Joten uuden sheriffin tulee tuntea aihetta, mitä moderoi. Admata on hyvä sheriffi ehdokas, koska hänen aloituksensa ja kommentissa osoittavat, että hän tuntee laajalti lestadiolaisuutta yleensä ja kirjoittaa asiansa kiihkottomasti.
Vanha vaimo on myös hyvä ehdokas, koska vanhalla vaimolla on suuri sydän ja hän varmasti pystyy tekemään eron rooliin, kirjoittajan ja sheriffin välillä.
Mikä on tärkeintä, on se, että SRL:lla ei ole mitään otetta näihin ehdokkaisiin.
Keskustele vanhoillislestadiolaisuudesta on tämän palstan nimi
25
1973
Vastaukset
- larssi
on kelvottomia VL-sheriffikai...jos palstalla on joku toisuskoinen sheriffi, ei palsta ole VL;ä
- mie itte
jos kuulut, on sinun syytä erota kirkosta, koska luterilaisuus on uskonoppi, mihin kaikki lestadiolaisuuden eri suunnat kuuluvat ja tunnustavat.
Tämä palsta ei VL:ien oma sisäinen palsta, tämän palstan nimi on "keskustele vanhoillislestadiolaisuudesta", mikä tarkoittaa sitä, että tälläpalstalla on oikeus ottaa keskusteluihin osaa, tai tehdä mihin tahansa uskontokuntaan kuuluvan henkilön, kuka noudattaa palstan sääntöjä ja tämä Suomi 24 palsta on osa ENIROA. Tämä palsta ei ole vanhoillislestadiolaisten, vaan avoin kaikille. - larssi
mie itte kirjoitti:
jos kuulut, on sinun syytä erota kirkosta, koska luterilaisuus on uskonoppi, mihin kaikki lestadiolaisuuden eri suunnat kuuluvat ja tunnustavat.
Tämä palsta ei VL:ien oma sisäinen palsta, tämän palstan nimi on "keskustele vanhoillislestadiolaisuudesta", mikä tarkoittaa sitä, että tälläpalstalla on oikeus ottaa keskusteluihin osaa, tai tehdä mihin tahansa uskontokuntaan kuuluvan henkilön, kuka noudattaa palstan sääntöjä ja tämä Suomi 24 palsta on osa ENIROA. Tämä palsta ei ole vanhoillislestadiolaisten, vaan avoin kaikille.kuulun Jumalan valtakuntaan. Piispat ovat sanoneet "Erkki Reinikainen" "Usko ja kaste", että Lestadiolainen oppi sopii tunnustuskirjoihin. Olen ymmärtänyt, että palsta on Vanhoillislestadiolainen palsta ja sheriffin tulee siten olla VL:llä. Kuka on mennyt muka ehtoja huonontamaan?
- admata.
larssi kirjoitti:
kuulun Jumalan valtakuntaan. Piispat ovat sanoneet "Erkki Reinikainen" "Usko ja kaste", että Lestadiolainen oppi sopii tunnustuskirjoihin. Olen ymmärtänyt, että palsta on Vanhoillislestadiolainen palsta ja sheriffin tulee siten olla VL:llä. Kuka on mennyt muka ehtoja huonontamaan?
>>
Olen ymmärtänyt, että palsta on Vanhoillislestadiolainen palsta ja sheriffin tulee siten olla VL:llä. Kuka on mennyt muka ehtoja huonontamaan?
>>
Olet ymmärtänyt täysin väärin. Palsta ei missään tapauksessa ole vanhoillislestadiolainen palsta, vaan suomi24:jän palsta, joka on tarkoitettu kaikille avoimeen keskusteluun aiheesta vanhoillislestadiolaisuus. Tämä on sinulle monta kertaa oikeistu, mutta ei näytä menevän perille:(
Seriffi voi edustaa tai olla edustamatta uskontoa, jota palsta käsittelee. Mitään ehtoa, sopimuksia, tms. puoleen tai toiseen ei ole. Esimerkiksi palstalla, jolla keskustellaan Jehovan todistajista on seriffinä ex Jehovan todistaja. Tätä ennen kyseisellä palstalla oli seriffinä oli Buddhalainen.
Lue JT-palstan seriffin kommentti.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000006877424
ps. Et muuten ole vastannut kysymykseeni täytyykö tilaisuuksissa johon vl:ät osallistuvat olla vl-poliisi valvomassa järjestystä, jotta vl:ät voisivat sellaiseen osallistua? Tämä siis olettaen että tilaisuuteen tarvitaan poliisia pitämään järjestystä;) - larssi
admata. kirjoitti:
>>
Olen ymmärtänyt, että palsta on Vanhoillislestadiolainen palsta ja sheriffin tulee siten olla VL:llä. Kuka on mennyt muka ehtoja huonontamaan?
>>
Olet ymmärtänyt täysin väärin. Palsta ei missään tapauksessa ole vanhoillislestadiolainen palsta, vaan suomi24:jän palsta, joka on tarkoitettu kaikille avoimeen keskusteluun aiheesta vanhoillislestadiolaisuus. Tämä on sinulle monta kertaa oikeistu, mutta ei näytä menevän perille:(
Seriffi voi edustaa tai olla edustamatta uskontoa, jota palsta käsittelee. Mitään ehtoa, sopimuksia, tms. puoleen tai toiseen ei ole. Esimerkiksi palstalla, jolla keskustellaan Jehovan todistajista on seriffinä ex Jehovan todistaja. Tätä ennen kyseisellä palstalla oli seriffinä oli Buddhalainen.
Lue JT-palstan seriffin kommentti.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000006877424
ps. Et muuten ole vastannut kysymykseeni täytyykö tilaisuuksissa johon vl:ät osallistuvat olla vl-poliisi valvomassa järjestystä, jotta vl:ät voisivat sellaiseen osallistua? Tämä siis olettaen että tilaisuuteen tarvitaan poliisia pitämään järjestystä;)VL-palstalla, tulee olla vain vl-poliisija luonnollisesti.
- höhläke
larssi kirjoitti:
VL-palstalla, tulee olla vain vl-poliisija luonnollisesti.
Jätit vaan vastaamatta siihen, vastasit johonkin muuhun.
- täällä
larssi kirjoitti:
VL-palstalla, tulee olla vain vl-poliisija luonnollisesti.
sinulle useaan otteeseen esitettyyn kysymykseen? Onko oma keskustelupalstasi pelkkää samanlaista umpimielisyyttä?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000006890688
palstoilla ihan riittämiin muita kuin vl-seriffejä. Ja jo uskonto-palstalle riittää niin monta eri uskonaihetta. Ei olisi kovin iso asia jos vanhoillislestadiolaisuus-palstalla olis myös vanhoillislestadiolainen seriffi. Loogista. En oikeastaan ymmärrä tuollaista vaatimusta, että vl-palstalla ei saa olla vl-seriffiä! Oletko käynyt vaatimassa jehovien palstalle, ettei sinne saa ottaa jehovaa seriffiksi tahikka helluntalaisten palstalla tai muualla?
Lähtekäämme palstalta, jos vl:llä ei ole seriffinä. Me emme taivu sorron alle tällaisessa asiassa.- oikeastaan
Vl-sheriffiä ovat vaatimassa kaikkein lakihenkisimmät kirjoittajat. Teille olisikin kauhistus mikäli vlien kaikesta toiminnasta saisi kirjoittaa myös uhrien näkökannalta.
oikeastaan kirjoitti:
Vl-sheriffiä ovat vaatimassa kaikkein lakihenkisimmät kirjoittajat. Teille olisikin kauhistus mikäli vlien kaikesta toiminnasta saisi kirjoittaa myös uhrien näkökannalta.
muuten miksei serifille maksettaisi palkkaa? Jokaisesta julkaistusta kirjoituksesta myös kirjoittaja joutuisi maksamaan. Kuitenkin niin, että opiskelija-alennukset olisivat voimasssa. Onhan selvää, että opiskelijoiden tulot eivät häävit ole.
Niin ja työläinen ei nyt niin ehdikään kirjoitella. Siinä työn sumussa ei kannata lähteä kirjoituksia laatimaan, voi olla että ajatus lipsahtaa, ja sitenkin kirjoituksesta tulee peikko.
Niinpä niin, sitenpä siis kantsittaa harkita mitä kirjoittaa. Ja kannatus sille, että työlle palkka! Voi olla että törkyjutut vähenevät :)
Jos johonkin hengelliseen, tms tilaisuuteen jossa on vl:iä mukana tulee järjestystä valvomaan poliisi, niin pitääkö sen ehdottomasti olla vl-poliisi, jotta vl:ät voivat osallistua?
Sama pätee tietysti myös toisin päin;)Mutta mitä syytä olisi kellään väittää, että tänne ei nimenomaa saa ottaa vl:ää seriffiksi?
Syrjintä mielestäni ainoa oikea syy.- admata.
Leenu.n kirjoitti:
Mutta mitä syytä olisi kellään väittää, että tänne ei nimenomaa saa ottaa vl:ää seriffiksi?
Syrjintä mielestäni ainoa oikea syy.>>
Mutta mitä syytä olisi kellään väittää, että tänne ei nimenomaa saa ottaa vl:ää seriffiksi?
>>
Joillakin on pelko että vl-seriffi olisi puolueellinen linjassaan koska on itse vl.
Itse ajattelen että on täysin henkilöstä kiinni, kuka olisi hyvä seriffiksi. Olen tukenut ja kirjoittanut luottavani Mopin puolueettomuuteen. Samoin vlm ei mielestäni olisi hullumpi ehdotus seriffiksi, jos häntä vain kiinnostaa...
Itselläni siis ei ole kantaa ettei tänne saisi ottaa vl:ää seriffiksi. En vain näe mitään perusteluita vaatimuksille, että seriffin pitäisi välttämättä olla vl.
Kiitos kommentistasi:)
- vanha vaimo
Minutkin on mainittu mahdollisena uutena sheriffinä. Minulla on jo toinen palsta, joten erityisesti en sheriffin hommia kaipaa. Admata on hyvä sheriffiksi.
Mikäli ketään varteenotettavaan henkilöä ei löydy, olen käytettävissä, jos pyydetään;)- vl2003
Sheriffin rooli julkisella keskustelupalstalla ei käsittääkseni voi mitenkään olla "opillisen oikeaoppisuuden valvojan" rooli, vaikka keskustelupalstan nimi olisikin vanhoillislestadiolaisuus. Mielestäni vanha vaimo, admata ja moppi ovat oikein ymmärtäneet tämän.
En keksi yhtään hyvää syytä, miksen vl-uskovaisena voisi puoltaa vanhaa vaimoa tai admataa palstan sheriffiksi.
Itse asiassa voisi jopa vl-näkökulmasta olla hyvä, että palstan ylläpito olisi "ulkopuolisen" käsissä. Eipä jäisi kenellekään epäselväksi, ettei tämä todellakaan ole "Päivämiehen verkkoliite";-).
Yksi kysymys minua kuitenkin vielä askarruttaa. En voi ymmärtää, miksi joku haluaa käyttää aikaansa tällaisen törkyläjän siivoamiseen. - admata.
vl2003 kirjoitti:
Sheriffin rooli julkisella keskustelupalstalla ei käsittääkseni voi mitenkään olla "opillisen oikeaoppisuuden valvojan" rooli, vaikka keskustelupalstan nimi olisikin vanhoillislestadiolaisuus. Mielestäni vanha vaimo, admata ja moppi ovat oikein ymmärtäneet tämän.
En keksi yhtään hyvää syytä, miksen vl-uskovaisena voisi puoltaa vanhaa vaimoa tai admataa palstan sheriffiksi.
Itse asiassa voisi jopa vl-näkökulmasta olla hyvä, että palstan ylläpito olisi "ulkopuolisen" käsissä. Eipä jäisi kenellekään epäselväksi, ettei tämä todellakaan ole "Päivämiehen verkkoliite";-).
Yksi kysymys minua kuitenkin vielä askarruttaa. En voi ymmärtää, miksi joku haluaa käyttää aikaansa tällaisen törkyläjän siivoamiseen.Kiva kuulla että olemme samoilla linjoilla seriffin roolista:)
Eihän seriffillä tosiaankaan mitään muuta roolia ole kuin poistaa suomi24:jän sääntöjen vastaiset kirjoitukset. Säännöt ovat puolestaan hyvin selkeät ja mielestäni ainoa rajanveto onkin se, missä menee pilkan ja kritiikin raja tai pilkan ja huumorin raja. Jonkinverran keskustelua täytyy myös rajata aiheen mukaiseksi.
>>
Yksi kysymys minua kuitenkin vielä askarruttaa. En voi ymmärtää, miksi joku haluaa käyttää aikaansa tällaisen törkyläjän siivoamiseen.
>>
Todella hyvä kysymys;) Mielestäni homma on muiden palstalaisten palvelua ja yhteisen harrastuskentän puhtaana pitoa. Onko se sitten kaiken vaivan ja roskakorina olemisen arvoista? En tiedä. Henkilökohtaisesti en ole vielä päättänyt haenko hommaan vai en...
ps. Kiitos jokatapauksessa luottamuksesta vanhalle vaimolla ja muille, jotka ovat minua hommaan pyytäneet:) Vanhaa vaimoakin on pyydetty hommaan, joten suosittelen "vanhan konkarin" hakemista seriffiksi tällekin palstalle. Ylläpitohan seriffin jokatapauksessa valitsee. - kirjoittaa??
admata. kirjoitti:
Kiva kuulla että olemme samoilla linjoilla seriffin roolista:)
Eihän seriffillä tosiaankaan mitään muuta roolia ole kuin poistaa suomi24:jän sääntöjen vastaiset kirjoitukset. Säännöt ovat puolestaan hyvin selkeät ja mielestäni ainoa rajanveto onkin se, missä menee pilkan ja kritiikin raja tai pilkan ja huumorin raja. Jonkinverran keskustelua täytyy myös rajata aiheen mukaiseksi.
>>
Yksi kysymys minua kuitenkin vielä askarruttaa. En voi ymmärtää, miksi joku haluaa käyttää aikaansa tällaisen törkyläjän siivoamiseen.
>>
Todella hyvä kysymys;) Mielestäni homma on muiden palstalaisten palvelua ja yhteisen harrastuskentän puhtaana pitoa. Onko se sitten kaiken vaivan ja roskakorina olemisen arvoista? En tiedä. Henkilökohtaisesti en ole vielä päättänyt haenko hommaan vai en...
ps. Kiitos jokatapauksessa luottamuksesta vanhalle vaimolla ja muille, jotka ovat minua hommaan pyytäneet:) Vanhaa vaimoakin on pyydetty hommaan, joten suosittelen "vanhan konkarin" hakemista seriffiksi tällekin palstalle. Ylläpitohan seriffin jokatapauksessa valitsee.Olisiko sinulla admata sähköposti osoitetta mihin voisin kirjoittaa mietteitäni? Haluaisin tuoda esille henkilökohtaisia ajatuksia ja kenties saada niihin joitain vastauksia. Sinä perustelet kirjoituksesi Raamatulla ja siksi haluaisin vaihtaa ajatuksia kanssasi. Mitä mieltä olet?
- admata.
kirjoittaa?? kirjoitti:
Olisiko sinulla admata sähköposti osoitetta mihin voisin kirjoittaa mietteitäni? Haluaisin tuoda esille henkilökohtaisia ajatuksia ja kenties saada niihin joitain vastauksia. Sinä perustelet kirjoituksesi Raamatulla ja siksi haluaisin vaihtaa ajatuksia kanssasi. Mitä mieltä olet?
...Minulle voi kirjoittaa:)
Osoitteeni on nikkini mukaisesti:
[email protected]
- Nimimerkki
**Mikä on tärkeintä, on se, että SRL:lla ei ole mitään otetta näihin ehdokkaisiin.**
näkökulma on se, että uusi sheriffi ei ole millään tavalla SRK:n talutusnuorassa. Ei välittömästi eikä välillisesti. Ei tahallisesti eikä tahattomasti. Ei tietoisesti eikä alitajunnassaan.
Palsta tarvitsee puolueettoman sheriffin.- laspellisuuksiin
Hoet aina joka tilanteessa että tämä ei ole vl-palsta. Niin kuin hauki on kala, hauki on kala.
Mutta kun tämä on vl-palsta ja se ei ole mitenkään väärin että vl:ät haluavat tänne vl-seriffin! Ymmärretty? - ajatella etkä puhua
Jos heille on tärkeää saada vl-poliisi, ei sinulla pitäsi olla siihen mitään sanomista.
En ainakaan itse toivo tänne sellaista seriffiä, jolla on katkeruutta sekä kielteisiä ajatuksia vl-uskoa kohtaan.
Vaikka ennen on kuinka ollut vl. Ne on juuri kaikkein pahiten mustamaalaamassa vl-uskoa, jotka ennen ovat olleet vl-uskossa.
Se on vanha asia jos ennen on ollut vl, mutta jos tänään ei ole, sillä ei ole mitään merkitystä.
Se vaan sotkee asioita monta kertaa. - admata.
laspellisuuksiin kirjoitti:
Hoet aina joka tilanteessa että tämä ei ole vl-palsta. Niin kuin hauki on kala, hauki on kala.
Mutta kun tämä on vl-palsta ja se ei ole mitenkään väärin että vl:ät haluavat tänne vl-seriffin! Ymmärretty?Se, että palsta on kaikille avoin suomi24:jän keskustelupalsta, on yritetty selventää useamman kirjoittelijoiden voimin. Ellei mene perille, niin en voi mitään. Olen asiaa pari-kolme kommenttia yrittänyt omalla nimimerkilläni valaista. Muilla nimimerkeillä en ole asiaa kommentoinut, vaan muut kirjoittelijat ovat yrittäneet valaista samaa asiaa. Turhaan? Ilmeisesti:(
- hyvin.
ajatella etkä puhua kirjoitti:
Jos heille on tärkeää saada vl-poliisi, ei sinulla pitäsi olla siihen mitään sanomista.
En ainakaan itse toivo tänne sellaista seriffiä, jolla on katkeruutta sekä kielteisiä ajatuksia vl-uskoa kohtaan.
Vaikka ennen on kuinka ollut vl. Ne on juuri kaikkein pahiten mustamaalaamassa vl-uskoa, jotka ennen ovat olleet vl-uskossa.
Se on vanha asia jos ennen on ollut vl, mutta jos tänään ei ole, sillä ei ole mitään merkitystä.
Se vaan sotkee asioita monta kertaa.kirjoitit asiasta.
- Huom!
ajatella etkä puhua kirjoitti:
Se vaan sotkee asioita monta kertaa.**vanha vaimo et sinä voi näitten vl:ien puolesta
Kirjoittanut: ajatella etkä puhua 19.2.2005 klo 23.56
Jos heille on tärkeää saada vl-poliisi, ei sinulla pitäsi olla siihen mitään sanomista.**
ei valita mitään vl-poliisia. Tälle palstalle Suomi24 nimeää sheriffiksi tehtävään hyväksi arvioimansa henkilön, jonka tehtävänä on pitää palsta puhtaana asiattomista viesteistä. Sheriffi käyttää tässä omaa harkintavaltaansa eikä saa olla kytköksissä mihinkään tahoon.
Paras sheriffi tälle palstalle on joku ei-vl henkilö.
Hyvä ratkaisu:
Vanha vaimo tälle palstalle sheriffiksi, koska hänellä on vahva aiempi kokemus tehtävästä. Admata sheriffiksi Lestadiolaisuus-palstalle. He voivat sitten tarvittaessa tuurata toisiaan.
- Kicki (1)
tänne saa muita tulla. Se on eri asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292905- 1191195
- 58941
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6937- 66905
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26877Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37830Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu157811Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75764