Moi, mistä voisi kysyä apua ja neuvoa joltakin luotettavalta aikuiselta täällä netissä, kun ei itellä tällä hetkellä ketään luotettavaa aikuista ole. Oon siis 15v ja en tahtoisi missään julkisilla keskustelupalstalla kertoa tilannetta ettei mua tunnisteta. Lisäksi en aio paljastaa henkillölisyyttäni eli mikään sähköpostin kautta kysyminen yms ei käy. Kiitos vastauksista etukäteen
Mistä apua
9
199
Vastaukset
- M313
Kannattaa mennä nuortennetin sivuille, siellä on luotettavia aikuisia ja voit vapaasti valita lähestymistavan, kirje, puhelu, keskustelu jne.
- Moi12356
Yritin sieltä kysyä kirjoittamalla kirjeen, mutta en pysty luomaan käyttäjätiliä sinne kun sanovat että viestejä tulee niin paljon lapsilta ja nuorilta etteivät jaa uusia tilejä :( puhelimeenkaan en haluaisi soittaa, kaipa sitten odottelen että saan semmosen kirjeen sinne lähettää ehkä kesän loputtua voisi olla vähemmän ruuhkaa
Tsekkaa jo mainittujen lisäksi myös Poikien Puhelin. Jos et halua soittaa, niin niillä taitaa nykyisin olla joku chattikin.
Myös minä voisin koettaa neuvoa, mutta mistäpä minut luotettavaksi tietäisit ja yhteystietojakaan ei saa jakaa...- Moi12356
Olen tyttö, ei varmaan käy se. Niin ja en vain haluaisi yhteistietoja antaa sillä en tahtoisi minusta tehtävän mitään lastensuojeluilmotusta yms.
Moi12356 kirjoitti:
Olen tyttö, ei varmaan käy se. Niin ja en vain haluaisi yhteistietoja antaa sillä en tahtoisi minusta tehtävän mitään lastensuojeluilmotusta yms.
Pyydän anteeksi! Syyllistyin jostain syystä sukupuoliolettamiseen.
Googletappa Tyttöjen Talo ja katso, että millaisia palveluita siellä on tarjolla.
Ja ainahan sitä voi tekaista johonkin palveluun feikkieemailin, jonka taakse voi piiloutua. Onhan mullakin tämän suomikaksnelosen sähköposti, mutta ei se minun oikeaa henkilöllisyyttäni kenellekään kerro. :)- Moi12356
Moi, sori ku näin pitkän ajan jälkeen kysyn mutta siis keneltä ja mistä voisin kysyä tommosella feikkiemaililla. Näissä kaikissa chateissa on se ongelma ku mulla ei oo siis vain yhtä ongelmaa mun elämässä vaan mulla on aika paljon kaikkea ja tahtoisin kirjoittaa jollekkin semmosen viestin missä selitän mun elämäntilanteesta. En tiedä onko se chateissa hankalampaa alkaa selittämään pitkästi minun elämääni. Lisäksi nämä kyseiset chatit on yleensä auki siihen aikaan kun en pysty käyttämään niitä. Kaipaisin todellakin nyt jotain aikuista joka voisi kuunnella ja yrittää neuvoa mutta mistä voisin löytää tämmöisen sähköpostia?
- KylläSeSiitä
Aikuinen en ole mutta jos haluat kysyä neuvoja, autan mielelläni ja parhaani mukaan tai jos haluat avautua jostain tai vaikka ihan vain juttuseuraa mulle voi tulla aina juttelemaan! :) Ja tuosta feikki emailista, voit siis ihan itse tehdä vaikkapa googlen gmailiin, laitat vaan nimeksi vaikka [email protected] ja siihen nimen kohtaan jotain randomia kans niin henkilöllisyytes ei tuu paljastumaan :)
Moi12356 kirjoitti:
Moi, sori ku näin pitkän ajan jälkeen kysyn mutta siis keneltä ja mistä voisin kysyä tommosella feikkiemaililla. Näissä kaikissa chateissa on se ongelma ku mulla ei oo siis vain yhtä ongelmaa mun elämässä vaan mulla on aika paljon kaikkea ja tahtoisin kirjoittaa jollekkin semmosen viestin missä selitän mun elämäntilanteesta. En tiedä onko se chateissa hankalampaa alkaa selittämään pitkästi minun elämääni. Lisäksi nämä kyseiset chatit on yleensä auki siihen aikaan kun en pysty käyttämään niitä. Kaipaisin todellakin nyt jotain aikuista joka voisi kuunnella ja yrittää neuvoa mutta mistä voisin löytää tämmöisen sähköpostia?
Tyttöjen talon ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton kotisivuilla on yhteystiedot, joissa on myös mailiosoitteita. Kokeileppa niitä.
Jos minä kelpaan, niin minullekin voi mailata. Osoitteen joudut päättelemään itse, koska säännöt kieltävät sitä täällä kertomasta. Ei edes mikään ydinfyysikko tarvitse olla. :)
- ygyg
Löytyisiköhän tuolta kattavasta listasta joku sopiva auttava taho?
https://www.nuortenelama.fi/tuki-ja-kriisipalvelut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1975888Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442787- 442277
- 932019
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381981Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291365- 761332
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131257Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41197Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2811184