Tilisiirto ulkomaille (IBAN)

huoleton

Hei
Kuinka kauan kestää Osuuspankin tilisiirto saksaan. Tein tilisiirron (IBAN) saksaan. Nyt kiinnostaisi tietää kuinka kauan kestää ennen kuin rahat ovat vastaanottajalla

3

5814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En_tiedä

Tuosta siirrostasi mutta lähetin keväällä eräälle asiakkaalle laskun sähköpostilla ja rahat olivat suomalaisella pankkitilillä jo seuraavana päivänä.
      Taitaa olla pankkien keksimä juttu että rahasiirroissa menee aikaa usea pankkipäivä.

Jopa suomen sisäiset rahasiirrot eri pankkien välilä voi viedä jopa 4 pankkipäivää, mielestäni nykytekniikalla suorastaan huijausta.

• NopeaaOnNykyään

Voi olla jo samana arkipäivänä perillä tai seuraavana arkipäivänä, riippuen siitä mihin aikaan tilisiirto tehdään. Jos tilisiirto tehdään illalla, voi kestää seuraavaan arkipäivään.

IBAN-tilisiirrot ovat viime aikoina nopeutuneet merkittävästi sekä Suomessa että muutenkin Euroopassa.

Esimerkiksi Danske Bank tiedotti toukokuussa 2017, että klo 15:00 mennessä tehty tilisiirto on perillä samana pankkipäivänä (Suomessa ja Euroopassa).

• PankkikohtaisiaEroja

Lisätään vielä, että pankeissa voi olla eroa nopeuden suhteen, riippuen siitä miten järjestelmiä on uudistettu. Pikaisella googlauksella ei löytynyt OP:n tiedotetta asiasta.

Esimerkiksi POP Pankki tiedotti nopeutuvista tilisiirroista marraskuussa 2017 ja S-Pankki helmikuussa 2018. POP Pankilla aikaraja on klo 12:55 ja S-Pankilla klo 14:30, mihin mennessä tehty tilisiirto ehtii samana pankkipäivänä perille toiseen pankkiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe