Tietoni mukaan hän on poistunut joukostamme. Hän oli lahjakas kirjoittaja, suorasanainen, rehti ja rohkea. Uskalsi panna itsensä likoon, kertoi henkilökohtaisista asioistaan, ei pitäytynyt smooltookkiin.
En koskaan puskastani häntä mollannut, vaikka joskus ehkä olisi tehnyt mieleni. Kunnioitan heitä, jotka osaavat/uskaltavat olle oma itsensä. Kiitos Susmorsian, että olit.
Hoksasin tässä taannoin, että ehkä hän oli napannut nimimerkkinsä suomalais-virolaisen kirjailijan Aino Kallaksen näytelmästä Sudenmorsian. Hänellähän oli siteitä Viroon. Jotensakin sukulaissielu hän on Sudenmorsiamen Aalon kanssa.
Muistoissa Susmorsian
33
906
Vastaukset
- Sisso
Hei Sus siellä jossain, älä pahastu, jos kukaan muu ei muistoissaan tänne puumerkkiään räntännyt. Tiedä nyt vaan se, että olit tämän palstan suuri sielu.
Kyllä minä Susken tunsin!
Meillä oli puhelinyhteys ja hän saattoi soittaa vaikka keskellä yötä!
Meillä oli aikoinaan herjanheittoa muistaakseni depressiivo sivuilla,siis nimimerkillä?
Meillä kulki todella lujaa??Ihanko täällä tosissaan kirjoitetaan kuolleelle ihmiselle? Ihan niinkuin joku kuollut tulisi lukemaan palstaa.
- Metsäkansa.6
Ikävää kirjoittaa näin kun asia ei enää miksikään muuta, mutta ounailen että Sus eläisi vieläkin ellei eräs mies olisi sattunut häneen törmäämään.
Toisaalta jokaisella ihmisellä sanotaan olevan oma kohtalonsa, oma tiensä. Sanon teknisesti nöyrästi, että se on hyvä mitä elämässä käy.- en-ole-huomannut
Se on vaikea arvata, tuota kenenkään kuolemaa ja mistä syystä se tapahtui, mutta missä on; jjoutava, joka asui suskin kanssa? Menikö jo hänkin sinne "taivaanrantaan", vai kirjoittaako toisella nikillä?
Ensimmäinen lauseesi on aika roisia, ellei sinulla ole pitäviä todisteita, että kyseessä oli murha.
- Metsäkansa.6
Tellukka kirjoitti:
Ensimmäinen lauseesi on aika roisia, ellei sinulla ole pitäviä todisteita, että kyseessä oli murha.
Eihän murhasta tietenkään ollut kysymys vaan Matin kovasta "kyydistä". Sitä paitsi aito nainen ehkä itse valitsi tietoisesti sen tien.
Metsäkansa.6 kirjoitti:
Eihän murhasta tietenkään ollut kysymys vaan Matin kovasta "kyydistä". Sitä paitsi aito nainen ehkä itse valitsi tietoisesti sen tien.
Eikö ole melko turhaa heitellä kaikenlaisia oletuksia jälkikäteen, kun ei varmaksi tiedä.
Mennyt mikä mennyt ja kokeillaan nyt vain pärjäillä ilman "palstan sielua". Pöh!
Vaikea kuvitella kenenkään täällä suolessa olevan korvaamaton.- Makriina.ei.kirj
Harvoin olen lukenut täältä noin loukkaavaa sivallusta. Järkyttävä kommentt Metsäkansalta.i.
- Metsäkansa.6
Makriina.ei.kirj kirjoitti:
Harvoin olen lukenut täältä noin loukkaavaa sivallusta. Järkyttävä kommentt Metsäkansalta.i.
Pieleen meni Makriina. Juttelin Marketan (Sus) kanssa n.½ viikkoa ennen hänen poismenoaan. Kertoi sydänvaivoistaan.
Vitsailin että oliko sydämen vajaatoimintaa potevan naisen lähteä avosuhteeseen... että on kunnia kuolla sun joukkosi eessä.
Sus jatkoi poetiikkaa tuntevana; urhona kaatuin... Nauraa käkätettiin päälle. - ys-tä-vä
Metsäkansa.6 kirjoitti:
Pieleen meni Makriina. Juttelin Marketan (Sus) kanssa n.½ viikkoa ennen hänen poismenoaan. Kertoi sydänvaivoistaan.
Vitsailin että oliko sydämen vajaatoimintaa potevan naisen lähteä avosuhteeseen... että on kunnia kuolla sun joukkosi eessä.
Sus jatkoi poetiikkaa tuntevana; urhona kaatuin... Nauraa käkätettiin päälle.Ei sus Marketta ollut, vaan Marjatta! Taidat keksiä koko jutun! Marjatan ystävä.
- Makriina.ei.kirj
Metsäkansa.6 kirjoitti:
Sus jatkoi poetiikkaa tuntevana; urhona kaatuin... Nauraa käkätettiin päälle.En muuta mieltäni.
- näinkirjoitteli
jjoutava kirjoitteli täällä sieltä palvelutalostaan, että paljon on naiskontakteja. Ehkä ei ehdi kiireiltään tänne tai on löytänyt mitä etsii.
- että.ei.ole.näkynyt
Aikanaan kukin täältä lähtee.
Kyllähän täällä väliin montakin vanhaa kirjoittajaa kaipailee.
Missähän lienee vaikkapa tätä palstaa paljon rikastuttanut Katleija? Ei ole näkynyt täällä aikoihin- missälienevät
Katleija kirjoitti eilen ampiaisketjuun. Ei taida paljon enää esiintyä. Mitä mahtaa kuulua kukkahameelle, jota joku pitkään vainosi. Capt cöpenick on häipynyt myös.
missälienevät kirjoitti:
Katleija kirjoitti eilen ampiaisketjuun. Ei taida paljon enää esiintyä. Mitä mahtaa kuulua kukkahameelle, jota joku pitkään vainosi. Capt cöpenick on häipynyt myös.
Täällä palstalla näkyy olevan muutamiakin vaihtuvilla puskanikeillä. Luulen, että sieltäpäin voi niitä kadonneita etsiskellä, etenkin sellaisia jotka ovat tunteneet itsensä vainotuiksi.
Ja mikäs, kuoleehan ihmisiä, halvaantuu makaamaan punkan pohjalle tai tympeentyy muuten vain kirjoittelemaan.- onko-tuo-yöjuoppo
e.lä.mä =ko se Ruune?
- kuo-le-ma
Tellukka kirjoitti:
Ei ole sama mies niitten nikkien takana.
Älä valehtele ihmisille v tellukka. Jos on aivo annettu, yhtäläisyyden huomaa koht'siltään. Varakas insinöörismieskö ruotsissa pitäisi elämäntehtävännään 83 vuotiaana murehtia itsensä hautaa 70- kymppisten palstasta?
kuo-le-ma kirjoitti:
Älä valehtele ihmisille v tellukka. Jos on aivo annettu, yhtäläisyyden huomaa koht'siltään. Varakas insinöörismieskö ruotsissa pitäisi elämäntehtävännään 83 vuotiaana murehtia itsensä hautaa 70- kymppisten palstasta?
Niin, sitähän minä sanoin, ettei ole sama mies niitten nikkien takana.
e.lä.mä on 71v ja asuu Länsi-Götanmaalla Ruotsissa. Mitä hän sitten 83 vuotiaana tulee tekemään, niin sitähän en osaa ennustaa. Siihen on vielä 12 vuotta aikaa ja sithä sen näkkee.- kuo-le-ma
Tellukka kirjoitti:
Niin, sitähän minä sanoin, ettei ole sama mies niitten nikkien takana.
e.lä.mä on 71v ja asuu Länsi-Götanmaalla Ruotsissa. Mitä hän sitten 83 vuotiaana tulee tekemään, niin sitähän en osaa ennustaa. Siihen on vielä 12 vuotta aikaa ja sithä sen näkkee.Eihän e.lä.mä sen huonompi nimimerkki ole kuin ruunekaan, mutta kun hän vaatii että apinanimittelyt suomalaisista ovat k a i k k i e n kirjoittajien mielestä ok. Ei tarvi olla.
xx9
att2
teretule
e.lä.mä
Miks kaikilla näillä nikeillä joskus solvataan suomalaisia apinoiksi? Mitä hä? Solvaako Ulla Mirjami, aito tamperelaisnainen?
Ruune laittaa hoonosoomalaista kirjoitusasua että olis uskottavampi. Miks ruune häipyy taka-alalle murjottamaan kun joku ei pidä feikkinamin takaisesta kirjoittelustaan. Minua haukutaan ja loukataan., se voihkii.
Tellervo-Tellukka, SS = sama henkilö. Hyvä selväjärkinen kirjoittaja. Hänellä on aivot kiinnostua myös universumin ihmeistä. Miksi pitää retuuttaa kuolevia dinosauruksia väkisin saitille. Ollaan toki kohteliaita suomalaisia kohtaan. kuo-le-ma kirjoitti:
Eihän e.lä.mä sen huonompi nimimerkki ole kuin ruunekaan, mutta kun hän vaatii että apinanimittelyt suomalaisista ovat k a i k k i e n kirjoittajien mielestä ok. Ei tarvi olla.
xx9
att2
teretule
e.lä.mä
Miks kaikilla näillä nikeillä joskus solvataan suomalaisia apinoiksi? Mitä hä? Solvaako Ulla Mirjami, aito tamperelaisnainen?
Ruune laittaa hoonosoomalaista kirjoitusasua että olis uskottavampi. Miks ruune häipyy taka-alalle murjottamaan kun joku ei pidä feikkinamin takaisesta kirjoittelustaan. Minua haukutaan ja loukataan., se voihkii.
Tellervo-Tellukka, SS = sama henkilö. Hyvä selväjärkinen kirjoittaja. Hänellä on aivot kiinnostua myös universumin ihmeistä. Miksi pitää retuuttaa kuolevia dinosauruksia väkisin saitille. Ollaan toki kohteliaita suomalaisia kohtaan.Ei kai täällä kukaan voi vaatia, että kaikki kommentit ovat kaikille mieleen.
Nuo neljä ensimmäistä mainitsemaasi nikkiä ovat saman miehen nikkejä, mutta ruunealkuisilla nikeillä hän ei kirjoita.
Muuten ni, montakos nikkiä sinulla on ollut käytössäsi kautta aikojen? Osaatkos sanoa ja jopa luetella ne yhtä sujuvasti kuin e.lä.män aikaisemmat nikit?
Minun nikkini on tämä, mikä tuossa nyt loistaa sinisenä, eikä mikään muu. Pelkästään sillä olen kirjoitellut noin puolitoista vuotta, eikä ole aikomustakaan vaihtaa sitä miksikään SS:ksi
https://fi.wikipedia.org/wiki/SS
En minä sentäs niin natsi ole.No natsimielinen en ole minäkään!
Johan on taas luulottelua ! 😊 En ole Tellukka, eikä ss lyhenne tarkoita muuta kuin sini.sirkku.
Näitä luuloja nyt syntyy kautta aikojen, mutta onhan oikaisu tarpeen.
Nyt painelen H:saan Kauppatorille, voikaahan hyvin!
- Wanhat.konkarit
. . . entä Ruune? Onko hän kunnossa?
- katsosieltä
Tuolla joutsenlaulu ketjussa kristiina sanoi saaneensa just spostia ruunelta. Oli lyömyt puhelimen ssirkulle korvaan. Taitaa ruune olla sussujaan paossa.
- eloei
Ei kai tämä palsta ole oikeastaan tarkoitettu henkilökohtaisten tuttavuuksien luomiseen? Jokainen muistelkoon omassa mielessään. Vai onko niin, että monella ei ole muualla juttukaveria kuin täällä?
Helteet ohi -- mutta täällä höyrytään , Saisi jo "täsäiässä" , että jotain opittu ,mutta EI !
Kirjoitan kun mainittiin -- Rauha Sussun muistolle , Ja onnellinen hän oli siittä parisuhteesta --mielestäni oli oiken --,että löytää kumppanin ,ei siinä saa olla ikä esteenä . eikä siihen tarvita Lääkärintodistusta -- Riittää kun on Rokotettu ja Rippikoulunkäynu , ( muistan että joskus nekin tarvittiin Suomessa )
Ja kaikaenlainen Jälki pyykki on pahasta - Täälä saisi jo nämä Jotka "kehuu " itseään jonkun ystäväksi --onkin mitä pahin . Sanon vaan, että Rauha Sussun muistolle. Ja muillekkin jotka ovat keskuudestamme poistuneet --ketkä minnekkin -- Ja kaikki aikanaan --sinne mistä ei paluuta ole !
U.M- matkalla.sinne
Loukkutehtaan kaupungista työhön ruotsiin lähteneellä U.M:lla on terve suhde elämään ja kuolemaankin. Kepeät hiesut minultakin haudallesi Sus, kevyet poutapilven atomit henkienergiallesi siellä jossakin.
matkalla.sinne kirjoitti:
Loukkutehtaan kaupungista työhön ruotsiin lähteneellä U.M:lla on terve suhde elämään ja kuolemaankin. Kepeät hiesut minultakin haudallesi Sus, kevyet poutapilven atomit henkienergiallesi siellä jossakin.
Jaha Matkalla . sinns --vastaan -- en ole ikäpäivänä ollut Työtön ---ja Lähdin onneksi ennen , kun Tampereelta kaikki Kenkätehtaat meni kokkaan . Sain Hyvän Työpaikan heti Tukholmasta Vammasten Kenkiä tein 15 v Eriksons Ortoperi firmassa . Handikapit saivat hyvät jalkineet . Ja 65 vuotiaana eläkkeelle siittä -- Näin on marjat !
U.M
- skitsofrenick
Tämä susmorsian on siis avaajan alias, eli jakautuneen persoonan toinen, tai joku useammasta persoonasta.
- älä.tiedota
Olisit voinut pitää tiedon yleiseltä palstalta pois.Tuskin olen ainoa joka on edes kuullut tuon nimistä kirjoittajaa.Joskus voi esittää viisaampaa mitä onkaan
- Sisso
Niin, kukaan ei ole kommentoinut arveluani siitä, että pööhäps Sus kekkasi ottaa nimmarinsa Aino Kallaksen näytelmästä. Onkohan kellään muulla tullut moinen asia mieleen?
Täällä joskun muinen juteltiin, miten kukin on nimimerkkinsä keksinyt. Aika mukavia selostuksia tuli.
Ka, laitanpa asiasta avauksen! Ans kattoo, ottaako tulta.- muka.aloitat
Onko tämä muka avaus?
Vanhan ketjun olet nostanut.
Jätä jo vainaja rauhaan, olipa nimimerkkinsä vaikka Jumalalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?751438Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,13967Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79882Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.90828Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51704- 53664
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv50619Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs47613Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot134608Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.50574