Interaktiivinen elämänpuu

Ewokki

Kreationisteilla on usein vaikea hahmottaa evoluution pitkää aikajännettä. Alla oleva elämän hierarkiaesitys on aika hyvä antamaan kuvan elämän monipuolisuudesta ja miten lajit järjestäytyvät elegantisti evoluution kuvaamaksi yhtenäiseksi puurakenteeksi, missä lähellä toisiaan jakavat valtavasti samoja piirteitä.

http://www.onezoom.org/life.html

Haaste kreationisteille:
1. Löydätkö ihmisen?
2. Älykäs suunnittelija olisi helposti voinut laittaa esimerkiksi kaviot linnulle tai tehdä selkärankaiselle kuusi jalkaa. Löydätkö yhden tälläisen evoluutioteorian vastaisen esimerkin, joka löytyy täysin toisesta haarasta kuin, minne eläin laji on sijoitettu?

18

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varsin veikeä.

    • En olisi löytänyt homo sapiensia ilman trace path to... hakua.

    • KiitsEwokki

      Onpa varsinainen "tajunnanräjäyttäjä" tuo puu.
      Suuri kiitos herra Darwinille,jonka avaama uusi tieteenala on tähän päivään mennessä tuottanut valtaisan määrän tietoa pronssikautisten shamaanien horinoiden tilalle.

      • Minähänsetässä

        Joo, suurkiitos siitä että nyt tiedetään että ihmisellä ja kärpäsellä on 50 % yhtenevät geenit. Ja senhän jo näkeen päältäkin päin.... ainakin näin evolutionistin silmin katssottuna, hehehe!


      • Ewokki
        Minähänsetässä kirjoitti:

        Joo, suurkiitos siitä että nyt tiedetään että ihmisellä ja kärpäsellä on 50 % yhtenevät geenit. Ja senhän jo näkeen päältäkin päin.... ainakin näin evolutionistin silmin katssottuna, hehehe!

        Luulin, että puhut potaskaa, mutta lienet oikeassa. Löysin artikkelin, missä hedelmäkärpäsen ja ihmisen geneettinen samankaltaisuus oli 60%.


    • Löysin ihmisen tarkoituksella etsimällä ihan itse eikä kestänyt kauaa. Tosin minä en ole kreationisti, ja se saattoi auttaa. En halua spoilata niin en mainitse tarkemmin, mutta ihan muutamalla taksonomisella tasolla pelaamalla tietää mitä etsiä ja varsinainen hierarkia paljastuu tarkemmin sen avulla ja pian ollaankin jo maalissa.

      • JeesusJumalaJees

        "Tosin minä en ole kreationisti,ja se saattoi auttaa".
        Kretionisti olisi saattanut rukoilemalla tiedustella Jahvelta,miksi evolutionistien elämänpuu muodostaa sellaisen loogisen kokonaisuuden,jota ei esitetä Raamatussa.
        Kentiesi Jahve olisi voinut näyttää hänelle,missä ihminen sijaitsee elämänpuussa.
        Tai sitten kreationisti tietää,että evo-oppi on Saatanallista eksytystä ja vie ihmisen sieluineen Helkuttiin.


      • Yllättäväämuttatotta

        Mutta eikös se olekin kirjoitetussa historiassa hauskaa että se kulkee ihan kivassa synkronissa sen kanssa mitä Raamattu kertoo ihmiskunnan vaiheista.


      • Yllättäväämuttatotta kirjoitti:

        Mutta eikös se olekin kirjoitetussa historiassa hauskaa että se kulkee ihan kivassa synkronissa sen kanssa mitä Raamattu kertoo ihmiskunnan vaiheista.

        Kyllä kirjoitetussa historiassa ja Raamatussakin jotain hauskaakin on, mutta se synkronia jää kyllä ontumaan, kun Raamattu ei varsinaisesti kerro ihmiskunnan historiasta mitään.


      • Yllättäväämuttatotta kirjoitti:

        Mutta eikös se olekin kirjoitetussa historiassa hauskaa että se kulkee ihan kivassa synkronissa sen kanssa mitä Raamattu kertoo ihmiskunnan vaiheista.

        Arvaan jo mitä suunnittelet. Kun sanoin, etten ole kreationisti niin ajattelet, että tätä kiistaa ei kannatakaan käydä ei-kreationistien pelikentällä ja puhua evoluutiosta kuten tässä ketjussa on aiheena. Yrittänet mielummin houkutella minua keskustelemaan Raamatusta, koska tiedät perehtyneesi apologiamateriaaleihin, joista voit poimia seikkoja miten muka mikäkin historiallinen fakta sopii Raamatussa kerrottuun.

        Olen sen verran seurannut tuollaista puljaamista, että tiedän olla lähtemättä mukaan moiseen. Voin tietysti kaivaa sinulle jonkun listan Raamatun epätarkkuuksista, virheistä, ristiriidoista yms. mutta se on turhaa. Minua ei itseäni kiinnosta mitä Raamatussa on ja mitä ei ole, koska mikään Raamatusta minulle tähän mennessä osoitettu ei ole osoittautunut millään tavalla relevantiksi minulle.

        Mutta olihan tuo sinulta näennäisesti kelpo yritys sivuuttaa aloituksen kiusalliset seikat ja koettaa pelata kaikki omaan pussiin sen sijaan, että joutuisit myöntämään, ettei sinulla ole rahkeita tähän mistä on ketjussa kyse. Muhi sinä siis ihan keskenäsi vain siellä Raamattu-kuplassasi. Se ei ole minulta pois eikä minua kiinnosta sinua "käännyttää evolutionismiin".


    • Käytin itse kreationistikeinoa ja "rukoilin" oikean vastauksen oikeasta yläkulmasta (tarjosi ihmistäkin, mutta tyydyin hakemaan nisäkkäät nopeasti tuolta).

      Jos minun olisi pakko yrittää kipata evoluutio jollain yksittäisellä eläimellä, niin vesinokkaeläin olisi tuo. Tuon mukaan haarautunut "meistä muista" vain 180 miljoonaa vuotta sitten. On se jännä eläin...

    • tosiaankin

      Nykytietämyksen ja geenitutkimuksen perusteella on voitu havaita, että mitään yhteistä sukupuuta ei voi laatia, koska on vain oksia, ei runkoa.
      Lajien ulkomuoto ja sen mukainen sukupuu ei lainkaan vastaa geenien samankaltaisuutta, ja sen mukaan laadittua puuta. Sekin on silti vain tekaistu.

      https://www.google.com/search?q=genetic tree of life&client=firefox-b-ab&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=YiHIrYfWrUGBGM:,nkVr4slq1RXo2M,_&usg=AFrqEzdRzGP5HcQnR-eD5BwhUaxLB2LXTA&sa=X&ved=2ahUKEwit6_jz_-vcAhXnApoKHa9qA-wQ9QEwBHoECAYQDA&biw=1366&bih=631#imgrc=YiHIrYfWrUGBGM:

      • Mutta ”pensasmaisuuskin” todistaa osaltaan evoluutiosta. Raamatun luomiskertomuksen perusteellahan ei voi mitään vastaavaa piirtää. Eläimet ovat hatusta ja mies tomusta - piirräpä nyt sitten jokin yhdistävä tekijä noiden välille.

        Eli rautalangasta vielä: koska on mahdollista esittää maapallon eliöstö ”sukupuuna” tai ”-pensaana”, niin jo se kumoaa osaltaan Raamatun luomistarinan.


      • KretionisinenTiede
        marathustra kirjoitti:

        Mutta ”pensasmaisuuskin” todistaa osaltaan evoluutiosta. Raamatun luomiskertomuksen perusteellahan ei voi mitään vastaavaa piirtää. Eläimet ovat hatusta ja mies tomusta - piirräpä nyt sitten jokin yhdistävä tekijä noiden välille.

        Eli rautalangasta vielä: koska on mahdollista esittää maapallon eliöstö ”sukupuuna” tai ”-pensaana”, niin jo se kumoaa osaltaan Raamatun luomistarinan.

        Eiku kato Jahvesta oli helpompaa heilutella taikasauvaansa kun loi samoista komponenteista koko luomakunnan!
        Silleen pääsi kato vähemmällä vaivalla!


      • KretionisinenTiede kirjoitti:

        Eiku kato Jahvesta oli helpompaa heilutella taikasauvaansa kun loi samoista komponenteista koko luomakunnan!
        Silleen pääsi kato vähemmällä vaivalla!

        Ei missään sanota, että Jahve olisi käyttänyt samoja komponentteja.


      • niinkuinsanotaan

        Se jos joku haluaa piirtää pensaan sukupuukseen, on riippuvainen piirtäjän mielikuvituksesta. Meillä on vain tietoa nykyajan geenirakenteista, muu on keksittyä. Kukaan ei ole löytänyt sukupuuta tai edes pensasta!

        On luonnollista, että hyvin toimivaa periaatetta on käytetty monissa eri luontokappaleissa. Ajatelkaahan mitä olisi tapahtunut jos joillekin olennoille olisi annettu kolme tai viisi jalkaa, tai kaksi päätä, tai nenä suun alapuolelle, ja korvat ja silmät olisivat vaihtaneet paikkaa.

        Olkaa onnellisia että teidät on hyvin suunniteltu!


      • Eikiitosjeesus
        KretionisinenTiede kirjoitti:

        Eiku kato Jahvesta oli helpompaa heilutella taikasauvaansa kun loi samoista komponenteista koko luomakunnan!
        Silleen pääsi kato vähemmällä vaivalla!

        On siinä ollut hokkuspokkusjumalalla kyllä taikasauvalla viuhtomista, erityisesti hyönteisiä, viruksia arkkieläimiä ja bakteereita taikoessa. Ei ihme että kuuden päivän jälkee tuli tenniskyynärpää, mittari täyteen ja läksi viikonlopun viettoon. Pirun kanssa kaljoille kenties.
        "Luomakunta" todistaa älyttömästä suunnittelijasta.


    • jooeisitäjeesustataas

      Yritin etsiä vastausta raamatusta mutta en vielä löytynyt. Nyt odotellaan sitten ilmestystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3209
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2822
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2638
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2476
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1763
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1717
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1580
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1436
    Aihe