Kannettavan purkaminen ja juuttuneet ruuvit 2 ?

mitävoitehdä

neuvokki! En saanut kommenttia aiempaan ketjuun, joten tein uuden aloituksen. Se akkuporakone josta laitoit vinkin, on lähialueen Tokmanneista loppunut. Verkkokaupasta ostaen hinta on suurempi.

Pitääkö olla akkuporakone vai kävisikö ruuvinväännin? Prismassa joku Cmi-merkkinen ruuvinväännin n. 17euron hintainen. Saisko tuolla muutamat juuttuneet ruuvit irti vai pitääkö olla nimenomaan akkuporakone?

14

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hwiuhgogoa

Juuttuneita ruuveja ei kannata yrittää avata akkukoneilla, koska ruuvin vastakappale joka on usein muovivalua kannettavan kotelorakenteissa, tulee menemään poikki.
      Kun saat vastakappaleen poikki, joudut liimaamaan sen takaisin, mikäli koskaan enää ehjänä saat vastakappaletta irroitetuksi ruuvista.
      Juuttuneet ruuvit avataan vain ja ainoastaan käsiruuvimeisseleillä, jotka ovat juuri oikean kokoiset kyseiselle ruuvin kannalle.
      Pitää olla tuntoa asentajan kädessä jotta tuntee koska ollaan rajoilla että ruuvin vastakappale hajoaa ennenkuin aukeaa.
      Voi ostaa ruuvimeisselin, jonka juuressa on paikka jako/kiintoavaimelle, jolla voit tarvittaessa saada vääntämiselle lisävoimaa.
      Lisävoiman käytössä pitää sitten olla se tunto omissa käsissä että tunnet mikä on se raja, koska ruuvi katkeaa tai muovinen pohjaosa menee rikki tai katkeaa liitoksestaan.
      Avatessa on hyvä aloittaa vääntämällä ensin kiinnipäin.
      Sen jälkeen "vetvutat" edestakaisin auki/kiinni, kunnes ruuvi alkaa kiertyä kevyemmin.
      Jos saat ruiskautetuksi "CRC" tyyppistä rasvaa kierteeseen voi se auttaa asiaa.
      Saa antaa tähän ketjuun palautetta kuinka onnistuit.

Terveisin 45 vuotta asennustöitä tehnyt

• mitävoitehdä

Olen yrittänyt avata ruuvimeisselillä. Olen napauttanut ruuvimeisselin päätä vasaralla. Olen kokeillut pikaliimakikkaa ja myös CRC5-56 on kokeiltu. Mutta ruuvit eivät ole yhteistyöhaluisia.

• hwiuhgogoa
        mitävoitehdä kirjoitti:

Olen yrittänyt avata ruuvimeisselillä. Olen napauttanut ruuvimeisselin päätä vasaralla. Olen kokeillut pikaliimakikkaa ja myös CRC5-56 on kokeiltu. Mutta ruuvit eivät ole yhteistyöhaluisia.

Kokeile siinä tapauksessa "avaruusajan superöljynä" markkinoitua WD-40 öljyä. On käytännössä kilpaileva tuote CRC:lle

• hwiuhgogoa

Asutko Helsingissä? Itselläni ei ole enää korjaamoa, mutta voisin ihan goodwillinä avata nuo ruuvit sinulle. Pelkästä uteliaisuudesta, koska koskaan en ole ruuveihin törmännyt, jotka eivät aukeaisi.

• mitävoitehdä

Ja sitten kun se ei toimi niin mitäs sitten kokeillaan? Kaupassa mietin kumpaa ostan, tuota WD-40 vai CRC5-56 kun olivat samalla hyllyllä. Päädyin tuohon jälkimmäiseen. Onko noissa aineissa sitten paljonkin eroa? En oikein jaksa uskoa että se ero olisi niin merkittävä että sillä aukeaisi nuo ruuvit kun ei tuo CRC5-56 tehonnut.

• mitävoitehdä
        hwiuhgogoa kirjoitti:

Asutko Helsingissä? Itselläni ei ole enää korjaamoa, mutta voisin ihan goodwillinä avata nuo ruuvit sinulle. Pelkästä uteliaisuudesta, koska koskaan en ole ruuveihin törmännyt, jotka eivät aukeaisi.

En. Kiitos, mutta tarkoitus on avata nuo ruuvit itse.

• hwiuhgogoa

WD-40 tunkeutumiskyky saattaa perustua joihinkin kalaöljyihin. En ole varma miten se on valmistettu koska tuollaiset tiedot valmistajat pitävät yleensä liikesalaisuuksina.
        WD-40 voisi olla kokeilemisen arvoinen jos CRC ei oikein toiminut. CRC on tarkoitettu lähinnä metalli vastaan metalli tilanteisiin.
        WD-40 kehitettiin aikoinaan muistaakseni Amerikassa astronauttien käyttöön avaruuteen, koska piti saada monikäyttöinen öljy, joka yksi ja sama tuote olisi niukoissa tiloissa eduksi, kun ei mielellään voi hirveätä määrää kaikkea ottaa mukaan.
        Tietokoneessasi on metalli vastaan muovi kiinnitys. Ruuvi on metallia, ja vastakierre muovia.
        WD-40 voisi toimia hyvinkin.

• hwiuhgogoa
        hwiuhgogoa kirjoitti:

WD-40 tunkeutumiskyky saattaa perustua joihinkin kalaöljyihin. En ole varma miten se on valmistettu koska tuollaiset tiedot valmistajat pitävät yleensä liikesalaisuuksina.
        WD-40 voisi olla kokeilemisen arvoinen jos CRC ei oikein toiminut. CRC on tarkoitettu lähinnä metalli vastaan metalli tilanteisiin.
        WD-40 kehitettiin aikoinaan muistaakseni Amerikassa astronauttien käyttöön avaruuteen, koska piti saada monikäyttöinen öljy, joka yksi ja sama tuote olisi niukoissa tiloissa eduksi, kun ei mielellään voi hirveätä määrää kaikkea ottaa mukaan.
        Tietokoneessasi on metalli vastaan muovi kiinnitys. Ruuvi on metallia, ja vastakierre muovia.

Itselläni on sekä CRC että WD-40 molemmat, koska joskus toimii toinen, ja joskus toinen.

• puhtaan.pöydän.ritarit
        hwiuhgogoa kirjoitti:

Ei tuollaiset öjjyt sinne kierteisiin asti tunkeudu.

Terveisin muutaman läppärin kannen avannut ( ja takaisinkin asentanut).

• neuvokki

Et ole tehnyt päivääkään alan töitä. Pajalla ruuvit pyöräytetään akkukoneella pois ja jos käy niin että joku ruuvi ei irtoakaan sen kanta on pilalla. Koska pajameisseli on aina sopiva 98% näistä tapauksista johtuu siitä, että joku omatoimi tumpelo on ruuvinkannan jo aiemmin mylinyt.
        Asentaja vaihtaa silloin porakoneeseen ja poraa ruuvinkannan pois jolloin ruuvi jää vastakappaleeseen. On käytännössä täysin mahdotonta, että 45 alalla olleelle ei tällaista konetta olisi tullut ja ettei hän ruuvinkannan poraamiseen olisi joutunut.

Minkäänlaista öljyhoitoa ei koskaan edes yritetä. Ja vaikka kävisikin niin että tottumattomalla vastakappale eli tolppa katkeaa, miksi sitä pitäisi liimailla? Ei yhden taikka useammankaan ruuvin puuttuminen ole merkittävä ellei esim. DVD asema ole ruuvin takana.

Ja aloittajalle mikä tahansa porakone akku tai ilman käy. Tärkeintä on, että poratessa käytät riittävän matalaa kierroslukua ettei terä pala. Painat tasaisesti siten että terä pyörii hangoittelematta ja aivan siten kun jo aiemmassa nauhassa kerroin

• uriew

Voi olla, että ne ei ole ruuveja ollenkaan, vaan niittejä jotka on naamioitu ruuveiksi

• buahhhahahahhhhaaaa

vieäkö tää trollaus jatkuu???
      Peter, olet tumpelo!

• lopeta-jo-trollaus

Kannettavan ruuvit ei koskaan ole niin tiukassa etteivät käsimeisselillä aukeaisi.
      Jos väännettäessä ruuvi pyörii tyhjää on sen kanta rikki.

Sitäpaitsi se sinun Turion 64 x2 Acer on jo sitä ikäluokkaa muutenkin että purkuun joutaa.
      Ei kannata viikkokausia asian tiimoilta trollata.

• wehgiguhwig

Onkohan Turionin ruuvit jo auenneet kun ei enää ole mitään uutta?

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe