Sairastuin viikko sitten alkuviikosta keuhkokuumeeseen ,elämäni ensimmäiseen keski-iässä.Hoitona 3päivää suonen sisäinen antibiootti ja viisi pivää amorionia 3kertaa 500 milligrammaa päivässa 2 tabua kerralla.Launatian jälkeen ei ole kuumetta ollut ja kaupoilla pitää välillä käydä ,miten kauan tässä pitää hiljakseen oleilla ? Pikkukävelyitä illalla teen ja päivällä varjossa istun ulkona kun ei missään ole hyvä olla helteillä,kotonakaan. Miten ootte toipuneet helteiden aikana taudista?
Keuhkokuumeen potijoita?
9
771
Vastaukset
- keuhkokuume
Itsekin reilu vuosi sitten sairastuin keuhkokuumeeseen keski-iässä. Olin 5 pv antibioottitiputuksessa sairaalassa ja sen jälkeen viikon antibioottikuuri, jolla onneksi parannuin. Myöhemmin otin myös lääkärin määräämän keuhkokuumerokotuksen, ettei tauti vain uusiudu - sairaalassa oli sen verran tylsää, ettei sinne halua uudestaan, eikä tietenkään korkeaa kuumetta.
Olin 2 vk sairauslomalla ja vaikka lääkäri sanoi, että väsymys voi vaivata kuukausien ajan, toivuin suht hyvin sairaudesta, eikä jäänyt pahempaa väsymystä 2 viikon sairastelu jälkeen. Sinun kannattaa ottaa kuitenkin rauhallisesti ja ulkoilla vointisi mukaan päivittäin, sillä toipuminen on aina yksilöllistä. Määräsikö lääkäri sinulle keuhkokuumerokotuksen? - keuhkotauti
En muistanut kysyä siitä rokotuksesta mutta aion ottaa sen kyllä,kun olen käynyt keuhkokuva kontrollissa syyskuun alussa.HELLE vaan uuvuttaa ,iltaisin olen pienen kävelytuokion tehnyt ja istunut varjossa ulkona.
- keuhkokuume
Mulle lääkäri kirjoitti keuhkokuumereseptin ensitöikseen ollessani vielä sairaalassa. En muista rokotteen nimeä, mutta se maksoi 80€, eikä siitä saanut Kela-korvausta. Rahasta viis, sillä en halua uudestaan sairastua keuhkokuumeeseen ja pötkötellä sairaalassa. On olemassa halvempiakin keuhkokuumerokotteita kuin minkä sain.
Ymmärrän että helle ottaa koville ja ei kannata rehkiä ja ulkoilla liikaa vakavan sairauden jälkeen. Kuuntele itseäsi ja kehoasi ja toimi sen mukaan. Hiljaa hyvä tulee.
- keukis
Näin teenkin,hissunkissun varjossa istumista ja jos jaksaa niin pienen kävelyn illalla viileässä,en tee mitään siivoussessioita ,huone kerrallaan kun aloitan viiletessä.Aion ensiviikolla soittaa lääkäriin ja kysyä koska voin ottaa rokotuksen,hinnasta viis ,keuhkokuumetta en enää koskaaan halua.
- jospasetästä
Minulla todettiin keuhkokuume kolmisen viikkoa takaperin ja sain normi antibiootit ynnä viikon sairauslomaa.
Viikon puoliväliin mennessä kivut vasemmassa keuhkossa yltyivät sietämättömäksi ja eikun tervarin kautta saman tien sairaalan osastolle, jossa todettiin nestettä keuhkoissa ja keuhkopussin tulehdus.
4 pv sain lasaretissa suonen sisäistä antibioottia ja kotiin mennessä normi antibiootit taas viikon sairausloman päälle.
Nyt ollaan viikko oltu duunissa, mutta edelleen on jäätävä väsymys jatkuvasti päällä ja tuntuu, että toipuminen vie iäisyyden...
Onneksi sentään on perjantai.- suosittelen
Otin pneumokokkirokotteen 7v sitten ja sen jälkeen en ole edes flunssaa sairastanut.
- keuhkokuume
Mulle taas määrättiin keuhkokuumerokote keuhkokuumeen takia. Varmaan meikäläisen ikä vaikutti asiaan, olen lähes 60. Onneksi ei ole rokotteen jälkeen ollut k.kuumetta. Sen verran kurjaa oli maata sairaalassa lähes viikko antibioottitipassa.
- keuhkotautimies_Oulusta
Minulla oli keuhkokuume kuukausi sitten ja kesti noin viikon. Amorion on surkea lääke teki ihottumaa ja totesin vasta siitä allergian penisilliinille. Vastustuskyky meni parasetamoli lisälääkkeenä määrätyn Panadol Forten takia ja nyt olen ollut sitten kaksi viikkoa keuhkoputken tulehduksessa joka tuli jälkitautina mielestäni juuri noiden kovien Forte tablettien takia.
Palautumiseen määrättiin vesipulloon puhaltelua se auttaa keuhkojen palautumisessa.
Olen sitten kokeillut Bryonia Alba homeopatialääkettä jota saa Pur luontaistuotekaupasta. Lienee mennyt nyt nenäonteloon osaksi mutta limainen yskä jatkuu ja keuhkoputkissa on jotain keltaista räkää. Dymista suihke auttaa nenäontelon oireisiin kun siinä on antihistamiinia mutta limakalvot ovat kovilla. - KESÄKIPIÄ
Aloittaja,,,kiitos kokemuksien jakamisistanne! Minun ärsytys yskä jatkui n 2-3 viikkoa potemisen jälkeen ja se kuuluu lääkärin mukaan asiaan ja se hävisikin itsestään. Sain reseptit influessaan sekä pneumonia rokotteen mutta en vielä ole ostanut niitä,,,lienee viisasta ottaa enne influenssa aaltoja.Kontrollikuvat keuhkoista ok syyskuun alussa. Ihme ja kumma kunto alkoi kohentua n kuukausi kohilleen että rohkenin pidempään kävellä ja aloillani oltua helteillä.Ennen keuhkokuumetta podin elämäni pahimman vatsataudin liki 8 päivää kuumeineen,,,mistä lie tullut,,,en ole potenut moistakaan sitten lapsuuden ajan,,,ellei pari lievää ruokamyrkytystä oteta huomioon,joten kuntoni oli huono helteidenkin takia liki puolitoista kuukautta pahojen infektioiden jäljiltä.TERVETTÄ syksyä kaikille ja PARANEMISIA SAIRAILLE!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004937298- 2272578
- 262561
- 1581864
- 1141748
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31469Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621148IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41135- 741133