Eli kuten otsikosta näkyyy halusin tietää tietääkö kukaan Kolista mitään...ollaan meinaa menossa sinne ens kuussa leirikouluun..oolis kiva tietää millaset rinteet ja hissit siel on... en tiedä koko paikasta paljakaan koska meille ei siitä paljon ole kerrottu.... Olis siis tosi kivaa jos joku vois kertoo kokemuksistaan...
tietääkö kukaan mitään kolista??
11
2035
Vastaukset
- mie vaan
jep no mita haluut tietaa kolista? mun mielesta se on ihan ykkospaikka joensuussa ja vahan kauenpanakin asuville laskettelu ihmisille. siella on kaksi paikka. ns. ukko koli ja mun kielella pelkka koli. nyt en muista oikeeta nimea sille. ukko kolilla on paljon paremmat rinteet. ja siella on kaksi ankkuri hissia ja yksi tuolihissi. tuolihissi on ihan ok. ja silla paasee mukaviin rinteisiin. ankkuri hissi vie mustaan rinteeseen.toki tuolillakin paasee vaativaan rinteeseen. jep no siina nyt jotakin jo. :)
- Nimetön
juuh hyvä tietää toi hissi juttu... nimittäin mustiin rinteisiin en halua mennä...ukko kolille olen menossa
- täältä!
http://www.koli.fi/etusivu
Eli jos jotain apua tosta olis sulle, sieltä löytyy infoa rinteistä jne. - kolin kävijä
hei
Nyt olette valinneet huikean leirikoulupaikan. Koli on aliarvostettu lomailupaikkana johtuen palvelujen vähyydestä.. kapeudesta.
Mielestäni on hyvä ettei "massaturismia" kolilla ole lainkaan, onhan koli sivistyksen kehto, yksi niistä monista. Koli oli 1900-luvun alussa suomalaisten julkkisten lomanviettopaikka numero yksi.. juhani aho , sibelius ja lukemattomat muut suomalaisuuden ja itsenäisyytemmekin puolesta puhujat.
Nykypäivän koli on huikea paikka joka avautuu pikkuhiljaa käyttäjälleen. minulle ainakin on käynyt näin. On herajärven kierrosta, pirunkirkkoa, ukko ja- akkakolia, mäkränvaarasta puhumattakaan.
Itse lautailijana olen pitänyt kolin rinteistä..varsinkin rinteiden kunnosta. ja mikä parasta kolin rinteet ovat pitkään, aina huhtikuun loppuun saakka hyvässä käyttökunnossa.
suosittelen lämpimästi kolia lomapaikaksi..ja leirikoulupaikaksi. en tiedä minne majoitutte, niitäkin kolin alueella on lukuisia. jokainen valitsee tarpeidensa mukaan.- Nimetön
kiitos että joku edes arvostaa kolia...tottahan se on että onikaan ei kolia arvosta mutta toisaalt se taas taitaa johtu siitä monikaan ei siitä mitään tiedä...
- Dana
moi, en ole käynyt kolissa, mutta tiedän että se onn suuri vaara (iso 'mäki') ja sijaitsee vaara-suomessa... tuskinpa tästä on apua, mutta silti...
- Laskettelusta nauttien.
Ehkä olen oikea ihminen kehumaan Kolin rinteitä,siellä yli 20.v jo lasketelleena,ja melkein kaikki Suomen rinteet kolunneena.Ei muuta kuin mene sinne ja nauti rinteistä.
- nimetön
Kolilla ja Lieksassa
- hombre
Olen kerran käynyt Kolilla. Ukko-kolilla. Pari ankkurihissiä ja 2-hengen tuoli. Muutama rinne kaikenkaikkiaan jotka on melko jyrkkiä ja mielenkiintoisia (kurvia, kumparetta, kaarretta). Pisin rinne 1500m mikä on mukava mutta alussa jopa liian loiva. Hyvä mesta. Rinteet ei ole tehty ihan amatööreille mutta jo vähän laskeneena pärjää. Mene käymään. Tuskin petyt.
- mr chang
Ukko-kolilla parhaat laskupaikat on rinteitten
ulkopuolella esim. nakolalapaikka jos paljon lunta.- Jonskutin
kiitosta vaan tuostakin tiedosta tosin siitä ei ole paljoakaan hyötyä sillä olen menossa Loma-Kolille mikä sinänsä on harmi sillä kaikki ovat kehuneet Ukko-Kolia paremmaksi paikaksi.. :( mutta onhan tuosta sinun antamastasi tiedosta muille Kolin käviöille hyötyä...mutta kiitos kuitenkin... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274