Posti ei korvaa varastettuja postipaketteja

Nuija-postilaitos

Suomen Posti ilmoittaa että se ei voi olla vastuussa postipaketeista, jotka on varastettu Postin tiloista. Korvausta pitää hakea omalta vakuutusyhtiöltä muka. Yrityksillä ei ole kotivakuutusta, mikä vakuutus tällaisen varkauden muka yrityksille korvaa?
https://yle.fi/uutiset/3-10336666

Eihän mulla tuolla postipakettia sisällä ollut. Mutta ihmetyttää tämä leväperäisyys ja olematon vastuutaso postikuljetuksista, minne Postin toiminta on nykyään annettu romahtaa.

12

1454

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tehtävällä

Posti on harjoittanut vastuuttomuuspolitiikkaansa jo yli 20 vuoden ajan. Pääsäännön mukaan mitään ei korvata. Postin autoissa ei ole edes vakuutuksia.

• Eitarvitse

Jos omistaa paljon autoja, ei vapaaehtoisia vakuutuksia kannata ottaa. Tällaisessa tilanteessa puljusta muodostuu itsestään vakuutusyhtiö.

• Tehtävällä

Se olisikin kätevää kun voisi itse käsitellä oman firmaa tulleet korvaushakemukset. Ei se kuitenkaan ihan niin mene käytännössä.

• ei.todellakaan.tarvitse

Se menee tasan tarkkaan noin. Kun autojen määrä kasvaa riittävän suureksi, niihin ei kannata ottaa kaskoa. Kaskojen vakuutusmaksujen summa riittää aika monen kolhun paikkaamiseen. Riski kannattaa pitää itsellä. Siten todellakin "käsittelee itse omat korvausasiansa". Se on fiksua ja usein siinä jää vielä reilusti voitollekin. Pakollinen liikennevakuutus pitää totta kai ottaa vakuutusyhtiöstä.

• Suurten-lukujen-laki

Näin on. Ei Valtio vakuuta, eikä ole ikinä vakuuttanut ainoatakaan omistamaansa kiinteistöä taikka kulkuneuvoa. Kun kiinteistöjä taikka autoja tai junia on vaikka 1.000 kappaletta, niin niistä voi 5 kiinteistöä palaa tai autoja romuttua 20 kpl joka vuosi.

Silti on Valtiolle edullisempaa maksaa palot ja korvaukset itse, kuin maksaa joka autosta tai kiinteistöstä vakuutusrahaa vakuutusyhtiöille.

• Tehtävällä
        ei.todellakaan.tarvitse kirjoitti:

Se menee tasan tarkkaan noin. Kun autojen määrä kasvaa riittävän suureksi, niihin ei kannata ottaa kaskoa. Kaskojen vakuutusmaksujen summa riittää aika monen kolhun paikkaamiseen. Riski kannattaa pitää itsellä. Siten todellakin "käsittelee itse omat korvausasiansa". Se on fiksua ja usein siinä jää vielä reilusti voitollekin. Pakollinen liikennevakuutus pitää totta kai ottaa vakuutusyhtiöstä.

Posti törmäilee, valtikonttori korvaa. Posti ei korvaa yhtään mitään. Normaalissa postinkuljetuksessa ei ole mitään minkä posti korvaisi. Vartin puhejudolla voi saada huomattavan ylipainoiselta naisvirkailijalta myötätunnon osoituksena postimerkin. Posti on ollut aikanaan Karpon hampaissakin kun sai säännöllisesti rikottua yrittäjän paketit, jotka oli suojattu viiden metrin pudotuksia vastaan.

• Tiedätkösss

Aloittajan pitäisi tietää että paketin voi vakuuttaa !

• YrittäjäksiSiirtynyt

Voit ottaa kuljetusvakuutuksen. Siinä pitää määritellä mitä kuljettaa ja minne. Ainakaan minä en onnistunut käyttämästäni vakuutusyhtiöstä saamaan yleispätevää kuljetusvakuutusta.

Tuo korvaa vain kirjanpitoarvon. Siis ei myyntihintaa.

• Menee.mielenkiintoiseksi

Jos ostan auton ja sen toimitus kestää kun vasta valmistetaan tehtaalla. Tulee sitten ajan kanssa mutta laiva ryöstetäänkin, niin joudunko silti maksamaan auton ja en sitä saa.

• Postilainen92

Jos olet ostanut Postin verkkosivuilta, joudut maksamaan laivankin.

• Ei-voi-vakuuttaa

>> Aloittajan pitäisi tietää että paketin voi vakuuttaa !

Ei normaalia, vaikka 3...10 kg painavaa pakettia voi Postissa vakuuttaa. Vakuutukset kattavat vain alle 2 kg painoiset, kirjeen tyyppiset paketit.

" - Lähetykseen saa postivakuutuksen, jos se painaa alle 2 kiloa ja on
      litteä (paksuus alle 3 senttiä). Postivakuutettu lähetys maksaa 17 euroa,
      jos lähetys painaa alle 250 grammaa ja 24,50 euroa, jos lähetys painaa
      alle 2 kiloa. Hinnat sisältävät postimaksun.

- Tätä isommille lähetyksille Postilla ei ole tällä hetkellä tarjota
      vakuutuspalvelua, mutta käynnissä on parhaillaan kehityshanke, jossa
      etsitään asiaan ratkaisua."
      https://www.aamulehti.fi/kotimaa/500-euron-arvoinen-kameran-objektiivi-katosi-postissa-korvaako-posti-24219271/

Cargo-rekkakuljetuksilla on iät ja ajat ollut helposti saatavana muutaman prosentin lähetyksen hinnasta maksava vakuutus. Näköjään postilla olisi v. 2017 jonkinlaisen vakuutusjärjestelmän hankkimista aamukahvipöydissä jutusteltu. Tiistaisiin ruohonleikkuisiinkin menee postilaisilla se oma aikansa.

• YrittäjäksiSiirtynyt

Vakuutusyhtiöltä voi ottaa kuljetusvakuutuksen vuodeksi kerrallaan. Ei maksa paljoa, mutta koskee vain tiettyä kuljetusväliä tai aluetta. Omalla yrityksellä on kuljetusvakuutus, joka kattaa valmistamani tuotteen kuljetukset ulkomaille. Maksaa alle satasen vuodessa ja tulee paljon halvemmaksi kuin kuljetuskohtainen vakuutus. Mutta on aika turha, kun ei ole vielä kertaakaan ollut korvattavaa. Jos korvattavaa tulisi, korvaus olisi tosiaan kirjanpitoarvo eikä myyntihinta. Noilla on suuri ero, koska lisäarvo tulee omasta työstä, joka ei lisää kirjanpitoarvoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4681
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2638
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2493
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2445
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1827
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1335
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82