Olenko bipo vai en? Se ei vaivaa minua paljon

IntensiivinenIntrovertti

Virallisia reittejä pitkin minulla on sitä kerran epäilty, mutta yleensä en ole rehellinen, koska minua ei kiinnosta lääkitys/hoito. Pidän siis itseäni bipona koska stressi saattaa laukaista manian ja sitten taas toisaalta vajoan syvään masennukseen. Joskus nämä voimakkaat tilat saattavat vaihedella saman päivänaikana tai olla läsnä yhtä aikaa. Luin kuitenkin alempana oleva bipoketjun (bipo parantuminen) ja siellä sanottiin että oikea bipo ei ole sellainen joka ei mene manian aikana psykoosiin ja tee myös jotain tyhmää. Itse taas koen että ajatukset juoksee ja olen energinen/luova enkä meinaa saada unta, silloin kun olen oletetusti maniassa. Oire kuvaan maniasta se siis sopii. Mutta en ole sössinyt asioita juurikaan, koen vain että tunnen tunteita tosi intensiivisesti ja varsinkin maniassa olen vähän niinkuin hiprakassa tai joissain aineissa. Ja masennus on sitten vähän kuin krapula tila kun kaikki mielihyvähormonit mitä lie :D on käytetty loppuun ja kaikki on p*skaa ja itsemurha ajatukset pyörii päässä. Mutta ole hyvin tottunut näihin tunteisiin ja tilanteisiin että osaan aika hyvin ennakoida niitä, joten en koe tarvitsevani lääkkeitä. Mutta olenko minä sittenkään bipo ja jos en, niin mikä minulla sitten on?

1

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokukaksisuuntainen

Onko sulle koitettu mielialantasaajia tai antipsykootteja? Luulisin että ainakin silloin olet bipo jos niillä on selkeää tehoa.
      Maniaan ei tarvitse kuulua psykoosioireita.
      Puhu ihmeessä lääkärille oireistasi rehellisesti. Aikuista ihmistä ei voi pakkolääkitä avohoidossa joten ei tarvitse pelätä, että pakotetaan syömään lääkkeitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      177
      16242
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      90
      3765
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      137
      3054
    4. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      26
      1769
    5. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      1514
    6. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      55
      1471
    7. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      159
      1407
    8. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1314
    9. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1274
    10. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1101
    Aihe