Nykyaikaa: 1 vuosi+optio jatkokaudesta-parisuhde

Aikuinen____

Katsotaan vuoden välein, mikä on tilanne. Lopetetanko yhteiselo vai jatketaanko.

Ei enää pettymyksiä, kun molemmat tietävät, että mitään ikuista rakkautta ei olla luvattukaan.

Ei enää kitinöitä vanhasta röhnöttävästä puolisosta.

Kunnes kuolema erottaa-asti saa olla yhdessä saman puolison kanssa. Ei heitäkään pois hätistetä.

Ja sitten on vain onnellisia pareja.

29

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikuinen____

      Olisi se vuosittain parisuhteen tilasta keskusteleminen ja tilanteen päivittäminen,
      viisaampaa kuin jääräpäisesti pitää kiinni lupauksestaan "kunnes kuolema erottaa".

      Ei osaa itse lähteä suhteesta jos sanansa pitävänä, sisukkaana näkee kuoleman ainoaksi keinoksi päästä eroon.

      Pakollista pitäisi olla kaikille parisuhteessa oleville vuosittainen suhteensa tilasta keskustelu asiantuntijan luona.

      Peruskoulussa pitäisi olla joka vuositasolla jatkuvana pakollisena oppiaineena p e r h e-e l ä m ä -o p p i: parisuhde ja lapset Perhe-elämääkin voi kuivaharjoitella :)

      Ei ole mitään järkeä, että painetaan silmälaput silmillä, ongelmat maton alle lakaisten, papin aamenesta kuolemaan saakka.

      • Ehdotuksesi sopii hyvin nuoriin, mutta ei enää minun ikäisiin, koska "kakka on jo housuissa" ja ainakaan minä en saisi miestäni lähtemään mihinkää ammattiauttajan puheille, vaikka joskus aihetta olisikin.

        Näin on menty jo 55-v ja eiköhän se mene loppuun näillä eväillä, koska voisin vain todeta, kuten entisen työpaikan kaveri, joka sai suuren rahasumman viedäkseen sen eteenpäin ja kassa pyysi häntä laskemaan rahat.
        Kaveri laski rahoja (hirmuisessa krapulassa) ja totesi pian, että alku oli oikein, niin eiköhän se ole loppukin.


    • JärjenKäyttöäkin

      Aloitus toisi asiallista suhtautumista parisuhteen alkamiseen . Eihän nuoret osaa edes ammattisuuntaa valita opiskelun alussa niin miten parisuhde voisikaan onnistua?

    • noinhan.se.on

      Ikäihmisillä keskeiset avioliiton ongelmat syntyvät parisuhteen ( intiimielämän) heikkenemisestä

      • elovelloo

        Eipä taida ihan noinkaan olla. Hyvässä parisuhteessa on paljon muutakin kuin sitä intiimiä elämää.


      • Kovin hataralla ja huojuvalla pohjalla se avioliitto silloin on ollut alunperinkin.


      • Lakanoiden

        välissäkö se parisuhde asuu kellon ympäri? Kannattas ehkä poiketa välillä raittiissa ulkoilmassa ja katsella muutakin kun kusen polttamia kalsareita. Saattas saada vaikka puhtia sinne lakanoihin.


    • Kauhea ajatus tuollainen vuoden välein.

      Miksi kitua yhdessä kokonainen vuosi, jos jo aikaisemmin huomaa, ettei tämä synkkaa.
      Tai sitten, kuinka synkät ovat mietteet, kun vuosi alkaa tulla täyteen ja on epävarma olo, että toinen ehkä haluaakin määräajan täyttyessä heittää pyyhkeen, mutta odottelee tuossa nyt väkisellä sen sovitun vuoden umpeen kulumista.

      Miksi ei vain aivan yksinkertaisesti, että ollaan yhdessä niin kauan kuin kumpainenkin haluaa.

      • Aikuinen____

        @Tellukka

        Jospa myös @Tellukka nyt tultuaan tälle uudelle palstalle korjailisi palstakäyttäytymistään!
        Kannattaisi ajatella tovi ennenkuin painaa "LÄHETÄ"
        Kyllästyttää sun louskutus :P


      • Aikuinen____ kirjoitti:

        @Tellukka

        Jospa myös @Tellukka nyt tultuaan tälle uudelle palstalle korjailisi palstakäyttäytymistään!
        Kannattaisi ajatella tovi ennenkuin painaa "LÄHETÄ"
        Kyllästyttää sun louskutus :P

        Onko sinulla sopeutumisvaikeuksia?
        Eihän siinä muuta kuin poistata asiattomat kommentit. Siihen ei taida riittää, että on sinun kanssasi eri mieltä jostain asiasta, mutta kokeile.


    • korppishuomenta

      Aloituksista päätellen nykyaika ja nykynuoret ovat täysin hallitsemattomissa nimimerkille aikuinen....vai onko aloittaja lukenut liikaa aikakauslehtien julkkisjuttuja.

      Eli toista se oli entivanhaan, mutta eipä silloin puhuttukaan avoimesti parisuhteiden taustoista, kuiskuteltiin, mutta julkisesti vaijettiin.

      Nykyiset nuoremme tietävät enempi, he pääsääntöisesti luovat ensin työuran ja jatkavat sukua jos jatkavat vasta sen jälkeen.

      Lukiessani palstaa silmiini osuu liikaa yleistyksiä.

      Onko aloittaja onnellisesti naimisissa sen ensimmäisen kanssa vai eronnut ehkäpä uusioliitossa tai sinkku? Onko aloittaja lapseton vai lapsellinen?

      Ovatko aloittajan lapset onnistuneet avioliitoissaan vai onko aloittaja joutunut kokemaan lastensa onnistumisia tai epäonnistumisia parisuhteissa?

      Kysymykset koska nykyaika ja parisuhteet askarruttavat aloittajaa.

      Nyt terveystarkastukseen, jotta lääkitys pysyisi kohillaan ; )

      • Kerrosinäkin

        Mitenkäs korppiksen omien lasten avioliitot, ovatko onnellisia ja joko heillä on ura luotu ja lapsia hankittu? Entä se oma avioliitto, tuliko ero vai puolison kuolema ? Olet kihloissa, milloin soi hääkellot ha muutatko hollantiin.


      • Aikuinen____

        @korppishuomenta

        Jospa @korppis entisistä tavoistaan poiketen nyt tultuaan tälle uudelle palstalle korjailisi palstakäyttäytymistään!
        Tuollainen aloittajan henkilöön menevä tyyli ei ole rakentava eikä viisaskaan.

        Kerro @korppis oma mielipiteesi ja kokemuksesi aloituksen asiasta. Jos sinulla ei sellaista ole, niin ole silloin hiljaa.

        kirjoitat "Lukiessani palstaa silmiini osuu liikaa yleistyksiä."
        ja
        edellä kirjoitat "Nykyiset nuoremme tietävät enempi, he pääsääntöisesti luovat ensin työuran ja jatkavat sukua jos jatkavat vasta sen jälkeen."

        Yleistyksiäpä hyvinkin :))))))))))))))))))))))))))


      • Aikuinen____ kirjoitti:

        @korppishuomenta

        Jospa @korppis entisistä tavoistaan poiketen nyt tultuaan tälle uudelle palstalle korjailisi palstakäyttäytymistään!
        Tuollainen aloittajan henkilöön menevä tyyli ei ole rakentava eikä viisaskaan.

        Kerro @korppis oma mielipiteesi ja kokemuksesi aloituksen asiasta. Jos sinulla ei sellaista ole, niin ole silloin hiljaa.

        kirjoitat "Lukiessani palstaa silmiini osuu liikaa yleistyksiä."
        ja
        edellä kirjoitat "Nykyiset nuoremme tietävät enempi, he pääsääntöisesti luovat ensin työuran ja jatkavat sukua jos jatkavat vasta sen jälkeen."

        Yleistyksiäpä hyvinkin :))))))))))))))))))))))))))

        Ei kun omia kokemuksiani.

        Oletkos huomannut kuinka esim. edellinen kommentoija käyttäytyi.

        En tunne taustojasi kirjoittajana siksi kysyin. Onhan tämä nyt toinen nykynuoria kritisoiva aloitus.


      • Aikuinen____
        korppis kirjoitti:

        Ei kun omia kokemuksiani.

        Oletkos huomannut kuinka esim. edellinen kommentoija käyttäytyi.

        En tunne taustojasi kirjoittajana siksi kysyin. Onhan tämä nyt toinen nykynuoria kritisoiva aloitus.

        @korppis

        Ymmärrys hoi! Äly älä jätä!

        Sä et ymmärrä lukemaasi!

        En ole yhden yhtäkään nykynuoria kritisoivaa aloitusta kirjoittanut!

        Tämän aloituksen minut sai tekemään 70 naisen "röhnötysaloitus",
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15357607/raivoissaan

        En laita profiilikuvaani taustaksi taustaani :)))))))))))))))


      • kutsuaootellessa
        Kerrosinäkin kirjoitti:

        Mitenkäs korppiksen omien lasten avioliitot, ovatko onnellisia ja joko heillä on ura luotu ja lapsia hankittu? Entä se oma avioliitto, tuliko ero vai puolison kuolema ? Olet kihloissa, milloin soi hääkellot ha muutatko hollantiin.

        Ei sillä lapsenlapsia oo eikä ne peräkammarin pojat oo edes naista saaneet. Kai se kaikki kutsuu häihin kun on jo kihloihin päässyt.


      • korppismiettii
        Aikuinen____ kirjoitti:

        @korppis

        Ymmärrys hoi! Äly älä jätä!

        Sä et ymmärrä lukemaasi!

        En ole yhden yhtäkään nykynuoria kritisoivaa aloitusta kirjoittanut!

        Tämän aloituksen minut sai tekemään 70 naisen "röhnötysaloitus",
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15357607/raivoissaan

        En laita profiilikuvaani taustaksi taustaani :)))))))))))))))

        Uskot hallitsevasi palstaa. Opastat
        meitä uusia palstakäyttäytymisesi mukaiseksi

        Mikäpä hänessä, mutta en halua muuttua agressiiviseksi hyökkääjäksi jota ei lukija ymmärrä. Jouduthan selventämään
        aloituksiasi. Sinun pitääkin, sillä lukija ei välttämättä tiedä mitä ajatuksia olet aloituksiisi nivonut.

        Koetahan asettua, en minä sinun valta-asemaasi halua heiluttaa. Istu ihan itesseis siellä tunkion päällä ja hämmennä.

        Minulle riittää asiallinen kaikkien mielipiteiden kunnioitus.


      • Aikuinen____
        korppismiettii kirjoitti:

        Uskot hallitsevasi palstaa. Opastat
        meitä uusia palstakäyttäytymisesi mukaiseksi

        Mikäpä hänessä, mutta en halua muuttua agressiiviseksi hyökkääjäksi jota ei lukija ymmärrä. Jouduthan selventämään
        aloituksiasi. Sinun pitääkin, sillä lukija ei välttämättä tiedä mitä ajatuksia olet aloituksiisi nivonut.

        Koetahan asettua, en minä sinun valta-asemaasi halua heiluttaa. Istu ihan itesseis siellä tunkion päällä ja hämmennä.

        Minulle riittää asiallinen kaikkien mielipiteiden kunnioitus.

        @korppismiettii

        kirjoitat "Minulle riittää asiallinen kaikkien mielipiteiden kunnioitus."

        Toivotaan, että näin tulee tapahtumaan sinun palstakäyttäytymisessäsi, myös puskasta vaihtuvilla nimimerkeillä vinoilun osalta!


      • korppis11
        Aikuinen____ kirjoitti:

        @korppismiettii

        kirjoitat "Minulle riittää asiallinen kaikkien mielipiteiden kunnioitus."

        Toivotaan, että näin tulee tapahtumaan sinun palstakäyttäytymisessäsi, myös puskasta vaihtuvilla nimimerkeillä vinoilun osalta!

        Muista mitä kirjoitin, älä syytä, älä keksi, pysy totuudessa.


      • Aikuinen____
        korppis11 kirjoitti:

        Muista mitä kirjoitin, älä syytä, älä keksi, pysy totuudessa.

        @korppis11

        Muista nuo ite!!!!


      • siltätuntuu
        korppismiettii kirjoitti:

        Uskot hallitsevasi palstaa. Opastat
        meitä uusia palstakäyttäytymisesi mukaiseksi

        Mikäpä hänessä, mutta en halua muuttua agressiiviseksi hyökkääjäksi jota ei lukija ymmärrä. Jouduthan selventämään
        aloituksiasi. Sinun pitääkin, sillä lukija ei välttämättä tiedä mitä ajatuksia olet aloituksiisi nivonut.

        Koetahan asettua, en minä sinun valta-asemaasi halua heiluttaa. Istu ihan itesseis siellä tunkion päällä ja hämmennä.

        Minulle riittää asiallinen kaikkien mielipiteiden kunnioitus.

        Uskon, että tuo aikuinen on uusi nikki. Saattaa olla kyllä nikeillä satu, merilii, liisa sal ja mia liisa kirjoittanut. Jotenkin tuntuu hänen tyyliseltään. Hän on hyvä ja kantaa terävästi ottava kirjoittaja. Hyvä ja terävä tämä aikuinenkin.


      • siltätuntuu kirjoitti:

        Uskon, että tuo aikuinen on uusi nikki. Saattaa olla kyllä nikeillä satu, merilii, liisa sal ja mia liisa kirjoittanut. Jotenkin tuntuu hänen tyyliseltään. Hän on hyvä ja kantaa terävästi ottava kirjoittaja. Hyvä ja terävä tämä aikuinenkin.

        Yleensä tulee esille tunnetulla nikillään sitten, jos ketju alkaa "vetämään hyvin" ja kaikki ovat ympäripyöreästi samaa mieltä hänen kanssaan. Muussa tapauksessa tulee puskasta pyllistelyjä eri mieltä oleville.


      • kas-kummaa
        Tellukka kirjoitti:

        Yleensä tulee esille tunnetulla nikillään sitten, jos ketju alkaa "vetämään hyvin" ja kaikki ovat ympäripyöreästi samaa mieltä hänen kanssaan. Muussa tapauksessa tulee puskasta pyllistelyjä eri mieltä oleville.

        Miten voit tuntea noin tarkasti 70 asiat. Oletko täällä puskanikillä vakoillut ?


      • kas-kummaa kirjoitti:

        Miten voit tuntea noin tarkasti 70 asiat. Oletko täällä puskanikillä vakoillut ?

        Niinhän se toimi jo 60 palstalla.
        Hiukkasen hämmästyin, kun huomasin täälläkin vanhusten palstalla olevan vielä sama tyyli, että pää tulee esiin puskasta, jos aloitusta muutama vähän kehuu.
        Mutta samat vaihtuvat puskanikithän ne pyörivät siellä kuin täälläkin, tietty.


      • Aikuinen____
        Tellukka kirjoitti:

        Niinhän se toimi jo 60 palstalla.
        Hiukkasen hämmästyin, kun huomasin täälläkin vanhusten palstalla olevan vielä sama tyyli, että pää tulee esiin puskasta, jos aloitusta muutama vähän kehuu.
        Mutta samat vaihtuvat puskanikithän ne pyörivät siellä kuin täälläkin, tietty.

        @Tellukka

        Uskoo, ken tahtoo sinun luulojasi :)))))))))))))))))))
        MInä en, koska itseni tiedän!


      • Korppis11
        Aikuinen____ kirjoitti:

        @Tellukka

        Uskoo, ken tahtoo sinun luulojasi :)))))))))))))))))))
        MInä en, koska itseni tiedän!

        Montako takinkääntöä olet palstahistoriasi aikana tehnyt? Olit varmaan nimimerkki se ja se ja sitten se toinen, kolmas jne. Ei siis lainkaan luulottelua ja tietenkin vain sinä itse tiedät.


    • järkikäteen

      Voi vit...u ! Pitikö teidän ämmänläyskien tänne tulla välejänne selvittämään ! Ensin sieltä kävi delegaatio häätämässä 80 kymppiset ulos, nyt nälvitte toisianne joka raossa. Sitten vielä on otsaa muita arvostella, että ei avosylin juostu kehumaan tuota korppia. Ihan sama mitä syötte ja ketä naitte. Kai sekin on hienompaa ulkomaan elävän kanssa.

      • Korppis11

        Tällaisiä kommentteja tarkoitan demeter. Tellu osui nappiin. Huom. Viimeinen lause ; ) Hienompaa ;DD

        Entä tämä "delegaatio häätämässä 80 kymppiset ulos, mitä hän tarkoittaa?


      • Ei sinua, "järkikäteen", edellytetä avosylin juoksemaan ketään kehumaan, kun ei se kuulu luonteeseesi. Ole vain niinkuin olet ja jatka naputtamistasi niinkuin 60 palstallakin olet tehnyt iät ja ajat.
        Kuka välittää!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      38
      1840
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      70
      796
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      750
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      671
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      661
    7. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      589
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      144
      495
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      492
    Aihe