Olenko bipo vai en? Se ei vaivaa minua paljon

IntensiivinenIntrovertti

Virallisia reittejä pitkin minulla on sitä kerran epäilty, mutta yleensä en ole rehellinen, koska minua ei kiinnosta lääkitys/hoito. Pidän siis itseäni bipona koska stressi saattaa laukaista manian ja sitten taas toisaalta vajoan syvään masennukseen. Joskus nämä voimakkaat tilat saattavat vaihedella saman päivänaikana tai olla läsnä yhtä aikaa. Luin kuitenkin alempana oleva bipoketjun (bipo parantuminen) ja siellä sanottiin että oikea bipo ei ole sellainen joka ei mene manian aikana psykoosiin ja tee myös jotain tyhmää. Itse taas koen että ajatukset juoksee ja olen energinen/luova enkä meinaa saada unta, silloin kun olen oletetusti maniassa. Oire kuvaan maniasta se siis sopii. Mutta en ole sössinyt asioita juurikaan, koen vain että tunnen tunteita tosi intensiivisesti ja varsinkin maniassa olen vähän niinkuin hiprakassa tai joissain aineissa. Ja masennus on sitten vähän kuin krapula tila kun kaikki mielihyvähormonit mitä lie :D on käytetty loppuun ja kaikki on p*skaa ja itsemurha ajatukset pyörii päässä. Mutta ole hyvin tottunut näihin tunteisiin ja tilanteisiin että osaan aika hyvin ennakoida niitä, joten en koe tarvitsevani lääkkeitä. Mutta olenko minä sittenkään bipo ja jos en, niin mikä minulla sitten on?

1

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokukaksisuuntainen

Onko sulle koitettu mielialantasaajia tai antipsykootteja? Luulisin että ainakin silloin olet bipo jos niillä on selkeää tehoa.
      Maniaan ei tarvitse kuulua psykoosioireita.
      Puhu ihmeessä lääkärille oireistasi rehellisesti. Aikuista ihmistä ei voi pakkolääkitä avohoidossa joten ei tarvitse pelätä, että pakotetaan syömään lääkkeitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      3
      3966
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      87
      2032
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      50
      846
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      764
    5. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      184
      728
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      34
      728
    7. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      712
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      705
    9. 35
      664
    10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
      Maailman menoa
      127
      648
    Aihe