on sama kuin ennen rollikoissa: SITÄ EI VOI OHITTAA. Kun yksi vehje hajoo niin taakse kertyy pitkä jono ja liikenne sitä myören sekasin. Tai ei sentäs, rollikan pysty vielä hinaan varikolle vaikka se aikaa veikin, mutta ratikkaa on paha hinata katuja pitkin. Rollikassa oli sentäs kääntyvät kummipyörät.
Ratikan suurin hauskuus
47
532
Vastaukset
- megabussi.paras
Megabussilla voi helposti kiertää rampautuneen ratikan. Todennäköisesti mahtuu vielä ratikan matkustajatkin kyytiin.
- ratikka
Kyllä sitä ratikkaa voi hinata eikä sen takia tarvita kääntyviä kummipyöriä.
- kumipyörä-pelastaa
Milläpä hinaat melkein 100t painavaa kiinnileikkautunutta ratikkaa? Tarvitaan useampi autonosturi nostamaan ratikka (kumipyörin varustetulle) lavetille.
- sporat.skulaa
Olen asunut suuren osan elämästäni näköetäisyydellä raitiotien ajolankaan ja kiskoihin, enkä muista ikinä koskaan milloinkaan kuulleeni edes puhuttavan kiinnileikkautuneesta raitiovaunusta.
Sikäli kun ratikka joskus todella harvoin vikaantuu, se pääsee yleensä varikolle ihan omin voimin tai ainakin toisen ratikan "bukseeraamana". Jos vikaantumisen syy on esim ovivika, matkustajia ei voi olla kyydissä, mutta vaunun ajaminen varikolla sujuu normaalisti. - kyllä.ratikalle
kumipyörä-pelastaa kirjoitti:
Milläpä hinaat melkein 100t painavaa kiinnileikkautunutta ratikkaa? Tarvitaan useampi autonosturi nostamaan ratikka (kumipyörin varustetulle) lavetille.
Missä sää oot kuullut sellaisesta ratikan kiinnileikkaamisesta, että kaikki pyörät jumittuvat yhtäaikaa? Olisko linkkiä?
- MolempiPahempi
Missä olet lukenut kommentin jossa puhutaan kaikkien pyörien jumittumisesta?
- Khhkhvjhj
Ehkäpä saamme tietää joskus miten tälläiseen tilanteeseen joutunut ratikka saadaan varikolle... mutta siihen menee vielä vuosia, ellei jopa kymmeniä...
- älkää.ny.uutta.keksikö
Siitähän on jo useampi viikko kun tuota trollausta täällä yritettiin viimeksi.
- EiTodellakaan
trollaus, koska itse asuin Hämeenkadun varrella noin viisi vuotta kultaisena trollikka-aikana 70-luvulla, ja tuo tilanne oli lähes päivittäinen. Yleisin syy oli ajojohtimien tippuminen ja korjaus kesti 15-60 minuuttia, osapuilleen. Harvemmin joutuivat hinaukseen. mutta trollikkaliikenne todella seisoi sen ajan. Vuorokauden tai vuodenajasta riippumatta.
- ei.pastaa
Johdinautojen johtospagetti on aivan eri asia kuin Raitiotien yhden johdon järjestelmä. Johtospagetissa oli ties mitä vaihteita ja risteyksiä, jotka varmaan olivatkin vikaherkkiä.
- MitenMääritellään
EiTodellakaan kirjoitti:
trollaus, koska itse asuin Hämeenkadun varrella noin viisi vuotta kultaisena trollikka-aikana 70-luvulla, ja tuo tilanne oli lähes päivittäinen. Yleisin syy oli ajojohtimien tippuminen ja korjaus kesti 15-60 minuuttia, osapuilleen. Harvemmin joutuivat hinaukseen. mutta trollikkaliikenne todella seisoi sen ajan. Vuorokauden tai vuodenajasta riippumatta.
Ei vaan koska ratikkahihhuleille trollaus tarkoittaa minkä tahansa kiusallisen seikan tuomista esiin ratikkaa koskien.
- MolempiPahempi
ei.pastaa kirjoitti:
Johdinautojen johtospagetti on aivan eri asia kuin Raitiotien yhden johdon järjestelmä. Johtospagetissa oli ties mitä vaihteita ja risteyksiä, jotka varmaan olivatkin vikaherkkiä.
Sanopa tuo niille jotka sitten tulevat kiristelemään hampaitaan kun katselevat takana tulevasta ratikasta edellä seisovaa hajonnutta.
- Maija--18
Tämmöinen pelon lietsonta on aika lapsellista. Olen minä nimittäin istunut hajonneessa bussissa ja kolaroineessa taksissakin. Mihinkään ei olla liikuttu, mutta ei se maailmaa kaada jos yksi ratikka hajoaa kerran 10 vuodessa.
Maija - cxsedxc
MolempiPahempi kirjoitti:
Sanopa tuo niille jotka sitten tulevat kiristelemään hampaitaan kun katselevat takana tulevasta ratikasta edellä seisovaa hajonnutta.
Edellä olevan hajonneen ratikan (samaan suuntaan menevä ratikka siis) pystyy takaa tuleva ohittamaan vastaantulevan ratikkalinjan kiskoa käyttäen, jonka jälkeen se palaa taas omalle kiskolle/ raiteelle. Näitä mahdollisuuksia päästä vastaantulevan linjan kiskoille on tasaisin välimatkoin koko radan pituudelta.
- kehittyväratikka
cxsedxc kirjoitti:
Edellä olevan hajonneen ratikan (samaan suuntaan menevä ratikka siis) pystyy takaa tuleva ohittamaan vastaantulevan ratikkalinjan kiskoa käyttäen, jonka jälkeen se palaa taas omalle kiskolle/ raiteelle. Näitä mahdollisuuksia päästä vastaantulevan linjan kiskoille on tasaisin välimatkoin koko radan pituudelta.
Kuulostaa hyvätä. Päästään lähelle bussin toimitusvarmuutta.
- lumi-on-paha
Lumihan se on ratikan suurin vihollinen. Näin kävi Ruotsissa pari vuotta sitten. Takana tulevat bussitkaan eivät päässeet ohi.
https://thumbs.dreamstime.com/z/tram-traffic-jam-due-to-large-amount-snow-gothenburg-sweden-january-65887778.jpg- Lhvkhvkhv
”Pari vuotta sitten...” ei vissiin Ruotsissa sitten sada joka vuosi lunta... eikä ilmeisesti Helsingissäkään, kun piti esimerkki kuva hakea Ruotsista asti... ja toi ”suurin vihollinen” on kyllä paras🤣 Eli kyllä se ratikka on ihan hyvä hankinta jos suurin ongelma on lumi, johon voi yksi ratikka jumittua joka toinen vuosi.
- Pulttiboys
Lhvkhvkhv kirjoitti:
”Pari vuotta sitten...” ei vissiin Ruotsissa sitten sada joka vuosi lunta... eikä ilmeisesti Helsingissäkään, kun piti esimerkki kuva hakea Ruotsista asti... ja toi ”suurin vihollinen” on kyllä paras🤣 Eli kyllä se ratikka on ihan hyvä hankinta jos suurin ongelma on lumi, johon voi yksi ratikka jumittua joka toinen vuosi.
Pulttikeli on myös paha. Autoista varisee pultit kiskoille ja suistaa ratikat radalta. Puhutaan kuitenkin korkeintaan max. tunnin viiveestä.
https://yle.fi/uutiset/3-6420429 - ei.pastaa
Lumi on ystävä. Raitiotiematkustaja ei kärsi lumesta käytännössä mitenkään, eikä ainakaan bussimatkustajaa enempää. Varsinkin jos pysäkki on lämmitetty, sama esteettömyys säilyy raitiotiellä ympäri vuoden. Tampereelle tulee niin vähän sekakaistaa (lähinnä Hämeenkatu), ettei pysäköidyt autot haittaa Mansen radan sulavaa liikennöintiä.
- MolempiPahempi
ei.pastaa kirjoitti:
Lumi on ystävä. Raitiotiematkustaja ei kärsi lumesta käytännössä mitenkään, eikä ainakaan bussimatkustajaa enempää. Varsinkin jos pysäkki on lämmitetty, sama esteettömyys säilyy raitiotiellä ympäri vuoden. Tampereelle tulee niin vähän sekakaistaa (lähinnä Hämeenkatu), ettei pysäköidyt autot haittaa Mansen radan sulavaa liikennöintiä.
Jo(i)llain on näemmä kiire ratikka-aiheisessa taivaanrannanmaalailuissa. Hieman kuten niillä jotka laativat ratikan alkuperäisbudjetin. Oma veikkaus on että lopuksi toteutuneet menot ovat kaksinkertaiset budjetoituun.
- MolempiPahempi
Lhvkhvkhv kirjoitti:
”Pari vuotta sitten...” ei vissiin Ruotsissa sitten sada joka vuosi lunta... eikä ilmeisesti Helsingissäkään, kun piti esimerkki kuva hakea Ruotsista asti... ja toi ”suurin vihollinen” on kyllä paras🤣 Eli kyllä se ratikka on ihan hyvä hankinta jos suurin ongelma on lumi, johon voi yksi ratikka jumittua joka toinen vuosi.
"esimerkki kuva"
Psst... tuo muuten kirjoitetaan yhteen. Siis "esimerkkikuva". No äidinkielen oppikirja löytynee lähimmästä kirjastosta tai kirjakaupasta eikä sitä tarvitse Ruotsista saakka hakea.
Mitä väliä sillä muuten on mistä esimerkkikuva on peräisin? - ei.pastaa
Maastossa on jo raitiolinja näkyvissä: raidetta, ratapohjaa ja siltaa. Raitiotien tekeminen ei ole mitään rakettitiedettä. Valmista tulee kiskonpätkä kerrallaan, kestävää ja kunnollista rataa vuosikymmeniksi.
Tiedetään, että vaunutoimittaja emoyhtiönsä kautta kuuluu maailman merkittäviin raitiovaunuvalmistajiin ja tekee parhaillaan isoa vaunusarjaa Helsinkiin.
Myönteisellä asenteella mennään kohti ratikka-aikaa. - Lkjljnkvmjh
MolempiPahempi kirjoitti:
"esimerkki kuva"
Psst... tuo muuten kirjoitetaan yhteen. Siis "esimerkkikuva". No äidinkielen oppikirja löytynee lähimmästä kirjastosta tai kirjakaupasta eikä sitä tarvitse Ruotsista saakka hakea.
Mitä väliä sillä muuten on mistä esimerkkikuva on peräisin?Tekevälle sattuu... sieltä kirjastosta ja kirjakaupasta löytyy myös maantiedon oppikirja, niin voit tarkastaa missä Göteborg sijaitsee... ehkä se ”esimerkin” harhaanjohtavuus aukeaa sinullekin...
- KohtiKivikautta
No, kaipa siinä kun tuo ratikka on pari vuotta ollut toiminnassa, demarit ja muut valtuuston vajaatankkilaiset vaativat julkista liikennettä toteutettavaksi 99 prosenttisesti hevoskärryillä, kapasiteetti neljä matkustajaa.
- MolempiPahempi
Vastauksista päätellen ratikkahihhulit jaksavat osallistua näihin keskusteluihin. :D
- ratikkaTampereelle
Vastauksista päätellen ratikan änkyrävastustajat jaksavat osallistua näihin keskusteluihin. :F
- hihihihihiihihihi
ratikkaTampereelle kirjoitti:
Vastauksista päätellen ratikan änkyrävastustajat jaksavat osallistua näihin keskusteluihin. :F
Sehän on vaan hyvä. Vahvistavat innokkaasti sitä tilannetta, jossa vastustajien väitteet muuttuvat koko ajan älyttömämmiksi ja raivo vahvistuu. Ilmeisesti ajattelevat, että tänne typeryyksiä suoltamalla hanke keskeytetään 😂😂
- peruskysymys
Vielä kun joku kertoisi mitä hyötyä ratikasta on tamperelaisille :-D Kuinka monen taskuun ne ratikkamiljoonat oikein päätyvät?
- Maija--18
Jos nyt ensin odotetaan, että se on valmis. Ei siitä keskeneräisenä varmaan ole hyötyä kenellekään. Katsotaan sitten, että alkavatko ruuhkat purkautumaan.
Maija - perusvastaus
Vielä kun joku kertoisi mitä hyötyä lentokentästä, Näsinneulasta ja Tampere-talosta on tamperelaisille :-F Nehän palvelee vain pientä osaa tamperelaisista. Sama juttu Rantatunneli, maauimala ja keskusareena. Ratikka hyödyttää varmaan saman verran tamperelaisista, mitä nuo edellämainitut yhteensä?
- kallistahuvia
Tampereen asukasluku on noin 232 000. Ratikasta pitäisi olla hyötyä siten yli 116 000:lle, jotta investointi olisi millään tavalla perusteltu demokraattisessa mielessä.
Kuinka monta ihmistä on laskettu asuvan ratikkareitin varrella? Kuinka monelle heistä olisi riittänyt tavalliset bussit ja mahdolliset tulevaisuuden megabussit? - Maija--18
Ajattelutapasi on väärä. Ei minulle ole hyötyä sairaaloista, lasten leikkipaikoista tai muistakaan julkisista palveluista. Ei ainakaan kovin usein.
Demokratia ei toimi siten, että toteutetaan vain enemmistön tahtoa ja loput 49% nuolevat näppejään. Sittenhän sen 49% ei tarvitse maksaa veroja ollenkaan, koska heidän tahtoaan ei kuunnella, eikö?
Maija - Maija--18
Lisään vielä. Sinulle näyttää raha olevan niin tärkeää, että varmaan omassa valtakunnassasi poistaisi opintotuetkin ja haluaisit kahmia kaiken vain itsellesi.
Käsityksesi demokratiasta on vääristynyt. Kaikki mulle ja heti ajattelua.
Eläkööt muut köyhinä, kun eihän opiskelijoita ole kuin 1/5 kansasta.
Maija - OikeinAjatteleva
Maija--18 kirjoitti:
Ajattelutapasi on väärä. Ei minulle ole hyötyä sairaaloista, lasten leikkipaikoista tai muistakaan julkisista palveluista. Ei ainakaan kovin usein.
Demokratia ei toimi siten, että toteutetaan vain enemmistön tahtoa ja loput 49% nuolevat näppejään. Sittenhän sen 49% ei tarvitse maksaa veroja ollenkaan, koska heidän tahtoaan ei kuunnella, eikö?
Maija"Ajattelutapasi on väärä. Ei minulle ole hyötyä sairaaloista, lasten leikkipaikoista tai muistakaan julkisista palveluista. Ei ainakaan kovin usein."
Osa noista on pakollisia peruspalveluja, jotka on lakisääteisesti järjestettävä. Ratikkaa ei vaadi kukaan. Ellei sitten jotain kokoomuksen asuntosijoittajajaosta oteta huomioon. Se porukkahan on ainoa joka ratikasta hyötyy. Tavalliselle tamperelaiselle jää maksajan rooli ja entistä huonommat joukkoliikennepalvelut.
Joukkoliikenteen voi toteuttaa dynaamisesti vähän kerrallaan kehittäen, tarpeen mukaan. Telibussin voi vaihtaa vaikka hieman suurempaan, jos tarvitaan johonkin vuoroon lisää kapasitettia. Ei mitään tähtitiedettä. Kuka saa palikkatestin läpi osaa kyllä järjestää Tampereen kokoisen kaupungin joukkoliikenteenkin.
Jälkimmäinen viestisi ei oikein auennut. Minähän olen nimenomaan köyhien puolella. Keneltä ne sadat ratikkamiljoonat ovat pois? No köyhiltä tietenkin. Kaikestahan joudutaan Tampereella nyt leikkaamaan, kun ratikkapelleily vei kaikki rahat. Olisi investoitu 20 miljoonaa busseihin, niin olisi jäänyt vielä melkein puoli miljardia köyhyyden hoitoon. - kyllä.ratikalle
OikeinAjatteleva kirjoitti:
"Ajattelutapasi on väärä. Ei minulle ole hyötyä sairaaloista, lasten leikkipaikoista tai muistakaan julkisista palveluista. Ei ainakaan kovin usein."
Osa noista on pakollisia peruspalveluja, jotka on lakisääteisesti järjestettävä. Ratikkaa ei vaadi kukaan. Ellei sitten jotain kokoomuksen asuntosijoittajajaosta oteta huomioon. Se porukkahan on ainoa joka ratikasta hyötyy. Tavalliselle tamperelaiselle jää maksajan rooli ja entistä huonommat joukkoliikennepalvelut.
Joukkoliikenteen voi toteuttaa dynaamisesti vähän kerrallaan kehittäen, tarpeen mukaan. Telibussin voi vaihtaa vaikka hieman suurempaan, jos tarvitaan johonkin vuoroon lisää kapasitettia. Ei mitään tähtitiedettä. Kuka saa palikkatestin läpi osaa kyllä järjestää Tampereen kokoisen kaupungin joukkoliikenteenkin.
Jälkimmäinen viestisi ei oikein auennut. Minähän olen nimenomaan köyhien puolella. Keneltä ne sadat ratikkamiljoonat ovat pois? No köyhiltä tietenkin. Kaikestahan joudutaan Tampereella nyt leikkaamaan, kun ratikkapelleily vei kaikki rahat. Olisi investoitu 20 miljoonaa busseihin, niin olisi jäänyt vielä melkein puoli miljardia köyhyyden hoitoon."Jälkimmäinen viestisi ei oikein auennut. Minähän olen nimenomaan köyhien puolella. Keneltä ne sadat ratikkamiljoonat ovat pois? No köyhiltä tietenkin. "
Oletko köyhien puolella silloinkin, kun rakennetaan kaikenmaailman kokoomusvetoisia ökyhankkeita? Kokoomus saa kaikki omat hankkeensa läpi, mitä kehtaavat vaatia. On lentokenttää, Näsinneulaa, Tampere-taloa, rantatunnelia ja keskusareenaa. Mikset ole köyhien puolella silloin, kun kokoomusvetoisia hankkeita nuijitaan läpi? - Maija--18
OikeinAjatteleva kirjoitti:
"Ajattelutapasi on väärä. Ei minulle ole hyötyä sairaaloista, lasten leikkipaikoista tai muistakaan julkisista palveluista. Ei ainakaan kovin usein."
Osa noista on pakollisia peruspalveluja, jotka on lakisääteisesti järjestettävä. Ratikkaa ei vaadi kukaan. Ellei sitten jotain kokoomuksen asuntosijoittajajaosta oteta huomioon. Se porukkahan on ainoa joka ratikasta hyötyy. Tavalliselle tamperelaiselle jää maksajan rooli ja entistä huonommat joukkoliikennepalvelut.
Joukkoliikenteen voi toteuttaa dynaamisesti vähän kerrallaan kehittäen, tarpeen mukaan. Telibussin voi vaihtaa vaikka hieman suurempaan, jos tarvitaan johonkin vuoroon lisää kapasitettia. Ei mitään tähtitiedettä. Kuka saa palikkatestin läpi osaa kyllä järjestää Tampereen kokoisen kaupungin joukkoliikenteenkin.
Jälkimmäinen viestisi ei oikein auennut. Minähän olen nimenomaan köyhien puolella. Keneltä ne sadat ratikkamiljoonat ovat pois? No köyhiltä tietenkin. Kaikestahan joudutaan Tampereella nyt leikkaamaan, kun ratikkapelleily vei kaikki rahat. Olisi investoitu 20 miljoonaa busseihin, niin olisi jäänyt vielä melkein puoli miljardia köyhyyden hoitoon."Jälkimmäinen viestisi ei oikein auennut. Minähän olen nimenomaan köyhien puolella. Keneltä ne sadat ratikkamiljoonat ovat pois? No köyhiltä tietenkin. Kaikestahan joudutaan Tampereella nyt leikkaamaan, kun ratikkapelleily vei kaikki rahat. Olisi investoitu 20 miljoonaa busseihin, niin olisi jäänyt vielä melkein puoli miljardia köyhyyden hoitoon."
Kyllä se maksu onnistuu veroja korottamalla. Tämmöiset hankkeet tuovat myös lisää asukkaita = lisää veronmaksupohjaa. Emme elä staattisessa tilassa.
Aika harvoin tuommoiset rahat on ohjattu suoraan köyhille. Tässä ne kyllä ohjautuvat köyhimmille, ja siitä olen kiitollinen Tamperelaisille fiksuille päättäjille.
Maija - Maija--18
Ratikkareitin varrelle noussee asutusta ja uusia asukkaita voidaan ottaa vastaan, mikä taas laskee kustannuksia koko ajan per/hlö tätä hanketta maksaessa.
Semmoinen kaupunki joka ei uudistu ja elää menneessä ei ole kovin vetovoimainen.
Asiat eivät ole ihan niin yksinkertaisia, että niitä voisi tulkita vain tämän hetkisen tilanteen kautta.
Maija - Maija--18
Unohtamatta, että kaikki tämä rakentaminen luo uusia ja välillisiä työpaikkoja tuhansia. Nyt en paasaa enempää :)
Maija - MeilläOliUnelma
Maija--18 kirjoitti:
"Jälkimmäinen viestisi ei oikein auennut. Minähän olen nimenomaan köyhien puolella. Keneltä ne sadat ratikkamiljoonat ovat pois? No köyhiltä tietenkin. Kaikestahan joudutaan Tampereella nyt leikkaamaan, kun ratikkapelleily vei kaikki rahat. Olisi investoitu 20 miljoonaa busseihin, niin olisi jäänyt vielä melkein puoli miljardia köyhyyden hoitoon."
Kyllä se maksu onnistuu veroja korottamalla. Tämmöiset hankkeet tuovat myös lisää asukkaita = lisää veronmaksupohjaa. Emme elä staattisessa tilassa.
Aika harvoin tuommoiset rahat on ohjattu suoraan köyhille. Tässä ne kyllä ohjautuvat köyhimmille, ja siitä olen kiitollinen Tamperelaisille fiksuille päättäjille.
Maija"Aika harvoin tuommoiset rahat on ohjattu suoraan köyhille. Tässä ne kyllä ohjautuvat köyhimmille, ja siitä olen kiitollinen Tamperelaisille fiksuille päättäjille."
Avaisitko hieman tätä ajatuksenjuoksuasi? Millä tavalla ratikkaan upotetut sadat miljoonat eurot ohjautuvat nimenomaan köyhimmille? Kaikkihan tulee ratikan myötä kallistumaan. Köyhien kukkarossa tuntuu pienimmätkin hinnannousut.
Ratikka nimenomaan eriarvoistaa tamperelaisia. Jotkut tienaavat ratikalla hirmusummia, kun taas suurin osa joutuu ratikasta kärsimään kohonneiden kustannusten ja heikompien joukkoliikennepalveluiden vuoksi.
Itse en arvosta asuntosijoittajia yhtään. He ovat nyky-yhteiskunnan pahin syöpä, jotka rahastavat ihmisten perustarpeilla ja muodostavat kuplaa. Asuntosijoittaja ei tee rehellistä työtä, vaan odottaa pelkästään ansiotonta arvonnousua. Omasta mielestäni yksityinen asuntosijoittaminen pitää kieltää kokonaan, ja sallia vain yksi omistusasunto per talous. - kyllä.ratikalle
MeilläOliUnelma kirjoitti:
"Aika harvoin tuommoiset rahat on ohjattu suoraan köyhille. Tässä ne kyllä ohjautuvat köyhimmille, ja siitä olen kiitollinen Tamperelaisille fiksuille päättäjille."
Avaisitko hieman tätä ajatuksenjuoksuasi? Millä tavalla ratikkaan upotetut sadat miljoonat eurot ohjautuvat nimenomaan köyhimmille? Kaikkihan tulee ratikan myötä kallistumaan. Köyhien kukkarossa tuntuu pienimmätkin hinnannousut.
Ratikka nimenomaan eriarvoistaa tamperelaisia. Jotkut tienaavat ratikalla hirmusummia, kun taas suurin osa joutuu ratikasta kärsimään kohonneiden kustannusten ja heikompien joukkoliikennepalveluiden vuoksi.
Itse en arvosta asuntosijoittajia yhtään. He ovat nyky-yhteiskunnan pahin syöpä, jotka rahastavat ihmisten perustarpeilla ja muodostavat kuplaa. Asuntosijoittaja ei tee rehellistä työtä, vaan odottaa pelkästään ansiotonta arvonnousua. Omasta mielestäni yksityinen asuntosijoittaminen pitää kieltää kokonaan, ja sallia vain yksi omistusasunto per talous."Millä tavalla ratikkaan upotetut sadat miljoonat eurot ohjautuvat nimenomaan köyhimmille? Kaikkihan tulee ratikan myötä kallistumaan. "
Ratikka palvelee nimenomaan köyhintä väestönosaa, koska matkalippu/liput ovat samat ja maksaa saman kuin busseissa. Vrt. lentokenttä, joka palvelee vain pientä osaa tamperelaisista ja jonka kautta kulkee vuodessa se määrä matkustajia, mitä ratikka kuljettaa viikossa. Ja miksi kaikki kallistuisi ratikan myötä??? - Maija--18
"Avaisitko hieman tätä ajatuksenjuoksuasi? Millä tavalla ratikkaan upotetut sadat miljoonat eurot ohjautuvat nimenomaan köyhimmille? "
Ratikkareitin varrelle on suunnitteilla mm. oppilaitoksia ja asuntoloita. Oppilaitoksiin pääsy tulee helpottumaan ja samoin myöskin liikkuminen keskustan suuntaan.
Maija - RatikkaLuoTuhoa
Maija--18 kirjoitti:
"Avaisitko hieman tätä ajatuksenjuoksuasi? Millä tavalla ratikkaan upotetut sadat miljoonat eurot ohjautuvat nimenomaan köyhimmille? "
Ratikkareitin varrelle on suunnitteilla mm. oppilaitoksia ja asuntoloita. Oppilaitoksiin pääsy tulee helpottumaan ja samoin myöskin liikkuminen keskustan suuntaan.
MaijaMitä oppilaitoksia on suunnitteilla? Viimeksi kun seurasin oppilaitoskehitystä Tampereella niin vanhoja laitoksia yhdisteltiin. Esimerkiksi Hervannassa käymäni TTKK on nähtävästi nykyään osa ammattikorkeakoulua.
Ratikkareitin varrelle voidaan varmasti suunnitella asuntoja myös bussiliikenteen varaan. Näin asuntokupla ei pahene, koska hinnat pysyvät kurissa. Köyhille opiskelijoille jää vuokran maksun jälkeen enemmän rahaa muuhun elämiseen, kuten esimerkiksi ravintoloissa käynteihin. Ratikka sitoo kaikki rahat asumiseen. Vain asuntosijoittaja rikastuu.
Ratikka vie täten pienituloisten rahat ja keskustan yrittäjiltä tulot. Ratikka käytännössä tuhoaa Tampereen talouselämän. Kiitos siitä kuuluu kokoomukselle, tuolle kykypuolueelle, joka ei osaa edes perusmatematiikkaa.
Tampere on käytännössä menetetty konkurssikypsä kaupunki. - 478565415
RatikkaLuoTuhoa kirjoitti:
Mitä oppilaitoksia on suunnitteilla? Viimeksi kun seurasin oppilaitoskehitystä Tampereella niin vanhoja laitoksia yhdisteltiin. Esimerkiksi Hervannassa käymäni TTKK on nähtävästi nykyään osa ammattikorkeakoulua.
Ratikkareitin varrelle voidaan varmasti suunnitella asuntoja myös bussiliikenteen varaan. Näin asuntokupla ei pahene, koska hinnat pysyvät kurissa. Köyhille opiskelijoille jää vuokran maksun jälkeen enemmän rahaa muuhun elämiseen, kuten esimerkiksi ravintoloissa käynteihin. Ratikka sitoo kaikki rahat asumiseen. Vain asuntosijoittaja rikastuu.
Ratikka vie täten pienituloisten rahat ja keskustan yrittäjiltä tulot. Ratikka käytännössä tuhoaa Tampereen talouselämän. Kiitos siitä kuuluu kokoomukselle, tuolle kykypuolueelle, joka ei osaa edes perusmatematiikkaa.
Tampere on käytännössä menetetty konkurssikypsä kaupunki.Aivan järkyttäviä kauhuskenaarioita. Vai että yksi liikenneväline onnistui tuhoamaan yhden kaupungin. Historiassa ei luultavasti koskaan ole moista tapahtunut, edes koko maailmassa, että liikenneväline olisi tuhonnut kaupungin taloudellisesti. Tampereko olisi nyt maailman ensimmäinen esimerkki sellaisesta? Päinvastoin, esimerkiksi Norjan Bergenissä ratikan on laskettu tuoneen kaupunkin yli viiden miljardin euron investoinnit, olisiko tarkka luku ollut 7 miljardia. Tampere on kaukana esim. Vantaan velkalukemista. Eikä Vantaallakaan ole mikään katastrofi velkojensa kanssa.
- Trrrmmmpf
478565415 kirjoitti:
Aivan järkyttäviä kauhuskenaarioita. Vai että yksi liikenneväline onnistui tuhoamaan yhden kaupungin. Historiassa ei luultavasti koskaan ole moista tapahtunut, edes koko maailmassa, että liikenneväline olisi tuhonnut kaupungin taloudellisesti. Tampereko olisi nyt maailman ensimmäinen esimerkki sellaisesta? Päinvastoin, esimerkiksi Norjan Bergenissä ratikan on laskettu tuoneen kaupunkin yli viiden miljardin euron investoinnit, olisiko tarkka luku ollut 7 miljardia. Tampere on kaukana esim. Vantaan velkalukemista. Eikä Vantaallakaan ole mikään katastrofi velkojensa kanssa.
Bergen elää öljystä, Tampere velalla ja huuhaasta. Ei voi vertailla. Ei myöskään pääkaupunkiseutuun
- Ei.ropleemaa
Rollikka ajoi akuillansa seisovan rollikan ohitse ilman ongelmia. Sarvet tietysti irroitettiin virtajohtimista
- Barkinhole
Helsingin ratikat ovat suurimmissa ongelmissa henkilöautojen kanssa. Pysäköinti raiteille. Tampere ennakoinut haitan ,kuten valveutuneet ovat huomanneet.
- luvallinen.este
Käytännön tosielämässä ylivoimaisesti eniten Helsingin raitioteitä häiritsee erilaiset kulkueet, mielenosoitukset, kaupunkitapahtumat, wappu, uusivuosi, mitä-näitä-onkaan.
Tekniikka kyllä toimii Helsingissä aivan riittävän hyvin ympäri vuoden. Kiskoille pysäköintiäkin on kuitenkin aika harvassa kapeassa paikassa.
Tampereen järjestelmä on todennäköisesti varmatoimisempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 575450
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233497Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281622Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei1981564- 761076
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna261038Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49897Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel259836Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.71799Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35798