Miksi helikopteri?

Unetmeni

Mitä varten helikopteri lentää keskittää keskellä yötä? Mitä etsii? Ei ole satunnaisuus sairaskuljetus kun lentelee edestakaisin noin pitkään.

8

1477

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pimeetä

Etsii kadonnutta henkilöa Kukkaromäesssä...No hätä..

• looking_for_everywhere

Erikoista että vanhusta etsitään noinkin nopeasti ja jopa helikopterilla, kun tässä maassa yleensä poliisi aloittaa etsinnät vasta vuorokauden jälkeen katoamisesta. Ensin yleensä odotellaan että henkilö palaa itsekseen kotiin. Jopa talvipakkasilla, joka voi olla kohtalokasta!
      Ja kun Suomi on ainoa Länsi-Euroopan maa jolla ei ole omia poliisikoptereita, niin ilmeisesti virka-avun pyytämistä rajavartiolaitokselta pidetään liian monimutkaisena ja yleensä mielellään etsitään vain maapartioiden avulla.

• SuomalainenJaksaaMaksaa

Aika kallista nuo helikopterietsinnät kun maalla ei ole tehtävään kunnolla soventuvaa kopteria.
        Rajavartiolaitoksen meripelastukseen tarkoitetun raskaan Super Puma kopterin lentotunti on noin 10 000€ ja armeijan NH90 kopterin lentotunti jopa 30 000€.
        Euroopassa käytetään poliisikoptereina etsintä- ja liikennevalvontatehtäviin kevyitä EC135 ja H145 koptereita joidenka lentotunnin hinta on siinä 1500 - 2000€.
        Missähän kohtaa tässä se säästö syntyy?

• Disappointed
        SuomalainenJaksaaMaksaa kirjoitti:

Aika kallista nuo helikopterietsinnät kun maalla ei ole tehtävään kunnolla soventuvaa kopteria.
        Rajavartiolaitoksen meripelastukseen tarkoitetun raskaan Super Puma kopterin lentotunti on noin 10 000€ ja armeijan NH90 kopterin lentotunti jopa 30 000€.
        Euroopassa käytetään poliisikoptereina etsintä- ja liikennevalvontatehtäviin kevyitä EC135 ja H145 koptereita joidenka lentotunnin hinta on siinä 1500 - 2000€.
        Missähän kohtaa tässä se säästö syntyy?

Se on valtion köyhyyden piilottelua kun sanotaan että emme me tarvitse omia poliisihelikoptereita, vaan meillä on hyvä viranomaisyhteistyö.
        Niin se on monessa muussakin maassa, mutta silti poliisilla on oma parhaiten heidän tehtäviinsä soveltuva lentokalusto.
        Suomessa on kalusto joka on hankittu toimimaan vähän joka tilanteessa ja tästä syystä se ei suoriudu oikein hyvin mistään tehtävästä. On joko liian suuri laskeutumaan joka paikkaan, kallis käyttää, meluisa, painava ja epäkäytännöllinen, kun yritetään olla monipuolinen kuin linkkuveitsi konsanaan. Ja kenenkä mielestä linkkuveitsi voi aidosti korvata kaikki työkalut?
        Tässä maassa on muutenkin viranomaisten ja pelastuskaluston tila ja puute sellaisissa mitoissa, että siitä ei paljon haluta kansalle puhua,. Asiat vain hyssytellään hiljaiseksi ja lakaistaan maton alle etteivät vaan kansalaiset järkyttyisi maansa jälkeenjääneisyydestä.
        Poliisilla puutetta autoista, paloautoja joudutaan työntämään käyntiin ja työvaatetuskin on monesti vanhaa ja epäkäytännöllistä. Sellaista mitä menneiden vuosikymmenien tavaraa varastojen periltä sattuu löytymään. Työturvallisuuteen liittyvien varusteidenkin puute on joskus räikeää.

• Hhghg

Hyvä että sitkeästi etsitään. Nyt viranomaiset tekevät arvokasta työtä. Hyvä!

• tarkkailkaa

Kyllä minä epäilen jotain salaliittoa. Siitä on varmasti kyse. Ehkä Venäläinen?

• Palvelukoirat-ei-etsi

Palvelukoirayhdistyksen johtokunnasta on tullut marttakerho. Miehet eivät sietäneet narsua toimintaa.
      Siksi toiminta taantuu kun mukava mies poistui hallilta.

• Tammatajettuloppuun

Ajaja se löytyy vanhalle ruunallekin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2211
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      984
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe