Akat eivät voi olla päänä (päsmäreinä)

UskoJumalanSanaan

1. Korinttolaiskirje
" Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää."

Tässä asiassa rikotaan Jumalan tahtoa vastaan.
Muut "päät" ovat saatanan kavalista juonista.
Voiko nainen päsmäröidä päänä seurakunnissa?

9

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SelkeyttäEksytykseen

      Kuka johtaa Helluntai kirkon jäsenien seurakuntaa paikallistasolla?
      - vanhemmisto?
      - pastori?
      - helluntaikirkon organisaation johtaja?

      Epämääräistä.....

      • Peruskysymys

        Srk-ruumis ei voi olla epämääräinen että kuka tai mikä taho on jäsenien johtaja (pää) maallisessa organisaatiossa.


    • No, löydätkö yhdestäkään seurakunnasta yhtään miestä, joka täyttäisi kaikki muut Raamatussa mainitut pastorin / vanhimmiston jäsenen vaatimukset? Jostain syystä aina mainitaan tämä mies/nais-kysymys, mutta ei näitä muita:

      "6 Seurakunnan vanhimman tulee olla nuhteeton ja yhden vaimon mies, ja hänen lastensa tulee olla uskovia, ei hillittömän eikä kurittoman maineessa. 7 Seurakunnan kaitsijan täytyy näet olla nuhteeton, koska hän hoitaa Jumalan hänelle uskomaa tehtävää. Hän ei saa olla ylimielinen eikä äkkipikainen, ei juomiseen taipuvainen, väkivaltainen eikä oman edun tavoittelija, 8 vaan hänen on oltava vieraanvarainen, hyväntahtoinen, harkitseva, oikeamielinen, hurskas ja itsensä hillitsevä. 9 Hänen on pidettävä kiinni oppimme mukaisesta, luotettavasta sanasta, niin että hän kykenee myös rohkaisemaan toisia terveellä opetuksella ja kumoamaan vastustajien väitteet." (Kirje Tiitukselle 1:6-9)

      • selkeyttäsiioniin

        Kun edes tietäis että kuka on helluntaiseurakunnan johtaja?


      • näinon

        Sellaista miestä ei löydy, joka täyttäisi kaikki raamatun vaatimukset. Kuten ei naistakaan. Ja sen vuoksi kannattaakin pitää vähän pienempää suuta.


    • aikammemerkit

      Johtaja ei ole mikään seremoniamestari ja "viihdyttäjä korvasyyhyllä".
      Juontaja ei ole raamatullinen virka vaan otettu show-maailmasta.

    • miesvoima

      Tyhmä on nainen, mitätön ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä. Näin sanoo HERRA

      • capiche

        Miesvoima ei osaa edes raamattua lainata. Saati, että ymmärtäisi mitä jakeessa sanotaan. Ko. sananlasku menee näin: tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen.....jne.

        Siis levottomat ja yksinkertaiset naiset yhdistetään tyhmyyteen. Ei suinkaan sanota, että kaikki naiset ovat levottomia ja yksinkertaisia. Sama kirjoittaja, eli kuningas Salomo, on myös kirjoittanut kelpo vaimon ylistyksen. Siinä kuvataan älykästä bisnesnaista, joka tekee itsenäisiä hankintoja ja harrastaa mm. kallisarvoisten kankaiden maahantuontia.

        Monelle voi tulla yllätyksenä, että Salomon kokoamat sananlaskut eivät ole Herran puhetta, vaan viisaiden ihmisten huomioita. Monet niistä ovat itse asiassa vanhoja arabialaisia sananlaskuja. Salomo siis ymmärsi kaikenlaisen viisauden arvon.


    • kysyitkö.Jeesukselta

      Jaa, ja mies rakastaa vaimoaan, kuin Kristus seurakuntaansa.
      Hienoa, että aloittajalla on Kristuksen mieli. Onnittelen, siinä on vara puhua.

      Tiedätkö, miksi tavallaan vaimo kysäsee mieheltään?
      Vinkki, johtuu Edenistä!

      Voin avittaa. Katsos, silloin kun Herra ohjeisti ja opetti Adamia, siis tätä miestä, ei vaimoa edes ollut olemassa. Eli vastuu tekemiseen on miehellä.
      Kun sitten aatami - miesressukka ei pysty olemaan mies, vaan alkaa syömään tieten hedelmää, josta Jumala häntä kieltäen evästi, syyttikin Jumalaa ongelmastaan.
      Siksi adam sai muistotehtävän, josta vaimo muistuttaa KYSYMÄLLÄ, että mitäs tehrään aatami. Sinä et osannut olla mies, osaatko nyt.??? Mene nyt kysymään Jumalata ohjeita, ja yksi ohje on siinä, että rakastat minua, kuin Jeesus rakasti, -- kyllä minä kunnoitan sinua.

      No, nyt pallo on taas adamilla. Alatko taas komentamaan, akkaasi hellan ja nyrkinväliin, vai toimitko kirjoitusten mukaan. Jos et toimi, pitäähän vaimon ottaa siten ohjat, kun mies ei ymmärrä paikkaansa ja vaimon kautta näin perhe tulee siunatuksi, hänen uskonsa kautta.
      Yleinen pappeus Kristuksessa astuu näin toimintaan ja minkä Herra on puhdistanut, älä sinä saastaiseksi sano. SEn sanoo kirjoitukset.

      Ts. tämä turvatalojen täyttämä maa, kun vaimot pakenee aviomiehiä, näyttää siltä, että aatameilla on paljon opittavaa, onhan tämä kristitty maa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      129
      2126
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      2104
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1403
    4. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      80
      1378
    5. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1294
    6. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1108
    7. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      91
      1077
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      66
      1023
    9. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      993
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      57
      991
    Aihe