Raatelukoiran omistaja vastuuseen!

Metsämies

Tämä pedon omistaja raukkamaisesti piiloutuu "Katariina" nimimerkin taakse, mutta kyllä moni hänet tietää & tunnistaa! Kuonokopan kanssa ulkoiluttelee tappajakoiraa, mutta se peto on lopetettava ja emännälle kunnon sanktiot, korvauksineen! IL:ssa on juttu ko. tapauksesta!

19

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäminäminä

      Samaa mieltä!! Miksi törkeimmissä tapauksissa suojellaan rikollista? Minkälaista kohtelua nämä raatelijakoirat saavat kotonaan? Vaikuttaa, että lemmikkejä pidetään nykyisin paljon huonommin ja valtaa käyttäen. Ei hyvin pidetty eläin tee tollaista! Jos lemmikkejä pidetään vain esittely "tavaroina", ahtaassa, ilman virikkeitä ja seuraa, niistä tulee vihaisia. Nykyihmisiltä on kadonneet niin äidin- kuin eläitenpitovaistot, ollaan niin itsekkäitä ja mukavuuden haluisia, että oma MINÄ, menee kaiken edelle!

      • Tämä_on_todettu

        Muusta en tiedä, mutta meillä on ollut koiria jo useamman vuosikymmen ajan, eivätkä nuo ole vihamielisyyttä osoittaneet, vaikka monet niistä kuuluvatkin karhukoiriin mitkä ei pelkää perkelettäkään. Tottahan toki koirille luonteenomaisesti ne ovat rähisseet juoksulangassa kiinni ollessaan, mutta vapaana ei näytä tarinaa sitten tulevankaan.

        "..muistuttaa tärkeästä viestistä, eli siitä, ettei yksikään koira synny pahaksi - vastuu on aina omistajalla.
        https://www.iskelma.fi/uutiset/viihde/a-110317

        "..jutuissa usein vain listataan niitä koiria, joiden ajatellaan olevan taistelukoiria. Siinä leimataan sitten koko rotu,"
        https://www.is.fi/lemmikit/art-2000000708472.html


    • Täyskielto-joillekin

      Tuollaiset tappajakoirat ja muut vastaavat rodut pitää ehdottomasti kieltää koska niillä ei ole mitään järkevää käyttöä. Vaikka sanotaan että koira on omistajansa mukainen niin ei tuollaisia raivohulluja elukoita voi kukaan kasvattaa yhteiskuntakelpoisiksi. Ne on jalostettu sellaisiksi mitä ovat, se raivo on geeneissä. Jotkut vähä-älyiset ja alemmuudesta ja seksuaalisesta kieroudesta kärsivät tyypit niitä pitää, tyypit jotka ylipäätään pitäis olla eläintenpitokiellossa kokonaan.

    • Shithappens

      Voihan se hyökätä omistajansa kimppuun.....

      • Tämä_on_todettu

        Hyvin kohdeltu ja hyvää elämää viettävä koira ei hyökkää kenenkään kimppuun.
        Tietysti tuosta on poisluettava ne joita siihen nimenomaisesti on koulutettu, mutta silloin on eri asia kyseessä.
        Vielä kun joskus saataisiin ihmiset koulutettua niin etteivät hyökkäilisi millään lailla toistensa kimppuun edes käskemällä, mutta se jää varmaakin varmemmin haaveeksi.

        "Väärä rotu, väärällä ihmisellä, väärin kohdeltuna"
        – Kennelliitto: Syy koiran aggressiivisuuteen on ihmisessä

        https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/189127-vaara-rotu-vaaralla-ihmisella-vaarin-kohdeltuna-kennelliitto-syy-koiran-aggressiivisuuteen-on-ihmisessa


    • KOIRASUMUTE
    • KOIRASUMUTE

      Mentolia kuonolle
      Kennelliitosta toivotaan, että asiassa otettaisiin huomioon myös eläinsuojelullinen näkökulma. Tomi Virénin mukaan ongelmaa ei pitäisi esiintyä, sillä sumutteessa käytettävä mentoli on koiralle vaaratonta. Se pysäyttää aggressiivisen käytöksen ja sekoittaa koiran ajatukset hetkellisesti. Pysyviä haittoja sumute ei Virénin mukaan aiheuta.

    • Näillä_eväin

      Lopetus voidaan suorittaa pistoksena eläilääkärillä tai myös ampumalla tehtynä on aivan yhtä tehokasta ja laillista.
      Ampuminen on edullinen vaihtoehto, mutta vaatii hieman kokemusta.
      Toki ainahan jotain voi mennä pieleen ja parempi varata panoksia reilusti.

    • Yhteisö

      "Katariina"-nimimerkin taakse piiloutuva henkilö saa tuntea, mitä tarkoittaa YHTEISÖN PAINE!
      Jos ei halua pilata elämäänsä, hän vie tappajakoiransa vapaaehtoisesti lopetettavaksi.

      • Näitä_on_nähty

        Melekone pelle sitä oot sinäkin. Joku voi kirjoittaa että itse veisit itsesi vapaaehtoisesti lopetettavaksi, mutta minä olen sentään kohtelias mies ja kehoitan sinua tekemään sen itse. Ei tule yhteisölle paineita sen takia.


    • katsePeiliin

      Itsekkäitten ja mukavuutta rakastavien ihmisten ei pitäisi ottaa minkäänlaista elävää olentoa!!!!! Oma etu ja elämän helppous, menee aina lemmikin edelle. Koiran kasvatuksessa tarvitaan järkeä, hermoja, tietämystä, kokemusta ja aitoa kiintymystä koiraan. Elävä eläin ei ole mikään näyttely- ja leuhkimiskohde!!!! Syy on harvoin koirassa. Hermoheikkoja lapsia, sekä eläimiä, on nykyisin aivan liikaa!

    • IsäntäMäärää

      Synnyin -70 luvulla ja tuolloin isälläni oli saksanpaimenkoira.
      Vanhemmat siskoni koira hyväksyi,vaan minä olin kuin ilmaa sille.
      Koiria kouluttanut isäni lopetti koiransa ja ei kuulemma koskaan ole katunut.
      Myöhemin oli taas saksanpaimenkoira ja muistan sen hyvin,kuinka lapsena leikin päivät pitkät sen kanssa.
      Se jäi mieleen lempeänä koirana ja hyvänä kaverina minulle.
      Vastuu on aina omistajan ja päätös täytyy pystyä tekemään nopeastikin.

    • enymmärtänyt

      Ihmettelen lopettamisen syytä, jos se oli ainoastaan se, ettei koira huomioinut SINUA!!!!?

    • Sheriffi

      Olen kuullut tarinoita että tuolla maaseudulla nää purija koirat kun sattuu olemaan vapaana, niin katoavat oudosti...

    • tosi-on

      Sen verran on susia joka maakunnassa aina liikkeellä, on nuo viherpiipertäjät saanut niitä suojeltua...

    • Wufff

      Mikähän on tappajakoiran rotu? Ja mitäs koira on siis tehnyt?

    • mikä.kaupunginosa
      • ihmistenVikaEiKoiran

        Onko tuo siis täältä päin? Olen harkinnut ottavani koiran eläkepäivieni iloksi, mutta näitten juttujen takia jää pitkäaikainen haaveeni toteutumatta.


    • ennähny

      Olikohan poistetussa viestissä fb-sivun osoite?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1769
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1721
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1538
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1436
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe