Gigantin verkkokauppa (HIDAS)

hidastapalvelua

Posti toimittaa paketin Turusta Tampereelle 6 päivässä. Autolla sen välin ajaa 2 h. Miten ihmeessä Posti on onnistunut sössimään toimitukset. No siksi koska posti käyttää pikkufirmoja pakettien toimittamisessa ja näillä firmoilla ei ole kiire, varsinkin viikonloppuisin paketin matka pysähtyy.

5

1582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Polkupyörälläkö

Hitaita ovat Gigantin sisäisetkin kuljetukset. Tilasin myymälään tuotetta, jota oli nettivarastossa 400 kilometrin päässä. Toimitus kesti kymmenen päivää. Luulisi tuonkokoisessa firmassa autojen liikkuvan sinne ja tänne sen verran tiuhaan, ettei varastossa Suomen alueella jo olevan tavaran siirtämiseen kulu puoltatoista viikkoa.

• Kuljeta_ite_kympillä

No ei sitä kympin tavaraa lähde kuriiri kuljettamaan. Tollanen 400km reissu maksaa tonnin, jos ajat sen erikseen.

Toimipisteitä ei ajeta ristiin vaan muutaman kerran viikossa logistiikkakesus-kaupunki ja logistiikkakeskuksessa sitten vaihto toiseen autoon.

Sama juttu postilla ja sisäisissä siirroissa. Ei kellään ole varaa ajattaa yksittäisiä tavaroita suoraan määränpäähän.

• Polkupyörälläkö

Muutaman kerran viikossa olisikin jo aivan eri asia kuin kerran kymmenessä päivässä. Luulisi joka tapauksessa että jo pelkkiä perusjääkaappeja ja pesukoneita varten tarvitaan kohtalaisen tiheät kuljetukset ja sinne voi tilaustavarankin heittää mukaan. Tai niin minä luulin vielä kuukausi sitten.

• totuuttaa

Onhan se outoa että kirjeet saapuu 2 päivässä (1 euron kirje), mutta (150 euron) paketti ei. Paketteja on enemmän mitä toimittaa, kirjeitä ja postikortteja ei. Posti hitauteen on selvä syy. Kaikki on ulkoistettu ja sekaisin. Kukaan ei tiedä mitä tekisi, ja koska. Postilla on vielä monopoli ja siksi mikään ei muutu. Pakettien määrä vain kasvaa verkkokaupan kasvun kasvaessa ulkomailta.

• Anonyymi

Gigantin varastot sijaitsevat ulkomailla, joten toimitusaika ei pidä koskaan paikkaansa. Lähetys on usein vasta viikon päästä Suomessa ja toimitukseen kuuluu sen jälkeen n. 3-4 päivää.

Jotkin kodinkoneet tuodaan Suomesta ja niissä toimitus on nopeampi. Gigantin toimitus ei kyllä ole tätä päivää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2490
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      200
      1181
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      91