Seinäjoki, Tiainen, Koivisto

2.Piet.2.luku1.jae

Miksi samat ihmiset fanittavat fanaattisesti, eivätkä siedä kuulla arvostelua?

32

913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaivakaiva

      Maunolainen kaivelee vanhoja.

      • siemenkylvetään

        Sama henki yhdistää, sillä sekä Koivisto että Tiainen otettiin avosylin Seinäjoelle vastaan. Miksipä tilanne olisi nytkään muuttunut? Sama henki, samat hedelmät.


      • panetteleaikasi

        Tiaislaiset eivät vain ota opikseen.


    • RohkeusInnosti

      Koivisto oli pitkään Jumalan käytössä. Kunnes. Tiaisesta en tiedä. Ehkä Jumala käytti häntä ja seurakuntaansa kaduilla parantaen ja pelastaen ihmisiä. Ei sen takia, että olisi ollut oikeassa läheskään kaikessa vaan siitä yksinkertaisesta syystä, että julistivat rohkeasti kaduilla Jeesusta parantajana ja pelastajana. Käyttäähän Jumala myös hyvin lakihenkisiä uskovia pelastaakseen kaduilla syntisiä. Jumalan halu armahtaa ja pelastaa ihmisiä on niin suuri, että on valmis käyttämään sanoman välittäjinä ihmisiä, jotka eivät ole täydellisiä edes uskon käsityksissään!

      En tiedä siitä fanittamisesta. Itse kunnioitin Koivistoa ja Nokia Missiota aikanaan ihan sen takia, että heillä oli rohkeus julistaa sanomaa omaa kirkkorakennusta laajemmalle alueelle. Heillä oli jonkinlainen ajatus kaupungin ravistelusta Jumalan Sanalla. Heillä oli ajatus, että "koko Suomi" voi herätä. (Ei tarkoita, että koko Suomi voi pelastua.) Kaikista Nokia Mission puutteista (niitä oli jo ennen Koiviston lankeemuksia) huolimatta tällaista asennetta tarvittaisiin seurakunnissa enemmän.

      • Yksin.kertaista

        Selittelyä.

        Miksi toisia Jumala varoitti, mutta Seinäjoen helluntaiseurakunnan vanhimmisto ei uskonut varoituksia?

        Miksi soukkaaminen "jumalan läsnäolossa" ei koskaan aiheuta parannusta eli kääntymistä pois synnistä?

        Miksi niitä satoja "uskoontulleita" ei löydy tai näy missään?

        Miksi haluat uskotella itsellesi valhetta todeksi?

        Puolustamalla valhetta olet Jumalan vihollinen.


      • huu.haa.ukko.olet

        Tee sinä parannus vääristä todistuksista ja Jumalan seurakunnan mustamaalaamisesta.
        Lähes j oka viikko joku tulee uskoon Seinäjoen helluntaiseurakunnan työn kautta. Entä sinun työsi kautta ? Väitän että kaltaisesi panettelijat kokevat vielä ankeita aikoja. Kyllä ne uskoontulleet seurakunnassa näkyy. Sinun seurakuntasi on selvästi 22" tietokoneen näyttö siellä ei moni uudistu saatikka tule uskoon.


      • AbstraktiaAjattelua
        huu.haa.ukko.olet kirjoitti:

        Tee sinä parannus vääristä todistuksista ja Jumalan seurakunnan mustamaalaamisesta.
        Lähes j oka viikko joku tulee uskoon Seinäjoen helluntaiseurakunnan työn kautta. Entä sinun työsi kautta ? Väitän että kaltaisesi panettelijat kokevat vielä ankeita aikoja. Kyllä ne uskoontulleet seurakunnassa näkyy. Sinun seurakuntasi on selvästi 22" tietokoneen näyttö siellä ei moni uudistu saatikka tule uskoon.

        Pienet on näytöt helluntaikirkon toimistossa.


      • Menetilaisuuksiin

        Juu ei toimistossa näyttöjä mutta kokouksissa on. Tutustuisit itse ennen kuin annat vääriä todistuksia.


      • 22tuumainenkuvaputki
        Menetilaisuuksiin kirjoitti:

        Juu ei toimistossa näyttöjä mutta kokouksissa on. Tutustuisit itse ennen kuin annat vääriä todistuksia.

        Suurimmatkin näytöt taitavat olla jo auttamattoman vanhentuneita.


      • <<Koivisto oli pitkään Jumalan käytössä.>>

        Koivistohan antoi nuorille homomiehille "eheytyshoitoja" joihin kuului mm näiden miesten sukuelinten monipuolinen hyväily. Tiettävästi tulokset jäivät laihoiksi - ainakin "eheytymisen" näkökulmasta. Tähän kai voi sanoa "tutkimattomia ovat Herran tiet"?

        Koivistosta tuskin tuli homo- tai biseksuaali yli 50-vuotiaana vaan hän on ollut sitä koko ikänsä.


      • Laskuntulos

        Eikö Seinäjoen Helluntaiseurakunnan vanhimmisto tiennyt Uskonsana-liikkeen harhaopeista?
        -ilmestystieto
        -JDS-oppi
        -Jeesus ei ollut Jumala-oppi

        Olisi pitänyt lukea vaikka Wikipediasta, jos ei muualta saa ohjausta.


    • DoctorT

      Seinäjoki meni harhaan jo vuosia sitten!! Sen hengellinen huoraaminen hakee vertaa tässä maassa, Saalem tulee perässä, mutta samalla tiellä toki!

      Jumalan Henki jätti Seinjoen jo kauan sitten. Kävin siellä 2002, muissa merkeissä ja totesimme erään veljen kanssa, ettei tässä salissa asu Herra!!

      Srk , joka on sallinut kaikki SAASTAISET saliinsa, ei selviä mistään ilman Herran kuritusta, ei mistään. Ei minkäänlaista katumusta tai parannuksentekoa. Tuhansia ihmisiä johdettu pois Kristuksesta, oltu pöyhkeitä ja ahneita rahan suhteen. JUMALALLE KAUHISTUS ON TUOLLAINEN MENO!

      • huru.ukko.olet

        Huuhaa ukko kyllö olet 16 vuotta sitten muissa merkeissä tutkiskelit tilanteen !!


      • Totuudellinen

        Jeesukseen Vapahtajana ja Herrana uskovana Olen kuunnellut monet puheet netissä Seinäjoen helluntaiseurakunnasta. Aina Olen niistä hengellisesti rakentunut. En tippakkaan usko DoctorT kirjoituksiin.
        Jumalan Henki sydämessäni todistaa sen mikä on oikein.
        Pyhä Henki ohjaa myös Sanan kautta kaikkeen totuuteen ja on myös vahvistanut, että on hyvin paljon vääriä syytöksiä tuota seurakuntaa kohti, missä julistetaan Raamatun Kristusta Jeesusta, syntiemme Sovittajaa ja ylösnoussutta Vapahtajaa!


      • valoeipahitteeksi
        Totuudellinen kirjoitti:

        Jeesukseen Vapahtajana ja Herrana uskovana Olen kuunnellut monet puheet netissä Seinäjoen helluntaiseurakunnasta. Aina Olen niistä hengellisesti rakentunut. En tippakkaan usko DoctorT kirjoituksiin.
        Jumalan Henki sydämessäni todistaa sen mikä on oikein.
        Pyhä Henki ohjaa myös Sanan kautta kaikkeen totuuteen ja on myös vahvistanut, että on hyvin paljon vääriä syytöksiä tuota seurakuntaa kohti, missä julistetaan Raamatun Kristusta Jeesusta, syntiemme Sovittajaa ja ylösnoussutta Vapahtajaa!

        On kuule monenlaisia kuulijoita.

        toisiin uppoaa melkein mikä vain jos se tulee sielullisesti omalla aaltopituudella, mutta osa kuuntelee tarkemmalla korvalla eivätkä niele iahn kaikkea missä on Jumalan nimi muutaman keran esillä.

        sitten kuulijoissakin on Hengellisiä isäja äitihahmoja joilla on laajempi käsitys Seurakunnasta, he kantavat huolta pitkällä tähtäimellä ja ovat siten todellisia vastuuihmisiä.

        sama on siellä puhujapuolella, on evankelistatyyppejä joilal ei ol eminkäänlaista huolta huomisen seurtakunnasta, kunhan vaan nyt justiinsa tässä hetkessä jotain eikoista tapahtuu ja on huutoa ja meteliä ja touhotusta, sellaisia ei saisi päästää ollenkaan seurakunnan pöntön ytaakse, heissä on painopiste aina sielun tasolla ja ovat jossaion määrin ikuisia lapsia jne... eli asiassa on monia puolia.


      • Totuudellinen
        valoeipahitteeksi kirjoitti:

        On kuule monenlaisia kuulijoita.

        toisiin uppoaa melkein mikä vain jos se tulee sielullisesti omalla aaltopituudella, mutta osa kuuntelee tarkemmalla korvalla eivätkä niele iahn kaikkea missä on Jumalan nimi muutaman keran esillä.

        sitten kuulijoissakin on Hengellisiä isäja äitihahmoja joilla on laajempi käsitys Seurakunnasta, he kantavat huolta pitkällä tähtäimellä ja ovat siten todellisia vastuuihmisiä.

        sama on siellä puhujapuolella, on evankelistatyyppejä joilal ei ol eminkäänlaista huolta huomisen seurtakunnasta, kunhan vaan nyt justiinsa tässä hetkessä jotain eikoista tapahtuu ja on huutoa ja meteliä ja touhotusta, sellaisia ei saisi päästää ollenkaan seurakunnan pöntön ytaakse, heissä on painopiste aina sielun tasolla ja ovat jossaion määrin ikuisia lapsia jne... eli asiassa on monia puolia.

        Kyllä, monenlaista on. Tiedän sen vuosikymmeniä uskossa olleena ja monenlaista kokeneena. Sydämeni halu on edelleen oppia tuntemaan Vapahtajaani Jeesusta yhä paremmin ja syvemmin, sillä Hänessä ja Jumalan Sanassa riittää oppimista koko elämän ajaksi.


      • VaroittavaEsimerkki
        Totuudellinen kirjoitti:

        Kyllä, monenlaista on. Tiedän sen vuosikymmeniä uskossa olleena ja monenlaista kokeneena. Sydämeni halu on edelleen oppia tuntemaan Vapahtajaani Jeesusta yhä paremmin ja syvemmin, sillä Hänessä ja Jumalan Sanassa riittää oppimista koko elämän ajaksi.

        Miksi henki on sitten jättänyt varoittamatta ja parantamatta?


      • DoctorT
        Totuudellinen kirjoitti:

        Jeesukseen Vapahtajana ja Herrana uskovana Olen kuunnellut monet puheet netissä Seinäjoen helluntaiseurakunnasta. Aina Olen niistä hengellisesti rakentunut. En tippakkaan usko DoctorT kirjoituksiin.
        Jumalan Henki sydämessäni todistaa sen mikä on oikein.
        Pyhä Henki ohjaa myös Sanan kautta kaikkeen totuuteen ja on myös vahvistanut, että on hyvin paljon vääriä syytöksiä tuota seurakuntaa kohti, missä julistetaan Raamatun Kristusta Jeesusta, syntiemme Sovittajaa ja ylösnoussutta Vapahtajaa!

        Koita olla uskossasi onnellinen. Vaikuttaa vain vahvasti siltä, ettet ainakaan ole harjaantunut erottamaan oikeaa väärästä. Olet harhaanjohdettavissa tai jo johdettu?


    • Rjrkrktk

      Seinäjoki ei opi kirvelläkään että nämä ovat harhaoppisia/lihan himoissa ja eksyksissä.
      Virheistä ei edes haluta oppia.

    • hnqq

      Sammakko voi kuulema istua vedessä kaikessa rauhassa, kun vettä kuumennetaan hitaasti, se ei huomaa mitään omituista. Lopulta se vesi on niin kuumaa, että sammakko kuolee.

      Seurakunnillekin voi käydä samalla tavalla, se menee aluksi pikkuisen harhaan, sitten enemmän ja enemmän ja lopulta se ei enää muistuta kristillistä seurakuntaa ollenkaan.

      • sammakotvitsauksena

        Kuinka hyvin kuvaus sopiikaan Seinäjoen Helluntaikirkkoon...


    • Mitä enemmän Nokia Missiota, Sateet lähetä -iltoja, TV7:n herätys ohjelmia, Kolarin rukouskonferensseja, Hiiltyneitä Ruumiita (Healing Room), Nouse Suomi -tapahtumia, tulisieluja ja vastaavia toimintoja, sitä syvemmälle luopumukseen Suomen Siion menee.

      Näistä menestysteologian toimijoista lisää tässä opetuksessa.
      https://youtu.be/S_szsGVlyb4

      On hulluutta yrittää samalla keinolla saada erilaisia tuloksia. Menestysteologia ei tuo herätystä eikä menestystä vaan eksytystä ja nukahtamista. Mitä aikaisemmin tämän uskoon, sitä nopeammin pääsee pois sakkokierrokselta. "I know; been there, done that!"

      "Näin sanoo Herra Sebaot: Älkää kuulko profeettain sanoja, noiden, jotka teille ennustavat täyttäen teidät tyhjillä toiveilla: oman sydämensä näkyjä he puhuvat, mutta eivät sitä, mikä tulee Herran suusta." - Jeremia 23:16

      Jumala on siellä, missä julistetaan Hänen sanaansa eikä matkakertomuksia, ihmetarinoita ja filosofiointia. Tie käy kyynnellaakson kautta, mutta se on sittenkin siunauksen tie. Aamen

      Siunauksin, MM.

      • Suurestiihmettelen

        Väitätkö Mauno, että kukaan ei tule tänäpäivänä uskoon Seinäjoen Helluntaiseurakunnan työn kautta ? Että hedelmä olisi jotenkin huonoa esim tämän kesän suurten tapahtumien johdosta.


      • Maunoonsokaissut

        Minusta Mauno kylvää sitä lustetta. Epävarmuutta ja pelkoa uskovien joukkoon. Itse en ole kuullut yhdestäkään uskomattomasta joka olisi löytänyt Jeesuksen Maunon työn kautta.Mutta monta tiedän joka ihmetteler että joudunko nyt helvettiin kun olen tämän helluntaseurakunna jäsen kuunneltuaan Maunon puheita. Onneksi 90 prosenttia uskovista ei lue ja kuuntele Maunon juttuja


      • hyväolipaikka

        Tuo Maunon jakama Raamatun jae sopii kuin nyrkki silmään Maunoon ja hänen omiin opetuksiin.


    • bnnnnnnn

      Ei riitä, että ihmisiä tulee uskoon. Uskoontulleita pitäisi pystyä ruokkimaan väärentämättömällä Jumalan Sanalla ja suojelemaan Saatanan hyökkäyksiltä ja vääriltä opeilta.

      • raitistaopetusta

        Uskoontulo ja usko Jeesukseen on tärkein asia mitä ihmiselle voi tapahtua. Itse olen saanut Seinäjoen Helluntaiseurakunnan Raamatun opetuksesta ravintoa sata kertaa enemmän kuin Maunon videoista. Esimekisi Martti Kallionpään, Ville Pitkäsen , Markku tuppuraisen ja Alpo Rengon raamattutunnit ja sunnuntai aamun seurakunnankokukoset ovat aivan mahtavaa opetusta ja raitista Jumalan sanaa. Ei ne ole mitään matkakeromuksia, toki niillekin on minusta paikkansa.
        Suurkokouksista puhuttaessa vakiovieras Ilkka Puhakan raamatun opetus on aivan omaa luokkaansa. Hänen Raamatun tuntemuksensa ja opetuksensa on aivan eri tasolla kuin esim Mauno Mattillalla. On vaarallista väittää näitä kokouksia eksytykseksi.


      • Kiitos
        raitistaopetusta kirjoitti:

        Uskoontulo ja usko Jeesukseen on tärkein asia mitä ihmiselle voi tapahtua. Itse olen saanut Seinäjoen Helluntaiseurakunnan Raamatun opetuksesta ravintoa sata kertaa enemmän kuin Maunon videoista. Esimekisi Martti Kallionpään, Ville Pitkäsen , Markku tuppuraisen ja Alpo Rengon raamattutunnit ja sunnuntai aamun seurakunnankokukoset ovat aivan mahtavaa opetusta ja raitista Jumalan sanaa. Ei ne ole mitään matkakeromuksia, toki niillekin on minusta paikkansa.
        Suurkokouksista puhuttaessa vakiovieras Ilkka Puhakan raamatun opetus on aivan omaa luokkaansa. Hänen Raamatun tuntemuksensa ja opetuksensa on aivan eri tasolla kuin esim Mauno Mattillalla. On vaarallista väittää näitä kokouksia eksytykseksi.

        Aamen! Näin olen minäkin kokenut.
        Olen erittäin kiitollinen siitä työstä, mitä tehdään Seinäjoen helluntaiseurakunnan kautta. Suuri kiitos tämän kesän Summerfestistä.
        Jeesus tuli minulle yhä rakkaammaksi ja tärkeämmäksi. Halu kertoa rakastavasta Jumalasta, joka lähetti Poikansa pelastaakseen meidät
        Tuli suuremmaksi. Kiitos Jumalalle, kiitos tuolle seurakunnalle!


      • VäkivaltaOnRikos
        raitistaopetusta kirjoitti:

        Uskoontulo ja usko Jeesukseen on tärkein asia mitä ihmiselle voi tapahtua. Itse olen saanut Seinäjoen Helluntaiseurakunnan Raamatun opetuksesta ravintoa sata kertaa enemmän kuin Maunon videoista. Esimekisi Martti Kallionpään, Ville Pitkäsen , Markku tuppuraisen ja Alpo Rengon raamattutunnit ja sunnuntai aamun seurakunnankokukoset ovat aivan mahtavaa opetusta ja raitista Jumalan sanaa. Ei ne ole mitään matkakeromuksia, toki niillekin on minusta paikkansa.
        Suurkokouksista puhuttaessa vakiovieras Ilkka Puhakan raamatun opetus on aivan omaa luokkaansa. Hänen Raamatun tuntemuksensa ja opetuksensa on aivan eri tasolla kuin esim Mauno Mattillalla. On vaarallista väittää näitä kokouksia eksytykseksi.

        Miksi on vaarallista?
        Onko seurauksena väkivallan uhka?
        Miksi eksyttäjä aina alkaa uhkailla?
        Onko eksyttäjä myös väkivaltainen?


      • raitistaopetusta

        Ei ole väkivallasta kyse vaan jokaisesta väärästä sanasta joutuu kerran Jumalan edessä vastuuseen. Minusta väärän todistuksen antaminen Jumalan palvelioista on silloin vaarallista. Miksi ajattelet väkivallan uhkaa ?
        Minusta Maunon keksitty menestysteologia vainonsa lähentelee jo mielisairautta. Hän näkee sitä jokapuolella.


      • Aikauskaliasta
        raitistaopetusta kirjoitti:

        Ei ole väkivallasta kyse vaan jokaisesta väärästä sanasta joutuu kerran Jumalan edessä vastuuseen. Minusta väärän todistuksen antaminen Jumalan palvelioista on silloin vaarallista. Miksi ajattelet väkivallan uhkaa ?
        Minusta Maunon keksitty menestysteologia vainonsa lähentelee jo mielisairautta. Hän näkee sitä jokapuolella.

        Nyt jo leikit sitten psykiatria.
        Omat sanasi sinut tuomitkoon, Matt. 5:22.


    • Summerfest

      Summerfest oli todella hyvä. Rakentavat puheet ja Jumalan läsnäolo.
      Odotan ensi vuotta. Jos Jeesus ei tule ennen sitä, tulee olemaan kesän kohokohta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe