Moi.
Minulla on pihalle asennwttu LED-nauha katon rajaan mikä on palqnut vuosia ja nyt ei enää pala. Miten lähteä etsimään vikaa?
Kiitos asiallisista vastauksista.
LED-nauha ei enää pala
5
704
Vastaukset
- päättelytehtävä
Tarkista ensin saako virtalähde ja/tai nauha sähköä.
- Nipsa
Antamillasi olemattomilla lähtötiedoilla varmaa vastausta on mahdoton antaa, mutta ylivoimaisesti suurin syy led-valojen vikaantumiseen on kypsynyt "Kiinalainen" täysteholle mitoitettu teholähde. Mittaa tuleeko nauhalle jännitettä. Jos vika on tässä niin laita uudeksi poweriksi tuplatehoinen niin kestää paremmin yli 5 vuotta.
"Pihalla" (=ulkona?) olevan led-nauhan juotokset/liitokset voivat myös olla hapettuneet. - Anonyymi
Voi olla, että nauhan kosteussuoja on pettänyt tai sitten muuntaja rikkoontunut. Kannattaa valita sellainen nauha, jossa on IP67 luokitus! https://valotehdas.fi/kauppa/96w-m-24v-cc-led-nauha-20m-vesitiivis-ip67-jopa-20m-yhtenainen-veto/
- Anonyymi
Leditpalaneetoikosulkuun
Johto poikki
Kondensaattori oikosulussa
Virtalähde vauroitunut tai ylikuumentunut lämpösukake lauennut
Virtalähde hajonnu
Valot eivä t päällä ka y kaisijasta
Sulake palanut
Säklöasku maksamtta
Leditniin vanhentuneet että palavat himmeesti
Mitä raati luule tai arpoo Todennäköisimmät vaihtoehdot ovat rikkinäinen led-nauha ja risa liitäntälaite.
Vaihda toinen ja katso lähteekö toimimaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857465- 965404
- 2584612
- 444505
- 623257
- 492695
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492333
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292332- 412184