Aihe

Olenko bipo vai en? Se ei vaivaa minua paljon

IntensiivinenIntrovertti

Virallisia reittejä pitkin minulla on sitä kerran epäilty, mutta yleensä en ole rehellinen, koska minua ei kiinnosta lääkitys/hoito. Pidän siis itseäni bipona koska stressi saattaa laukaista manian ja sitten taas toisaalta vajoan syvään masennukseen. Joskus nämä voimakkaat tilat saattavat vaihedella saman päivänaikana tai olla läsnä yhtä aikaa. Luin kuitenkin alempana oleva bipoketjun (bipo parantuminen) ja siellä sanottiin että oikea bipo ei ole sellainen joka ei mene manian aikana psykoosiin ja tee myös jotain tyhmää. Itse taas koen että ajatukset juoksee ja olen energinen/luova enkä meinaa saada unta, silloin kun olen oletetusti maniassa. Oire kuvaan maniasta se siis sopii. Mutta en ole sössinyt asioita juurikaan, koen vain että tunnen tunteita tosi intensiivisesti ja varsinkin maniassa olen vähän niinkuin hiprakassa tai joissain aineissa. Ja masennus on sitten vähän kuin krapula tila kun kaikki mielihyvähormonit mitä lie :D on käytetty loppuun ja kaikki on p*skaa ja itsemurha ajatukset pyörii päässä. Mutta ole hyvin tottunut näihin tunteisiin ja tilanteisiin että osaan aika hyvin ennakoida niitä, joten en koe tarvitsevani lääkkeitä. Mutta olenko minä sittenkään bipo ja jos en, niin mikä minulla sitten on?

1

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokukaksisuuntainen

Onko sulle koitettu mielialantasaajia tai antipsykootteja? Luulisin että ainakin silloin olet bipo jos niillä on selkeää tehoa.
      Maniaan ei tarvitse kuulua psykoosioireita.
      Puhu ihmeessä lääkärille oireistasi rehellisesti. Aikuista ihmistä ei voi pakkolääkitä avohoidossa joten ei tarvitse pelätä, että pakotetaan syömään lääkkeitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisan uupuvat päivitykset ja tuoreet rikosepäilyt

Mikäs kun Maisa ei ole viikkoihin päivittänyt instaa ja nyt ollaan lehdissä tälläisistä.. 👀 https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/010c6594-780f-4
      Kotimaiset julkkisjuorut
      255
      19703
    2. Ikea palkkaa pakolaisia hienoa!

Huonekalujätti Ikea aikoo tarjota Suomessa työpestin noin 70 pakolaiselle kolmen seuraavan vuoden aikana, yhtiö kertoo tiedotteessaan. – Pakolaiset o
      Maailman menoa
      379
      7352
    3. Uusin Seiska herttainen Torppa

Uskomatonta luettavaa herttaisesta Torpasta. Olisi nyt kiva saada valkopesuri-jankkaajan ja palstalaisia oikeusjutuilla uhkailleen ja uhonneen kir
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      2473