Ystävä hädässä

ystävähädässä

Oletteko huomanneet että pikavippifirmojen sivuilla lukee näin et"Jos sinulle tulee maksuvaikeuksia ota yhteyttä asiakaspalveluumme".Minä ymmärrän ko.olevan tekstin niin että maksuvaikeuksissa voi neuvotella heidän kanssaan.Miten te ymmärrätte tuon tekstin??Ystäväni soitti ja yritti neuvotella mutta sieltä tuli vain tyly vastaus "Jos ette maksa johonkin tiettyyn päivämäärään mennessä niin lainanne siirtyy perintätoimistolle ja voitte neuvotella sitten sen kanssa".Mielestäni pikalaina yritysten sivuilla pitäisi ilmoittaa näin "Jos teille tulee maksuvaikeuksia ja ette voi maksaa tiettyyn päivämäärään mennessä niin velka siirtyy perintätoimistolle."Asia tulisi selväksi näin tyhmemmällekkin ja voisi miettiä ottaako lainaa vai ei.Olisi kiva jos kertoisitte kokemuksianne pikavippifirmoista minulle.

14

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toteaja

      Leipääntyneet varmaan, kun kaikki haluaa helpotuksia maksuihinsa.

      • ystävähädässä

        Voi olla mutta mielestäni yritykset antavat väärää informaatiota sivuillaan.


    • VippiReiska

      Kyllä ne ihan tietoisesti antavat väärän kuvan itsestään. Jo sana joustava on silkkaa petosta koska ne eivät jousta eikä niiden lainat.
      Kaikki on sitä samaa lässytystä ja jargonia niin kauan kunnes heidän vippeihinsä erehtynyt ensimmäisen kerran on pulassa. Silloin juuri em tavalla sanotaan kylmästi että eräpäivä oli/on se ja se ja jos et pysty maksamaan, tulee ensin 5 euron huomautus ja pian sen jälkeen meneekin laina perintätoimistolle. Niiden kanssa tosiaan ohjeistavat sopimaan maksuista mutta kun siihen asti päästään, alkaakin perintäfirma selittää että "vain 3 erässä" tms voidaan sopia koska toimeksiantaja elikkä se Vippikioski ei anna lupaa tehdä sellaista sopimusta jota asiakas voisi noudattaa ja hoitaa velkansa. Asiakas on pelkkä pompoteltava kun tähän vaiheeseen on edetty eikä kumpikaan osapuoli edes halua että asia hoituisi. Ulosotto on seuraava vaihe, se kyllä pitää huolen velallisesta ja varsinkin tämän tuloista.
      Kieroa ja ahnetta touhua koko tämä bisnes. Pitäisi kieltää kiskonnan rikosnimikettä täyttävät ehdot ja laittaa nuo firmat vastuuseen tyhjistä lupauksistaan joihin mm. tämä ukk-osioista tuttu "ota yhteyttä asiakaspalveluumme jos sinulle tulee maksuvaikeuksia" hyvinkin usein
      kuuluu. Siinä annetaan väärä kuva totuutta peitellen.

      • cvgkfknhfbkn

        Olettehan joustoluottoa hakiessanne kertoneet oikeat tulonne ja velkamääränne? Älkää itse olko harhaanjohtavia!


      • eiolekyselty
        cvgkfknhfbkn kirjoitti:

        Olettehan joustoluottoa hakiessanne kertoneet oikeat tulonne ja velkamääränne? Älkää itse olko harhaanjohtavia!

        Ei kysytty.
        7 vuotta sitten kesti tasan 2 minuuttia kun sai vippinsä.
        En edelleenkään ole maksanut vippiäni, enkä aio maksaa.
        Piste.


      • gygggvf5vbg

        7 vuotta sitten? Nyt eletään vuotta 2018 ja laki ja tavat ovat muuttuneet. Jos valehtelee lainanhaun yhteydessä, turha penätä pikavippifirmalta ymmärtämistä. Ongelma on siinä, että teillä eiole rehellisiä palkkatuloja ollenkaan, vaan huijaatte itsellenne valehtelemalla lainaa ja jälkeenpäin muka ystävä kirjoittelee tänne Suomi24:ään itku kurkussa, kun pikavippifirma on johtanut yksinkertaista akkaa harhaan.


      • ystävähädässä
        cvgkfknhfbkn kirjoitti:

        Olettehan joustoluottoa hakiessanne kertoneet oikeat tulonne ja velkamääränne? Älkää itse olko harhaanjohtavia!

        Kyllä ystäväni on kertonut ihan rehellisesti.


      • ystävähädässä
        gygggvf5vbg kirjoitti:

        7 vuotta sitten? Nyt eletään vuotta 2018 ja laki ja tavat ovat muuttuneet. Jos valehtelee lainanhaun yhteydessä, turha penätä pikavippifirmalta ymmärtämistä. Ongelma on siinä, että teillä eiole rehellisiä palkkatuloja ollenkaan, vaan huijaatte itsellenne valehtelemalla lainaa ja jälkeenpäin muka ystävä kirjoittelee tänne Suomi24:ään itku kurkussa, kun pikavippifirma on johtanut yksinkertaista akkaa harhaan.

        Ystäväni on ollut samassa työpaikassa yli 30 vuotta ja on edelleen joten hän ei ole valehdellut yhtään mitään!!!!


      • ystävähädässä
        gygggvf5vbg kirjoitti:

        7 vuotta sitten? Nyt eletään vuotta 2018 ja laki ja tavat ovat muuttuneet. Jos valehtelee lainanhaun yhteydessä, turha penätä pikavippifirmalta ymmärtämistä. Ongelma on siinä, että teillä eiole rehellisiä palkkatuloja ollenkaan, vaan huijaatte itsellenne valehtelemalla lainaa ja jälkeenpäin muka ystävä kirjoittelee tänne Suomi24:ään itku kurkussa, kun pikavippifirma on johtanut yksinkertaista akkaa harhaan.

        Hänen laina on otettu ihan vuosi pari sitten.Niin ja minä olen oikeasti hänen ystävä ja hän on kyllä ihan järkevä sekä fiksu mies eikä mikään yksinkertainen akka.Enkä minäkään ole mikään yksinkertainen vaan ihan järkevä itsenäinen nainen joka on vaan huolissaan ystävästään.Mutta jos haluat haukkua minua ja sinulle tulee siitä hyvä mieli niin ole hyvä vaan!!Kyllä minä yksinkertainen akka kestän sen!!!!!


      • VipstaakiOg
        ystävähädässä kirjoitti:

        Hänen laina on otettu ihan vuosi pari sitten.Niin ja minä olen oikeasti hänen ystävä ja hän on kyllä ihan järkevä sekä fiksu mies eikä mikään yksinkertainen akka.Enkä minäkään ole mikään yksinkertainen vaan ihan järkevä itsenäinen nainen joka on vaan huolissaan ystävästään.Mutta jos haluat haukkua minua ja sinulle tulee siitä hyvä mieli niin ole hyvä vaan!!Kyllä minä yksinkertainen akka kestän sen!!!!!

        Ei tuosta avohoitopotilaasta kannata piitata pätkän vertaa. Sen elämän ainoa sisältö on provoilla täällä ja ulosotto palstalla. Saattaa pitää samaa omaa kivaa myös monessa muussakin keskustelussa. Ei ole tervejärkinen tyyppi kyseessä.


      • gygggvf5vbg
        ystävähädässä kirjoitti:

        Hänen laina on otettu ihan vuosi pari sitten.Niin ja minä olen oikeasti hänen ystävä ja hän on kyllä ihan järkevä sekä fiksu mies eikä mikään yksinkertainen akka.Enkä minäkään ole mikään yksinkertainen vaan ihan järkevä itsenäinen nainen joka on vaan huolissaan ystävästään.Mutta jos haluat haukkua minua ja sinulle tulee siitä hyvä mieli niin ole hyvä vaan!!Kyllä minä yksinkertainen akka kestän sen!!!!!

        Varo vähän tuota VipstaakiOg-nimimerkkiä. On näennäisen empaattinen, mutta jakelee aktiivisesti ulosotot-palstalla vinkkejä ulosottomiehen hämäämiseksi. Ottanut aikoinaan surutta vippejä ilman aikomustakaan maksaa niitä takaisin ja on nyt heittäytynyt yhteiskunnan elätettäväksi 15 vuodeksi, niin että velat vanhenevat. Haukkuu matuja ja mustalaisia verotuista, mutta ei huomaa malkaa omassa silmässä. Häntä kritisoivat ovat vähintäänkin "avohoitopotilaita".

        Tuo maksurästin siirtäminen ammattimaiselle perintätoimistolle ei ole vielä paha juttu, ja täysin eri asia kuin ulosotto. Tietysti asiakaspalvelija voisi valita sanansa arassa elämäntilanteessa olevalle toisinkin. Jotkut töksäytykset ihminen muistaa lopun ikäänsä.

        Jos työkaverisi on mennyt ottamaan kulutusluoton yli 100 prosentin korkoisena, onkin todennäköistä että takaisinmaksuvaikeuksia syntyy. Onneksi korko 180 vuorokauden jälkeen muuttuu lakisääteiseksi viivästyskoroksi (eli. n. 7 %:ksi). Sikäli on hyvä että laina on nyt perintätoimistolla.

        Saattaa olla, että työkaverillasi on muitakin lainoja, joista hän ei ole sinulle puhunut, ja että hänen korttitalonsa nyt hieman ns. huojuu. Ehkä hän jossain vaiheessa pyytää sinultakin lainaa, jollet "älyä" itse sitä tarjota.


      • VipstaakiOg
        gygggvf5vbg kirjoitti:

        Varo vähän tuota VipstaakiOg-nimimerkkiä. On näennäisen empaattinen, mutta jakelee aktiivisesti ulosotot-palstalla vinkkejä ulosottomiehen hämäämiseksi. Ottanut aikoinaan surutta vippejä ilman aikomustakaan maksaa niitä takaisin ja on nyt heittäytynyt yhteiskunnan elätettäväksi 15 vuodeksi, niin että velat vanhenevat. Haukkuu matuja ja mustalaisia verotuista, mutta ei huomaa malkaa omassa silmässä. Häntä kritisoivat ovat vähintäänkin "avohoitopotilaita".

        Tuo maksurästin siirtäminen ammattimaiselle perintätoimistolle ei ole vielä paha juttu, ja täysin eri asia kuin ulosotto. Tietysti asiakaspalvelija voisi valita sanansa arassa elämäntilanteessa olevalle toisinkin. Jotkut töksäytykset ihminen muistaa lopun ikäänsä.

        Jos työkaverisi on mennyt ottamaan kulutusluoton yli 100 prosentin korkoisena, onkin todennäköistä että takaisinmaksuvaikeuksia syntyy. Onneksi korko 180 vuorokauden jälkeen muuttuu lakisääteiseksi viivästyskoroksi (eli. n. 7 %:ksi). Sikäli on hyvä että laina on nyt perintätoimistolla.

        Saattaa olla, että työkaverillasi on muitakin lainoja, joista hän ei ole sinulle puhunut, ja että hänen korttitalonsa nyt hieman ns. huojuu. Ehkä hän jossain vaiheessa pyytää sinultakin lainaa, jollet "älyä" itse sitä tarjota.

        Enhän minä siitä lämmennyt että minua olisit kritisoinut vaan siitä että menit mitään taustoista tietämättä leimaamaan ap:n ystävän tyypiksi jolla ei ole oikeita palkkatuloja ja joka valehtelemalla on huijannut itselleen lainaa. Katso nyt edes joskus mitä suustasi päästelet ennen kuin tulet vaahtoamaan.

        Ja kyllä, ilman muuta mielelläni jakelen neuvoja niille jotka ovat uo:n puristuksessa, sitä ei mikään laki kiellä etkä sinä varsinkaan.
        Se, että omat jutut meni aikoja sitten talouspuolella hiukan pieleen, on ihan toinen juttu etkä tässäkään tunne taustoja. Suunnitelmallista se ei ollut kuitenkaan kuten väität.
        Sellaista tällä kertaa, koitahan oppia olla liikaa puuttumatta toisten asioihin. Sinulla on sellaiseen jokin ihme addikti vaikka varmaan omissa asioissasi on jo haastetta riittävästi.


      • gygggvf5vbg

        Niin tosiaan, olet aiemmin kertonut, että olet "asioinut" varmasti yli 50 vippifirman ja pankin kanssa. Kymmenkunta vuotta sitten kertomasi mukaan siinä vippitiimellyksessä menivät luottotiedot samoin kuin työpaikkakin etkä ole työtä edes sen jälkeen hakenut, koska ulosoton suojaosuus on mielestäsi liian pieni. Annat velkojen vanhentua, Suomen valtio maksaa.


    • Ei_tajuu

      Kyllä siellä lainaehdoissa noin lukee. Kannattaisi lukea ne läpi ennen, kuin hyväksyy lainan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe