Förutom att det har varit varmt och behagligt har man haft lyckan att bruka svenska praktiskt taget hela tiden. Någon enstaka klantskalle har man träffat på och då sagt några ord på finska men de har nog varit undantagen som bekräftar regeln. Regeln är att man i det civiliserade Finland klara sig utmärkt på svenska. Och inte nog med det, dessutom verkar allt förlöpa bättre än då man har med tvärfennulin att göra.
SFP har mycket att göra för att förvandla resten av Finland från ett praktiskt taget obeboeligt stödsamhälle till det fungerande Finland som existerar där SFP är starkt. 04/2019 kan SFP räkna med en röst härifrån.
Vilken skön sommar
18
194
Vastaukset
- dehäckarpånätet
De här extremfennorna rör ju inte sig bland folk, liten risk att stöta på dem.
- förvarmt
Donald & co har visst fått värmeslag, de har varit så osynliga nu några dagar.
- vikarie
förvarmt kirjoitti:
Donald & co har visst fått värmeslag, de har varit så osynliga nu några dagar.
Tala sköter deras jobbturer.
vikarie kirjoitti:
Tala sköter deras jobbturer.
Här fanns en fejk Talaprofil. Skulle inte förvåna om den plötsligt återupstådde Tala var det samma.
- skrattande
Rkp voi saada hela 4% äänistä, lycka till
- alltidsfp
Den som lever får se.
- hyvätulos
4% on hyvä tulos, koska 30% ruotsinkielisistä äänestää muita puolueita kuin RKP:tä.
Det blir i det fallet 4 % enheter mera än de Blåa kan räkna med. Själv antar jag att SFP når över 5 %. Lite är det med, men ens en gnutta vett i politiken är verkligen välkommen. SFP kan erbjuda på den och bäst blir det förstås som medlem(mar) i regeringen.
- östnyland
4 % är ju bra , när man tänker på hur många röstberättigade svenskspråkiga det finns, och 30 % av dem röstar på andra partier.
- lagomärbäst
Varmt har det varit men inte nu så behagligt. För mycket och för litet skämmer allt.
- fennorpåkrigsstigen
Nu ska Wallin hängas upp smörjas med tjära och rullas i hönsfjädrar.
fennorpåkrigsstigen kirjoitti:
Nu ska Wallin hängas upp smörjas med tjära och rullas i hönsfjädrar.
Jag har inte riktigt orkat följa med den senaste klappjakten. Vad är det som tidningarna nu är så kåta på i nyhetstorkan.
Att landets kändissuput till riksdagsledamot lyfter stöd för att ha en bastu till förfogande i H:fors förstår man att är nyhetsstoff. Samma gäller Paavo Väyrynens brädstuga på medar som hem i Lappland för att kunna sko sig maximalt. Vad är alltså denna senaste grej kring Wallin som redan är utredd före utbetalningarna påbörjades?- hanficklov
Peppu-Reino kirjoitti:
Jag har inte riktigt orkat följa med den senaste klappjakten. Vad är det som tidningarna nu är så kåta på i nyhetstorkan.
Att landets kändissuput till riksdagsledamot lyfter stöd för att ha en bastu till förfogande i H:fors förstår man att är nyhetsstoff. Samma gäller Paavo Väyrynens brädstuga på medar som hem i Lappland för att kunna sko sig maximalt. Vad är alltså denna senaste grej kring Wallin som redan är utredd före utbetalningarna påbörjades?Man får alltså ökat stöd om man har egen bostad i Helsingfors , men den måste man äga med sin äkta hälft, Wallin äger bostaden med en annan karl och han fick ändå höjt understöd efter det han tog kontakt med någon som nu bestämmer i den här frågan.
Wallin har alltså lyft pengar redan länge.
Det finns nog artiklar på alla tidningar, om du orkar läsa. hanficklov kirjoitti:
Man får alltså ökat stöd om man har egen bostad i Helsingfors , men den måste man äga med sin äkta hälft, Wallin äger bostaden med en annan karl och han fick ändå höjt understöd efter det han tog kontakt med någon som nu bestämmer i den här frågan.
Wallin har alltså lyft pengar redan länge.
Det finns nog artiklar på alla tidningar, om du orkar läsa."Det finns nog artiklar på alla tidningar, om du orkar läsa."
Tack. Jag märkte detta men de verkade vara långa och innehållslösa så jag skippade.
Varför skulle något annat än riksdagsledamotens egna kostnader för arbetet den utför ligga som bas för ersättningar?
I och för sig kan man fråga sig, varför riksdagsledamöterna skall få stöd för en andra bostad, då de som betalar deras apanage inte ens får dra av den andra bostaden som behövs för inkomstens förvärvande i sin beskattning, för att inte tala om att man skulle få understöd?
Borde man skrota riksdagsledamöternas stöd och cirkulera riksdagens fysiska plats mitt i varje valperiod? Då skulle alla riksdagsledamöter få tampas med ett allmänt problem bland arbetstagare. Utöver det skulle folk kanske intressera sig mera för politiken då regeringen plötsligt är i hemstaden.
Efter decennier av högsäte i H:fors kunde riksdagen väl göra en permanent road show. De nya platserna kunde ha ett nyttoperspektiv så att riksdagen först samlas där det går bra och efter det flyttar någonstans där den anammade kunskapen behövs. T.ex. först i Åbo, sedan till Rovaniemi, därifrån till T:fors o.s.v. Det torde finnas rikligt av diverse hallar där plenum kunde arrangeras. Rösta kunde de t.ex. via sina i-pads som skattebetalarna ofrivilligt har skänkt dem.
"Riksdagen gör Finland", "Eduskunta goes Suomi" kunde vara sloganen på de bägge inhemska.- dyraföross
Peppu-Reino kirjoitti:
"Det finns nog artiklar på alla tidningar, om du orkar läsa."
Tack. Jag märkte detta men de verkade vara långa och innehållslösa så jag skippade.
Varför skulle något annat än riksdagsledamotens egna kostnader för arbetet den utför ligga som bas för ersättningar?
I och för sig kan man fråga sig, varför riksdagsledamöterna skall få stöd för en andra bostad, då de som betalar deras apanage inte ens får dra av den andra bostaden som behövs för inkomstens förvärvande i sin beskattning, för att inte tala om att man skulle få understöd?
Borde man skrota riksdagsledamöternas stöd och cirkulera riksdagens fysiska plats mitt i varje valperiod? Då skulle alla riksdagsledamöter få tampas med ett allmänt problem bland arbetstagare. Utöver det skulle folk kanske intressera sig mera för politiken då regeringen plötsligt är i hemstaden.
Efter decennier av högsäte i H:fors kunde riksdagen väl göra en permanent road show. De nya platserna kunde ha ett nyttoperspektiv så att riksdagen först samlas där det går bra och efter det flyttar någonstans där den anammade kunskapen behövs. T.ex. först i Åbo, sedan till Rovaniemi, därifrån till T:fors o.s.v. Det torde finnas rikligt av diverse hallar där plenum kunde arrangeras. Rösta kunde de t.ex. via sina i-pads som skattebetalarna ofrivilligt har skänkt dem.
"Riksdagen gör Finland", "Eduskunta goes Suomi" kunde vara sloganen på de bägge inhemska.Jag undrar nog annars vad vi gör med vissa riksdagsledamöter som i princip bara sitter på rumpan och njuter av alla ekonomiska fördelar som de har.
- minåsikt
dyraföross kirjoitti:
Jag undrar nog annars vad vi gör med vissa riksdagsledamöter som i princip bara sitter på rumpan och njuter av alla ekonomiska fördelar som de har.
Ganska onödigt med alla diverse fd. artister och andra kändisar som egentligen inte har något större intresse för politiken.
- barapakkoruotsi
Värmen har inte passat de här språkaktiva, de är så aggressiva nu.
Undrar just om ens en gratis kalakukko passar fennona? Hittills har man nog inte beskådat ett enda positivt inlägg av dem.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 702567
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1472090Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa721899Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2511589- 681395
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2981337- 721248
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää371153Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps1241083- 741005