Mazda on sellainen merkki mikä ostetaan ehkä kerran elämänaikana mutta kuka ostas semmosta monta kertaa peräkkäin? No ei kukaan tylsä merkki jossa ei ole yhtään munaa egoa tai kiinnostavuutta laimea esitys kertakaikkiaan. Paljon enempi asenne autoja on toyota ja nissan ja tietysti volkkari ford ja opel. Mikä pahinta talvi lähestyy tulee taas karu totuus mazdan omistajille kun kylmissään saa hytistä pakastearkuissa kun ei ne raukat mazda insinöörit osaa edes lämmityslaitetta tehdä. Nauttikaa vielä kun on kesäpäiviä.
Ei voi olla mazdan miehiä
57
1223
Vastaukset
- HyväOnKuulemma
Mun kaveri ei muuta osaa ostaa kuin Mazdan, vaikka edellinen mätäni hetkessä.
- Puolukkaa
Maksaloorassakin on enempi rautaa kuin matzas.
- Mazdokisti
Ostin ihan uuden Mazdan, ai että on kiva auto. Ja tuntien Mazdojen laadukkuuden niin huolta ei liene tulevaisuudessa.
- Mazda.on.paras.japsi
Nissanit on nykyään relluja, Toyotalla on liian aggressiivinen muotoilu, samoin Hondalla, Mitsulla ei ole kuin suveja joten Mazda on mielestäni ainut kunnollinen japanilainen tänä päivänä.
Mulla olikin joskus kaksi Mazdaa mutta nykyään ajan kuitenkin toisen Aasialaismaan tuotteella, nimittäin Kialla. Nyt kun EU:n tuontitullit Japanilaisille autoille ilmeisesti katoavat, ehkä Mazdan hinta laskee mahdollisuuksien rajoihin kunhan seuraavan kerran on autonvaihto ajankohtainen... - 353345435
Aloitus tietenkin trolli joka tässä vastailee useilla viesteillä omaan aloitukseensa.
Mutta silti voin kertoa miksi muita merkkejä ei ollut sen jälkeen kun 18 vuotiaana ajokortin ostettuani hankin ensimmäisen Mazdan. Ensinnäkin kyse on teknisesti kaikista luotettavimmista autoista, oli jo 90-luvulla ja nytkin 2 kertaa peräkkäin voittanut pari viimeistä euroopan suurinta laatututkimusta, Autobild. Tämä siis laajin ja kattavin tutkimus vähävikaisuudesta.
Lisäksi Mazdassa ajettavuus aina ollut huipputasoa, ainakin verrattuna muihin japseihin. Ei voi verrata mihkään Toyotaan ja lisäksi päihittää monet eurooppalaisetkin. Hyvä ajoasento, ohjaus vankka ja kulkee suoraan, mutkissa käyttäytyy hyvin ja muutenkin hyvä tuntuma tiehen. Jo ekasta mazda 6 lähtien jakoi alustaratkaisun Fordin ja Volvon kanssa joten ajettavuuskin samaa luokkaa, eli etuvetojen parhaimmistoa.
Mazda on myös tyylikkäimpiä autoja mitä olemassa, nykyiset 2018 mallit voittaneet lukuisia muotoilupalkintoja ja kerää kaikkialla ihastelevia katseita. Ei ihme että esim Volvo ja Ford sekä muutkin ovat kovasti yrittäneet kopioida mazdan tyyliä.
Vain eka kutonen oli erityisen herkkä ruostumaan mutta siihenkin auttoi suojaus aika hyvin. Muut Mazdat ei sen hrkemmin ruostuvia kuin muutkaan aasialaiset. Sitäpaitsi, kori on hlppo suojata ruosteelta, tekniikaltaan herkkävikaisten autojen tekniikkaa on vähän hanakalampi "suojata" vikaantumiselta.
Vielä viimeinen syy miksi Mazda paras, tietenkin voimalinja. Kestävät pienikulutuksiset isot vaparit, paljon parempi kuin loppuun viritetyt pikkuturbot. Käytännön kulutuskin Mazdalla paljon lähempänä luvattua kuin pikkuturboilla. Automaatit perinteistä ratkaisua, kuitenkin polttoainetehokkaita, ei hajoavia DSG ratkaisuja tai kuminauha CVT:tä. ja Toyota yhteistyön mukanan tulee kohta hybridiratkaisuja maailman johtavalta sähkö/hybridivalmistajalta. Esim iso luotettava vapari kehittynyt kevythybridijärjestelmä, voimaa, kestävyyttä ja pieni kulutus,- aasialainenKusetus
Vai Ford ja Volvo on yrittänyt kopioida Mazdan tyylikkyyttä, jihuu mikä rölli.
Mazda on jäänyt jälkeen moottoritekniikassaan ja siksi on alkanut yhteistyön muiden kanssa. Tuo iso vaparikone on kuin jäänne menneisyydestä ja sitä kuohimalla ollaan päästy lähelle päästörajoja, mutta samalla ollaan menetetty kaikki hyvät ominaisuudet ja silti mukana kulkee painava lohko ja dinosauruksen luut. - HolistiSairastaa
Holistipoika, olet kovin sairas mieleltäsi. Hankkiudu hoitoon vielä kun voit, toivottavasti voit.
- 4354534
aasialainenKusetus kirjoitti:
Vai Ford ja Volvo on yrittänyt kopioida Mazdan tyylikkyyttä, jihuu mikä rölli.
Mazda on jäänyt jälkeen moottoritekniikassaan ja siksi on alkanut yhteistyön muiden kanssa. Tuo iso vaparikone on kuin jäänne menneisyydestä ja sitä kuohimalla ollaan päästy lähelle päästörajoja, mutta samalla ollaan menetetty kaikki hyvät ominaisuudet ja silti mukana kulkee painava lohko ja dinosauruksen luut."Vai Ford ja Volvo on yrittänyt kopioida Mazdan tyylikkyyttä"
Vertaa vaikka 2013 malleja, Mazda 6:ssa oli tuo suht korkea tyylikäs keula jo silloin, esim Mondeo ja S60 oli vielä matalia pyöreitä keulia. Kyllä Mazda oli enimmäisenä tässä nykymuotoilussa missä korkea ja tyylikäs keula, sen jälkeen monet ovat kopioineet. - melkoKieroMieliSulla
4354534 kirjoitti:
"Vai Ford ja Volvo on yrittänyt kopioida Mazdan tyylikkyyttä"
Vertaa vaikka 2013 malleja, Mazda 6:ssa oli tuo suht korkea tyylikäs keula jo silloin, esim Mondeo ja S60 oli vielä matalia pyöreitä keulia. Kyllä Mazda oli enimmäisenä tässä nykymuotoilussa missä korkea ja tyylikäs keula, sen jälkeen monet ovat kopioineet.Kyllä kovin omituinen täytyy katsannon olla jos noista löytää sellaisia yhtäläisyyksiä että voisi puhua matkimisesta.
- 354353
melkoKieroMieliSulla kirjoitti:
Kyllä kovin omituinen täytyy katsannon olla jos noista löytää sellaisia yhtäläisyyksiä että voisi puhua matkimisesta.
Aika sokea saa olla jos ei näe kuinka Ford, Volvo ja monet muut korotti keulaa selvästi sen jälkeen kun mazda toi tämän modernin muotoilun markkinoille. Pystympi/korkeampi etumaski, konepelti enemmän vaakatasossa.
- KeksiUuttaVälillä
Hehee kuinka onneton yritys pojalla.
- Mätzämuna
Janoisen tuntuisia ja herkästi pukkaa kukkaa helmapeltiin, mutta muotoilu ihan ok kaikis malleissa.
- 3543
Turbomoottoria ei onnistuta tekemään, vaan se joudutaan tekemään. Tarpeeksi vähän kuluttavan vaparin taas onnistutaan tekemään ettei jouduta herkästi hajoaviin pikkuturboihin. Kertoo missä se moottoriosaaminen on.
Samoin kuin perinteisen automaatin onnistutaan tekemään tarpeeksi vähän kuluttavaksi, DSG:hen joudutaan turvautumaan jos ei muuten saada kulutusta alas.
Pikkuturbot, DSG:t jne tietenkin herkemmin hajoavia kuten VW hyvin osoittanut.- voihanHöpöjä
Ei ne pikkutubot mihinkään hajoa, ihan taas Holistin omia höpötyksiä. Fordilla on litraisia hyviä turboja ja monilla muilla 1,2-1,5 koneita jotka kestävät sen 250tkm ihan tuosta vain ilman ongelmaa. Ei millään autolla ole tarkoitus ajaa yli 10 vuotta ja ainakin nykyiset aasialaiset korkkaa ennen tuota, koska ne on suunniteltu 5 vuoden käyttöön. Meillä noita joitain yksilöitä tekohengitetään liian pitkään, mutta kohta sekin loppuu. Ketä oikeasti kiinnostaa yli 10 vuotta vanhat perusautot?
- Cicero
mazdat ovat tosi hyviä autoja eivätkä ruostu. naapuri vaihtoi 2 vuotta vanhan skoda octaviansa mazda kuutoseen kun skoda ruostui hetkessä ja kokoajan jotain kalliita vikoja jotka estivät ajamisen. nyt on tyytyväinen että muistaa aina kehua mazdaa kun naapuria näkee, huomattavasti kehittyneempi auto kuin vanhahtava heikolla tekniikalla varustettu skoda joka kuulemma erittäin huono ajaakkin.
- Einekestämitääntaas
Mazdat ovat täysiä paskoja...merkkihuoltoa ja maahantuojaa myöten. Vikoja ohjauksessa useassa mallissa. Tyyppivika mitä ei myönnetä ja takuita ei noudateta eikä vikoja saada kuntoon. Viimeinen paskaläjä mikä meidän talouteen tuli. Vaikka kakkosauto onkin.
- Pettynyttaaskerran
Kyllä valitettavasti näin menee. Jos autossa ei ilmene mitään ongelmia, niin ihan ok peli varauksin. Auta armias jos tulee vikoja, ja joudut niistä kanssa käymisiin vaikka treen metro-auton kanssa niin kusessa olet!! He pesevät kätensä kaikesta ja takuut häviävät kuin kusi lumeen. Virhevastuuta eivät tunnekaan...
- Xfvvfv
Einekestämitääntaas kirjoitti:
Mazdat ovat täysiä paskoja...merkkihuoltoa ja maahantuojaa myöten. Vikoja ohjauksessa useassa mallissa. Tyyppivika mitä ei myönnetä ja takuita ei noudateta eikä vikoja saada kuntoon. Viimeinen paskaläjä mikä meidän talouteen tuli. Vaikka kakkosauto onkin.
Ja sitten heräsit.
Katsoit pihalle ja siinä se huijariauto oli pihassa öljylammikko allaan
- mazda2016autfarkku
Muutama Mazda ollut uusi ja nyt 2v vanha farkku aut eikä mitään ongelmia lämmin talvella ja muutenkin hyvä kottero ei tarvi turboa ihan kiihtyy riittävästi. Uutena tehty lisäturvasuojaus ei muissakaan merkeissä ole kuin paljas pelti alustassa ilman mitään suojausta. Huoltokin pelaa hyvin kohtuu hinnalla juuri 2v huolto tehty 312€ Täällä muutama provot vaan purkaa kiukkuaan ajavat 15v vanhala bemarilla jossa stereot/vanteet kalliimat kuin auto.
- eiolisikannattanut
Ainut provoilija on uuno joka on höynäytetty ostamaan uusi masta se paska kulkine. Kyllä ne onkelmat ovat ihan nurkan takana, osanottoni!
- eiolisikkaankannattanu
eiolisikannattanut kirjoitti:
Ainut provoilija on uuno joka on höynäytetty ostamaan uusi masta se paska kulkine. Kyllä ne onkelmat ovat ihan nurkan takana, osanottoni!
Kysy nyt isältäsi(jos tiedät) ja äidiltäsi että missä asennossa sinut on tehty, tiedetään muut välttää moista asentoa sillä yksi sinun kaltainen älyvapaa finninaama riittää.
- Eikestätotuutta
Kato kato...mazdaan höynäytetyltä kuumakallelta meni hella täysille....ei se mitään. Se menee jatkossakin vielä useasti mastailun merkeissä.
- Heheheee
Menee hukkaan kalliit lisäsuojaukset...he hehe heee...määräaikaishuolto 300e siitä se lysti alkaaa..he he heee. Et uskalla ajaa enää vuotta pidenpään. Sitten onkin pakko vaihtaa taas uuten ettei ruostekukat ala kukkimaan ja ohjaus vikuroimaan. He heh hee
- finninaamalle
Heheheee kirjoitti:
Menee hukkaan kalliit lisäsuojaukset...he hehe heee...määräaikaishuolto 300e siitä se lysti alkaaa..he he heee. Et uskalla ajaa enää vuotta pidenpään. Sitten onkin pakko vaihtaa taas uuten ettei ruostekukat ala kukkimaan ja ohjaus vikuroimaan. He heh hee
300€ huollosta,ei oo paljo.
Kuin hyttysen paska valtameressä - kierosilmälle
Eikestätotuutta kirjoitti:
Kato kato...mazdaan höynäytetyltä kuumakallelta meni hella täysille....ei se mitään. Se menee jatkossakin vielä useasti mastailun merkeissä.
Hui kauheeta,oots sä kova finninaama, tosi älykkäältäkin vaikutat...lol
- Joni1984
Kaikki Mazda on ihan kädestä ruostuu muutamassa vuodessa käyttökelvottomiksi. Mistä ihme kierrätyspellistä ne paska kasat tehdään.
- tietävämpi
2014 ja uudemmat mazdat eivät ruostu kuten vanhemmat Mazdat. Skyactiv Mazdat ovat käytännössä täysin erilaisia autoja, joissa on täysin erilainen alusta ja korisuunnittelu kuin vanhemmissa Mazdoissa.
Suomessa Mazda on aliarvostettu automerkki. Jenkeissä ja Kanadassa sentään osataan jo arvostaa 2017 ja uudempien Mazdojen ajettavuutta mutkaisilla teillä. Esim. 2017 Mazda 6 Skyactiv sedan korilla on mutkaisilla teillä nykyään vakaampi ja paremmin ohjautuva kuin monet yli tuplasti kalliimmat automallit.
- Joni1984
Ja ne ruostuu teki mitä tahansa ainoot hyvät mazda tehtiin 80 luvulla. Porukoilla oli joskus mazda premacy 2005 iha paska ruostu joka puolelta ja runkopalkit mätivät. Mulla sentää auto melko ruosteeton eikä koskaa Mistään hitsattu 2003v wv passatti kyllä sen laatu eron heti huomaa. Ja pommin varmalla 1.9 tdi koneella ja koneessa mun aika mitään vikaa 30 asteen pakkasillakin ku 3 kertaa hehkuttaa ekalla käyntii ilma lämmitystä.
- Einekestämitään
Juu toi premacy oli mullakin vm.2003. Ruostui käytännössä käsiin. Kolme kertaa yrittivät maalailla, mutta viimeistään puolen vuoden päästä alkoi kupruilemaan maalit.
- Einekestämitään
Nyt tämä uudempi mazda se paskan ohjauksen kanssa ongelmia. Ei oikein tule kerrasta kuntoon. ...vika uusiutuu. Maahantuojalta ihan munatonta vastuun kantamista.
- pahoittelutköyhyydestäsi
Sulla 2003 mallin passatti...heh heh....meinaakko museon perustaa, itse kun ei viitti 3v vanhemmalla autolla ajaa, ai niin joidenkin on pakko
- Joni1984
Mazda olis parempi jos ei ruostuisi käsiin muuten auto on hyvä ajaa. En ymmärrä miksi tekevät tollasia ruoste kasoja tai miksi ihmiset ostaa niitä. Suosin itse saksalaista.
- BMWpuppeliBoy
En minäkään ymmärrä, miksi ihmiset ostelevat saksalaisia vikapesiä.
- Joni1984
Ainakin mun wv on kestänyt hyvin eikä ruostu käsiin.
- SaksalainenParasKaikessa
Tottakai, mutta tuhansien korjaamokäyntien ansiosta.
- Joni1984
Ennemmi sillä ku jollaa maksalaatikolla sekä tämä kestää metrejä toisin kuin uudet muovilaatikko autot.
- Joni1984
Jopa mun vanhassa 2003 passatissa on uusien autojen varustelua. Ilmastointi, Vakionopeudensäädin, Kauko-ohjattava keskuslukitus jossa varashälytin, airbag, peruutuskamera, abs jarrut, luisto esto, Vakionopeudensäädin, ajonvakautusjärjöstelmä, Ajotietokone. Säädettävä ratti, penkinlämmittimet. Ennemmin ajan 2000e autolla jossa varustelut ja arvo ei laske kuin uudella autolla jonka varustelu ei paljoa paremmaksi muutu sekä joka tuskin näkee yli 600tuhatta mittarissa.
- Joni1984
Ja vielä sähkölasitkin
- GL6
Viime viikolla sain neljännen, elän varmaan ikuisesti...
- Joni1984
???
- säästöpossuon
ostin 1,5 vuotta sitte masta familin ajettu 200 000 , ei vielä mitään vikaa ,paitsi vaihdon kettingin het 400 e-
- hjhjhgjjgh
Nykyään vain erottuva oma muotoilu ja erottuu joukosta.Myös Japanissa myös tehty.Ruosteet hoituu lokareilla ja ruostesuojauksella vaan kuka enään 20 vuotta autolta odottaa?
Hämmentävän vähävikainen mondeon jälkeen ja tuhansia euroja siihen säästynyt. - jotaintäältäkin
Ruoste-ongelma koski vanhempaa 6 mallia, josta on nykyään muisto vain, mutta sitkeästi tästä koitetaan aina vängätä. Tietenkään liikaa ruostumista ei voi hyväksyä milloinkaan ja harmi on suuri jos sattuukin kohdalle, eli ei myöskään voi puolustella tuon vanhemman kutosen vaivaa..
Sitten jos ostaa uuden Mazdan ja käyttää vuosittain säännöllisesti merkkihuollossa, saa 10 vuoden turvan tien päälle vikojen varalta. Käsittääkseni auto haetaan pois ja matkan jatkuminen turvataan, olikohan peräti sijais-autolla..? en muista, mutta kuitenkin turva jatkuu 10 vuotta merkkihuollettuna.- Anonyymi
Kyllä kai noita ruosteisia Mazdoja oli vielä viime kesänäkin tyrkyllä vaihtoautoriveissä.
Mun eka auto oli Mazda 818 Savanna, olikohan vm. -75. Oli ruostetta ihan pirusti, mutta silloin oli vielä intoa hitsata paikkoja. Ja tehdä koneremppa. Ja kytkinremppa.
Ei ole tullut toista Mazdaa, ei kyllä toisaalta mitään muutakaan merkkiä ole ollut minulla vielä enempää kuin yksi, Nissan, Ford, Toyota, Audi, Peugeot.
MUN SUOSIKKIJAPSI ON MAZDA OSUU DAIHATSUN JA TOYOTAN VALIIN
- dskljdklfjdkslkf
Miten se voi osua Daihatsun ja Toyotan väliin kun Daihatsu on osa Toyota konsernia?
- Anonyymi
Meidän iskänkin mielestä ihana auto !
- Anonyymi
Kirjoitusasun perusteella näkyy olevan todella fiksua sakkia tälläkin palstalla. Kyllähän uudet Mazdat ovat pärjänneet tilastotasolla viime vuosina todella hyvin ihan kansainvälisesti. Saksalaisautojen palvonta tuntuu olevan ihan ylitsevuotamatonta, vaikka laatu ei vastaa kalliita hintoja.
Ihmisillä tuntuu olevan joku pakkomielle haukkua autoja, joita ei ole tuotettu Euroopassa, etenkin jos eivät ole Saksasta. Eipä siinä, oma Mazda 2 pärjännyt ainakin pari vuotta ja 40 000 km ilman mitään vikaa, vaikka onkin vähäajettu. Ihan mukava ajaa, hyvä varustelu ja moottorista riittää voimaa noinkin pieneksi moottoriksi. Eräs kollegani, joka ajaa Volvon XC-60 mallia, valittelee ties mistä viasta vähän väliä. Ja kyseessä on kuitenkin jo lähempänä 50 000-60 000 hintaluokan auto. Suurin osa haukkujista eivät ole varmaan itse edes kokeilleet Mazdan autoja tai ovat omistaneet 2010> malleja, joissa ruostuminen oli toki ongelmana. Menneisyydessä eläminen ei ole tervettä :)- Anonyymi
On se hyvä, että muillakin on kokemuksia Mazdasta. Itselläni on toinen mazda. Ikää tällä on 20v.Ajokilometrejä 250000 Ensimmäinen kerran jouduin uusintakatsastukseen vasemman etunivelen vauriosta.
Ajoin viimekeväänä routavaurion nostamaan kiveen.
En vaihtaisi vielä , mutta tasaisesti kaikki liikkuvat osat alkaa olla tiensä päässä.
Pensaa kuluu 6,2l. maantiellä. Ei mikään syöppö. Öljyt vaihdan 2v. välein, siinä lisään kaikkiaan litran
Minulla on laaja ystäväpiiri, joilla ei ole matzdaa, Vähän väliä niiden (autot) on korjaamolla, milloin mikäkin vika, mutta matolaatikkoa ne ei osta. Minunlla on matolaatikko, jossa madot pysyy, eikä karkaa ruosteenreijistä. RUOSTEETON ja hyvä
- Anonyymi
Mazda on paras aasialainen ajo-ominaisuuksiltaan ja piekseen mm. Toyotan vertailuissa poikkeuksetta.
Mazda on oikeasti auto jos verrataan muihin japanilaisiin.- Anonyymi
No höpö höpö. Samanlainen rutjake kuten muutkin autot.
Minulla kiinnostaisi itseä kyllä mx-5 sommarbiiliksi, joku 2017-2020.
- Anonyymi
15 vuotta olen ajellut Mazdoilla enkä muuhun vaihda. Harvoja merkkejä missä yhdistyy japanilainen luotettavuus ja eurooppalaisten ajettavuus, Honda ehkä toinen.
Mazda voittanut suurimmat vikatutkimukset niin euroopassa kuin USAssa (autobild, consumer reports) missä selvitetään KAIKKI viat, eli ei pelkkiä katsastusvikoja. Joten kiistattomasti vähävikaisin merkki. Ajettavuuskin ihan Ford-tasoa eli päijhittää suurimman osan aasialaisista.
Ruosteelta voi suojata, eurooppalaisten tekniikan vioilta ei voi suojautua. Uutena kun käy suojauttamassa niin on täydellinen auto. Plussaa siitä että pysyvät vapareissa herkkävikaisten pikkurutbojen sijaan (näkyy vikatilastoissa). Eivät mene patteriauto-hihhuiluun juuri mukaan ennen kuin saadaan käyttökelpoista akkutekniikkaa, paitsi mx-30 joka lähinnä näytösmalli.- Anonyymi
Minä puolestani vaihdan aina VW konsernin tuotteen toiseen VW konsernin tuotteeseen sillä perusteella, että vaikka siinä edellisessä oli vikoja vaikka muille jaettavaksi, niin elän kuitenkin siinä toivossa, ettei tässä uudessa niitä enää olisi....
Kahden vuoden välein uuteen. - Anonyymi
Totta. Lisäksi Mazdoissa joissa on G-vectoring järjestelmä(2017 ja uudemmat), on sellainen mukava ominaisuus verrattuna esim. joihinkin Kian, hyundain autoihin. Asfalttitiellä Voit Mazdalla kääntää rattia jo valmiiksi haluttuun suuntaan esim. tullessasi sivutieltä päätielle, sitten painaa reippaasti kaasupoljinta niin Mazda lähtee paikalta liikkeelle renkaat sutien. Tee sama Kialla, Hyundailla niin ajoneuvonhallintajärjestelmä katkaisee auton kiihtymisen heti kun järjestelmä havaitsee renkaiden sutimista.
- Anonyymi
2010 eka Mazda, nyt neljäs. Kaikki dieseleitä.
Miljuuna kilsaa takana. Ei varmaan tartte kinata lasposten kanssa... - Anonyymi
Eipä joidenkin provoilu paljon häiritse Matukan omistajaa. Kolmen Toyotan jälkeen uskallan sanoa: Mazda on parempi ajettavuudeltaan. Kestäviähän japsit tunnetusti ovat aina olleet. Mikäs tässä on luotettavuuden perikuvalla ajella - muut ajavat millä haluavat. Niin minäkin.
- Anonyymi
Mulla on 21v. Mazda 626 Milloinkaan ei ole jättänyt matkalle 3550000Km.
Riippuu mitä arvostaa. Ruostesuojattu. Ei ruostetta. Huollossa olen käynyt kerran
Tee itsemies! Tammikuussa 2021 ensikertaa hylättiin. Tein 130euron rempan ja taas mennään. En ole palellu. Lämpö riittää ainakin minulle.
Olisiko noi vilukissat etelänmaista tulleita siirtolaisia.Sleita. Luettelen mitä autoja minulla on ollut. Ooppeli.täys p..ka Saab99 paljon remonttia . Fiiatti, ruostepesä. Sumbeam .no jaa. Nissan 225000 kaatopaikalle Samara, Hirvittävä romu. Mazda 323
190000 Aika hyvä. Nyt tämä Matukkavanhus. Erittäin hyvä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397860Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412029Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822