Antaako usko Jumalaan ihmiselle oikeuden pitää itseään muita parempana?
Siltä se se ainakin vaikuttaa.
https://yle.fi/uutiset/3-10338505
Tekeekö usko ihmisestä muita paremman?
18
279
Vastaukset
Ei, mutta uskomattomuus näyttää tekevän oikeuden uskoa itsensä huonommaksi🤔
Ken luojaan uskoo, niin mikä hätä siinä sitten on.
Usko tekee ihmisestä tasa-arvoisemman.
"Kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia, mutta toiset ihmiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset"
George Orwellia mukaellen- TämäOnTotta
Ei ei, vaan ihan päinvastoin.
Palstan ateistien viesteistä käy selvästi ilmi, että valitsemalla kahdesta tarjolla olevasta vaihtoehdosta uskon Jumalan olemattomuuteen, saavuttaa välittömästi oikeuden pitää itseään älykkäämpänä, mieleltään terveempänä ja kaikin tavoin muutenkin parempana ja yhteiskuntakelpoisempana, kuin nuo Jumalaan uskovat.- NiinOnTämäkin
En pidä itseäni muita parempana, uskoviakaan. Uskovat käyvät lähinnä sääliksi, varsinkin kiihkouskovaiset. Jeesuspöhnissään pörrätessään he tuovat mieleen ojan pohjalla rypevän alkoholistin, joka vain kiroaa sinut kun yrität ojentaa auttavan kätesi hänelle.
- Ööö_
NiinOnTämäkin kirjoitti:
En pidä itseäni muita parempana, uskoviakaan. Uskovat käyvät lähinnä sääliksi, varsinkin kiihkouskovaiset. Jeesuspöhnissään pörrätessään he tuovat mieleen ojan pohjalla rypevän alkoholistin, joka vain kiroaa sinut kun yrität ojentaa auttavan kätesi hänelle.
Yritä nyt hyvä ihminen jo päättää että etkö pidä vai pidätkö nyt kuitenkin.
- 12223
No jos joku uskoo olevansa muita parempi, niin voi toki kumota luulottelunsa lukemalla Raamatusta vaikkapa sellaisenkin totuuden, että silloin etenkin on tyhmäksi tullut, kun luulee viisas olevansa... jne...
Jos Usko on kunnon mies, niin voihan se tehdä hyviäkin ihmisiä.
Jos Toivo jaksaa toivoa niin paremmin sillä menee, kuin jos lannistuisi.
Anna ei välttämättä armosta anna eikä muutenkaan syntejä anteeksi, se voi olla loukkaantunut sydänjuuria myöten ja hautoa jotain muuta. Mutta saahan sitä rukoilla, että anna meille....... Anna meille ja muille ei mittään.- oo000
Ei usko tee ihmisestä parempaa mutta taivaskelpoisen sen tekee.
- kaisesentekeesitte
Voisi aatella tekevän aika nöyräksi ihmisen, joka uskaltaisi ja kehtaisi ihan oikealla nimellään julistaa uskoaan.
Palstalle ei tunne eksyneen niin rohkeita, kunhan tämmösiä piipertäjiä kun ittekkin olen jotka korskeesti julistamme toistemme tekoja vääriksi uskaltautumatta tulemaan nimimerkin takaa näytille, notta mimmones paappa taikka muori sieltä millon ketäkin huutelee harhaoppiseks.
Samammoinen mä itte olen, vaikka Raamatun esimerkit suorastaan vaativat totuuden julistamista jokaasen omilla kasvoilla ja nimellä.- kaisesitniinon
usko.vainen kirjoitti:
Ei täällä ole yhtään omalla nimellään esiintyvää rohkeaa Jumalan kieltäjääkään 😂
Tarkotinkin niitä jokka julistaa toisten uskoo vääräksi ja harhaopiks ilman sen kummempii perusteluit ko oma tulkinta raamatusta.
Muuten mimmost sun mielest on totuus jota ei kehtaa tai uskalla julistaa omal nimelläs? kaisesitniinon kirjoitti:
Tarkotinkin niitä jokka julistaa toisten uskoo vääräksi ja harhaopiks ilman sen kummempii perusteluit ko oma tulkinta raamatusta.
Muuten mimmost sun mielest on totuus jota ei kehtaa tai uskalla julistaa omal nimelläs?Sinähän sen tiedät kun olet nimimerkin takana😉
- kaisesitniinon
usko.vainen kirjoitti:
Sinähän sen tiedät kun olet nimimerkin takana😉
Niin justiin, että semmosta samammoista uskoo on sitte kaikilla muillaki jokka nimimerkeillä kirjottellee tänne, oisin toivonnu vähä vahavempaa uskoo teiltä jokka ootte niinku jo nimimerkilläki ittenne liipassu korokkeelle meihin muihin nähde.
Usko Jumalaan antaa ihmiselle oikeuden tuntea olevansa tasa-arvoinen muiden kanssa.
- Kysynpä.vain
Sitähän se uskoon tulo on, että tekee paramnuksen.
Mitä parannuksen tekoa se seölainen on, ettei tule yhtään paremmaksi.- mäkin.kysyn
Mitä on seölainen?
- Trumpjee
Niin mitä israelin laissa on huonoa? Pitäisikö meidänkin tehdä esim. venäjänkielestä virallinen kieli, tai kaikista vähemmistökielistä virallisia kieliä suomeen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282025Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571279Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89954TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46915
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804