Vitara facelift

syyskuussa

1.6 moottori siirtyy historiaan ja Vitaraa toimitetaan vain 1.4 turbolla.Keulamaski, mittaristo ja takavalot saavat uuden ilmeen.
Toivottavasti nuhapumppu 1.0 s-cross saa saman 1.4turbon pellin alle.

63

3797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vitarallaa

      1.6 moottorin tilalle tulee 1.0 turbomoottori.

    • Heikkiheppi

      Pieni brändi ja moottori ompelukoneen luokkaa. Lisäksi vaivaa tunnoton ohjaus. EI JATKOON.

    • Huokaus_

      Juma...ta, kun ongelma ei ole moottorissa eikä mittaristossa, maskista puhumatikaan. Ongelma, joka pitäisi korjata on OHJAUS. Noi Vitarat ja S Crossit ovat erittäin epävakaita ajaa.

      • vitarallaa

        Maahantuoja rustaa hinnastoja uusiksi, siis hinnat nousee.
        Tulipahan otettua ensisuhut uusista renkaista ja siten vahvistui oma oletus, että Continentalin ecocontact ei ole paras vaihtoehto Vitaraan.Uusi rengas nimenomaan nelivetoautolle tarkoitettu vahvempikudoksinen rengas.


    • Heikkiheppi

      Se on juuri näin. Suzukin pitäisi keskittyä olennaiseen eli ohjaukseen ja jättää nämä tingeli tangeli ledi yms hömpsötykset pois. Ostaisin suzukin jos siinä olisi ohjaus kunnossa. Nyt ajan saksalaisella preemium audilla.

      • Huolestunut_opettajasi

        Hei Heikkiheppi!

        Joko on passeli ja mieluisa koulureppu löytynyt.

        Jospa sinäkin jättäisit pois tuollaisen joutavan autofoorumeilla roikkumisen, ja alkaisit kekittyä syksyn koulunkäyniin?


      • Heikkiheppi

        Hepin koulut on jo käyty. Nyt ainoastaan elämänkoulu!


      • elämäopettaasinua
        Heikkiheppi kirjoitti:

        Hepin koulut on jo käyty. Nyt ainoastaan elämänkoulu!

        Ja se täytyy aloittaa raskaamman kautta eli audilla.
        Voin sanoa omasta kokemuksesta että paskempaa autoa saat hakea kuin audi hintaluokassaan.
        Osanottoni huonosti alkavaan elämänkouluun.


      • heikkiheppi

        voit olla oikeassa tai sitten ei mutta neliveto on nannaa, varsinkin kun on aito torsen. saksalaisen premiumauton nahka tuoksuu niin hyvältä että tätä ei voi verrata suzukiin.


    • Juu.Juu

      https://www.suzuki.fi/uudistunut-suzuki-vitara-2018/

      Uutta Vitaraa saa siis ainoastaan 1.0 ja 1.4 turbomoottoreilla.

      "Tärkeä parannus on siirtyminen kokonaan turbotekniikkaan bensiinimoottoreissa. Vitaran perusmoottorina ollut vapaasti hengittävä 1,6-litrainen korvataan vähemmän kuluttavalla ja puhtaammalla 1,0-litraisella Boosterjet-turbomoottorilla. Sen suurin teho on 82 kW (112 hv) ja suurin vääntömomentti 170 Nm. Suurin teho putoaa aavistuksen, mutta toisaalta vääntömomentti kasvaa ja on käytettävissä laajalla käyntinopeusalueella. "

      "Toisena moottorina jatkaa nykyisen Vitaran S-mallissa ollut 1,4-litrainen 103 kilowatin tehoinen Boosterjet-turbomoottori. Suomeen Vitaraa tuodaan vain nelivetoisena ja ostaja voi valita joko käsivalintaisen tai automaattivaihteiston."

    • JlleP

      Ja ohjaukselle ei siis edelleenkään tehdä mitään??? Ledivalot takana on tosi tärkeät, huono ohjaus ei. Kaverin autosta leditakavalo pimeni, ei muuta vaihtoehtoa, kuin uusi takavalaisin ja hinta 590 euroa. Toyotassa tosin ohjaus kunnossa;=)

      • Huolestunut_opettajasi

        Miten on "JlleP ":n koulureppuasia edennyt. Meillä on monena vuonna tykastytty Niken malleihin. Jos ei ole vielä reppua hankituna niin Niket kannattaa tsekata. niissä on isommissa tilaa jumppavarusteillekin.


      • Heikkiheppi

        Suzuki on pikkukippona hyvä auto. Kun turvavyö on kiinni ja nousee autosta niin siitähän tuli oiva reppu selkään! Jaksaa jaksaa kantaa suzukia repussa.


    • jataas

      Jos annettu tieto pitää paikkansa, olen pahoillani. 1.6 moottori on todella hyvä ja kestävä. Vääntö on hyvä ja tehokin aivan riittävä normaalille ihmiselle. Ennenkaikkea kulutus on todella alhainen. En mitenkään usko että turbolla pääsee sen alle. Ohjauksessa ei mnusta ole mitään korjattavaa. Jotkut ovat nyt ottaneet tällaisen kannan vaikkeivät koskaan ole Vitaraa omistaneet. Itse nautin Vitaralla ajosta kaikissa oloissa. Etkenin talvella ja venehommissa se on parhaimmillaan. Automaatilla varustettuna ajo on herkkua ja moottorin ominaisuudet ovat koko lailla optimoituja koko ajan. Kertaakaan ei moottori ole pätkähtänyt sammuksiin pahimmissakaan tilanteissa ja ramppinostoissa. Mahtaako turboversiot pärjätä samoin?

      • Vaeltus

        Mölli. Turboissa on parempi vääntökäyrä kuin tuossa sinun 1.6 moottorissa. Sopii siis hyvin suzukin moottoriksi.


      • Boosterjet-2017

        "Kertaakaan ei moottori ole pätkähtänyt sammuksiin pahimmissakaan tilanteissa ja ramppinostoissa. Mahtaako turboversiot pärjätä samoin? "

        No vasta alle vuosi kokemusta 1.4 boosterjetistä ja saman suuntaiset on kokemukset. Olen useamman kerran täällä maininnutkin että suurin positiivinen yllätys oli just tuo veneramppioperaatioiden kaikkinainen vaivattomuus. Eikä se vaivattomuus pääty rantaan ja rampeille; automaatilla kun pystyy tarjoamaan hienosäädettyä voimaa myös peruutteluissa ja vaikka missä. Automaatin hyöty realisoituu myös tarkassa peruuttelussa ahtaaseen säilytyspaikkaan, jossa on konkkeroinen maapohja. Kytkimellä liiraamiset on histoariaa..

        Pohjoisen reissu nyt tuoreeltaan takana, lähes 3.000km tuli mittariin reilussa parissa viikossa. Jostain syystä "ohjausongelmaa" ei reissun aikana esiintynyt. Ei kyllä ennenkään, ei jälkeen....


      • jataas
        Vaeltus kirjoitti:

        Mölli. Turboissa on parempi vääntökäyrä kuin tuossa sinun 1.6 moottorissa. Sopii siis hyvin suzukin moottoriksi.

        voi kun ei ne asiat noin yksioikoisia ole. Jospa vähän tutustuisit autoihin ja ajamiseen ja jossain vaiheessa koeajaisit myös Vitaran.


      • Vaeltus

        Vitaran m16a moottori on täsmälleen sama kuin s-crossin. Ja olen monta vuotta ajellut s-crossilla.


      • Ohjausviturallaan

        Minä olen ajanut motocrossia.


    • Potentiaalinenostaja

      Ohjaustuntuma tosiaan myös kaipaisi uudistusta tähän vanhaan malliin. Toivottavasti se saadaan Vitaran seuraajaan joka tullee lähiaikoina.
      Subaruunkos tässä nyt sitten...

      • Parempi.se.on

        No, Subaruun. On tosin ihan eri hintaluokkaa - ja ominaisuuksia.


      • vitarallaa

        Ohjaustuntuma korjaantuu eri rengasmerkillä, mutta tänään tuli maahantuojan sivulle uusi Vitara hinnasto ja kohtalaisen iso korotus melko vaatimattomasta faceliftistä.


    • heikkiheppi

      Naurettava facelift. Ja missä on s-crossin hinnat, onko tippunut pois suomen valikoimasta????

      • heikkiheppi

        Lisään vielä että ei jatkoon!


      • Huolestunut.Opettajasi
        heikkiheppi kirjoitti:

        Lisään vielä että ei jatkoon!

        Ihan muistui "heikkiheppi" mieleen kun MTV-uutisissa oli viikko sitten koulureppuasia esillä. Siinä asiantuntija korosti sitä, että valitun repun pitää ensisijaisesti olla mieluisa kantajalleen!

        No "heikkiheppi", saitkos pidettyä oman pääsi ja valittua ihan itsellesi mieluisan koulurepun?


    • jusssiii

      No mutta missä on s-cross. Onko suzukin syömähammas lopetettu maahantuonti kokonaan!

    • jataas

      heh, onpa huvittavaa kun kilpailevan automerkin myyjät ilkkuvat täällä. Kaikin keinoin koettavat kampittaa Suzukia. Saisi tietysti Suzukin maahantuojakin aktivoitua ja ryhtyä markkinoimaan Vitaraa ja muita merkkejä. Koska olette viimeksi nähneet jossain Susnan mainoksia lehdistössä? Itse en ole aikakausiin. Ei mikään ihme ettei myynti vedä.

      Itse olen pari vuotta ajanut Vitaralla ja olen ollut positiivisesti yllätetty monessa kohdin. Aion pitää tämän kärryn niin kauan kuin kestää ja varaosia ja huoltoa on saatavilla.

    • Heikkiheppi

      Niin. Siinäpä se tuli kiteytettyä. Suzukiin kun ei saa varaosia ja huoltoverkostokin on onnettoman pieni. Tulee pikkuvika ja varaosaa saa odottaa viikkotolkulla ja auto seisoo pajalla.

      • jataas

        Kokemukseni 66 000 km matkalta nolla vikaa ja muiden kertomukset pitkiltä ajoilta vähänvikainen. Luotettavimmasta päästä. Huollot ovat olleet tähän mennessä todella edulliset. Huollot voi teettää muillakin kuin maahantuojalla.


    • odotellaansyksyyn

      Tuosa jutussahan oli tällainen lause, "Valmistaja lupailee myös muita toimintojen teknisiä parannuksia, mutta niitä ei ole vielä yksilöity"
      Eli uskon vahvasti, että palautteet ohjauksesta ovat menneet valmistajien korviin, toivon mukaan, sitten voisi autoa ajatellakin. Muuten ei. Eihän se muuten huono auto ole.
      Ei hyödytä markettien pihalla kysyä kyseisen auton käyttäjältä ominaisuuksista(vioista) tuskin saa rehellistä vastausta.

    • ohjauskuntoon
    • Vaeltus

      MUTTA MISSÄ ON S-crossin hinnat. Onko lopetettu koko tuonti?

    • hintataisinousta

      Uuden Vitaran hinnat lähtee ihan perusmallista karvan verran alle 26.000 pelkkä auto , siitä sitten ylöspäin, elikkä kolmeen kymppiin menee molemmin puolin, riippuu minkä mallin ja minkä varustetason ottaa.
      https://www.suzuki.fi/wp-content/uploads/2018/08/SUZUKI-HINNASTO-2018-08-15-1.pdf
      En tiedä onko tuo nyt sitten parempi kuin uusi Duster joka lähtee paljon halvemmalla, nelivetonakin.
      Jos Vitaran ohjausta ei olla saatu vakaammaksi, niin saapi olla.

    • Koeajettu-on-automaatti

      Sport-mode ja vakkari, miten toimii? Oli koeajossa selvästi terävämpi Sport-modella kuin Auto:lla tai Snow:lla tavallisessa ajossa. Mutta kun pisti vakkarin päälle niin tuntui kuin Auto-mode ja matalat kierrokset olisi tulleet päälle takaisin. Vaikuttaako vakkarin kytkentä jotenkin Sport-moden käyttämiin kierroksiin? Eli toimiiko vakkari vain sillä Auto-moden "polttoainetaloutta painottavalla" tavalla ja matalilla kierroksilla vaikka muuten neliveto olisi päällä koko ajan?

      • JATAAS

        Sport kuluttaa enemmän 95 oktaanista kuin Automode. JOs haluaa ajella terhakasti niin Sport, liikkuu varsin kipakasti.

        Vakkari pakottaa moottorin ajamaan taloudellisemmin, se on minun kokemukseni. Mutta kuka ajaa Sport ja vakkari yhdessä? Siitä puuttuu jo logiikka mutta toki toimii. Vakkari auto toimii polttoainetalouden kannalta koko lailla optimaalisesti mutta automaatin pehmeys menetetään kun ajosta tulee hiukan nykivää. Se taas johtuu siitä että vakkarin pitää koko ajan ennustaa minne ollaan menossa ja valmiina lykkäämään lisää vääntöä ja tarvittaessa heittää pykälää pienemmäksi. Snow ei kuulu kesäajoon eikä Lock kuin aivan erikoisissa veto- tai maastoajotilanteissa. Vitara ei ole bulevardikaara vaan tehty oikeaan hommaan edullisesta hinnasta huolimatta. On mielestäni erittäin valitettava virhe joko Suzukilta tai maahantuojalta pudottaa hyvä ja luotettava 1.6L perusmoottori pois.


      • Koeajettu-on-automaatti

        " Mutta kuka ajaa Sport ja vakkari yhdessä?"

        Sinä se kysymys just oli että Sportilla ja vakkarilla yhdessä tuntui ettei mitään sporttia edes ole päällä, kun kone käytti samoja kierroksia kuin Autolla.

        Sportilla saadaan kone käymään suuremmila kierroksilla ilman vakkaria ja vakkari pitää nopeuden tasaisena, mutta pudotti kierokset kuin Autoa käytetäessä Vaikka peräkärrin vedossa voisi kuvitella että suuremmat kierrokset olisi tarpeen, samoin kuin pidemmällä matkalla vakkari.

        Oikeastaan kysymyksen olisi pitänyt kuulua niin että miten Suzukeissa automaatilla peräkärritapauksessa estetään liian suurella vaihteella vedättäminen, ja vielä vakkaria käyttäen. Olen joskus ajanut sellaista automaattivaihteista jossa sai lukittua suurimmat vaihteet pois. Vai jäikö jokin kikkakakkonen huomaamatta millä vakkarin saa pitämään ylempämä kierroksia kun vakkari on käytössä? Sportti sen tekee ja näytti 80-kympissä kierrokset nousevan 1500sta tuonne kahteen tonniin ja takaisin kun käytti Sportin ja Auton välillä samalla nopeudella. Ja kun Sportilla pisti vakkarin päälle 80-kymppiä ja 2000 kierroksesta (siis suunnilleen nuo kaikki kierrosarvot) niin saman tein kierrokset tippuui 1500n.
        Tää on hiukan sivuraitella näiden lillukanvarsien kanssa, tomaatti toimi normiajossa ihan hitsin hyvin, nuo pienet kierrokset vaan kiinnitti huomiota. .


      • automaatti

        Voisiko käyttää M asentoa ja suorittaa vaihtamisen rattiläpysköillä.


      • jataas
        Koeajettu-on-automaatti kirjoitti:

        " Mutta kuka ajaa Sport ja vakkari yhdessä?"

        Sinä se kysymys just oli että Sportilla ja vakkarilla yhdessä tuntui ettei mitään sporttia edes ole päällä, kun kone käytti samoja kierroksia kuin Autolla.

        Sportilla saadaan kone käymään suuremmila kierroksilla ilman vakkaria ja vakkari pitää nopeuden tasaisena, mutta pudotti kierokset kuin Autoa käytetäessä Vaikka peräkärrin vedossa voisi kuvitella että suuremmat kierrokset olisi tarpeen, samoin kuin pidemmällä matkalla vakkari.

        Oikeastaan kysymyksen olisi pitänyt kuulua niin että miten Suzukeissa automaatilla peräkärritapauksessa estetään liian suurella vaihteella vedättäminen, ja vielä vakkaria käyttäen. Olen joskus ajanut sellaista automaattivaihteista jossa sai lukittua suurimmat vaihteet pois. Vai jäikö jokin kikkakakkonen huomaamatta millä vakkarin saa pitämään ylempämä kierroksia kun vakkari on käytössä? Sportti sen tekee ja näytti 80-kympissä kierrokset nousevan 1500sta tuonne kahteen tonniin ja takaisin kun käytti Sportin ja Auton välillä samalla nopeudella. Ja kun Sportilla pisti vakkarin päälle 80-kymppiä ja 2000 kierroksesta (siis suunnilleen nuo kaikki kierrosarvot) niin saman tein kierrokset tippuui 1500n.
        Tää on hiukan sivuraitella näiden lillukanvarsien kanssa, tomaatti toimi normiajossa ihan hitsin hyvin, nuo pienet kierrokset vaan kiinnitti huomiota. .

        tuossa yllä jo tuli yksi ratkaisu jota itse käytän kun pitää vetää perässä jotain möykkyä.

        toinen konsti on pitää Sport vakkari hereillä vaikka automaattimode on edelleen. VOI kuulostaa vähän mutkikkaalta jonkun mielestä ja tosi on että jos haluaa hifistellä näitten kanssa ilman että tarvitsee ajatella enää, pitää totuttautua näihin. Siis Automaatti Sport vakkari ja ajon aikana virkistetään systeemiä ylämäkiä kohdatessa läpyskästä napsauttamalla pienempi vaihde niin joan kulkee napakasti ja on kierroksia enemmän. Systeemi nimittäin pitää sen vaihteen päällä aika pitkään (ilmoittaa olevansa M(an)-moodissa vaikka vain hetkellisesti) ennenkuin ilmoittaa menevänsä täyteen Auto-moodiin (D) ja hoitaa itse vaihteet.

        Itse en jaksa kauheasti rasittaa päätäni näillä koska automaatin tehtävä on vapauttaa juuri tuosta ja useimmiten tyydyn pienempiä kuormia vetäessä ajamaan Auto-moodissa (ei Sport). Saa itse sitten keksiä mitä vaihteita käyttää vakkarilla tai ilman. Eihän sillä lopulta ole niin suurta väliä mikä se vaihde on ellei nyt sitten halua ajaa oikein sporttisesti ja sähäkästi. Automaatti kyllä hoitaa homman joka tapauksessa. Se vaan on hyvä ja siksi se selviää niin hyvin tilanteista vaikka mylly ei ole suuri eikä vetohommissa mitään junaveturin voimia tarvita.


      • jataas

        kokeilin venereisulla mäkisellä maasto-osuudella Sport vakkari. Käyttäytyi siten, että tosiaan pudotti kierroksia ja pyrki ajamaan mahdollisimman isolla vaihteella mutta tarvittaessa potkua oli reservinä enemmän. Järjestelmän vakkarialgoritmi ilmeisesti priorisoi energiankulutuksen, sitten mahdollisimman suuren vaihteen käytön sen jälkeen kun ajonopeus on saavutettu ja vasta sitten tarjoaa jotain muuta vastiketta. En suosittele tätä yhdistelmää, Sport Sporttina.

        Pitkällä venereisulla kävin myös siellä kaikkein pahimmalla rampilla. Sen vesirajassa on lyhyt kapea betonipätkä ja sitten tulee pitkä ja kapea ja jyrkkä sorainen ylämäki jossa pahoja kuoppia (jotkut ovat juuttuneet sinne ja lapiohommat suoritettu). Rampissa on lisätekijänä se että siellä on vilkas liikenne eikä siihen voi yhtään jäädä kuppaamaan vaan paikalle voi yhtäkkiä ilmestyä kuusi venekuntaa odottelemaan niska punaisena. Vitaralla oli suhteellisen helppo peruuttaa alas ja taas palattaessa veneen nosto rampilta oli kevyttä kuin ajatus. M-asento ja ykkönen ja nätisti kurnuttaen nousi ylös ilman pienintäkään hikkaa. En ole tällaista kokenut millään muulla autolla. Samassa paikassa eräällä toisella autolla oli pakko luopua nostosta kun ei mitenkään noussut vaikka renkaista nousi savu ja varmaan kytkimestäkin. Oli pakko jättää vene alas ja pelastaa auto vaikeasti ylös ja sitten kelata paatti trailerille kovalla työllä.


      • Automaatti-kyllä
        jataas kirjoitti:

        kokeilin venereisulla mäkisellä maasto-osuudella Sport vakkari. Käyttäytyi siten, että tosiaan pudotti kierroksia ja pyrki ajamaan mahdollisimman isolla vaihteella mutta tarvittaessa potkua oli reservinä enemmän. Järjestelmän vakkarialgoritmi ilmeisesti priorisoi energiankulutuksen, sitten mahdollisimman suuren vaihteen käytön sen jälkeen kun ajonopeus on saavutettu ja vasta sitten tarjoaa jotain muuta vastiketta. En suosittele tätä yhdistelmää, Sport Sporttina.

        Pitkällä venereisulla kävin myös siellä kaikkein pahimmalla rampilla. Sen vesirajassa on lyhyt kapea betonipätkä ja sitten tulee pitkä ja kapea ja jyrkkä sorainen ylämäki jossa pahoja kuoppia (jotkut ovat juuttuneet sinne ja lapiohommat suoritettu). Rampissa on lisätekijänä se että siellä on vilkas liikenne eikä siihen voi yhtään jäädä kuppaamaan vaan paikalle voi yhtäkkiä ilmestyä kuusi venekuntaa odottelemaan niska punaisena. Vitaralla oli suhteellisen helppo peruuttaa alas ja taas palattaessa veneen nosto rampilta oli kevyttä kuin ajatus. M-asento ja ykkönen ja nätisti kurnuttaen nousi ylös ilman pienintäkään hikkaa. En ole tällaista kokenut millään muulla autolla. Samassa paikassa eräällä toisella autolla oli pakko luopua nostosta kun ei mitenkään noussut vaikka renkaista nousi savu ja varmaan kytkimestäkin. Oli pakko jättää vene alas ja pelastaa auto vaikeasti ylös ja sitten kelata paatti trailerille kovalla työllä.

        "Pitkällä venereisulla ..."

        Komppaan!

        Olen tämän ennen jo maininnut; Vitara-automaatin suurin positiivinen yllätys oli ramppioperaatioiden kaikkinainen vaivattomuus.


    • vaeltus

      TOISTAN: MISSÄ ON S-CROSSIN HINNAT. ONKO MAAHANTUONTI LOPPUMASSA TÄLLÄ SUZUKIN SYÖMÄHAMPAALLA. VASTATKAA PIAN.

    • leipääpöytään

      Otaksun, että S-cross poistuu kun ei hintojakaan ole, tuskin hinnat vahingossa ovat pois jääneet.
      Ja miksi pitääkään kahta samankaltaista, kokoista nelivetoa mallistossaan.
      Uudistunut ja kallistunut Vitara on tainnut syödä S-crossin pois tuotannosta.
      https://www.suzuki.fi/wp-content/uploads/2018/08/SUZUKI-HINNASTO-2018-08-15-1.pdf

      Taitaa olla paras kääntää ajatukset uuden Dusterin puoleen. Hintakin nelivedolla on hurjasti halvempi.
      Dacia sentään osasi uudistaa Dusterin ilman mainittavaa hinnankorotusta. Minulla on tuolle noiden 2 auton hintaero rahalle kyllä hyvää käyttöä.

      • jataas

        Dusteri on vaan aika vaatimaton varusteiltaan. Rahalla saa lisää mutta ei taida ihan yltää siihen mitä muissa merkeissä on totuttu.


    • Juupajuu

      Kannattaisko kysellä maahantuojalta eikä Suoli 24:sella narista ..vaikka kyllähän Heikkiheppi täällä kommentoi aiantuntemuksellaan kommentoi joka asiaa ! Nyt kun reppu asiat on jo kunnossa !

    • Heikkiheppi

      Heppi käy elämänkoulua, siinä ei ole repusta paljon hyötyä 😀😀

    • pippelieinäy

      Reppu on siirtynyt etupuolelle.

      • JepJep.jep

        "Reppu on ..."jne

        Kiitos, nauru pidentää kuulemma ikää !


      • Heikkiheppi

        Hehehehehh hohohoho. Ja taas heikille tuli lisää ikää 😀


      • kepulainen

        Berneri pitää huolen, että heppiheikinkin hymy hyytyy ennenpitkää, jos et asu itärajan läheisyydessä.Puuttinin puolelta saa kaikkea autoiluun asevelihintaan, jopa heppihoidotkin.


    • fedfee

      Uusi Vitara on kallis, lähtöhinta .n.26.000.

    • heikkiheppi

      Karsea hinta vaikkakin ihan hyvä auto. Veikkaan Suzukille myynnin laskua!!!!

      • Jänkhältä

        Ei se kallis oo, siulla vaa ei ole rahhaa...


    • vituraksimeniVW

      Tuleeko dieselmoottorilla ollenkaan?

      • jataas

        dieselillä ei ole enää tulevaisuutta henkilöautoissam tehtaat pyrkivät niistä eroon


      • onkokusisäiliö
        jataas kirjoitti:

        dieselillä ei ole enää tulevaisuutta henkilöautoissam tehtaat pyrkivät niistä eroon

        KiaHyny tuo uudet 1,6 TDI koneet kyllä


      • jataas
        onkokusisäiliö kirjoitti:

        KiaHyny tuo uudet 1,6 TDI koneet kyllä

        kyllä joku voi vielä tehdä viimeisille markkinoille mutta niiden aika on pahasti ohi. sähköautot ja hyvät bensakoneet syrjäyttävät ja saastemääräykset kieltävät. Niissä on estettä riittävästi. VW teki giganttisen mokan ryhtyessään koko maailmaa huijaamaan moottoreillaan turmellen koko dieselmoottorialan, sensijaan että olisi kehittänyt jotain parempaa.


    • ignoreland

      Kävin koeajamassa eilen uuden Vitaran pienemmällä koneella ja manuaalivaihteistolla. Hinta taitaa olla tinkimättä noin 24000 euroa. Erittäin positiivinen kokemus. Näkyvyys hyvä, moottori yllättävän puhdikas ja ajotila valittavissa. Laadukkaan tuntuinen auto, vaikka sisätilat olivatkin melko askeettiset. No, mielummin maksaa tärkeimpien osien laadusta kuin turhista kilkkeistä.

      Mutta unohtui kysyä huoltovälit. Tietääkö joku uuden vitaran huoltovälit? Kiitokset!

      • Rahikainen18

        Oliko tuulinen sää kun koeajoit vitaran. Niin, olisi kannattanut valita tuulinen päivä niin sinullekin olisi selvinnyt että vitara ei kulje metriäkään suoraan. Ohjaus on suorastaan kamala.


      • H_K_

        Eilenhän oli todella tuulinen, jopa myrskyisän tuulinen päivä. Oli siis hyvä päivä todeta Vitaran meno huonossa kelissä.


      • Suzu_

    • Mietityttää

      Ohjausta ei ole päivitetty, on yhä ongelmallinen kuten aikaisemminkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe