Yksin ja onnellinen

onnellinenyksin

Yksinäinen heinäkuu on ollut. Moni on lomalla ja perheensä kanssa.
Olen viettänyt kotosalla koko ajan. Tälläisellä helteellä ei viitsi lähteä minnekään, hyvä kun kauppaan.

Ihanpa on mukavasti kaikki.
Kotosalla puuhailen milloin mitäkin pientä.
Välillä käyn netillä katsomassa uutisia ja joskus katson elokuvan tai muun ohjelman.
Aurinkoa otan joskus kun ei oo liian kuuma, uimassakin olen käynyt.
Yksin.
No ainahan jonkun kanssa voi vaihtaa sanan kaupassa.

Lapset ovat perheineen lomalla, lähettävät joskus kuvia.

Kun viihtyy itsensä kanssa ja keksii itselleen ohjelmaa niin aika kuluu.
Tulee myös vahvaksi, kun pitää yksin pärjätä.
Luen aika paljon kirjoja.
Kyllä meillä suomalaisilla naisilla on hyvät oltavat nykyisin!

Kertokaapa muut onnelliset yksinäiset miten vietätte helleheinäkuuta 2018!

21

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinenonnellinen

      Täällä toinen onnellinen "yksinäinen". Siinä ne päivät kuluu tavallisten askareiden parissa ja tv, sekä hyvä kirja iltaisin viihdykkeenä. Viihdyn hyvin yksikseni, enkä kaipaa ainakaan ketään asuinkumppaniksi. Lomamatkatkin ole tehnyt yksin seuramatkoilla. Se on ihan asennekysymys miten ihminen viihtyy. On minulla yksi naisystävä, jonka kanssa joskus käymme yhdessä tapahtumissa. Viihtyisää helteistä heinäkuuta kaikille yksineläjille.

    • Lisää.tulipaloja

      Ihan paska kesä ollut, odotan vain pitkää, pimeää ja loskaista talvea - silloin hymyilen kaikkien junttien ympärillä irvistellessä.

      • Vähemmän.luusereita

        Huku paskaas. Maailma on paska paikka sinun kaltaisten ihmisten takia. Pidä hauskaa elämässäsi jos sinulla semmoista edes on.


    • miehenmielipide

      Sinunkin yksinäinen onnesi kuulostaa ainakin minun nähdäkseni enemmänkin selviytymiseltä..
      Kyllä ihminen kaipaa kaveria vierelleen, kenen kanssa voi puhua, viettää aikaa, ehkä matkustella, sekä rakastella.

      • Olen aivan samaa mieltä. Ei ihmisen ole tarkoitus yksin kulkea.


      • LonelyLosers

        Totta tämä. Yksinäiset ihmiset on tuhoon tuomittuja luusereita. Ei niistä kannata välittää.


    • KolmasOnnellinen

      Heippa ja mukavaa lauantaipäivää (21.7.18)

      Heinäkuu ja kesä tähän mennessä on mennyt leppoisasti ja hyvin.
      Lueskelen kirjoja ja nautin kesäisestä luonnosta.
      Joskus lähden pyöräilemään naapurikaupunkiin. Asvalttitie menee järven rantaa pitkin ja on ihana tunne pyöräillä rauhassa aurinkoisena kesäiltana. Käyn myös kylässä läheisten luona.
      Joku päivä saatan hakea jäätelöpurkin tai leivoksen . Nautin niistä takapihalla istuen hyvän kahvin kera. Toivoisin pääseväni kesän aikana kokeilemaan melontaa. Haluan saada tästä uuden harrastuksen tulevia kesiäkin ajatellen.

      Tällaisesta rauhaiselosta olen tyytyväinen ja kiitollinen.
      Kyllähän sitä välillä haasteellisiakin hetkiä on, mutta sitä välillä on elämässä. Kokemusten jälkeen osaa taas olla kiitollisempi ja positiivisesti ajatellen niilläkin on tapana kasvattaa.

    • Minulla ensimmäinen kesäloma 30 vuoteen ilman kumppania... koville ottaa.

    • Lisää.tulipaloja

      En tiedä - voihan se hyvä yksinäisyys olla monesti paljon parempaa kuin epätyydyttävä suhde. Toki huono yksinäisyys voi olla sitten myös ihan helvettiä muun muassa. Vaan mistä sen hyvän suhteen löytää, heinäsuovasta...

    • yksinäinentyytyväinen

      Näin on!

      Hyvä yksinäisyys on erittäin hienoa, - että tulee toimeen itsensä kanssa ja voi olla onnellinen yksinään!

      Just tässä tuumiskelin että onpa kaikki hyvin.
      Lauantai-ehtoota viettelen.

      Hyvää yötä ja kauniita unia!

    • itsekseenviihtyva

      Minäkin viihdyn parhaiten itsekseni. Olen itseni paras kaveri.

      Itsekseen voi tehdä kaikenlaista ihan pientäkin ja arkista mukavaa. Sitäpaitsi on mukavaa, kun ei tarvitse olla kenestäkään muusta vastuussa ja hoitaa ja huoltaa toisia.

      Kyllä sitä voi mennä toisten seuraan sitten kun huvittaa, jutella vaikka ihan vieraalle ihmiselle kaupassa tai kirjastossa. Ja mennä sitten eteenpäin. Kukaan ei roiku lahkeessa.

      Täällä tarkoitetaan yksinäisyydellä yleensä parisuhteen puuttumista. Ei parisuhde ole mikään autuaaksi tekevä asia. Mielestäni ihminen on epäkypsä, jos hän kuvittelee parisuhteen muuttavan elämän. Ensin pitää tulla toimen itsensä kanssa ennen kuin voi solmia hyvää parisuhdetta. Epätoivoisen ihmisen seurassa ei kukaan viihdy.

      Itse näen yksinäisyyden kanssaihmisten täydellisenä puuttumisena. Ettei ole koskaan ketään, jonka kanssa puhua tai tehdä jotain mukavaa eikä kykene hakeutumaan ihmisten pariin. Se voisi olla ongelma.

    • TänäänAurinkoPaistaa

      Täysin yksinään elämisen kesät talvet kyllä saa sumplittua kohtuulliseksi, vielä. Ja muita ihmisiäkin sentäs tunnen, voi kontaktoida. Mutta se tässä kauhistuttaa ja kuin pilaa yksin elämisen hyvistä puolista nauttimista, että miten tämä päättyy kun vanhenen ja vanhenen ja vanhenen... ja muutun kaikin tavoin. Aika autioksi vetää! Ei, ei se ole luonnollista ettei ihminen jaa arkista elämäänsä, mutta sillaikin oppii olemaan, jos se on niin kuin pakko. Itseäni kuormittavat tulevaisuuden huolet, avuttomana.

    • Ulkopuolelta_paineita

      Meille tyrkytetään kauheasti sitä, että kaikki pitää tehdä toisten kanssa. Ota kaveri mukaan lenkille, harrasteisiin jne....

      Väkisinkin siinä yksikseen viihtyvä syyllistyy. Minussa täytyy olla jotain vikaa, kun pääsen yksin sinne minne haluan mennä.

      • outoolen

        Ihan sama juttu. Viihdyn yksin, olen viihtynyt koko elämäni yksin. Muitten seurassa kyllästyn ja hermostun ennen pitkää. Silti aina välillä mietin että kuinka omituisena mua pidetään kun viihdyn yksin.
        No onhan mussa omituisia piirteitä, en luota oikein kehenkään eikä seksi kiinnosta. Henkilökohtaisia asioita en kerro kellekään. Lisäksi en kuuntele musiikkia enkä ole koskaan tanssinut ja nämä on esteenä sellaiselle kevyelle seuranpidolle.
        Matkustellut olen itsekseni, oman asunnon hankkinut jne.


    • yksinreissaan

      Itse olen reissailut yksin autolla ympäri Eurooppaa ja telttaillut. Saipa ajella minne ite tykkäsi ja pystyttää teltansa minne halusi. Olen naisimmeinen ja viihdyn yksin, olen pian 70 vuotta. No, - vähän ihmettelivät että miten yksinäinen nainen uskaltaa... Kivaa oli!
      Viime uutena vuotena olin yksin Berliinissä yhdellä seuramatkalla.

      Niin on että jokainen on oman onnensa seppä, keksi itse mielenkiintoista tekemistä ja menemistä ja elä huokaile että toisen pitäisi tehdä sinut onnelliseksi.

      Hyvä että tällä palstalla on muitakin jotka viihtyy yksikseen!

      Hellepäiviä!

      • toinenonnellinen

        Yksin olen minäkin reissannut vaikka missä. Viimeksi olin Kreetalla ja onhan näillä seuramatkoilla opas mukana jolta saa neuvoja, jos niitä tarvitsee. En ole edes kielitaitoinen, mutta hyvin olen matkaillessani pärjännyt. Ei yksineläjän tarvitse olla yksinäinen. En voi edes kuvitella, että joku vieressäni olisi kylkeä kääntämässä. Saan mennä ja olla miten itse tahdon. Aikani miestä passasin ja nyt nautin elämästäni.


    • aurinkoinenpäivä

      Uusi aurinkoinen päivä taas!

      No ihan on liikaa hellettä, mutta hyvä kun on lämmintä ja kesä!

      Ihanpa vietän yksikseni lauantain, ehkä menen uimaan. Kaupassa käyn ostamassa jotain ja teen itselleni oikein kurmeeillallisen.

      Ei huolenhäivää.
      Ottaa vain asenteen, että hyvä päivä on tulossa ja että tänään olen sitten onnellinen.

      Tiesittekö että sipsit kakut ja limssa aiheuttavat masennusta. Samoin että jos katsoo liikaa huonoja uutisia.

      Hyvää päivää kaikille yksinäisille!

    • aurinkoinenpäivä

      Tässä vinkkiä yksinäisille nojatuolimatkustajille:

      http://www.rantapallo.fi/
      Eli tilatkaa ilmainen uutiskirje. Ei ole pakko matkustaa mutta voi lukea eri lomakohteista ja vaikkapa "kuvitella" että olisi siellä täällä lomilla.

      Mukavaa lukemista ja kätevää tietoa jos vaikka joskus lähtisikin jonnekin.

      Itse olen tilaillut vaikka miten monta ilmaista uutiskirjettä.
      Jos joku on kiinnostunut niin voin lähettää listan mitä uutiskirjeitä.

      No niitä tulee sitte, Jotkut heitäb heti roskikseen, joitakin auon ja luen. Ihan jänniä juttuja.
      Riittää ohjelmaa, kun räplää koneella, ei tunnu yksinäiseltä.
      Sekin hyvä puoli, että ovat myönteisiä ja asiallisia uutisia. Pysyy myös ajan hermolla. Tietää mitä hyviä terveys ym muita vinkkejä on.

      Suosittelen tätä muillekin!
      Laitan vinkkejä jos kiinnostaa!

      Miksi turhaan märehtiä murheita yksinään kun voi seurata kaikkea jännää?

    • iloapintaan

      Samaa mieltä!

      Tästä palstasta on tullut kielteisten ihmisten palsta.
      Tosi surku!

    • huomenta

      Ihana aamu!

      Hyvää alkavaa viikkoa!
      Taas paljon uusia suunnitelmia päivälle, oikein uhkun pontta.
      Itsestäänhän riippuu minkälaisen päivämielialan luo.

      Olen yksin mutta en tunne itseäni yksinäiseksi, vaan reippaaksi!

      • HyväMieli

        Aurinkoista aamupäivää sinulle ja kaikille muillekin.
        Kiitos toivotuksista.
        On mahtava lukea ketjun positiivisia ja kannustavia viestejä. Hienoa! Tällaista yhteishenkeä tarvitaan.

        Aamu on ollut täällä tuulinen, mutta ihanan aurinkoinen. Mahtava viikon aloitus.
        Toivotan kaikille oikein hyvää viikon alkua ja tsemppiä viikon askareisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe