Voit lohduttautua sillä, että et ole ainoa laatuaan. Tämäkin linkissä esiintuleva poika oli ujo ja kiltti poika, kunnes uskonto teki tehtävänsä:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201808032201114304_ul.shtml
Oletko adventistikultin aivopesemä?
19
293
Vastaukset
- Koin.häpeää
Olin aikoinani lahkon aivopesemä ja jälkeenpäin koin jonkin aikaa suurta häpeää siitä, että annoin itseni jonkun lahkon petettäväksi. Milloinkaan en tule enää vastaisuudessa olemaan minkään uskonnollista nimeä kantavan yhteisön jäsen.
- Ihmetellä_täytyy
Se kuuluu ihmiselämään, että nuorempana uskoo melko sokeasti joihinkin auktoriteetteihin esim. opettajiin ja huomaa myöhemmin, että he ovatkin tavallisia tallaajia. Tämä voi olla myös yleistä pettymystä ihmisiin, heidän vaikuttimiinsa ja hyveellisyyteensä. Millä tavalla koet tulleesi petetyksi lahkossa?
- Koin.häpeää
Ihmetellä_täytyy kirjoitti:
Se kuuluu ihmiselämään, että nuorempana uskoo melko sokeasti joihinkin auktoriteetteihin esim. opettajiin ja huomaa myöhemmin, että he ovatkin tavallisia tallaajia. Tämä voi olla myös yleistä pettymystä ihmisiin, heidän vaikuttimiinsa ja hyveellisyyteensä. Millä tavalla koet tulleesi petetyksi lahkossa?
Synnyin uskonlahkon myrkyttämään perheeseen.
Elämä oli yhtä kidutusta.
Myöhemmin aikuistuttuani havaitsin lahkon suruttoman hyväksikäytön, joka kohdistui varakkaisiin vanhempiini. Heiltä pyydettiin rahaa kaikenlaisia verukkeita hyväksi käyttäen. Se oli hirveää ja julmaa hyväksikäyttöä. - Ihmetellä_täytyy
Koin.häpeää kirjoitti:
Synnyin uskonlahkon myrkyttämään perheeseen.
Elämä oli yhtä kidutusta.
Myöhemmin aikuistuttuani havaitsin lahkon suruttoman hyväksikäytön, joka kohdistui varakkaisiin vanhempiini. Heiltä pyydettiin rahaa kaikenlaisia verukkeita hyväksi käyttäen. Se oli hirveää ja julmaa hyväksikäyttöä.Onhan se hirveää, kun sinulta menee osa perinnöstä sivu suun. Vanhempasi käyttävät aivopesu tavalla ansaitsemaan varoja samalla aivopestyllä tavalla. Onneksi sinä satsaat rahojasi vain omaan itseesi.
Eiköhän jokainen fundamentalisti ole uskonsa sokaisema. Adventistit tuskin ovat poikkeus.
Sellainen ihminen, joka uskoo lahkojen uskonnollisen kusetuksen, on herkkäuskoinen ja helposti johdateltavissa satumaailmaan vielä aikuisenakin.
Adventtiairut kirjoitti:
Sellainen ihminen, joka uskoo lahkojen uskonnollisen kusetuksen, on herkkäuskoinen ja helposti johdateltavissa satumaailmaan vielä aikuisenakin.
Voi olla. Ei välttämättä.
Ihmisen johdateltavissa oleminen on valitettavasti hyvin monen asian funktio.Exap kirjoitti:
Voi olla. Ei välttämättä.
Ihmisen johdateltavissa oleminen on valitettavasti hyvin monen asian funktio.Sitäkin on tullut nähdyksi, kun toinen selittää, että ei enää ole johdateltavissa ja onkin vain siirtynyt yhdestä johdattelusta toiseen.
Toisinaan kannattaa kuunnella ihan vakavasti, jos saa kommentteja omasta käytöksestään. Tyyliseikat voi heittää epäolennaisina pois ja tarkistaa, olisiko siinä jotakin asiantynkää.
Mutta vaikeaahan se on, meille täydellisille…Kuka on minkäkin sokaisema? Evolutistit ovat tieteen sokaisemia. Raamattu sen sijaan ei sokaise ketään.
Yksi_usko kirjoitti:
Kuka on minkäkin sokaisema? Evolutistit ovat tieteen sokaisemia. Raamattu sen sijaan ei sokaise ketään.
Näyttäähän yuo Sinunkin logiikkasi tuhonneen.
InhottavaRealisti kirjoitti:
Näyttäähän yuo Sinunkin logiikkasi tuhonneen.
Minulla on pettämätön ja briljantti logiikka.
Yksi_usko kirjoitti:
Minulla on pettämätön ja briljantti logiikka.
Ei todellakaan ole, jos et kykene päättelemään sitä, onko ihminen uskonsa vuoksai pätevämpi kuin tieteen ammattilaiset vaiko ei.
- Järkikäteen
Paljon parempi kysymys on, oletko minkä tahansa uskontokunnan harhauttama, koko ikäsi kuolemaasi asti, etkä koskaan tule saamaan mitään palkintoa taivaalliseen hallitukseen, se vasta onkin pettymys. Uhraat koko ikäsi humpuukiin, ja sitten tulee loppu, heheheh.Mietippäs sitä hieman.
Voisit itsekin edes vähän miettiä kommenttiasi. Se on varma, että Jeshua Messias saapuu ja tuo palkan tullessaan.
"Ihmisen johdateltavissa oleminen on valitettavasti hyvin monen asian funktio."
Ei niin kovinkaan monen asian funktio.
Vanhuus ja esim. muistisairaudet ovat yksi.
Sivistymättömyys on toinen.
Herkkäuskoisuus on kolmas.
Näihin ryhmiin kuuluvat ne 99,9% prosenttia ihmisistä, joita on helppoa johdatella.
Tästä kertoo hyvin esim. se, että nykymaailmassa verkon välityksellä liikkuu suuri määrä erilaisia huijausviestejä, joissa ihmisille luvataan lahjakortteja, rahaa, euron puhelimia jne, kunhan ihminen ensin vaivautuu klikkaamaan viestissä olevan linkin auki ja antamaan henkilökohtaisia tietojaan. Tai häntä pyydetään avaamaan viestissä oleva liite.
Kymmenet tuhannet ihmiset retkahtavat lankaan ja tämä vielä senkin jälkeen, kun ihmisiä on joka päivä varoitettu asiasta ja heitä käsketään olemaan varuillaan viestien suhteen.
Mm. Lidl:n nimissä on tullut useita erilaisia huijausviestejä. https://www.iltalehti.fi/uutiset/2015022619267149_uu.shtml
Kun jotain hyvää ja uskomatonta luvataan, joka tuntuu jo lähtökohtaisesti epätodelliselta ja liian hyvältä ollakseen totta, niin kannattaa aina varmistaa oletetulta lupaavalta taholta itseltään, että onko lupaus todella aito.
Tässä Lidl:n esimerkki tapauksessa voit ottaa yhteyttä Lidl:iin ja varmistaa asian paikkansapitävyyden.Olen täysin vakuuttunut, että evolutionistit ovat niitä, joita huijataan. Ei uskovaiset, Herran omat. Esim. minä en edes haluaisi saada "ylimääräisiä" lahjakortteja tai suura seteleitä. Minun intressit ovat taivaalliset.
- Ukki5
Onneksi Raamattuun voi uskoa ilman kirkkokuntiakin. Ei tuu kukaan sumuttamaan sua.
"Onneksi Raamattuun voi uskoa ilman kirkkokuntiakin."
ihan sama kun uskoisi Aku Ankaan ilman kirkkoja.
Raamatun satuihin uskominen on idiotismia, vaikka et kuuluisikaan mihinkään kusettajalahkoon.
Mitä tarkoitatte aivopesulla? Itse olin melko ulalla ja raamattuun ulkonaisesti luottava ilman tekoja kun uskoin, että tekoja ei tarvita, vaan riittää kun noudattaa joitakin kohtia ja uskoo. Mutta sitten kävin Israelissa rukousmatkalla 1996 ja 1998 ilmestyi Ihmisen Pojan ääni-inkarnaatio, joka vakuutti minulle, että en voi pelastua ilman tekoja, vaan minun tulee luopua omaisuudesta. Niin teinkin ja VASTA SITTEN ALOIN SAADA TOTUUTTA JA VAPAUTTA. Ei riittänyt usko ilman äärimmäisiä tekoja.
Olin siis aivopesty vanki ja orja, vailla vapautta ja totuutta, mutta uskoin jollakin tasolla.
Kun tuli teot mukaan oli entistä suuremmin aivopesty , mutta vapaa ja sain totuutta roppakaupalla.
Tarkoitan , että tuo aivopesu on o.k. Usko on hedelmätöntä ilman tekoja, mutta yhä tekojen jälkeenkin olet aivopesty. Eli vapaus ja totuus ei tuhoa alkuperäistä aivopesua. LÖydät vain reitin ulos lammastarhasta ja vapauden , mutta aivopesu on astetta erilainen, mutta yhä sama.
Tarkoitan että vapaa, vapaampi , vapain merkitsee ettei uskossa ole mitään muuta kuin laadullisia eroja. Et ole vapaana sen parempi kuin orjana, vaan vapaa ja orja ovat tasa-arvoisia monin tavoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli439688Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.704943"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn594317Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1372826Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1302652Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen
Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji1752475Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait241834- 201617
Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.361530Älä nyt ainakaan pelkää
että enää yritän lähelle. Kyllähän toisen rajoja on kunnioitettava. Olen ymmärtänyt täysin, että en kiinnosta sillä tava72980