijässä, että edes saisin seisomaan sellaiseen paikkaan. Ei ole erektiokykyä sellaiseen paikkaan, ja omassakin perseen reijässä on neitsyys tallella.


      • hotellinSEXIhorinat

        Sinulla on satoja perseneitsyys juttujasi jatkuvasti.
        Et pääse ajatuksesta irti milloinkaan.
        Myös ajatukset ja kirjoituksesi ovat syntiä.
        Siitä puhe mistä puute.


      • Adventisti kirjoitti:

        Hylkää hylkää...ja sitten sortuu synteihinsä toistuvasti, kuten ketä tahansa uskova. Jos homoutta pitää syntinä ja jos sian lihan syömistä pitää syntinä, niin olkoon homoilematta ja syömättä sianlihaa. Jos taas ei pidä, jatkakoon kukin onnellisena uskossa. Turha näytellä pyhempää kuin on.

        Asiahan on niin, että jos jonkun asian kokee synniksi, niin sen ilman muuta pyrkii jättämään tekemättä. Mutta kuka saa määritellä sen mikä on synti? Se ei ole kirkko eikä mikään organisaatio. Se on Pyhä Henki, joka sen opettaa. Meillä itse kullakin on siihen oppimiseen mennyt oma aikansa, joten annetaan myös toisten oppia ilman tuomitsemista. Tuomio kuuluu Jumalalle.

        Adventisti kirjoitti oikein, vaikka paheksunkin hiljaa homoseksuaalisia tekoja ja kukasta kukkaan hyppimistä. En ymmärrä mutta ei ole minun tehtävä tuomita. Adventisti ei tarkoittanut sinua Jari henkilökohtaisesti vaan kirjoitti yleisesti. Ei pidä ottaa kaikkea itseensä.


      • Pitihän minun kohde jotenkin yksilöidä mutta olen pahoillani aiheuttamastani mielipahasta. Tarkoitin Teitä jarinhotelli2.


      • Ade
        Pyhpyh kirjoitti:

        Pitihän minun kohde jotenkin yksilöidä mutta olen pahoillani aiheuttamastani mielipahasta. Tarkoitin Teitä jarinhotelli2.

        Jarilla on tapana vetää herne nenään asioista, joita ei ole häneen suunnattu, jos ne vain kuulostavat hiemankin hänen omalta elämältään. Siitä ei kannata kenenkään pahastua.


    • "Jos joku on Kristuksessa hän on uusi luomus. Se mikä on vanhaa on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut; " 2 Kor 5:17.

      Uudesti syntyminen Jeesuksessa Kristuksessa; Tiit 3:8, Tiit 3:8, Jaak 2:14-26, 2 Tim 4:5, Ef 4:11.

      Uudesti syntynyt erottuu maailmasta menettäen mielenkiintonsa maailman viettelyksiin; 1 Joh 2:15-17, 5:4, 5:1-3.

    • No pitäisikö aloittajan mielestä homoseksuaalisesti suuntautuneiden alkaa pyhittää pers-jantaita ?

      Eikö voisi antaa jokaisen elää rauhassa omassa vakaumuksessaan ? Antaa heidän kunnioittaa Jumalaa sillä tavalla, jonka itse uskoo oikeaksi, ja jättää tuomitseminen Ihmisen Pojan tehtäväksi ?

      On täysin totta, että Raamattu ei jätä mitään epäselvyyttä siitä, että homot pitäisi kivittää. Mutta kun se Raamattu on ihmisten kirjoittamia kirjoja, eikä edusta Jumalan suvereenia mielipidettä, niin eiköhän itsekunkin olisi aika alkaa kunnioittaa Jumalaa eikä ihmistä (=jonkin kirjan kirjoittajaa) ?

      • pyhpyh2938749384

        "Mutta kun se Raamattu on ihmisten kirjoittamia kirjoja, eikä edusta Jumalan suvereenia mielipidettä, niin eiköhän itsekunkin olisi aika alkaa kunnioittaa Jumalaa eikä ihmistä (=jonkin kirjan kirjoittajaa) ?"

        Tuo on valhetta. Jos et hyväksy Raamattua Jumalan sanaksi, et ole kristitty.


      • pyhpyh2938749384 kirjoitti:

        "Mutta kun se Raamattu on ihmisten kirjoittamia kirjoja, eikä edusta Jumalan suvereenia mielipidettä, niin eiköhän itsekunkin olisi aika alkaa kunnioittaa Jumalaa eikä ihmistä (=jonkin kirjan kirjoittajaa) ?"

        Tuo on valhetta. Jos et hyväksy Raamattua Jumalan sanaksi, et ole kristitty.

        Usko ihan miten haluat. Mutta Raamattu on ja pysyy ihmisten kirjoittamien kirjojen kokoelmana, josta UT:n kirjat on tullut valittua vasta 300-400 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, lukuisten ihmisten kirjoittamien kirjojen joukosta.

        Se nyt vaan on fakta.


      • pyhpyh29387429384
        Exap kirjoitti:

        Usko ihan miten haluat. Mutta Raamattu on ja pysyy ihmisten kirjoittamien kirjojen kokoelmana, josta UT:n kirjat on tullut valittua vasta 300-400 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, lukuisten ihmisten kirjoittamien kirjojen joukosta.

        Se nyt vaan on fakta.

        Ei todellakaan ole. Sinä vastustat Jumalaa.


      • paavali.kirjoittaa
        Exap kirjoitti:

        Usko ihan miten haluat. Mutta Raamattu on ja pysyy ihmisten kirjoittamien kirjojen kokoelmana, josta UT:n kirjat on tullut valittua vasta 300-400 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, lukuisten ihmisten kirjoittamien kirjojen joukosta.

        Se nyt vaan on fakta.

        VALEHTELET!

        1. Tess. 2:13 "Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte."


      • paavali.kirjoittaa kirjoitti:

        VALEHTELET!

        1. Tess. 2:13 "Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte."

        Tarkoittaako Paavali tuossa muka sitä kokoelmakirjaa, jota nykyään Raamatuksi nimitetään?

        No ei.

        Oi sinä lipilaari ja walhettelia, pettäwäinen kieli on suussas!!!!!11


    • haloo.taas.kerran

      Jos harjoittavat homoseksuaalisuuttaan, niin sitten he EIVÄT ole adventisteja.

      • todennäköisyys

        Seventh Gay Adventist.
        Miten pastori tämän testaa?


      • Adventisti

        Jos adventisteiksi laskettaisiin vain ne, jotka noudattavat orjallisesti 28 opinkohtaa ja ajattelevat adventistien perinnäissäönnöistä ja Whiten ooetuksista täsmälleen samoin, niin eihän adventisteja olisi olemassa kuin jokunen hassu yksilö.

        Todellisuudessa adventisteihin mahtuu monenlaista tallaajaa. Eihän Jumala tarkoittanut, että ihmisistä tehtäisiin aivottomia robotteja, jotka eivät pystyisi itse tutkimaan Raamattua ja löytämään sieltä totuuksia.

        Itse olen heittänyt nuo 28 opinkohtaa romukoppaan ja pidän Raamattua ainoana elämänohjeenani. Tältä osin haluan elää kuin alkuperäiset adventistit, joiden mielestä oli loukkaus Jumalan sanaa kohtaan lyödä Raamatuntulkintoja lukkoon. Pidän silti itseäni adventistina. Miten Pyhä Henki pääsisi opettamaan meitä yksilöinä kussakin elämäntilanteessamme, jos emme saisi ajatella millään muulla tavalla kuin lukkoonlyötyjen opinkohtien tavalla.

        Kunnioita Batesia ja James Whiteä juuri tästä asiasta. Myös Ellen Whitellä oli selkeä mielipide opinkohdista. EGW sanoi, että opinkohtia ei pidä päättää lopullisesti vaan mitä tahansa opinkohtaa on voitava kritisoida ja koetella. Mikään opinkohta ei mene siitä rikki siitä, että sitä koetellaan. Itseasiassa kun lukee Ellen Whiteä, niin tuntuu siltä, että hän juuri kehottaa meitä tutkimaan opinkohtia Raamattua vasten.


    • (Exapille, Exap kirjotti; ; "Usko ihan miten haluat. Mutta Raamattu on ja pysyy ihmisten kirjoittamien kirjojen kokoelmana, josta UT:n kirjat on tullut valittua vasta 300-400 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, lukuisten ihmisten kirjoittamien kirjojen joukosta?!")


      Fakta on se että Jumala on itse huolehtinut sanastaan, vaikka kirjaan on tarvittu ihmistenkin osallistumista kirjottamiseen ja tekstien valikoimiseen; -ihmistä vartenhan Raamatun kirjoitukset ovat; -Ei niillä taivaissa mitään tehdä. Kusipäiset ihmiset kirjoituksia tarvitsevat;

      Jumala antoi hänelle kaksi kivistä liitontaulua jotka Hän oli omalla kädellään kirjoittanut;” 2 Moos 31:18, 32:16.

      Raamattu on kirjakokoelma jonka 66 kirjaa kirjoittivat hyvin erilaiset noin 40 ihmistä vajaan 1600 vuoden aikana. Jumala antoi profeetoilleen sanoman jonka he pukivat kukin persoonalliseen tyyliinsä ihmiskielelle. Raamatun syntyä ohjasi itse Jumala Pyhän Henkensä kautta. Raamattu sanookin ettei Jumala tee mitään ilmoittamatta ensin palvelijoilleen profeetoille. -Myös ettei yksikään kirjoitus ole syntynyt ihmisen omasta tahdosta, vaan ihmiset saivat Jumalalta sen minkä kirjoittivat; >2 Piet 1:19-21, 2 Tim 3:15-17, Joh 10:35.

      ”Ei Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan ensin palvelijoilleen, profeetoilleen;” Aamos 3:7.
      "Näin sanoo Herra" sanonnat toistuvat Raamatussa noin 1800 kertaa; Jer 1:4-9, 38:2-3, Sak 1:4.

      Raamattu onkin hengelliselle kristityille Jumalan sanan ehtymätön lähde ja auktoriteetti. Ei mikään ”uskonnollisten mielipiteiden kokoelma,” joka mahdollistaisi ihmisen oman tahdon ja ihmisen oman tarjonnan etusijalle. Raamattu sisältää valtavan määrän profetioita eli ennustuksia. Jokainen Raamatun profetia on toteutunut tarkasti yksityiskohtiaan myöten!
      Ennustuksista eli profetioista osa toteutuu parhaillaan ja osa profetiasta odottaa omaa aikaansa.
      Ihmiset eivät kykene kirjoittamaan Raamatun kokosta eeposta, joka on kirjoitettu niin erilaisena aikoina niin erilaisten ihmisten toimesta, joilla ei ollut mitään tekemistä keskenään.

      >>> On tärkeätä tietää, että Raamatun asioita pitää myös ymmärtää oikealla tavalla. Teologien tutkimukset herättävät ihmisissä hämmennystä toisinaan, kun ei ole pohjatietoa tarpeeksi oikein ymmärtämiseen. Isojen teologioiden ymmärtämiseksi tarvitaan usein useidenkin isojen kokonaisuuksien ensin ymmärtämistä. Ihmisen ymmärrys ja mielipide muuttuu ajassa ja tiedossa yksilöllisesti. Uskon määrä muuttuu ajassa. Hengellinen kristitty oppii ajassa kysymään Jumalalta neuvoakin.

      Raamattua on tutkittava vilpittömällä mielellä hengessä ja totuudessa; Juud 20, Room 1:25. Siksi Raamattu ei avaudu pelkille virheiden etsijöille, skeptikoille, ja siksi Raamattua ymmärretään ja opetetaan usein väärin; Joh 4:23-24, Joh 17:16-17. Kriittinen saa olla ja kriittinen pitääkin olla. Uskosta Jumalaan tullaan vanhurskaaksi; Room 4:3. Totuuden vastustajat eivät voi päästä totuuden tuntemiseenkaan; 2 Tim 3:1-9, 2 Piet 2:2.
      > Skeptikoille ei Raamatusta jää kansiakaan käteen.

      Koko Raamattu on Pyhän Hengen voimasta syntynyt kirjoitettu erehtymätön Jumalan sana. Jokainen Jumalan mies ja naiset puhuivat ja kirjoittivat innoitettuna Pyhän Hengen voimasta ja profetian sanalla; 2 Aik 21:12, Jes 1:1, Apt 21:9. Raamatussa on pelastusoppi; Ilm 7:10, 1 Piet 1:9-12, Juud 3.
      ”Kaikki mitä pyhät kirjoitukset sisältävät, on kirjoitettu meille opiksi, että saisimme siitä kestävyyttä, lohtua ja toivoa;” Room 15:4.

      Muuta mahdollisuutta ihmisen ikuiseen elämään ei ole olemassa kuin Jeesus Kristus.
      Missään muussa kirjassa ei ole ilmoitusta Jumalan teoista pelastushistoriassa. (Snl 30:5-6, Jes: 8:20, Joh: 17:17, 1Tess: 2:13, Hepr 4:12-13)
      Jeesus itse viittasi kirjoituksiin; Mark 14:49, Luuk 24:32,45, Matt 22:29, 24:56, Joh 5:39-44, 46-47, 7:15.

      Jeesuksen opetuslapset näkivät Jeesuksen. Opetuslapset uskoivat kirjoitukset; Joh 2:19-22.
      Jeesukselle oli todistajansa, jotka omin silmin näkivät Jeesuksen. Opetuslapset kirjoittivat samankaltaiset muistiinpanot Jeesuksesta.

      > Ilm 14:12, 12:17, Hebr 12:14; Jos uskoo Jeesukseen on uskottava Raamattuun; >Joh 20:29-31. Raamattu on todistus Jeesuksesta Kristuksesta maailman Vapahtajasta.

      Jeesus on Raamatun keskushenkilö. Jeesus itse viittasi puheissaan kirjoituksiin jotka todistavat hänestä. Jeesus on pyhittänyt Raamatun. Vain Jeesuksessa Kristuksessa on ihmisen pelastus; Joh 3:16.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      121
      2960
    2. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      54
      2253
    3. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      55
      2181
    4. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      32
      2094
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      192
      1549
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1439
    7. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      121
      1382
    8. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      57
      1319
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      8
      1143
    10. Melankolian kosketus

      Olet ihana enkä saa sinua öisinkään mielestäni; olet se nouseva aurinko joka minua valvottaa. Rintaani pakottaa ja silmi
      Ikävä
      59
      1053
    Aihe