Xsara 2,0i Break-01

potentiaalinen ostaja

Onko kenelläkään kokemuksia k.o autosta tai vanhemmasta mallista.
Onko hyvä ostos?

21

3318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psahdi

Noin reilu vuoden kokemus on hdi breakista vm-99. Takana on 50tkm leppoisaa menoa. Vikojakin on pari ollut matkan varrella, sivuturvatyynyjen merkkivalo syttyi mittaristoon, jolloin huollossa vaihtoivat johdon pätkän liittimineen. Pakkasella nitisevä tuulilasi on joskus häirinnyt, mutta en ole viitsinyt vaihdattaa kun vaiva on ilmennyt vain aika-ajoin tietyllä pakkasella.

Työn jälkeen ja viimeistelyyn olen positiivisesti yllättynyt, kun aiemmin pidin tietämättömyyttäni sitikkaa lähinnä 'helistimenä'.

Lievien ennakkoluulojen vallassa ostin ensimmäisen ranskalaiseni. Ranskalaisien autojen hinta / varustelu / ominaisuudet on mielestäni nykyisellään kohdillaan. Pikku vikoja on renuissa, pösöissä ja sitikoissa mutta niiden kanssa kyllä pärjäilee, mitään kalliita juttuja en ole kuullut.

Ominaisuuksista senverran, että jos olet yli 180cm isokenkäinen niin xsara on ahdas, kun vielä polkimet on niin lähekkäin voi yli 43 jalalla tulla tukala tunne. Xsara on ainakin hdi:nä hiljainen tiellä kun tiellä, kuulonsuojeluun on paneuduttu. Auto on hyvä ajaa, se ei ole tuuli- eikä uraherkkä, mutta tiettyä vaeltelutaipumusta ilmenee joillakin tiepinnoilla. Kaiketi siksi ovat korjailleet faceliftissä ohjauslaitteita.

Auton parasta antia on kuitenkin hdi-moottori, sitä ei voi olla ylistämättä ja sanonkin sen, että jos xsaran laitat niin laita ehdottomasti hdi-moottorilla varustettuna. Uusia breakki xsaroja saa välijäähdyttimellä varustetulla 80kW hdi-koneella hintaan 150tmk ja se on hintansa väärti. Käyppä vertailemaan vastaavilla varusteilla olevan vw farkku golfin hintaa, niin lennät perseelleen. Laita vielä automaattinen ilmastointilaite jos saat sen sopuhinnalla, minulla on hyviä kokemuksia siitä.

Nyt jos hieroisin vastaavia autokauppoja niin taitaisin sortua samaan vehkeeseen 80kW koneella ja jopa automaattina.

• potentiaalinen ostaja

Täytyy mennä tutustumaan oikein perinpohjin kun noin kehut.
        Oli mulla Laguna ennen nykyistä Fordia ja olin siihen ihan tyytyväinen,joten ei onneksi ole pahoja ennakkoluuloja ranskalaisista.

• Potentiaalinen ostaja

No eilen sitten ajelin Citikalla.
        Oli Xsara Break 2.0 Exclusive ja siinä on oikeestaan kaikki mitä autossa kaipaa,jopa autom.ilmastointi.
        Vakaa oli moottoritiellä ja tuntui mukavan pirteältä,mutta sisätilat oli vähän ahtaat. Ei muuten ne polkimet niin lähellä toisiaan ollut että ilisi häirinnyt(46).
        Eniten häiritsi takajalkatilojen pienuus,kun kuskin taakse ei mahdu kuin muksu.Vaikka ajankin aika lähellä rattia,ei sinne silti paljon tilaa jää (188cm).

Tavaratila oli kyllä tarpeeksi iso ja varmasti suurin verrattuna kilpailijoihin hintaluokassaan.
        Niin ja suorituskyky on kohdallaan tohon hintaan,mutta jään vielä harkitsemaan kun kävin samalla ajamassa 406 farkkua. Siinä sitä tilaa on joka puolella tarpeeksi,mutta siirtyy ehkä hinnassa liian kauas.
        Täytyy miettiä.

• Picasso 1,8 sx
        Potentiaalinen ostaja kirjoitti:

Oli Xsara Break 2.0 Exclusive ja siinä on oikeestaan kaikki mitä autossa kaipaa,jopa autom.ilmastointi.
        Vakaa oli moottoritiellä ja tuntui mukavan pirteältä,mutta sisätilat oli vähän ahtaat. Ei muuten ne polkimet niin lähellä toisiaan ollut että ilisi häirinnyt(46).
        Eniten häiritsi takajalkatilojen pienuus,kun kuskin taakse ei mahdu kuin muksu.Vaikka ajankin aika lähellä rattia,ei sinne silti paljon tilaa jää (188cm).

Tavaratila oli kyllä tarpeeksi iso ja varmasti suurin verrattuna kilpailijoihin hintaluokassaan.
        Niin ja suorituskyky on kohdallaan tohon hintaan,mutta jään vielä harkitsemaan kun kävin samalla ajamassa 406 farkkua. Siinä sitä tilaa on joka puolella tarpeeksi,mutta siirtyy ehkä hinnassa liian kauas.
        Täytyy miettiä.

tilaa kun olisi ollut vähän enemmän takana, niin valintani olisi ollut "tavallinen" Xsara, nyt jouduin ostamaan Picasson. Ostin esittelyauton, jossa oli kaikki mausteet. Se oli 40 tmk halvempi kuin vastaava HDI samoilla varusteilla. En tiedä olisiko ollut järkeä ostaa tuolla hintaerolla HDI? Ei kai.

• psahdi

Täytyy miettiä.

Kyllä siinä Exlusive-varustellussa on kaikki tarpeellinen mitä nyt kohtuudella osaa vaatia tuon kokoluokan autolta. Sinun kokoinen kaveri tuntee varmaankin ahtautta xarassa ja tiloilleen 406 on kokolailla toista luokkaa, onhan tosin hintakin muutaman kympin ylempänä.

Tuossa alempana kaveri kertoi valinnassaan päätyneen picassoon xsaran tilanpuutteen vuoksi. Tietenkin picasso on uudempaa autosuunnittelua, mitä 406 ja puolustaa valintaa helposti sinne suunnalle. Itse olen koeajanut picasson 1,8l bensana ja totesin kelvoksi peliksi, mutta kaipasin autoon ehdottomasti hdi-moottoria koska olen tottunut siihen. Mielessäni ajattelin kun koeajoin picasson, että hdi-moottori 'kruunaisi' tämän auton, lähinnä se hdi:n leppoisuus, ajamisen helppous ja riittävä suorituskyky puhuttelee aina vaan...

Nämähän on makukysymyksiä ja monestihan ratkaisee vaihtohyvitys / rahoitus / vaimo... mihin autoon päätyy, uskoisin kuitenkin, että em. autoista saa ihan hyvän matkakumppanin.

• Potentiaalinen ostaja
        psahdi kirjoitti:

Kyllä siinä Exlusive-varustellussa on kaikki tarpeellinen mitä nyt kohtuudella osaa vaatia tuon kokoluokan autolta. Sinun kokoinen kaveri tuntee varmaankin ahtautta xarassa ja tiloilleen 406 on kokolailla toista luokkaa, onhan tosin hintakin muutaman kympin ylempänä.

Tuossa alempana kaveri kertoi valinnassaan päätyneen picassoon xsaran tilanpuutteen vuoksi. Tietenkin picasso on uudempaa autosuunnittelua, mitä 406 ja puolustaa valintaa helposti sinne suunnalle. Itse olen koeajanut picasson 1,8l bensana ja totesin kelvoksi peliksi, mutta kaipasin autoon ehdottomasti hdi-moottoria koska olen tottunut siihen. Mielessäni ajattelin kun koeajoin picasson, että hdi-moottori 'kruunaisi' tämän auton, lähinnä se hdi:n leppoisuus, ajamisen helppous ja riittävä suorituskyky puhuttelee aina vaan...

Nämähän on makukysymyksiä ja monestihan ratkaisee vaihtohyvitys / rahoitus / vaimo... mihin autoon päätyy, uskoisin kuitenkin, että em. autoista saa ihan hyvän matkakumppanin.

Kyllä myyjä väkisin yritti tarjota Picassoa,mutta ehkä olen liian konservatiivinen siihen. On aika futuristisen näköinen sisältä ja kuskin paikalla pitää mielestäni olla mittarit edessä eikä keskellä kojelautaa.No sehän on tietenkin makukysymys.
        Auton valintaani vaikeuttaa tietenkin "asiantuntija" vaimo ja hevosen kokoinen koira.
        Picasson perä on turhan pyöreä,joka taas rajoittaa koiran tilaa takana korkeussuunnassa.

Ei ole helppoa valita autoa,missä olis kaikki tilat kohdallaan,varsinkin kun budjetti pitäisi olla < 160kmk.
        Ei ihan mahdu Pösö tähän luokkaan, ainakaan vastaavilla varusteilla kuin Xsara.

• Minä

Täytyy miettiä.

Ne vaan painii eri luokissa, oikeampi "vastus" Xsaralle olisi 306 ja 406:lle Xantia/C5.

Turha ja asiaton kommentti, mutta tulipa tehtyä.

• psahdi

Kyllä myyjä väkisin yritti tarjota Picassoa,mutta ehkä olen liian konservatiivinen siihen. On aika futuristisen näköinen sisältä ja kuskin paikalla pitää mielestäni olla mittarit edessä eikä keskellä kojelautaa.No sehän on tietenkin makukysymys.
        Auton valintaani vaikeuttaa tietenkin "asiantuntija" vaimo ja hevosen kokoinen koira.
        Picasson perä on turhan pyöreä,joka taas rajoittaa koiran tilaa takana korkeussuunnassa.

Ei ole helppoa valita autoa,missä olis kaikki tilat kohdallaan,varsinkin kun budjetti pitäisi olla < 160kmk.
        Ei ihan mahdu Pösö tähän luokkaan, ainakaan vastaavilla varusteilla kuin Xsara.

Tämmöiselle meikäläiselle 1,8 m lähes persejalalle tilat on riittäävät xsarassa. Focus/golffi on kuskinpaikalta tilavampi koska A ja B pilareiden väli on pidempi ja em. autot on korkeampia, mutta ei takapenkillä ole sen enemmän tilaa. Xsarahan on matala auto, mutta pääntila jopa takana on riittävä 1,8 metriselle, polvitila ennen loppuu.

Ne on makukysymyksiä nuo valinnat, minä vaan pidin picasson tokio by night-mittaristosta, ei valinta siihen kaatuisi, mutta minulla on kanssa tuplaten keskisuuria paimenkoiria ja ehkä se on ahtaampi takaa syvyys-suunnassa tuo picasso.

Vielä siitä moottorista... vähemmälläkin ajolla hdi, sitä et kadu jos psa-konsernin tuotteen valitset.

• Picasso 1,8 sx
        psahdi kirjoitti:

Tämmöiselle meikäläiselle 1,8 m lähes persejalalle tilat on riittäävät xsarassa. Focus/golffi on kuskinpaikalta tilavampi koska A ja B pilareiden väli on pidempi ja em. autot on korkeampia, mutta ei takapenkillä ole sen enemmän tilaa. Xsarahan on matala auto, mutta pääntila jopa takana on riittävä 1,8 metriselle, polvitila ennen loppuu.

Ne on makukysymyksiä nuo valinnat, minä vaan pidin picasson tokio by night-mittaristosta, ei valinta siihen kaatuisi, mutta minulla on kanssa tuplaten keskisuuria paimenkoiria ja ehkä se on ahtaampi takaa syvyys-suunnassa tuo picasso.

Vielä siitä moottorista... vähemmälläkin ajolla hdi, sitä et kadu jos psa-konsernin tuotteen valitset.

Mulla ei ole koiria, mutta kohta tulee maailmaan kolmas (tyttö?). Tavaratila riittää nykeisessäkin autossa kohtuullisesti, mutta takamatkustajille tarvitaan kipeästi lisää tilaa. Ajelen vielä viikon verran TDI -koneella autollani, sitten siirryn bensa-aikakauteen. Toivottavasti se 1,8 l kone on edes kohtuullisen hyvä...

• Hyvin menee
        Picasso 1,8 sx kirjoitti:

Mulla ei ole koiria, mutta kohta tulee maailmaan kolmas (tyttö?). Tavaratila riittää nykeisessäkin autossa kohtuullisesti, mutta takamatkustajille tarvitaan kipeästi lisää tilaa. Ajelen vielä viikon verran TDI -koneella autollani, sitten siirryn bensa-aikakauteen. Toivottavasti se 1,8 l kone on edes kohtuullisen hyvä...

En omaa kokemusta Picassosta, mutta ainakin Xantiaa "ykskasi" kone kuljettaa ihan tarpeeksi. Kertokaa tietäjät onko mahdollisesti sama kone Picasson keulalla?

• Picasso 1,8 sx
        Hyvin menee kirjoitti:

En omaa kokemusta Picassosta, mutta ainakin Xantiaa "ykskasi" kone kuljettaa ihan tarpeeksi. Kertokaa tietäjät onko mahdollisesti sama kone Picasson keulalla?

hienosäätöä kuulemma, tehoa 115 hv. Vähän hijaisempi ja tehokkaampi kuin vanhempi versio (kuinka vanha?).

• Hyvin menee

hienosäätöä kuulemma, tehoa 115 hv. Vähän hijaisempi ja tehokkaampi kuin vanhempi versio (kuinka vanha?).

Malli on Xantia 1.8 16V vm 1999 kilsoja takana 53 tkm. Riittää ainakin minulle.

En tiedä kuinka lähellä autojen painot on toisiinsa verrattuna?

• Picasso 1,8 sx
        Hyvin menee kirjoitti:

Malli on Xantia 1.8 16V vm 1999 kilsoja takana 53 tkm. Riittää ainakin minulle.

En tiedä kuinka lähellä autojen painot on toisiinsa verrattuna?

painaa 1320 kg, teho 115/5500 ja vääntö 163/4000

Xantia painaa 1339 kg (onpa painava)112/5500, 155/4250

• Hyvin jne...

painaa 1320 kg, teho 115/5500 ja vääntö 163/4000

Xantia painaa 1339 kg (onpa painava)112/5500, 155/4250

Se on katsos tämä mukava jousitus kun hiukan lisää painoa :)

• psahdi
        Hyvin jne... kirjoitti:

Se on katsos tämä mukava jousitus kun hiukan lisää painoa :)

Onko ollut voitelu/kolina-ongelmia 1.8 xantian koneessa? Parille kaverille on maahantuoja vaihtanut 95 vuoden xantian 1.8 koneeseen sisuskalut.

• Pot.ost.
        Minä kirjoitti:

Ne vaan painii eri luokissa, oikeampi "vastus" Xsaralle olisi 306 ja 406:lle Xantia/C5.

Turha ja asiaton kommentti, mutta tulipa tehtyä.

Siinäpä se onkin,kun 406 oli niin mukava,mutta menee vissiin yli budjetin.
        Täytyy illalla rikkoa kakaroiden säästöpossut tai saavat tulla toimeen pienemmässä autossa.

• Minä
        Pot.ost. kirjoitti:

Siinäpä se onkin,kun 406 oli niin mukava,mutta menee vissiin yli budjetin.
        Täytyy illalla rikkoa kakaroiden säästöpossut tai saavat tulla toimeen pienemmässä autossa.

Menevät kuitenkin hyvään tarkoitukseen, eivätkä tenavat voi sitten muutaman vuoden päästä syyttää sinua selkävaivoistaan ainakaan ahtaudesta autossa :-)

• Repe Ruutikallo
        Hyvin menee kirjoitti:

Eipä ole sama 1,8 Xantiassa ja Picassossa, jälkimmäinen on ihan uutta sarjaa ja kuluttaa vähemmän. Kumma kyllä Xantia 1,8 tuntuu ainakin takapuolituntumalta pirteämmältä; muuan tuttava vaihtoi Xantia-farkusta (painaa siis enemmän kuin Picasso) ja kokee Picasson selvästi laiskemmaksi. Itse ajan '99-Xantialla, eikä sitä vielä kukaan kokeilleista ole laiskaksi haukkunut edes täydellä lastilla.

• Hyvin menee
        psahdi kirjoitti:

Onko ollut voitelu/kolina-ongelmia 1.8 xantian koneessa? Parille kaverille on maahantuoja vaihtanut 95 vuoden xantian 1.8 koneeseen sisuskalut.

Kone on toiminut oikeastaan moitteettomasti. Kerran on hävinnyt sähköt? Huollosta en saanut täydellistä vastausta. Jokin maadotusvika?

Loppujen lopuksi olen säästynyt isoilta murheilta... toivottavasti jatkossakin. Öljyt vaihdan 5:n tkm välein (Mobilin ykköset) ja talviaikaan pidän piuhan perässä uskollisesti? Toiset kyllä väittä turhaksi hommaksi.

• Breikki
        psahdi kirjoitti:

Xantian 1,8i 8V 1996 mittarissa on tällä hetkellä 128 tkm, eikä ole ollut voitelu-/kolinaongelmia.
        Öljyäkään ei juuri kulu, ei tarvitse ainakaan 7500 km vaihtovälillä lisätä.

• RL break-99
        Minä kirjoitti:

Menevät kuitenkin hyvään tarkoitukseen, eivätkä tenavat voi sitten muutaman vuoden päästä syyttää sinua selkävaivoistaan ainakaan ahtaudesta autossa :-)

Yksi varteenotettava vaihtoehto voisi olla renault laguna break premium, 1,8 mallin saa n.150tmk:lla, myyvät uuden mallin alta pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4048
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      864
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe