Ratikan suurin hauskuus

RollaatiRollaa

on sama kuin ennen rollikoissa: SITÄ EI VOI OHITTAA. Kun yksi vehje hajoo niin taakse kertyy pitkä jono ja liikenne sitä myören sekasin. Tai ei sentäs, rollikan pysty vielä hinaan varikolle vaikka se aikaa veikin, mutta ratikkaa on paha hinata katuja pitkin. Rollikassa oli sentäs kääntyvät kummipyörät.

47

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • megabussi.paras

      Megabussilla voi helposti kiertää rampautuneen ratikan. Todennäköisesti mahtuu vielä ratikan matkustajatkin kyytiin.

    • ratikka

      Kyllä sitä ratikkaa voi hinata eikä sen takia tarvita kääntyviä kummipyöriä.

      • kumipyörä-pelastaa

        Milläpä hinaat melkein 100t painavaa kiinnileikkautunutta ratikkaa? Tarvitaan useampi autonosturi nostamaan ratikka (kumipyörin varustetulle) lavetille.


      • sporat.skulaa

        Olen asunut suuren osan elämästäni näköetäisyydellä raitiotien ajolankaan ja kiskoihin, enkä muista ikinä koskaan milloinkaan kuulleeni edes puhuttavan kiinnileikkautuneesta raitiovaunusta.

        Sikäli kun ratikka joskus todella harvoin vikaantuu, se pääsee yleensä varikolle ihan omin voimin tai ainakin toisen ratikan "bukseeraamana". Jos vikaantumisen syy on esim ovivika, matkustajia ei voi olla kyydissä, mutta vaunun ajaminen varikolla sujuu normaalisti.


      • kyllä.ratikalle
        kumipyörä-pelastaa kirjoitti:

        Milläpä hinaat melkein 100t painavaa kiinnileikkautunutta ratikkaa? Tarvitaan useampi autonosturi nostamaan ratikka (kumipyörin varustetulle) lavetille.

        Missä sää oot kuullut sellaisesta ratikan kiinnileikkaamisesta, että kaikki pyörät jumittuvat yhtäaikaa? Olisko linkkiä?


      • MolempiPahempi

        Missä olet lukenut kommentin jossa puhutaan kaikkien pyörien jumittumisesta?


    • Khhkhvjhj

      Ehkäpä saamme tietää joskus miten tälläiseen tilanteeseen joutunut ratikka saadaan varikolle... mutta siihen menee vielä vuosia, ellei jopa kymmeniä...

    • älkää.ny.uutta.keksikö

      Siitähän on jo useampi viikko kun tuota trollausta täällä yritettiin viimeksi.

      • EiTodellakaan

        trollaus, koska itse asuin Hämeenkadun varrella noin viisi vuotta kultaisena trollikka-aikana 70-luvulla, ja tuo tilanne oli lähes päivittäinen. Yleisin syy oli ajojohtimien tippuminen ja korjaus kesti 15-60 minuuttia, osapuilleen. Harvemmin joutuivat hinaukseen. mutta trollikkaliikenne todella seisoi sen ajan. Vuorokauden tai vuodenajasta riippumatta.


      • ei.pastaa

        Johdinautojen johtospagetti on aivan eri asia kuin Raitiotien yhden johdon järjestelmä. Johtospagetissa oli ties mitä vaihteita ja risteyksiä, jotka varmaan olivatkin vikaherkkiä.


      • MitenMääritellään
        EiTodellakaan kirjoitti:

        trollaus, koska itse asuin Hämeenkadun varrella noin viisi vuotta kultaisena trollikka-aikana 70-luvulla, ja tuo tilanne oli lähes päivittäinen. Yleisin syy oli ajojohtimien tippuminen ja korjaus kesti 15-60 minuuttia, osapuilleen. Harvemmin joutuivat hinaukseen. mutta trollikkaliikenne todella seisoi sen ajan. Vuorokauden tai vuodenajasta riippumatta.

        Ei vaan koska ratikkahihhuleille trollaus tarkoittaa minkä tahansa kiusallisen seikan tuomista esiin ratikkaa koskien.


      • MolempiPahempi
        ei.pastaa kirjoitti:

        Johdinautojen johtospagetti on aivan eri asia kuin Raitiotien yhden johdon järjestelmä. Johtospagetissa oli ties mitä vaihteita ja risteyksiä, jotka varmaan olivatkin vikaherkkiä.

        Sanopa tuo niille jotka sitten tulevat kiristelemään hampaitaan kun katselevat takana tulevasta ratikasta edellä seisovaa hajonnutta.


      • Maija--18

        Tämmöinen pelon lietsonta on aika lapsellista. Olen minä nimittäin istunut hajonneessa bussissa ja kolaroineessa taksissakin. Mihinkään ei olla liikuttu, mutta ei se maailmaa kaada jos yksi ratikka hajoaa kerran 10 vuodessa.

        Maija


      • cxsedxc
        MolempiPahempi kirjoitti:

        Sanopa tuo niille jotka sitten tulevat kiristelemään hampaitaan kun katselevat takana tulevasta ratikasta edellä seisovaa hajonnutta.

        Edellä olevan hajonneen ratikan (samaan suuntaan menevä ratikka siis) pystyy takaa tuleva ohittamaan vastaantulevan ratikkalinjan kiskoa käyttäen, jonka jälkeen se palaa taas omalle kiskolle/ raiteelle. Näitä mahdollisuuksia päästä vastaantulevan linjan kiskoille on tasaisin välimatkoin koko radan pituudelta.


      • kehittyväratikka
        cxsedxc kirjoitti:

        Edellä olevan hajonneen ratikan (samaan suuntaan menevä ratikka siis) pystyy takaa tuleva ohittamaan vastaantulevan ratikkalinjan kiskoa käyttäen, jonka jälkeen se palaa taas omalle kiskolle/ raiteelle. Näitä mahdollisuuksia päästä vastaantulevan linjan kiskoille on tasaisin välimatkoin koko radan pituudelta.

        Kuulostaa hyvätä. Päästään lähelle bussin toimitusvarmuutta.


    • lumi-on-paha
      • Lhvkhvkhv

        ”Pari vuotta sitten...” ei vissiin Ruotsissa sitten sada joka vuosi lunta... eikä ilmeisesti Helsingissäkään, kun piti esimerkki kuva hakea Ruotsista asti... ja toi ”suurin vihollinen” on kyllä paras🤣 Eli kyllä se ratikka on ihan hyvä hankinta jos suurin ongelma on lumi, johon voi yksi ratikka jumittua joka toinen vuosi.


      • Pulttiboys
        Lhvkhvkhv kirjoitti:

        ”Pari vuotta sitten...” ei vissiin Ruotsissa sitten sada joka vuosi lunta... eikä ilmeisesti Helsingissäkään, kun piti esimerkki kuva hakea Ruotsista asti... ja toi ”suurin vihollinen” on kyllä paras🤣 Eli kyllä se ratikka on ihan hyvä hankinta jos suurin ongelma on lumi, johon voi yksi ratikka jumittua joka toinen vuosi.

        Pulttikeli on myös paha. Autoista varisee pultit kiskoille ja suistaa ratikat radalta. Puhutaan kuitenkin korkeintaan max. tunnin viiveestä.

        https://yle.fi/uutiset/3-6420429


      • ei.pastaa

        Lumi on ystävä. Raitiotiematkustaja ei kärsi lumesta käytännössä mitenkään, eikä ainakaan bussimatkustajaa enempää. Varsinkin jos pysäkki on lämmitetty, sama esteettömyys säilyy raitiotiellä ympäri vuoden. Tampereelle tulee niin vähän sekakaistaa (lähinnä Hämeenkatu), ettei pysäköidyt autot haittaa Mansen radan sulavaa liikennöintiä.


      • MolempiPahempi
        ei.pastaa kirjoitti:

        Lumi on ystävä. Raitiotiematkustaja ei kärsi lumesta käytännössä mitenkään, eikä ainakaan bussimatkustajaa enempää. Varsinkin jos pysäkki on lämmitetty, sama esteettömyys säilyy raitiotiellä ympäri vuoden. Tampereelle tulee niin vähän sekakaistaa (lähinnä Hämeenkatu), ettei pysäköidyt autot haittaa Mansen radan sulavaa liikennöintiä.

        Jo(i)llain on näemmä kiire ratikka-aiheisessa taivaanrannanmaalailuissa. Hieman kuten niillä jotka laativat ratikan alkuperäisbudjetin. Oma veikkaus on että lopuksi toteutuneet menot ovat kaksinkertaiset budjetoituun.


      • MolempiPahempi
        Lhvkhvkhv kirjoitti:

        ”Pari vuotta sitten...” ei vissiin Ruotsissa sitten sada joka vuosi lunta... eikä ilmeisesti Helsingissäkään, kun piti esimerkki kuva hakea Ruotsista asti... ja toi ”suurin vihollinen” on kyllä paras🤣 Eli kyllä se ratikka on ihan hyvä hankinta jos suurin ongelma on lumi, johon voi yksi ratikka jumittua joka toinen vuosi.

        "esimerkki kuva"

        Psst... tuo muuten kirjoitetaan yhteen. Siis "esimerkkikuva". No äidinkielen oppikirja löytynee lähimmästä kirjastosta tai kirjakaupasta eikä sitä tarvitse Ruotsista saakka hakea.

        Mitä väliä sillä muuten on mistä esimerkkikuva on peräisin?


      • ei.pastaa

        Maastossa on jo raitiolinja näkyvissä: raidetta, ratapohjaa ja siltaa. Raitiotien tekeminen ei ole mitään rakettitiedettä. Valmista tulee kiskonpätkä kerrallaan, kestävää ja kunnollista rataa vuosikymmeniksi.

        Tiedetään, että vaunutoimittaja emoyhtiönsä kautta kuuluu maailman merkittäviin raitiovaunuvalmistajiin ja tekee parhaillaan isoa vaunusarjaa Helsinkiin.

        Myönteisellä asenteella mennään kohti ratikka-aikaa.


      • Lkjljnkvmjh
        MolempiPahempi kirjoitti:

        "esimerkki kuva"

        Psst... tuo muuten kirjoitetaan yhteen. Siis "esimerkkikuva". No äidinkielen oppikirja löytynee lähimmästä kirjastosta tai kirjakaupasta eikä sitä tarvitse Ruotsista saakka hakea.

        Mitä väliä sillä muuten on mistä esimerkkikuva on peräisin?

        Tekevälle sattuu... sieltä kirjastosta ja kirjakaupasta löytyy myös maantiedon oppikirja, niin voit tarkastaa missä Göteborg sijaitsee... ehkä se ”esimerkin” harhaanjohtavuus aukeaa sinullekin...


    • KohtiKivikautta

      No, kaipa siinä kun tuo ratikka on pari vuotta ollut toiminnassa, demarit ja muut valtuuston vajaatankkilaiset vaativat julkista liikennettä toteutettavaksi 99 prosenttisesti hevoskärryillä, kapasiteetti neljä matkustajaa.

    • MolempiPahempi

      Vastauksista päätellen ratikkahihhulit jaksavat osallistua näihin keskusteluihin. :D

      • ratikkaTampereelle

        Vastauksista päätellen ratikan änkyrävastustajat jaksavat osallistua näihin keskusteluihin. :F


      • hihihihihiihihihi
        ratikkaTampereelle kirjoitti:

        Vastauksista päätellen ratikan änkyrävastustajat jaksavat osallistua näihin keskusteluihin. :F

        Sehän on vaan hyvä. Vahvistavat innokkaasti sitä tilannetta, jossa vastustajien väitteet muuttuvat koko ajan älyttömämmiksi ja raivo vahvistuu. Ilmeisesti ajattelevat, että tänne typeryyksiä suoltamalla hanke keskeytetään 😂😂


    • peruskysymys

      Vielä kun joku kertoisi mitä hyötyä ratikasta on tamperelaisille :-D Kuinka monen taskuun ne ratikkamiljoonat oikein päätyvät?

      • Maija--18

        Jos nyt ensin odotetaan, että se on valmis. Ei siitä keskeneräisenä varmaan ole hyötyä kenellekään. Katsotaan sitten, että alkavatko ruuhkat purkautumaan.

        Maija


      • perusvastaus

        Vielä kun joku kertoisi mitä hyötyä lentokentästä, Näsinneulasta ja Tampere-talosta on tamperelaisille :-F Nehän palvelee vain pientä osaa tamperelaisista. Sama juttu Rantatunneli, maauimala ja keskusareena. Ratikka hyödyttää varmaan saman verran tamperelaisista, mitä nuo edellämainitut yhteensä?


      • kallistahuvia

        Tampereen asukasluku on noin 232 000. Ratikasta pitäisi olla hyötyä siten yli 116 000:lle, jotta investointi olisi millään tavalla perusteltu demokraattisessa mielessä.

        Kuinka monta ihmistä on laskettu asuvan ratikkareitin varrella? Kuinka monelle heistä olisi riittänyt tavalliset bussit ja mahdolliset tulevaisuuden megabussit?


      • Maija--18

        Ajattelutapasi on väärä. Ei minulle ole hyötyä sairaaloista, lasten leikkipaikoista tai muistakaan julkisista palveluista. Ei ainakaan kovin usein.

        Demokratia ei toimi siten, että toteutetaan vain enemmistön tahtoa ja loput 49% nuolevat näppejään. Sittenhän sen 49% ei tarvitse maksaa veroja ollenkaan, koska heidän tahtoaan ei kuunnella, eikö?
        Maija


      • Maija--18

        Lisään vielä. Sinulle näyttää raha olevan niin tärkeää, että varmaan omassa valtakunnassasi poistaisi opintotuetkin ja haluaisit kahmia kaiken vain itsellesi.
        Käsityksesi demokratiasta on vääristynyt. Kaikki mulle ja heti ajattelua.

        Eläkööt muut köyhinä, kun eihän opiskelijoita ole kuin 1/5 kansasta.

        Maija


      • OikeinAjatteleva
        Maija--18 kirjoitti:

        Ajattelutapasi on väärä. Ei minulle ole hyötyä sairaaloista, lasten leikkipaikoista tai muistakaan julkisista palveluista. Ei ainakaan kovin usein.

        Demokratia ei toimi siten, että toteutetaan vain enemmistön tahtoa ja loput 49% nuolevat näppejään. Sittenhän sen 49% ei tarvitse maksaa veroja ollenkaan, koska heidän tahtoaan ei kuunnella, eikö?
        Maija

        "Ajattelutapasi on väärä. Ei minulle ole hyötyä sairaaloista, lasten leikkipaikoista tai muistakaan julkisista palveluista. Ei ainakaan kovin usein."

        Osa noista on pakollisia peruspalveluja, jotka on lakisääteisesti järjestettävä. Ratikkaa ei vaadi kukaan. Ellei sitten jotain kokoomuksen asuntosijoittajajaosta oteta huomioon. Se porukkahan on ainoa joka ratikasta hyötyy. Tavalliselle tamperelaiselle jää maksajan rooli ja entistä huonommat joukkoliikennepalvelut.

        Joukkoliikenteen voi toteuttaa dynaamisesti vähän kerrallaan kehittäen, tarpeen mukaan. Telibussin voi vaihtaa vaikka hieman suurempaan, jos tarvitaan johonkin vuoroon lisää kapasitettia. Ei mitään tähtitiedettä. Kuka saa palikkatestin läpi osaa kyllä järjestää Tampereen kokoisen kaupungin joukkoliikenteenkin.

        Jälkimmäinen viestisi ei oikein auennut. Minähän olen nimenomaan köyhien puolella. Keneltä ne sadat ratikkamiljoonat ovat pois? No köyhiltä tietenkin. Kaikestahan joudutaan Tampereella nyt leikkaamaan, kun ratikkapelleily vei kaikki rahat. Olisi investoitu 20 miljoonaa busseihin, niin olisi jäänyt vielä melkein puoli miljardia köyhyyden hoitoon.


      • kyllä.ratikalle
        OikeinAjatteleva kirjoitti:

        "Ajattelutapasi on väärä. Ei minulle ole hyötyä sairaaloista, lasten leikkipaikoista tai muistakaan julkisista palveluista. Ei ainakaan kovin usein."

        Osa noista on pakollisia peruspalveluja, jotka on lakisääteisesti järjestettävä. Ratikkaa ei vaadi kukaan. Ellei sitten jotain kokoomuksen asuntosijoittajajaosta oteta huomioon. Se porukkahan on ainoa joka ratikasta hyötyy. Tavalliselle tamperelaiselle jää maksajan rooli ja entistä huonommat joukkoliikennepalvelut.

        Joukkoliikenteen voi toteuttaa dynaamisesti vähän kerrallaan kehittäen, tarpeen mukaan. Telibussin voi vaihtaa vaikka hieman suurempaan, jos tarvitaan johonkin vuoroon lisää kapasitettia. Ei mitään tähtitiedettä. Kuka saa palikkatestin läpi osaa kyllä järjestää Tampereen kokoisen kaupungin joukkoliikenteenkin.

        Jälkimmäinen viestisi ei oikein auennut. Minähän olen nimenomaan köyhien puolella. Keneltä ne sadat ratikkamiljoonat ovat pois? No köyhiltä tietenkin. Kaikestahan joudutaan Tampereella nyt leikkaamaan, kun ratikkapelleily vei kaikki rahat. Olisi investoitu 20 miljoonaa busseihin, niin olisi jäänyt vielä melkein puoli miljardia köyhyyden hoitoon.

        "Jälkimmäinen viestisi ei oikein auennut. Minähän olen nimenomaan köyhien puolella. Keneltä ne sadat ratikkamiljoonat ovat pois? No köyhiltä tietenkin. "

        Oletko köyhien puolella silloinkin, kun rakennetaan kaikenmaailman kokoomusvetoisia ökyhankkeita? Kokoomus saa kaikki omat hankkeensa läpi, mitä kehtaavat vaatia. On lentokenttää, Näsinneulaa, Tampere-taloa, rantatunnelia ja keskusareenaa. Mikset ole köyhien puolella silloin, kun kokoomusvetoisia hankkeita nuijitaan läpi?


      • Maija--18
        OikeinAjatteleva kirjoitti:

        "Ajattelutapasi on väärä. Ei minulle ole hyötyä sairaaloista, lasten leikkipaikoista tai muistakaan julkisista palveluista. Ei ainakaan kovin usein."

        Osa noista on pakollisia peruspalveluja, jotka on lakisääteisesti järjestettävä. Ratikkaa ei vaadi kukaan. Ellei sitten jotain kokoomuksen asuntosijoittajajaosta oteta huomioon. Se porukkahan on ainoa joka ratikasta hyötyy. Tavalliselle tamperelaiselle jää maksajan rooli ja entistä huonommat joukkoliikennepalvelut.

        Joukkoliikenteen voi toteuttaa dynaamisesti vähän kerrallaan kehittäen, tarpeen mukaan. Telibussin voi vaihtaa vaikka hieman suurempaan, jos tarvitaan johonkin vuoroon lisää kapasitettia. Ei mitään tähtitiedettä. Kuka saa palikkatestin läpi osaa kyllä järjestää Tampereen kokoisen kaupungin joukkoliikenteenkin.

        Jälkimmäinen viestisi ei oikein auennut. Minähän olen nimenomaan köyhien puolella. Keneltä ne sadat ratikkamiljoonat ovat pois? No köyhiltä tietenkin. Kaikestahan joudutaan Tampereella nyt leikkaamaan, kun ratikkapelleily vei kaikki rahat. Olisi investoitu 20 miljoonaa busseihin, niin olisi jäänyt vielä melkein puoli miljardia köyhyyden hoitoon.

        "Jälkimmäinen viestisi ei oikein auennut. Minähän olen nimenomaan köyhien puolella. Keneltä ne sadat ratikkamiljoonat ovat pois? No köyhiltä tietenkin. Kaikestahan joudutaan Tampereella nyt leikkaamaan, kun ratikkapelleily vei kaikki rahat. Olisi investoitu 20 miljoonaa busseihin, niin olisi jäänyt vielä melkein puoli miljardia köyhyyden hoitoon."

        Kyllä se maksu onnistuu veroja korottamalla. Tämmöiset hankkeet tuovat myös lisää asukkaita = lisää veronmaksupohjaa. Emme elä staattisessa tilassa.

        Aika harvoin tuommoiset rahat on ohjattu suoraan köyhille. Tässä ne kyllä ohjautuvat köyhimmille, ja siitä olen kiitollinen Tamperelaisille fiksuille päättäjille.

        Maija


      • Maija--18

        Ratikkareitin varrelle noussee asutusta ja uusia asukkaita voidaan ottaa vastaan, mikä taas laskee kustannuksia koko ajan per/hlö tätä hanketta maksaessa.
        Semmoinen kaupunki joka ei uudistu ja elää menneessä ei ole kovin vetovoimainen.

        Asiat eivät ole ihan niin yksinkertaisia, että niitä voisi tulkita vain tämän hetkisen tilanteen kautta.

        Maija


      • Maija--18

        Unohtamatta, että kaikki tämä rakentaminen luo uusia ja välillisiä työpaikkoja tuhansia. Nyt en paasaa enempää :)

        Maija


      • MeilläOliUnelma
        Maija--18 kirjoitti:

        "Jälkimmäinen viestisi ei oikein auennut. Minähän olen nimenomaan köyhien puolella. Keneltä ne sadat ratikkamiljoonat ovat pois? No köyhiltä tietenkin. Kaikestahan joudutaan Tampereella nyt leikkaamaan, kun ratikkapelleily vei kaikki rahat. Olisi investoitu 20 miljoonaa busseihin, niin olisi jäänyt vielä melkein puoli miljardia köyhyyden hoitoon."

        Kyllä se maksu onnistuu veroja korottamalla. Tämmöiset hankkeet tuovat myös lisää asukkaita = lisää veronmaksupohjaa. Emme elä staattisessa tilassa.

        Aika harvoin tuommoiset rahat on ohjattu suoraan köyhille. Tässä ne kyllä ohjautuvat köyhimmille, ja siitä olen kiitollinen Tamperelaisille fiksuille päättäjille.

        Maija

        "Aika harvoin tuommoiset rahat on ohjattu suoraan köyhille. Tässä ne kyllä ohjautuvat köyhimmille, ja siitä olen kiitollinen Tamperelaisille fiksuille päättäjille."

        Avaisitko hieman tätä ajatuksenjuoksuasi? Millä tavalla ratikkaan upotetut sadat miljoonat eurot ohjautuvat nimenomaan köyhimmille? Kaikkihan tulee ratikan myötä kallistumaan. Köyhien kukkarossa tuntuu pienimmätkin hinnannousut.

        Ratikka nimenomaan eriarvoistaa tamperelaisia. Jotkut tienaavat ratikalla hirmusummia, kun taas suurin osa joutuu ratikasta kärsimään kohonneiden kustannusten ja heikompien joukkoliikennepalveluiden vuoksi.

        Itse en arvosta asuntosijoittajia yhtään. He ovat nyky-yhteiskunnan pahin syöpä, jotka rahastavat ihmisten perustarpeilla ja muodostavat kuplaa. Asuntosijoittaja ei tee rehellistä työtä, vaan odottaa pelkästään ansiotonta arvonnousua. Omasta mielestäni yksityinen asuntosijoittaminen pitää kieltää kokonaan, ja sallia vain yksi omistusasunto per talous.


      • kyllä.ratikalle
        MeilläOliUnelma kirjoitti:

        "Aika harvoin tuommoiset rahat on ohjattu suoraan köyhille. Tässä ne kyllä ohjautuvat köyhimmille, ja siitä olen kiitollinen Tamperelaisille fiksuille päättäjille."

        Avaisitko hieman tätä ajatuksenjuoksuasi? Millä tavalla ratikkaan upotetut sadat miljoonat eurot ohjautuvat nimenomaan köyhimmille? Kaikkihan tulee ratikan myötä kallistumaan. Köyhien kukkarossa tuntuu pienimmätkin hinnannousut.

        Ratikka nimenomaan eriarvoistaa tamperelaisia. Jotkut tienaavat ratikalla hirmusummia, kun taas suurin osa joutuu ratikasta kärsimään kohonneiden kustannusten ja heikompien joukkoliikennepalveluiden vuoksi.

        Itse en arvosta asuntosijoittajia yhtään. He ovat nyky-yhteiskunnan pahin syöpä, jotka rahastavat ihmisten perustarpeilla ja muodostavat kuplaa. Asuntosijoittaja ei tee rehellistä työtä, vaan odottaa pelkästään ansiotonta arvonnousua. Omasta mielestäni yksityinen asuntosijoittaminen pitää kieltää kokonaan, ja sallia vain yksi omistusasunto per talous.

        "Millä tavalla ratikkaan upotetut sadat miljoonat eurot ohjautuvat nimenomaan köyhimmille? Kaikkihan tulee ratikan myötä kallistumaan. "

        Ratikka palvelee nimenomaan köyhintä väestönosaa, koska matkalippu/liput ovat samat ja maksaa saman kuin busseissa. Vrt. lentokenttä, joka palvelee vain pientä osaa tamperelaisista ja jonka kautta kulkee vuodessa se määrä matkustajia, mitä ratikka kuljettaa viikossa. Ja miksi kaikki kallistuisi ratikan myötä???


      • Maija--18

        "Avaisitko hieman tätä ajatuksenjuoksuasi? Millä tavalla ratikkaan upotetut sadat miljoonat eurot ohjautuvat nimenomaan köyhimmille? "

        Ratikkareitin varrelle on suunnitteilla mm. oppilaitoksia ja asuntoloita. Oppilaitoksiin pääsy tulee helpottumaan ja samoin myöskin liikkuminen keskustan suuntaan.

        Maija


      • RatikkaLuoTuhoa
        Maija--18 kirjoitti:

        "Avaisitko hieman tätä ajatuksenjuoksuasi? Millä tavalla ratikkaan upotetut sadat miljoonat eurot ohjautuvat nimenomaan köyhimmille? "

        Ratikkareitin varrelle on suunnitteilla mm. oppilaitoksia ja asuntoloita. Oppilaitoksiin pääsy tulee helpottumaan ja samoin myöskin liikkuminen keskustan suuntaan.

        Maija

        Mitä oppilaitoksia on suunnitteilla? Viimeksi kun seurasin oppilaitoskehitystä Tampereella niin vanhoja laitoksia yhdisteltiin. Esimerkiksi Hervannassa käymäni TTKK on nähtävästi nykyään osa ammattikorkeakoulua.

        Ratikkareitin varrelle voidaan varmasti suunnitella asuntoja myös bussiliikenteen varaan. Näin asuntokupla ei pahene, koska hinnat pysyvät kurissa. Köyhille opiskelijoille jää vuokran maksun jälkeen enemmän rahaa muuhun elämiseen, kuten esimerkiksi ravintoloissa käynteihin. Ratikka sitoo kaikki rahat asumiseen. Vain asuntosijoittaja rikastuu.

        Ratikka vie täten pienituloisten rahat ja keskustan yrittäjiltä tulot. Ratikka käytännössä tuhoaa Tampereen talouselämän. Kiitos siitä kuuluu kokoomukselle, tuolle kykypuolueelle, joka ei osaa edes perusmatematiikkaa.

        Tampere on käytännössä menetetty konkurssikypsä kaupunki.


      • 478565415
        RatikkaLuoTuhoa kirjoitti:

        Mitä oppilaitoksia on suunnitteilla? Viimeksi kun seurasin oppilaitoskehitystä Tampereella niin vanhoja laitoksia yhdisteltiin. Esimerkiksi Hervannassa käymäni TTKK on nähtävästi nykyään osa ammattikorkeakoulua.

        Ratikkareitin varrelle voidaan varmasti suunnitella asuntoja myös bussiliikenteen varaan. Näin asuntokupla ei pahene, koska hinnat pysyvät kurissa. Köyhille opiskelijoille jää vuokran maksun jälkeen enemmän rahaa muuhun elämiseen, kuten esimerkiksi ravintoloissa käynteihin. Ratikka sitoo kaikki rahat asumiseen. Vain asuntosijoittaja rikastuu.

        Ratikka vie täten pienituloisten rahat ja keskustan yrittäjiltä tulot. Ratikka käytännössä tuhoaa Tampereen talouselämän. Kiitos siitä kuuluu kokoomukselle, tuolle kykypuolueelle, joka ei osaa edes perusmatematiikkaa.

        Tampere on käytännössä menetetty konkurssikypsä kaupunki.

        Aivan järkyttäviä kauhuskenaarioita. Vai että yksi liikenneväline onnistui tuhoamaan yhden kaupungin. Historiassa ei luultavasti koskaan ole moista tapahtunut, edes koko maailmassa, että liikenneväline olisi tuhonnut kaupungin taloudellisesti. Tampereko olisi nyt maailman ensimmäinen esimerkki sellaisesta? Päinvastoin, esimerkiksi Norjan Bergenissä ratikan on laskettu tuoneen kaupunkin yli viiden miljardin euron investoinnit, olisiko tarkka luku ollut 7 miljardia. Tampere on kaukana esim. Vantaan velkalukemista. Eikä Vantaallakaan ole mikään katastrofi velkojensa kanssa.


      • Trrrmmmpf
        478565415 kirjoitti:

        Aivan järkyttäviä kauhuskenaarioita. Vai että yksi liikenneväline onnistui tuhoamaan yhden kaupungin. Historiassa ei luultavasti koskaan ole moista tapahtunut, edes koko maailmassa, että liikenneväline olisi tuhonnut kaupungin taloudellisesti. Tampereko olisi nyt maailman ensimmäinen esimerkki sellaisesta? Päinvastoin, esimerkiksi Norjan Bergenissä ratikan on laskettu tuoneen kaupunkin yli viiden miljardin euron investoinnit, olisiko tarkka luku ollut 7 miljardia. Tampere on kaukana esim. Vantaan velkalukemista. Eikä Vantaallakaan ole mikään katastrofi velkojensa kanssa.

        Bergen elää öljystä, Tampere velalla ja huuhaasta. Ei voi vertailla. Ei myöskään pääkaupunkiseutuun


    • Ei.ropleemaa

      Rollikka ajoi akuillansa seisovan rollikan ohitse ilman ongelmia. Sarvet tietysti irroitettiin virtajohtimista

    • Barkinhole

      Helsingin ratikat ovat suurimmissa ongelmissa henkilöautojen kanssa. Pysäköinti raiteille. Tampere ennakoinut haitan ,kuten valveutuneet ovat huomanneet.

      • luvallinen.este

        Käytännön tosielämässä ylivoimaisesti eniten Helsingin raitioteitä häiritsee erilaiset kulkueet, mielenosoitukset, kaupunkitapahtumat, wappu, uusivuosi, mitä-näitä-onkaan.

        Tekniikka kyllä toimii Helsingissä aivan riittävän hyvin ympäri vuoden. Kiskoille pysäköintiäkin on kuitenkin aika harvassa kapeassa paikassa.

        Tampereen järjestelmä on todennäköisesti varmatoimisempi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe