Taksin ansiot vieläkin liian suuria

ViidenTähdenUber

Toivoisin että taksiyhtiöt jatkaisivat hintojen polkemista. Puolet pitäisi saada vielä pois. Yksinkertaisesti kuski maksaa liikaa. Oikea palkka olisi n. 900€/kk. Sillä ei elä, mutta ei kuulukkaan. Taksivuoron jälkeen toiseen työhön vain. On täysin normaalia muuallakin, että taksit tekevät pitkiä vuoroja tai toista työtä. Näin se pitäisi olla täälläkin.

56

1936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lankkupihvi

      Hyvä idea. Mutta, tossa on vaan se ongelma, että Suomessa on liian hyvä sosiaaliturva. Jos Suomessa olisi 0 sosiaaliturva toi varmaan onnistuisikin, mutta kun palkka painuu liian alas niin töihin ei löydy mistään mitään tekijöitä, koska sossusta saa silloin jo paremmin tuilla. Eli sossu on parempi työnantaja ;))

    • JepulisJes

      Minäkin toivoisin, että Suomessa siirryttäisiin sellaiseen järjestelmään, että virma päättäisi mitä työntekijälle maksaisi.

      Jos Erkki tekee puulusikoita vitosen tuntipalkalla, niin Jupe joutuisi kahdeksan euron tuntipalkkatoiveella hakemaan muualta töitä.

      Tällä systeemillä saataisiin ihmisille halvempia tavaroita.

      Jos Erkki ei eläisi vitosen tuntipalkalla, niin siitä vain toista työtä tekemään, ihan niin kuin muutkin.

      • Taksieläkeläinen

        Onneksi tämä Uuno elää hyvin 2600€:n kuukausieläkkeellä, eikä joudu siten hankkimaan toista eläkettä!

        Joskus teidän jutuissanne ei ole järjen hiventäkään.

        Höh höh höh

        Ja minä nautin eläkkeesräni

        👍


      • ViidenTähdenUber
        Taksieläkeläinen kirjoitti:

        Onneksi tämä Uuno elää hyvin 2600€:n kuukausieläkkeellä, eikä joudu siten hankkimaan toista eläkettä!

        Joskus teidän jutuissanne ei ole järjen hiventäkään.

        Höh höh höh

        Ja minä nautin eläkkeesräni

        👍

        No sen olet ansainnut totisesti maksamalla itsesi kipeäksi YEL-maksuja. Olisi muuten sulla paljon parempi eläke, jos olisit laittanut rahat YEL:n sijaan indeksirahastoon.

        Muista muuten kuolla pian, et sentään ole kovin montaa vuotta maksanut sitä eläkettä etukäteen. Jos et kuole, sinusta tulee yhteiskunnan tukia nostava loinen.


      • PojuKiukuttelee
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        No sen olet ansainnut totisesti maksamalla itsesi kipeäksi YEL-maksuja. Olisi muuten sulla paljon parempi eläke, jos olisit laittanut rahat YEL:n sijaan indeksirahastoon.

        Muista muuten kuolla pian, et sentään ole kovin montaa vuotta maksanut sitä eläkettä etukäteen. Jos et kuole, sinusta tulee yhteiskunnan tukia nostava loinen.

        Sinähän elät jo yhteiskunnan rahoilla. Menikö tunteisiin trollilla. Mene töihin.


      • Taksieläkeläinen
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        No sen olet ansainnut totisesti maksamalla itsesi kipeäksi YEL-maksuja. Olisi muuten sulla paljon parempi eläke, jos olisit laittanut rahat YEL:n sijaan indeksirahastoon.

        Muista muuten kuolla pian, et sentään ole kovin montaa vuotta maksanut sitä eläkettä etukäteen. Jos et kuole, sinusta tulee yhteiskunnan tukia nostava loinen.

        Äitini eli 101 vuotiaaksi, isäni 97 vuotiaaksi. Jotenkin tuntuu ehkä siltä, että meikäläisellä olisi elämää edessä ainakin ihan kymmeniä vuosia vielä, vaan mistäpä sitä koskaan tietää koska se loppuu itse kullakin, elämä meinaan, kertakäyttöinenhän se on. Mistäpä sinä tiedät, mihin olen rahojani sijoittanut ja mitä omistan, ehkä kuitenkin runsaasti enemmän, kuin sinä?

        Aika erikoinen toive, ” muista muuten kuolla pian”? Minä en ole kuuna päivänä saanut yhteiskunnalta mitään tukiaisia, eikä ikäpolvellani ole ollut tapana sellaisia nostaa, eikä yhteiskunta niitä meille edes jakanut, toisin kuin sinun ikäluokallesi, hukumme veroihin nykyisin erilaisten tukien vuoksi. Eläkkeeni olen maksanut aikanaan, vaikka totuus lieneekin, että sinä ja muut nuoret maksatte eläkkeemme? Miten on, ajattelitko itse päästä koskaan eläkkeelle? Itse en ole ollut päivääkään työtön, otin nuorena vastaan työn, kuin työn, koska elää piti. Tämän päivän nuoret kuolevat nälkään, jos tukiaiset lopetetaan. Miten kävisi itsesi, et taitaisi elää 900 €:n kuukausituloilla?

        Sinunkin kannattaa muistaa kuolla pian, ettei tuleva jälkikasvusi vaan joutuisi elättämään sinua. Varmasti kuoletkin, jos joudut tekemään kolmea työtä elääksesi? Sinun oppiesi mukaan tekemällä kolmea työtä et nuku milloinkaan, koska työ täyttää elämäsi joka ainoan tunnin, eikä levolle jää aikaa minuuttiakaan.😩

        Suoraan sanottuna, juttusi on niin ihmeellisiä, ettei kukaan, eikä yksikään täisijärkinen tuollaisia aivopieruja päästelisi, joita sinä päästelet.


      • Xtaksieläkkeelläihanaa
        Taksieläkeläinen kirjoitti:

        Onneksi tämä Uuno elää hyvin 2600€:n kuukausieläkkeellä, eikä joudu siten hankkimaan toista eläkettä!

        Joskus teidän jutuissanne ei ole järjen hiventäkään.

        Höh höh höh

        Ja minä nautin eläkkeesräni

        👍

        Niinpä- eläkkeellä on mukavaa. Kunpa alalla olleet, oikeat -siis rehellisesti työtätekevät taksarit ymmärtäisivät ajaa alas yrityksensä ja heidän jäljellä olevat kuljettajansa lopettaa taksarihommat ja kouluttaisivat itsensä uusiin ammatteihin. Autonkuljettajan palkkatason saavuttaa helposti lyhyelläkin koulutuksella. Ilman stressiä, 8h työpäivällä/5pv/viikko. Itse olen säästänyt indeksiperusteista omaa eläkettä aikanaan ja maksanut kohtuullista yel-vakuutusta. Niin ja kuljettaja-aikaiset tyel:t myös. Eläkettä saa nyt mukavasti vaikka nykyvanhuuseläkeläisiltä on valtion toimesta otettu aika monta vuotta eläkeansioita pois. Erään tietyn henkilön kommentit täällä kannattaa kyllä jättää omaan arvoonsa koska SE ei tule mitään eläkettä saamaan kun sosiaalituet ei kerrytä eläkettä.


      • ViidenTähdenUber
        Taksieläkeläinen kirjoitti:

        Äitini eli 101 vuotiaaksi, isäni 97 vuotiaaksi. Jotenkin tuntuu ehkä siltä, että meikäläisellä olisi elämää edessä ainakin ihan kymmeniä vuosia vielä, vaan mistäpä sitä koskaan tietää koska se loppuu itse kullakin, elämä meinaan, kertakäyttöinenhän se on. Mistäpä sinä tiedät, mihin olen rahojani sijoittanut ja mitä omistan, ehkä kuitenkin runsaasti enemmän, kuin sinä?

        Aika erikoinen toive, ” muista muuten kuolla pian”? Minä en ole kuuna päivänä saanut yhteiskunnalta mitään tukiaisia, eikä ikäpolvellani ole ollut tapana sellaisia nostaa, eikä yhteiskunta niitä meille edes jakanut, toisin kuin sinun ikäluokallesi, hukumme veroihin nykyisin erilaisten tukien vuoksi. Eläkkeeni olen maksanut aikanaan, vaikka totuus lieneekin, että sinä ja muut nuoret maksatte eläkkeemme? Miten on, ajattelitko itse päästä koskaan eläkkeelle? Itse en ole ollut päivääkään työtön, otin nuorena vastaan työn, kuin työn, koska elää piti. Tämän päivän nuoret kuolevat nälkään, jos tukiaiset lopetetaan. Miten kävisi itsesi, et taitaisi elää 900 €:n kuukausituloilla?

        Sinunkin kannattaa muistaa kuolla pian, ettei tuleva jälkikasvusi vaan joutuisi elättämään sinua. Varmasti kuoletkin, jos joudut tekemään kolmea työtä elääksesi? Sinun oppiesi mukaan tekemällä kolmea työtä et nuku milloinkaan, koska työ täyttää elämäsi joka ainoan tunnin, eikä levolle jää aikaa minuuttiakaan.😩

        Suoraan sanottuna, juttusi on niin ihmeellisiä, ettei kukaan, eikä yksikään täisijärkinen tuollaisia aivopieruja päästelisi, joita sinä päästelet.

        Et sinä eläkettä ole itsellesi maksanut vaan vanhemmillesi. Senkin loinen, tekisit töitä niin kuin kunnon ihmiset.


      • Taksieläkeläinen
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Et sinä eläkettä ole itsellesi maksanut vaan vanhemmillesi. Senkin loinen, tekisit töitä niin kuin kunnon ihmiset.

        Eläkeikäni oli 63 vuotta, en tee töitä päivääkään enemmän, kuin on pakko. Eläke on lakisääteinen. Maksoin koko työikäni veroni tähän maahan, enkä ole ikinä saanut mistään minkäänlaisia tukia ja avustuksia, kuten sinä saat. Aiemmin kerroit kovasti paaluttavasi uberajoista rahaa, et kertonut maksavasi mitään veroja tai muitakaan maksuja mihinkään, kerroit laittavasi kaikki ”liiviin”, ja nauttivasi laatuwhiskejä, Chivas regallkaan ei ollut sinulle parasta, vaan parempaa piti olla, muistatko? Nyt tulet tänne provoilemaan ja haukkumaan vanhuuseläkeläistä loiseksi?! Ihmistä, joka on koko ikänsä maksanut yhteikunnalliset velvoitteensa ja eläkemaksut. Sinänsä aika erikoista, että palstan pahin provoilija provosoituu noin eläkeläisen kirjoituksesta, tällaista en ole ennen täällä havainnut tapahtuvan. Sinun mielestäsi eläkeläiset pitäisi laittaa riviin ja ampua kaikki, niinkö? Vai pitäisikö vanhusten tehdä töitä hautaan asti ja mistähän vanhukset sitä töitä löytäisivät? Eikö ole vain hyvä, että vanhukset poistuvat työelämästä ja jättävät työt työikäisille? Joskus noi sun ääliöjuttusi ovat vailla järjen hiventäkään?!

        Ei, nyt on minun vuoroni paalata eläkerahoja, räkiä kattoon ja lorvia SINUN kustannuksellasi! Matkustaa talveksi etelän lämpöön ja nauttia tekemättä yhtään mitään. Ottaako aivoon, hä?

        P.S. Meitä on perkeleen paljon siellä etelän lämmössä!

        Ja minä nautin, kun sain provoilijan provosoitumaan... 😂😂😂


      • MinäJatkanAjoja
        Taksieläkeläinen kirjoitti:

        Eläkeikäni oli 63 vuotta, en tee töitä päivääkään enemmän, kuin on pakko. Eläke on lakisääteinen. Maksoin koko työikäni veroni tähän maahan, enkä ole ikinä saanut mistään minkäänlaisia tukia ja avustuksia, kuten sinä saat. Aiemmin kerroit kovasti paaluttavasi uberajoista rahaa, et kertonut maksavasi mitään veroja tai muitakaan maksuja mihinkään, kerroit laittavasi kaikki ”liiviin”, ja nauttivasi laatuwhiskejä, Chivas regallkaan ei ollut sinulle parasta, vaan parempaa piti olla, muistatko? Nyt tulet tänne provoilemaan ja haukkumaan vanhuuseläkeläistä loiseksi?! Ihmistä, joka on koko ikänsä maksanut yhteikunnalliset velvoitteensa ja eläkemaksut. Sinänsä aika erikoista, että palstan pahin provoilija provosoituu noin eläkeläisen kirjoituksesta, tällaista en ole ennen täällä havainnut tapahtuvan. Sinun mielestäsi eläkeläiset pitäisi laittaa riviin ja ampua kaikki, niinkö? Vai pitäisikö vanhusten tehdä töitä hautaan asti ja mistähän vanhukset sitä töitä löytäisivät? Eikö ole vain hyvä, että vanhukset poistuvat työelämästä ja jättävät työt työikäisille? Joskus noi sun ääliöjuttusi ovat vailla järjen hiventäkään?!

        Ei, nyt on minun vuoroni paalata eläkerahoja, räkiä kattoon ja lorvia SINUN kustannuksellasi! Matkustaa talveksi etelän lämpöön ja nauttia tekemättä yhtään mitään. Ottaako aivoon, hä?

        P.S. Meitä on perkeleen paljon siellä etelän lämmössä!

        Ja minä nautin, kun sain provoilijan provosoitumaan... 😂😂😂

        ViidenTähdenUber on kirjoittanut tänne niin paljon sontaa. Pyörittää mm. miljoonabusinesta ja on olevinaan kovin viisas. Tosiasiassa on työtön trolli joka kuluttaa tylsiä päiviään täällä.

        Kiitos hyvästä kommentista Taksieläkeläiselle ja leppoisi eläkevuosia.Olet eläkkeesi ansainnut.


      • ViidenTähdenUber
        Taksieläkeläinen kirjoitti:

        Eläkeikäni oli 63 vuotta, en tee töitä päivääkään enemmän, kuin on pakko. Eläke on lakisääteinen. Maksoin koko työikäni veroni tähän maahan, enkä ole ikinä saanut mistään minkäänlaisia tukia ja avustuksia, kuten sinä saat. Aiemmin kerroit kovasti paaluttavasi uberajoista rahaa, et kertonut maksavasi mitään veroja tai muitakaan maksuja mihinkään, kerroit laittavasi kaikki ”liiviin”, ja nauttivasi laatuwhiskejä, Chivas regallkaan ei ollut sinulle parasta, vaan parempaa piti olla, muistatko? Nyt tulet tänne provoilemaan ja haukkumaan vanhuuseläkeläistä loiseksi?! Ihmistä, joka on koko ikänsä maksanut yhteikunnalliset velvoitteensa ja eläkemaksut. Sinänsä aika erikoista, että palstan pahin provoilija provosoituu noin eläkeläisen kirjoituksesta, tällaista en ole ennen täällä havainnut tapahtuvan. Sinun mielestäsi eläkeläiset pitäisi laittaa riviin ja ampua kaikki, niinkö? Vai pitäisikö vanhusten tehdä töitä hautaan asti ja mistähän vanhukset sitä töitä löytäisivät? Eikö ole vain hyvä, että vanhukset poistuvat työelämästä ja jättävät työt työikäisille? Joskus noi sun ääliöjuttusi ovat vailla järjen hiventäkään?!

        Ei, nyt on minun vuoroni paalata eläkerahoja, räkiä kattoon ja lorvia SINUN kustannuksellasi! Matkustaa talveksi etelän lämpöön ja nauttia tekemättä yhtään mitään. Ottaako aivoon, hä?

        P.S. Meitä on perkeleen paljon siellä etelän lämmössä!

        Ja minä nautin, kun sain provoilijan provosoitumaan... 😂😂😂

        Chivas regal kieltämättä on vähän rahvaan juomaa. Nautin Macallanista ja Laphroaigista eniten.

        Elät todennäköisesti vielä 30v joten tuo 63v eläkeikä on rikos yhteiskuntaa vastaan. Toivottavasti juot kuitenkin paljon halpaa laivalta ostettua Chivas regalia sillä vaikka et olisi penniäkään tukea käyttänyt, tämä 30v on pelkkää tukea sinulle. Senkin loinen.


      • JepulisJes

        Mitä tapahtuu jos Niuvanniemestä katkaistaan nettiyhteydet?

        ViidenTähdenUber lopettaa kommennoinnit.


      • OnSeTyhmäOnSe
        JepulisJes kirjoitti:

        Mitä tapahtuu jos Niuvanniemestä katkaistaan nettiyhteydet?

        ViidenTähdenUber lopettaa kommennoinnit.

        Tai Kela lopettaa tuen maksamisen? 😂🤣😃😅😆😂🤣
        Loppuu palstan vakio trollilta kirjoitukset.


      • Taksieläkeläinen
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Chivas regal kieltämättä on vähän rahvaan juomaa. Nautin Macallanista ja Laphroaigista eniten.

        Elät todennäköisesti vielä 30v joten tuo 63v eläkeikä on rikos yhteiskuntaa vastaan. Toivottavasti juot kuitenkin paljon halpaa laivalta ostettua Chivas regalia sillä vaikka et olisi penniäkään tukea käyttänyt, tämä 30v on pelkkää tukea sinulle. Senkin loinen.

        Olemme sinun mittakaavallasi siis LOISIA kaikki vanhuuseläkeläiset? Mistä helvetistä tuollaisia ääliöitä sikiää? Miksi ihmeessä isäsi ei käyttänyt ehkäisyä?

        Ei, en pidä lainkaan whiskeistä, juon enimmäkseen konjakkia, sitäkin vain lasillinen silloin tällöin. Minulla on ihan hauskaa eläkkeellä ilman kännäilyäkin.

        No, kukaan ei tiedä kauanko vielä elää, kukaan ei tänne jää. Ei edes ”maailman napa” viidentähdenuberkaan.

        63 vuoden eläkeikä rikos yhteiskuntaa vastaan? Ajatteles, tuo 63v ei tule koskemaan sinua koskaan, ei koskaan. Mieti sitä!

        Buuuuaaahahahaaaaa

        Hö hö hö hö

        Ja minä nautin eläkkeestäni


      • Taksikeisari
        Xtaksieläkkeelläihanaa kirjoitti:

        Niinpä- eläkkeellä on mukavaa. Kunpa alalla olleet, oikeat -siis rehellisesti työtätekevät taksarit ymmärtäisivät ajaa alas yrityksensä ja heidän jäljellä olevat kuljettajansa lopettaa taksarihommat ja kouluttaisivat itsensä uusiin ammatteihin. Autonkuljettajan palkkatason saavuttaa helposti lyhyelläkin koulutuksella. Ilman stressiä, 8h työpäivällä/5pv/viikko. Itse olen säästänyt indeksiperusteista omaa eläkettä aikanaan ja maksanut kohtuullista yel-vakuutusta. Niin ja kuljettaja-aikaiset tyel:t myös. Eläkettä saa nyt mukavasti vaikka nykyvanhuuseläkeläisiltä on valtion toimesta otettu aika monta vuotta eläkeansioita pois. Erään tietyn henkilön kommentit täällä kannattaa kyllä jättää omaan arvoonsa koska SE ei tule mitään eläkettä saamaan kun sosiaalituet ei kerrytä eläkettä.

        Homma vaan menee niin, että joku parin tonnin eläke on suht sama, kuin takuueläke ja asumistuki. Jälkimmäiseen ei vaan ole tarvinnut rikkaa ristiin laittaa ja ensimmäiseen on pitänyt tehdä vuosikymmeniä töitä ja uhrata hyvät vuotensa. Mutta jokainen saa valita mitä elämällään tekee.


      • Tietoa.hieman
        Taksikeisari kirjoitti:

        Homma vaan menee niin, että joku parin tonnin eläke on suht sama, kuin takuueläke ja asumistuki. Jälkimmäiseen ei vaan ole tarvinnut rikkaa ristiin laittaa ja ensimmäiseen on pitänyt tehdä vuosikymmeniä töitä ja uhrata hyvät vuotensa. Mutta jokainen saa valita mitä elämällään tekee.

        Ei ole. Mitään ”takuueläkkeitä” ei ole, on vain kansaneläke. Kansaneläke on jotain luokka 300€, ei enempää.

        Parin tonnin eläke on keskimäärin eläkkeensaajien yläluokkaa, keskimääräinen eläke on n. 1400€/kk.

        Eläke lasketaan nykyisin niin, että otetaan koko työhistoria ja sen ajan palkat korotettuna indeksiin ja tästä lasketaan eläke, joka on n. 60% keskimääräisistä palkoista.

        Jos itse ajattelit joskus nauttia ”takuueläkettä”, et sitä kuuna päivänä tule saamaan. Kansaneläke kuului taannoin jokaiselle eläkkeensaajalle, nyt sitä saavat vain he, joille ei muuta eläkettä ole kertynyt. Sosiaalituet eivät kerrytä eläkettä.

        Käytännössä on niin, että vanhukset, jotka eivät tule toimeen, saavat ”sosiaaliluukulta” erilaisia avustuksia ja tukia, näitäkin Sipilän hallitus on onnistunut menestyksekkäästi poistamaan.

        On se kumma, miten nuorilla on erikoisia käsityksiä eläkkeistä, näin tämä palstan vakiotrollikin viidentähdenuber luulee ihan muuta.


      • Taksieläkeläinen
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Chivas regal kieltämättä on vähän rahvaan juomaa. Nautin Macallanista ja Laphroaigista eniten.

        Elät todennäköisesti vielä 30v joten tuo 63v eläkeikä on rikos yhteiskuntaa vastaan. Toivottavasti juot kuitenkin paljon halpaa laivalta ostettua Chivas regalia sillä vaikka et olisi penniäkään tukea käyttänyt, tämä 30v on pelkkää tukea sinulle. Senkin loinen.

        Tämä ”loinen” on työllistänyt yrittäjävuosien aikana useampia taksinkuljettajia ja tuonut heidän perheilleen elannon. Lisäksi tämä ”loinen” on maksanut jokaikisen kuljettajan TYel maksun ja näin taannut heillekkin eläkkeen joskus, mikä se sitten eläkelakien mukaan tulee olemaankin. Toki he ovat maksaneet itse eläkkeestään pinen osan. Jos tämä ”loinen” nyt jää sitten eläkkeelle, nousee tästä helvetillinen haloo jonkin palstan vakiotrollin taholta?

        Vaan näinhän se on, nykynuoret, käyttäisin sanaa kakarat, eivät arvosta millään tavoin meitä eläkeläisiä, meitä jotka olemme työpanoksemme antaneet, vaan me olemme heidän silmissään pelkkiä loisia?

        No, trollin tehtävähän on ärsyttää toisia, minä en hänen kirjoituksistaan ota herneitä nenääni, kunhan yritän oikoa vääriä käsityksiä.

        Hä hä hä hä

        Minä nautin oloneuvoksena olemisesta


      • Taksikeisari
        Tietoa.hieman kirjoitti:

        Ei ole. Mitään ”takuueläkkeitä” ei ole, on vain kansaneläke. Kansaneläke on jotain luokka 300€, ei enempää.

        Parin tonnin eläke on keskimäärin eläkkeensaajien yläluokkaa, keskimääräinen eläke on n. 1400€/kk.

        Eläke lasketaan nykyisin niin, että otetaan koko työhistoria ja sen ajan palkat korotettuna indeksiin ja tästä lasketaan eläke, joka on n. 60% keskimääräisistä palkoista.

        Jos itse ajattelit joskus nauttia ”takuueläkettä”, et sitä kuuna päivänä tule saamaan. Kansaneläke kuului taannoin jokaiselle eläkkeensaajalle, nyt sitä saavat vain he, joille ei muuta eläkettä ole kertynyt. Sosiaalituet eivät kerrytä eläkettä.

        Käytännössä on niin, että vanhukset, jotka eivät tule toimeen, saavat ”sosiaaliluukulta” erilaisia avustuksia ja tukia, näitäkin Sipilän hallitus on onnistunut menestyksekkäästi poistamaan.

        On se kumma, miten nuorilla on erikoisia käsityksiä eläkkeistä, näin tämä palstan vakiotrollikin viidentähdenuber luulee ihan muuta.

        Kansaneläkettä ei ole ollut vuosiin,. Nykyään on takuueläken. 800€/kk. Sen päälle tulee muita tukia niin, että keskimääräinen persaukisen eläke on luokkaa 1300€. Mitä hienommin asuu, sitä parempi on eläke. Reilua se ei ole.

        Entinen työnantajani asuu asumisoikeusasunnoissa 300 metrin päässä venepaikasta ja sekä vene, että auto ovat V8 koneella. Eläke itsessään ei ole kuin reilu 500, mutta jos vastaavan kämpän hankkisi, niin se maksaisi 2000€ kuussa.

        Parisataa tonnia kun on vielä käteisenä säästöjä, niin kymmenen viimeistä vuottaan viettää paljon reteämmin, kuin omistusasunnossa 2500€ bruttoeläkkeellö.


      • Höpöhöpöhöh
        Taksikeisari kirjoitti:

        Kansaneläkettä ei ole ollut vuosiin,. Nykyään on takuueläken. 800€/kk. Sen päälle tulee muita tukia niin, että keskimääräinen persaukisen eläke on luokkaa 1300€. Mitä hienommin asuu, sitä parempi on eläke. Reilua se ei ole.

        Entinen työnantajani asuu asumisoikeusasunnoissa 300 metrin päässä venepaikasta ja sekä vene, että auto ovat V8 koneella. Eläke itsessään ei ole kuin reilu 500, mutta jos vastaavan kämpän hankkisi, niin se maksaisi 2000€ kuussa.

        Parisataa tonnia kun on vielä käteisenä säästöjä, niin kymmenen viimeistä vuottaan viettää paljon reteämmin, kuin omistusasunnossa 2500€ bruttoeläkkeellö.

        Sinä ja sun juttus. Keisarikin vielä.


      • Taksikeisari kirjoitti:

        Kansaneläkettä ei ole ollut vuosiin,. Nykyään on takuueläken. 800€/kk. Sen päälle tulee muita tukia niin, että keskimääräinen persaukisen eläke on luokkaa 1300€. Mitä hienommin asuu, sitä parempi on eläke. Reilua se ei ole.

        Entinen työnantajani asuu asumisoikeusasunnoissa 300 metrin päässä venepaikasta ja sekä vene, että auto ovat V8 koneella. Eläke itsessään ei ole kuin reilu 500, mutta jos vastaavan kämpän hankkisi, niin se maksaisi 2000€ kuussa.

        Parisataa tonnia kun on vielä käteisenä säästöjä, niin kymmenen viimeistä vuottaan viettää paljon reteämmin, kuin omistusasunnossa 2500€ bruttoeläkkeellö.

        Väärin ,jos on säästöjä niin silloin ei asumistukea lohkeakaan,joka on ihan oikein vaan ainoa järkevä asumismuoto on siis omistus asunnossa,yli 12k säästöt pinentää asumistukea


      • Verohallinto2
        karjalanukko kirjoitti:

        Väärin ,jos on säästöjä niin silloin ei asumistukea lohkeakaan,joka on ihan oikein vaan ainoa järkevä asumismuoto on siis omistus asunnossa,yli 12k säästöt pinentää asumistukea

        Kaikki käteinen tallelokeroihin ja omistusasunto kannattaa myydä ennen hoitokoti- ikää.Jälkikasvulle pikkuhiljaa käteistä..


    • tätshitspoiz

      samanlainen palkkaus ku keski-euroopas, jos oot hyvä puhuun saat hyvän palkan jos huono niin huonon.
      Työntekijöiden kesken ei palkoista puhuta se on tabu.
      Eikä ole juorukalentereita.

      Aika vittumaista eikö vain

      kjäh kjäh kjäh
      näin se vain menee

    • öpuyv

      Automaagisesti etenevät ovat tulossa. Kuljettaminen ei ole tulevaisuuden ala.

    • kylläsaahalvallaajaa

      Propagandaa.

    • 2.0tdiex200cdi

      Olet kyllä vielä tyhmempi kuin luulinkaan. Minkä tahansa tuotteen tai palvelun hinta määräytyy siten, että asetetaan hinta mahdollisimman korkeaksi niin, että asiakas on vielä sen valmis maksamaan. Jos nyt jostain löytyisi noin halpoja kuskeja, eihän se erotus tietenkään kuluttajahinnassa näkyìsi, vaan yrityksen voitossa.

      • ViidenTähdenUber

        Et ymmärrä mitään volyymibisneksestä. Ajattelen kuin pieni yksityisyrittäjä. Taksi ei ole enää pienen firman bisnes eikä kuulukkaan olla


      • hjkhjkhkjh
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Et ymmärrä mitään volyymibisneksestä. Ajattelen kuin pieni yksityisyrittäjä. Taksi ei ole enää pienen firman bisnes eikä kuulukkaan olla

        Sinä taas et ymmärrä mitään takseista tai muustakaan. Mitä helvettiä jauhat täällä paskaa päivittäin? Tylä elämä?


      • ViidenTähdenUber
        hjkhjkhkjh kirjoitti:

        Sinä taas et ymmärrä mitään takseista tai muustakaan. Mitä helvettiä jauhat täällä paskaa päivittäin? Tylä elämä?

        Mikset pysy aiheessa ja argumentoi asiaa? Sen sijaan menet henkilökohtaisuuksiin.


      • KPoletTodellakin
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Mikset pysy aiheessa ja argumentoi asiaa? Sen sijaan menet henkilökohtaisuuksiin.

        Aloituksesi kertoi sinusta kaiken. Olet pelkkä paskanjauhaja. Jutuissasi ei ole mitään sisältöä. Päivittäistä kirjoittelua ilman mitään tietoa. Työttömällä tuntuu olevan aikaa. Hanki elämä, nyt sitä ei sinulla ole.


      • OikeaKuskiEiFeikki
        KPoletTodellakin kirjoitti:

        Aloituksesi kertoi sinusta kaiken. Olet pelkkä paskanjauhaja. Jutuissasi ei ole mitään sisältöä. Päivittäistä kirjoittelua ilman mitään tietoa. Työttömällä tuntuu olevan aikaa. Hanki elämä, nyt sitä ei sinulla ole.

        ViidenTähdenUber on yksinäinen ressukka jolla ei muuta sisältöä elämäsään kuin päivittäinen trollaaminen tällä palstalla.

        Kymmeniä aloituksia ja satoja kommentteja tällä wanabe taksinkuljettajalta jolta rahkeet eivät riitä edes älylliseen kirjoittamiseen. Sisältö aina mitä sattuu.

        Kaikesta tämän luuserin kirjoituksista paistaa täysi tiettämättömyys alasta. Poju ei ole päässyt kursseista läpi ja nyt viisastelee täällä päivittäin.

        Parasta on kun jättää tämän ihmisen irvikuvan kommentit väliin. Kuten me kaikki alalla olevat tiedämme, ainoa oikea paikka keskusteluihin on naamakirjan suljetut keskustelu ryhmät eikä Suoli24 palsta.

        Jättäkää tämä nyhverö omiin oloihinsa. Ehkä joskus tajuaa kuinka idiootti on. Älkää ruokkiko tätä vakio trollia. Naamakirjassa tavataan.


      • ViidenTähdenUber
        KPoletTodellakin kirjoitti:

        Aloituksesi kertoi sinusta kaiken. Olet pelkkä paskanjauhaja. Jutuissasi ei ole mitään sisältöä. Päivittäistä kirjoittelua ilman mitään tietoa. Työttömällä tuntuu olevan aikaa. Hanki elämä, nyt sitä ei sinulla ole.

        Provosoiduit ja asia meni tunteisiin etkä kykene argumentoimaan asiallisesti. Tämähän se on viisauden määritelmä


      • Taksieläkeläinen
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Provosoiduit ja asia meni tunteisiin etkä kykene argumentoimaan asiallisesti. Tämähän se on viisauden määritelmä

        Ehkä suurin ptovosoituja olet sinä, kuten tuolla ylempänä saamme lukea? 😉


    • Tyoton

      Jouni uberilla Terve minä pärjään uberilla oikein hyvin minä pärjään todella hyvin hyvin rahaa Minulla on koko ajan ajoa minä syödä välillä papusoppaa sitten minä mennä taas taksitolpalle katsomaan miehiä aina katsovat minua pitkään Minä luulin että he halusivat seurustella minun kanssa mutta minä en halua Minä haluan olla ulkomaalaisen naisen kanssa ei suomalaisen taksikuskin kanssa ja sitten minä taas menen uimaan ja olen puhdas ja lähden töihin ja on hyvin rahaa Minulla tosi kivaa terveisin Jouni

      • Taksieläkeläinen

        Tämäkin trolli, joka paikassa päästelee noita tyhjänpäiväisiä tarinoitaan. Missä on hyvät jutut nykyisin, etkö pysty parempaan?


    • MitäTapahtui

      Aloittajalle: Miksi et enää paalutakkaan rahoja, kuten ennen kirjoittelit? Oletkin ottanut pooillesi ihan eri suunnan, miksi?

      Aiemmin kehuskelit kovilla ubertuloillasi, ”paalasit” isoja rahoja, nyt sitten lyöt esiin toisen ääripään? Taidat olla skitsofreenikko, omaat useamman persoonan?

      • MitäTapahtui

        ”Pooillesi” pitää olla provoillesi.....


      • ViidenTähdenUber

        Täällä tämä palstan pahin trolli, eläkeläinen jolla ei juuri ole muuta elämää kuin kirjoitella tälle palstalle riehuu muiden nimimerkeillä. Kyseisestä herrasta tulee varmasti skitsofreenisen oloista tekstiä, koska hän ei ole täysin terve. Tähänkin hän kohta kommentoi jotain perään.


      • Taksiduunari
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Täällä tämä palstan pahin trolli, eläkeläinen jolla ei juuri ole muuta elämää kuin kirjoitella tälle palstalle riehuu muiden nimimerkeillä. Kyseisestä herrasta tulee varmasti skitsofreenisen oloista tekstiä, koska hän ei ole täysin terve. Tähänkin hän kohta kommentoi jotain perään.

        Sinua ilmeisesti harmittaa kovasti, kun eläkeläiset tienaavat enemmän, kuin sinä? Itse olet provoillut täällä vuosikaudet, nyt yksi eläkeläisen kirjoitus nostaa sut taajaloillesi ja provosoiduit, miksi?

        Taksialalla on runsaasti työtä tarjolla, mkset mene töihin? Työn sijaan kirjoittelet tänne provojasi, työttömällä tuntuu olevan aikaa.

        Pahin provosoituva täällä olet sinä itse.

        Olet palstan pahin häirikkö!


      • ViidenTähdenUber
        Taksiduunari kirjoitti:

        Sinua ilmeisesti harmittaa kovasti, kun eläkeläiset tienaavat enemmän, kuin sinä? Itse olet provoillut täällä vuosikaudet, nyt yksi eläkeläisen kirjoitus nostaa sut taajaloillesi ja provosoiduit, miksi?

        Taksialalla on runsaasti työtä tarjolla, mkset mene töihin? Työn sijaan kirjoittelet tänne provojasi, työttömällä tuntuu olevan aikaa.

        Pahin provosoituva täällä olet sinä itse.

        Olet palstan pahin häirikkö!

        Eläkeläisten ”tienailulle” tulee kohta loppu. Seuraava tehtäväni on uudistaa eläkejärjestelmä ja voit olla varma, että sen jälkeen kaltaisesi loiset eivät tukirahoilla juhli.


      • Taksieläkeläinen
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Eläkeläisten ”tienailulle” tulee kohta loppu. Seuraava tehtäväni on uudistaa eläkejärjestelmä ja voit olla varma, että sen jälkeen kaltaisesi loiset eivät tukirahoilla juhli.

        Sinäkö uudistat eläkejärjestelmän, salli mun nauraa!!! Buuuuaaahahahahaaa buaaahhaaaa!!

        Provosoiduit jälleen, vaikken edellistä kirjoitelmaa laatinutkaan!

        ELÄKKEELLÄ ON IHANAA!!!!!!!

        Buaaaahahahaaaa!


      • ViidenTähdenUber
        Taksieläkeläinen kirjoitti:

        Sinäkö uudistat eläkejärjestelmän, salli mun nauraa!!! Buuuuaaahahahahaaa buaaahhaaaa!!

        Provosoiduit jälleen, vaikken edellistä kirjoitelmaa laatinutkaan!

        ELÄKKEELLÄ ON IHANAA!!!!!!!

        Buaaaahahahaaaa!

        Kyllä. Katsotaan sitten kuka nauraa viimeiseksi. Jos pyydät kauniisti, voin antaa muutaman kolikon säälistä


      • gtdesw
        Taksieläkeläinen kirjoitti:

        Sinäkö uudistat eläkejärjestelmän, salli mun nauraa!!! Buuuuaaahahahahaaa buaaahhaaaa!!

        Provosoiduit jälleen, vaikken edellistä kirjoitelmaa laatinutkaan!

        ELÄKKEELLÄ ON IHANAA!!!!!!!

        Buaaaahahahaaaa!

        ViidenTähdenUber on yksinäinen ressukka jolla ei muuta sisältöä elämäsään kuin päivittäinen trollaaminen tällä palstalla.

        Kymmeniä aloituksia ja satoja kommentteja tällä wanabe taksinkuljettajalta jolta rahkeet eivät riitä edes älylliseen kirjoittamiseen. Sisältö aina mitä sattuu.

        Kaikesta tämän luuserin kirjoituksista paistaa täysi tiettämättömyys alasta. Poju ei ole päässyt kursseista läpi ja nyt viisastelee täällä päivittäin.

        Parasta on kun jättää tämän ihmisen irvikuvan kommentit väliin. Kuten me kaikki alalla olevat tiedämme, ainoa oikea paikka keskusteluihin on naamakirjan suljetut keskustelu ryhmät eikä Suoli24 palsta.

        Jättäkää tämä nyhverö omiin oloihinsa. Ehkä joskus tajuaa kuinka idiootti on. Älkää ruokkiko tätä vakio trollia. Naamakirjassa tavataan.


    • valtiojääsaamattaveroja

      Harmittaako kun sossula maksaa vaan 492? Sinä et tule saamaan eläkettä sossulapalkalla joten sosiaalipummiksi jäät!

    • tyreiyiryiq

      Olen välttänyt taksia ihan kostoksi. Oli tilanne, kun taksi toi asiakkaan lähelle. Menin autoonsa ja sanoin kuskille että nyt sinulla kävi tuuri, koska sait matkustajan paluumatkallesikin.
      Kuski itsekin sanoi että juu, kävi kyllä tuuri.

      No mitäpä tämä kuski teki?

      ASETTI MINULLE LÄHTÖMAKSUN AIVAN KUIN OLISIN TILANNUT AUTON TAKSIKESKUKSESTA TAI IHAN MISTÄ TAHANSA!

      Asenne olisi pitänyt olla WIN-WIN, eli kuski olisi ottanut ilman lähtömaksua jatkon eli paluukyydin.

      Koska kuski oli mulkku olen välttänyt kaikkia taksikyytejä tuon tapauksen jälkeen, ja voin sanoa että 15 vuoteen en ole kuin kerran taksissa istunut tuon jälkeen.

      • Bummi

        Niin, kun ei sulla ole ollut rahaa, jota tarvitaan, että taksilla voi ajella...


      • Taksikeisari

        Nyt meillä on lähtömaksuton hinta juuri kaltaisiasi varten. 10€/km ja jättömaksu vain 6.00€.


      • LähtöJaMaksu

        Uudelle asiakkaalle asetetaan aina lähtömaksu, sai hän auton käsipystynä tai tilaten, ihan normaali käytäntö. On hienoa, että kaltaisesi köyhälistö välttää takseja ja käyttää siis vain julkista liikennettä tai apostolin kyytiä, emme jää teidän kaltaisanne kaipaamaan.


      • Taksikeisari
        LähtöJaMaksu kirjoitti:

        Uudelle asiakkaalle asetetaan aina lähtömaksu, sai hän auton käsipystynä tai tilaten, ihan normaali käytäntö. On hienoa, että kaltaisesi köyhälistö välttää takseja ja käyttää siis vain julkista liikennettä tai apostolin kyytiä, emme jää teidän kaltaisanne kaipaamaan.

        Hinnoittelu on vapaa nyt. Ei ole pakko ottaa lähtömaksua. Nyt voi antaa maksutapa-alennusta, ajaa vyöhyketaksalla tai käyttää miniveloitusta. Kukaan ei kiellä laskuttamista aikaperusteisesti, vaikka niin, että 110€ tunti ja voihan siihen laittaa vaikka minimiveloituksen 15€.


    • Perusmaksu

      Myös taksitolpalta lähdettäessä peritään lähtömaksu. Lähtömaksu on eräänlainen paljousalennus. Jos taksi ajaisi lyhyen, esimerkiksi matkan, esimerkiksi kilometrin ajon pelkällä kilometritaksalla, kyyti maksaisi noin 1,70€. Sensijaan 100km matkalla lähtömaksun osuus on jo pieni.

      Mikähän oli oma asenteesi? Naapurisi maksoi 9€ lähtömaksun ja ajoi ehkä kilometrin matkan, jolloin hän maksoi kyydistä 10,70€. Sinä sensijaan olisit matkustanut ikäänkuin naapurisi siivellä saman matkan 1,70€.

      Jos tuollainen pelkällä naapurin lähtömaksulla ajaminen olisikin sopinut kuljettajalle, olisitko mennyt maksamaan naapurillesi puolet lähtömaksusta, 4.50€.

      • tyreiyiryiq

        Jos minulle puhut, kyyti oli Puotilasta kerrostalon pihasta (Johon tulin vastapäiseltä kartanolta ryyppäämästä koska näin että taksi ajoi kyseiseen pihaan) Helsingin keskustaan. Oli aivan riittävän pitkä matka, eikä ketään ollut näkemässä sitä että kuka tuli kyytiin ja miten.
        Kuskin asenne olisi pitänyt olla WIN-WIN, ja koska ei ollut, olen järjestänyt tarvitessani oman kuskin ajamaan omaa autoani jos tarvitsen. Takseja en hyysää koska asenne oli mitä oli.
        Palataan taksien kanssa asiaan kun vanhuudenpäivillä saan ilmaiset taksiliput valtiolta.
        Siihen asti taksit haitakoot pitkän PEEEENNNN....


      • Buahahaha

        "Lähtömaksu on eräänlainen paljousalennus."

        Voi sanoa että ei taida taksikuskit paljoa olla kouluja käyneet. "Alennus" kun maksaa lisää?

        Kun tulet ensi kerralla ostamaan maalia S-Prismasta, voit saada minultakin "Alennusta"
        Laitan maalipurkkiisi "alennuksena" 15 euroa lisää hintaa juuri sinulle.

        Buahahamuahaha


      • JepulisJes

        S-Prisma, mikä fucking maalikauppa tuo on?

        En oo koskaan kuullut moisesta.


    • Ilmainenkyyti

      Jos taksi olisi tilattu ravintolan eteen, kuljettaja ottaisi yöllä 9€ lähtömaksun. Jos taas taksi toisi asiakkaan ravintolaan, kuljettaja ei ottaisi aloitusmaksua. Asiakkaan olisi vaikea ymmärtää miksi kyyti olisi joskus yhdeksän euroa kalliimpi ja miksi seuraava asiakas voisi matkustaa edellisen asikkaan aloitusmaksulla.
      Tämä johtaisi myös siihen että asiakkaat ”kyttäisivät” sellaisia kyytejä joissa taksi toisi asikkaan jolloin siis ei perittäisi aloitusmaksua.

      Ompa minulta vaadittu jopa ilmaista kyytiäkin kun olen tuonut asikkaan määränpäähän ja seuraava asiakas olisi mennyt sille taksiasemalle josta lähdin koska ”olisin jokatapauksessa palannut tyhjänä taksiasemalle.”

    • IdioottejaPiisaa

      Joo. Se on aivan helvetin hyvä idea, ettei tehdyllä työllä elä. Siitä ajatuksesta pitää mm. Wahlroos. Aloittaja on varmasti itsekin valmis tekemään vaikka kymmmentä eri duunia elantonsa eteen? Orjuus olisi varmasti vieläkin parempi, eikö niin?

      Vittu, että teitä tyhmiä riittääkin joka saatanan paikkaan provojanne jakelemaan.

      • RelaaVähän

        Ymmärräthän, että aloittaja on täällä vakioprovo? Älä siis ota vakavasti, eikä tämän palstan juttuja muutenkaan ottaa vakavasti. On kyllä siinä mielessä erikoinen tyyppi, että provosoituu kyllä itsekkin, kun oikeasta aiheesta kirjoittaa.

        Relax!


      • ViidenTähdenUber

        Ei mun tarvitse tehdä edes yhtä duunia koska niin, joillain on rahaa. Harrastan kyllä paljon ns. työtä. Toimin asiantuntijana erilaisissa hankkeissa (esim. taksiuudistus) ja monissa muissa rakkaan kotimaamme projekteissa. Kyse ei ole provoilusta vaan yhteisen hyvän saavuttamisesta.

        Taksin palkka tulee laskemaan joka tapauksessa. Minun ehdotukseni on tehdä se niin, että yhteiskunta hyötyy. Toinen vaihtoehto on, että yhteiskunta ei hyödy ja palkat laskevat. Kumpi on parempi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1649
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1056
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      134
      972
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      73
      857
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      95
      856
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      20
      828
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      36
      812
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      739
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      725
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      701
    Aihe