Koirien uittamisesta on tullut valituksia

Schnauzer

Koirien uittamisesta on tullut valituksia lähes kaikilta Joensuun uimarannoilta. Yleisille rannoille ei ole lemmikeillä asiaa.

Mulla kun oli koiria, niin kävin uittamassa niitä joen rannoilla. En käynyt yleisillä rannoilla, koska se on kielletty lain mukaan. Joen rannoilla oli hyvä uittaa koiria kesällä ja ottaa samalla parit kaljat. Rauhassa sai aina olla, toki niitä uijiakin saattoi lähellä olla, mutta ei ne yleisiä uimapaikkoja olleet.
Jos on koiria ottanut, niin on oltava myös lakia noudattamaan myös tässä uintihommassa.

26

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haukkukesälle

      Asiaa puhut! Joensuustakin löytyy paljon rantaa joka ei ole yleinen, hoidettu uimaranta, kyllä koirille uittopaikkoja löytyy kun vähän katselee ympärilleen.
      Muutenkin meidän koiraihmisten on hyvä muistaa se, että vaikka itse rakastamme lemmikeitämme niin kaikki eivät sitä tee, jotkut jopa pelkäävät koiria.
      Muutenkin kun katsoo eräiden ihmisten lemmikin pitoa niin täytyy ihmetellä miksi ihmeessä eräät ottavat koiran vaikka eivät osaa sille edes perustaitoja opettaa? Hyvä kun pystyvät itsestään huolehtimaan.
      Oli tuossa noiden koirahyökkäysten jälkeen jossakin mediassa puhetta ns. koira ajokortista ja itsekin olen alkanut kannattaa ajatusta enemmän. Kyllähän ihmiselläkin pitäisi olla tietyt ominaisuudet, perustiedot ja -taidot mm. koulutuksesta ennenkuin koiran ottaa pitkäaikaiseksi perheenjäseneksi.
      Lemmikkiähän pidetään omaksi iloksi, ei suinkaan muiden häiritsemiseksi. Tämänkin kun tajuaa niin on jo pitkällä...

    • Nispyrd

      Pitää ruveta taas lihapullien tekoon

      • kokkikolmonen

        Muista koemaistaa itse ennenkuin laitat jakeluun...


    • kkoira

      Joensuu on täynnä koiranvihaajia.olimme siellä matkailuautolla uimarannalla ja lopuksi meidät häädettiin pois! Koirat ovat kuumissaan näillä helteillä, voitteko tajuta?!!!!

      • p.ösilö

        Voin tajuta jos olitte koirinenne leirintäalueen yleisellä uimarannalla joka on vain ihmisille tarkoitettu. Miksi ette vieneet koirianne rannalle jossa ei ihmiset ui? Kas kun koirat eivät ole ihmisiä ja itse vihaatte koirianne jos yritätte mahduttaa niitä ihmisille tarkoitettuihin faciliteetteihin... Todella hyvä kun tuollaiset ajettiin pois. Oppikaa käyttäytymään!


    • Nispyrd

      Myrkytän kaikki koirat mitkä uivat yleisillä rannoilla!!!

      • hau.hau

        Mitä pahaa koirat sulle tekevät jos - etenkin näillä helteillä - uivat samalla uimarannalla? ei koiratkaan ole nykyisin sen saastaisempia kuin ihmisetkään, kyllä niitä pestään, rimmataan ja rokotetaan. Saattaapi eräillä kaksijalkaisilla uijilla olla paskaisemmat perseet kuin koiralla...
        -vai oletko vain koirien vihaaja ilman senkummempaa syytä?.... eli sairas


      • p.ösilö
        hau.hau kirjoitti:

        Mitä pahaa koirat sulle tekevät jos - etenkin näillä helteillä - uivat samalla uimarannalla? ei koiratkaan ole nykyisin sen saastaisempia kuin ihmisetkään, kyllä niitä pestään, rimmataan ja rokotetaan. Saattaapi eräillä kaksijalkaisilla uijilla olla paskaisemmat perseet kuin koiralla...
        -vai oletko vain koirien vihaaja ilman senkummempaa syytä?.... eli sairas

        Miksi sinun sitten pitäisi tunkea koirinesi uimarannalle jonne koirien tuonti on kielletty?
        Eihän se ole kenenkään uimarantaa käyttävän yksittäisen ihmisen asettama kielto vaan kaupungin järjestyssääntöön perustuva kielto ja kaipa siinä on hygieniaviranomaisillakin osansa...

        Sinä itse toki saat vaikka syödä samalta lautaselta piskisi kanssa ja nukkua samassa sängyssä (yök!), pusutella koiraasi ja istua vaikka samassa kylpyammeessa sen kanssa, mutta koeta nyt tajuta että kaikki eivät sellaista halua!

        Sairautta on tuollainen näköalattomuus ja muiden huomioimattomuus, kaltaisillasi ihmisillä ei pitäisi koiraa edes olla!


      • Askgjk
        hau.hau kirjoitti:

        Mitä pahaa koirat sulle tekevät jos - etenkin näillä helteillä - uivat samalla uimarannalla? ei koiratkaan ole nykyisin sen saastaisempia kuin ihmisetkään, kyllä niitä pestään, rimmataan ja rokotetaan. Saattaapi eräillä kaksijalkaisilla uijilla olla paskaisemmat perseet kuin koiralla...
        -vai oletko vain koirien vihaaja ilman senkummempaa syytä?.... eli sairas

        Perehdyhän vähän paremmin koirien kantamiin, silmällä näkymättömiin olentoihin.

        Suosittelen sitä jo ihan oman terveytesi vuoksi.


    • elukka.on.elukka

      Tiedoksi tyhmille koiran uittajille:
      Suomessa on tuhansia järviä ja rantaa löytyy takuulla myös sellaisistakin paikoista jotka eivät ole yleisiä uimarantoja, niissä sopii koiriaan uittaa eikä kukaan tule valittamaan. Ihmisoikeuksia ette rakeillenne saa vaikka kuinka haluaisitte.

    • Hulluja_ovat

      On niitäkin jotka uittavat koiriaa Luonnonsuojelu alueella.. joka on KiELLETTYÄ

    • Hauhauhau

      Ymmärrän että koirat ei kuulu yleiselle uimarannalle. Mutta kysymys näille koiran vihaajille:
      Auttaako etsijäkoirat teitä kun eksytte maastoon?

      Auttavatko homekoirat tulevan kotinne etsinnässä?

      Opastaako opaskoira teitä, jos sokeudutte?
      Onko koira ehkä lopouelämänne ainoa ystävä? Ja vielä iloinen ja onnellinen kun näkee teidät.

      Auttaako poliisikoira teitä virkatehtävissä jos joudutte jonkin rikoksen uhriksi?
      Miettikää näitä asioita kun laitatte lihapullianne maastoon. Telin tarvitsette joskus koirien apua.

      • dvtdsu

        Tuskinpa nämä fiksut ja koulutetut palveluskoirat olisivatkaan siellä yleisillä uimarannoilla niitä lihapullia syömässä. Kyllä niistä mahdollisesti nauttivat koirat olisivat juuri näiden perseilijöiden piskejä. Aika lapsellista muuten verrata palveluskoiria jonninjoutaviin piskeihin. Monta ongelmaa olisi vähemmän jos omistajat kouluttaisivat, pitäisivät ja käsittelisivät koiriaan kuten kuuluu, niinkuin aiemmin jo sanottiin, omaksi ilokseen muttei muiden harmiksi...


      • onpa.putkinäkö

        Onko koiranvihaaja jos sanoo että yleiselle uimarannalle on koirien tuominen kielletty?
        No, kaipa minä sitten olen, vaikka koirista kyllä pidänkin...


      • Jnghut

        Pitääkö nykyään ottaa poliisikoiralta naamannuolennan mukana superbakteeri ennen kuin se suorittaa virkatehtävänsä?

        Tämä oli uutta minulle. Saattaa olla, että laki ei ole vielä seurannut perässä tässä kehityksessä.


      • se.eka.hauhau

        Kaskas, meitähän on näköjään kaksi hauhauta koirien "ystävää" ja samoilla linjoilla ollaan :)

        - Ja lisäyksenä alkuperäiseen viestiini;
        Tottakai ymmärrän ettei koirat kuulu yleiselle uimarannalle eikä minulla ole omaa koiraa joten en ole likaamassa kenenkään uintivesiä.
        Siksi tuo Nispyrdin kommentti 22.7.2018 2:01 sai antamaan vastinetta samalla tasolla, miksi pitää heti olla uhkumassa koirien myrkytyksillä sillä se jos mikä kertoo ihmisestä että jotakin on pielessä,......eli voi oikeasti toteuttaa uhkailunsa.
        Toivottavasti hänellä ja kaltaisillaan ei ole mitään lemmikkieläintä....


    • eikätuuriitaa

      Ilman sarvia ja hampaita, hyviä paikkoja koirien uittamiseen ovat veneenlaskuluiskat joita on ympäri kaupunkia mm. jokiasemalla, venesatamissa: linnunlahti, karsikko, vehkalahti utra, ym. ym. ym...
      Ja mikä parasta niihin pääsee autolla ihan viereen ja niissä on koiran hyvä mennä veteen.
      Kunhan vaan muistaa että veneen laskijoilla ja nostajilla on luiskaan "etuajo-oikeus".

    • Koira-Jatta

      Miksi te vihaatte koiria? Minulla on 4 koiraa ja asun Kirkkokadulla kerrostalossa. Ei ongelmia. Koirani ovat maailman parhaat ystävät, en vaihtaisi ikinä niitä enää ihmissuhteeseen. Ulkoilutan ne aina vapaana metsissä puistoissa ja uimarannalla ne uivat mm. Linnunlahdella. Jotkut ilkeät luuserit huutelee ja haukkuu irtipidosta, mutta katson sen oikeudekseni ja koirien hyvinvoinnille välttämättömäksi. Kun koira on vapaa narusta, se voi hyvin!

      • aw34agwergaerasrgeas

        Hienoa Koira-Jatta!

        Kerrassaan oivallinen asenne sinulla; lait ja hyvät tavat ovat ilmeisesti kaikkia muita, kuin sinua varten?

        Juuri sinunlaistesi omistajien takia ulkoilumaastoista löytyy ongenkoukkulihapullia, lasinsirpaleita ja muita koirille vaarallisia asioita.

        Jatka samaan malliin!!


      • K.Akka-Housu

        Sinähän oletkin paatunut lainrikkoja:

        1. Pitämällä koiraa kytkemättä lain määräämänä kiinnipitoaikana rikot metsästyslakia ja siitähän
        sakko paukkuu jos joku haluaa sinut vastuuseen saattaa ja luulen että halukkaita on paljon.
        2. Viemällä koiran yleiselle uimarannalle, jonne jo kaupungin järjestyssäännön mukaan on koirien
        vieminen kielletty, olet niinikään ansainnut sakon.
        3. Myös eläinsuojelurikoksen mahdollisuutta olisi kohdallasi syytä tutkia jos todella pidät 4 koiraa
        kaupungissa kerrostaloasunnossa, seurauksena voi olla sakkoa ja eläintenpitokielto...

        Kirjoituksesi perusteella sinun kohdallasi tuskin hyvistä ihmissuhteista onkaan pelkoa ja osoitit erittäin hyvin eräiden koiranomistajien mistään piittaamattoman ajatusmaailman.
        Ei tuollaisilla omanapaisilla narsistiluusereilla pitäisi olla minkäänlaista lemmikkieläintä, pitäisi nääs välittää niistä eläimistäkin eikä vain omasta egosta ja mukavuudesta.
        Juuri kaltaisesi typerykset luovat koiravihaa josta asiallisetkin koiranomistajat saavat sitten kärsiä!


      • pröööööt
        K.Akka-Housu kirjoitti:

        Sinähän oletkin paatunut lainrikkoja:

        1. Pitämällä koiraa kytkemättä lain määräämänä kiinnipitoaikana rikot metsästyslakia ja siitähän
        sakko paukkuu jos joku haluaa sinut vastuuseen saattaa ja luulen että halukkaita on paljon.
        2. Viemällä koiran yleiselle uimarannalle, jonne jo kaupungin järjestyssäännön mukaan on koirien
        vieminen kielletty, olet niinikään ansainnut sakon.
        3. Myös eläinsuojelurikoksen mahdollisuutta olisi kohdallasi syytä tutkia jos todella pidät 4 koiraa
        kaupungissa kerrostaloasunnossa, seurauksena voi olla sakkoa ja eläintenpitokielto...

        Kirjoituksesi perusteella sinun kohdallasi tuskin hyvistä ihmissuhteista onkaan pelkoa ja osoitit erittäin hyvin eräiden koiranomistajien mistään piittaamattoman ajatusmaailman.
        Ei tuollaisilla omanapaisilla narsistiluusereilla pitäisi olla minkäänlaista lemmikkieläintä, pitäisi nääs välittää niistä eläimistäkin eikä vain omasta egosta ja mukavuudesta.
        Juuri kaltaisesi typerykset luovat koiravihaa josta asiallisetkin koiranomistajat saavat sitten kärsiä!

        Jo pelkkä koiran ulkoiluttaminenkin on taajama-alueella tapahduttava kytkettynä vuodenajasta riippumatta.
        Uskomattoman typerä kirjoitus koira-jatalta.


      • eläinsuojeluilmoitus

        Just sinunlaisten älypäiden takia koiria vihataan!


      • vai.on.oikeus

        "Katson oikeudekseni..." Mistäs kirkkokadun Jatta on saanut sellaiset lainvastaiset oikeudet?
        Voisitko nyt selittää muillekin koiraihmisille?
        Täytyy alkaa polttaa näitä Jatan kaltaisia hyypiöitä, pieni pätkä videota ja ilmoitus poliisille, taitaa olla ainoa tapa opettaa tapoja umpiluuhun.


      • zeu--

        Ei Jatalla mitään koiria ole.Huvikseen tänne satuja kirjoittelee. Näin kyllä kerran Jatan ulkoiluttamassa keppihevosta kirkkopuistossa.


    • höpönhöpöä

      Älkää nyt jaksako! Ei mitään Koira-Jattaa ole olemassakaan, palkkä trolli joka huvikseen provoja kirjoittelee. Johan tuollainen olisi aikoja sitten pistetty ojennukseen jos oikeasti ihmisten ilmoilla liikkuisi.

    • paskapuhetta_se_on

      Ei se uita mitään koiria uimarannalla linnunlahdessa. Ei onnistuisi millään ihmisten rannalla oloaikaan, poliisit joku soittaisi paikalle. Tarina paistaa pahasti läpi. Lapset ja vanhukset voi ehkä uskoa koira-jatan tarinoita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1960
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      139
      1373
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1039
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      116
      933
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      771
    Aihe