Silverpoint/Ostosopimus hotellihuoneistosta

Tene17

Olen lukenut lukuisia eri henkilöiden katkeria kertomuksia huijatuksi tulemisesta Teneriffalla lomaosakekaupoissa. Minunkin on valitettavasti liityttävä tähän huijatuksitulleiden joukkoon.
Tilanne on hieman erilainen, sillä kyse ei ole viikko-osuuksista, vaan sitoumuksesta ostaa hotellihuoneisto. Silverpoint on jo pitempään yrittänyt päästä eroon viikko-osakehuoneistoistaan ja keksinyt uuden tavan tehdä rahaa, eli myydä huoneistoja asiakkaille.
Menimme tähän ansaan lomallamme maaliskuussa 2017 Los Cristianoksessa, kun menimme Silverpointin esittelyyn, jossa "tehokkaat" myyjät saivat meidätkin innostumaan asiasta. He kertoivat niin lupaavasti tästä uudesta liikeideasta, josta molemmat osapuolet hyötyisivät. Ensin ovat myynnissä Bevery Hills Heights hotelli ja sen jälkeen he alkavat sanojensa mukaan myymään Miragen huoneistoja.
Allekirjoitimme sopimuksen, jossa sitouduimme maksamaan osakkeen hinnan ja josta he maksaisivat vuosittaista korkoa 4,5 %. Osake siirtyisi noin kolmen vuoden kuluessa omistukseemme, kun he ovat saaneet myydyksi tällä hetkellä viikko-osakkeina toimivat huoneistot ja paikallinen notaari vahvistaisi kaupat.
Ensimmäisten korkojen piti saapua jo tämän vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana ja kun olin yhteydessä Silverpointiin, niin ensin seiltä sanottiin, että maksut ovat myöhässä, mutta suoritus tulee kesäkuun loppuun mennessä. No ei tullut, eikä seuraavakaan lupaus 2-3 viikon kuluttua pitänyt paikkansa. Sitten lopullisesti oli pakko alkaa hyväksyä tulleensa huijatuksi, kun kysyin mahdollisuutta keskustella henkilöiden kanssa, jotka olivat paikalla sopimuksen tekotilanteessa. He eivät ole enää Silverpointin palveluksessa, oli vastaus.
Nyt kysyisinkin, onko kukaan muu Suomessa mennyt tähän "lankaan"? Vaikka itse on itse tehnyt suuren virheen, niin mielestäni nyt PITÄISI YHDISTÄÄ VOIMAT JA SELVITTÄÄ MITÄ VOISIMME YHDESSÄ TEHDÄ ASIALLE. Olen ollut jo yhteydessä Euroopan Kuluttajakeskukseen, mutta siellä he eivät osanneet auttaa asiassa.

25

1447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Me tulimme huijatuksi Teneriffalla marraskuussa 2015, kun myyjä Juhani Leppänen otti yhteyttä ja kertoi tämän tarinan hyvästä sijoituksesta ostaa 1/6 Palm Beach hotellin huoneistosta. 4;5% korko pääomalle ja 3 vuoden päästä ne myydään kokonaisina huoneistoonsa. Tutustuttiin hienoon huoneistoon ja 2018 selvisi, että vain pari huoneistoa kunnostettu ja muut huonossa kunnossa. Juhani Leppänen tuli 2018 lokakuussa taas tapaamaan meitä, kun olimme lomalla ja kertoi, että Silverpointia ei enää ole ja hän käy oikeutta firmaa vastaan palkkasaatavistaan. Ja meidän olisi pitänyt sijoittaa 15000€ lisää, niin he olisivat auttaneet meitä. Mutta emme lähteneet tähän mukaan, ja hän ilmoitti, että sitten olette omillanne ja saatte yrittää itse hoitaa. Olemme saaneet muutaman viestin uudelta omistajalta Excel hotels and resorts, jota johtaa samainen Diane Attkinson, joka on myös Silverpoitin sopimusten allekirjoittaja. Toivottavasti saamme kaikki huijatut yhteen ja voimme nostaa ryhmäkanteen 👍

      • Eilen soittivat Nordic consulting yhtiöstä ja lupasivat hoitaa lakiteitse, mutta nyt olisi kuulemma kiire, ennenkin Silverpoint hakeutuu konkurssiin, saada oikeuskäsittely numero. Tämä maksaisi meille 12000€, tämä Kaisa lähetti tietoja ja tuntui ensin hyvin luotettavalta, mutta kenen voi enää luottaa, kun lisää rahaa vain otetaan ja jos hävitään oikeuskäsittely niin sitten vaan taas lisää rahaa. Niin ja varoittivat tästä Eifelmarketing firmasta ja heti kohta tuli puhelu Malagasta, johon ei vastattu.


    • Anonyymi

      Se tuo Kaisa yritti samanlaista huijausta minulle toissa keväänä kuin Taimi56:lle Juhani (taitaa olla Alan se etunimi). Selvää on, että jos tuohon olisi lähtenyt, niin nekin rahat olisi mennyt parempiin taskuihin. Ne ajattelee että kun on kerran huijanneet niin sama temppu onnistuu toistekkin. On se vaan kummallista, kuinka jotkut kehtaa tuolla tavoin pettämällä ihmisiä itteään elättää. Mitäköhän nuo aattelee, kun itteään peilistä kattelee. Ei ole luottamista vieraaseen.

    • Anonyymi

      medätkin huijattiin 1/10 osuuteen silverpontilla ja koitimme perua seuraavana päivänä mutta jotenkin se Juhani vaan sai meidän uskomaan ja maksamaan koko hoidon.
      Myö aloitimme rahanpalautus sopimuksen tammikuussa ja saimme asiat hoitoon 3 kuukautta sitten tuon eifelmarketing firman kanssa.

      • Mitenkä prosessi lähti käyntiin. Joko olette päässeet oikeuteen , ja paljonko piti maksaa lisää. Meille tuli laskelma, että maksaa 13500€, eli melkein saman, mitä Juhani (Allan) Leppänen yritti meiltä saada. Minkälainen tällainen rahapalautus prosessi on? Olisi hyvä tietää, miten muut firmat hoitaa, onko eri systeemi kuin Nordic consultingilla. Laittoivat sopimusluonnoksen ja olisi kuulemma tosi kiire saada eteenpäin ja rahat heti tällä viikolla tilille ja maistraattiin hakemaan notaarin leima valtakirjaan. Ei vaan oikein pysty luottamaan!,,,,,!


    • Anonyymi

      Luotettavan arvion saa, jos epäilyttää, menemällä Suomessa itse valitsemalleen kauppaoikeuteen perehtyneen lakimiehen juttusille. Ei taatusti maksa kolmeatoistatuhatta ja osaa kertoa, mikä on huijausta ja mikä ei. Ja jos on toivoa kaupan perumiseen niin voi toimeksiannon tehdä hyvin Suomestakin, eu-alueellahan tässä ollaan. Nordean pankkilakimies kyllä arveli Eifelmarketingin hommaa vedätykseksi kun hälle sitä näytin.

    • Anonyymi

      Taimi56 me saimme rahat takaisin luottokunnan kautta heidän avustuksella ja Aleksi on hyvin pitänyt kaikki luvatut asiat ainakin meidän kanssa, mutta vaikeata on kyllä enään suomalaiseen ulkomailla luottaa.
      Me myös pyysimme Oululaiselta lakitoimistolta alunperin avustusta, mutta heidän laskelma oli noin 5000€ ja he eivät voineet antaa takeita, että olisi saanut rahaa takaisin.
      Hän sanoi , että rikosilmoitus pitäisi tehdä silverpointin myyjää kohtaa jotta saisimme heidät suomeen vastaamaan huijauksista.
      Me voimme antaa Eifelmarketing Ltd yritykselle meidän siunauksen.

      • Anonyymi

        Eli te olitte maksaneet ostoksenne kokonaan luottokortilla? Eikös nämä oikeudenkäynnit käydä siellä maassa, missä ostos on tapahtunut?


    • Anonyymi

      Ehkä, jos on maksanut luottokortilla. Paljos oli muuten Eiffelin kulut?

    • Anonyymi

      En uskalla sanoa tarkkaa summaa, kun en tiedä onko se muuttuva vai sama aina? Mutta ei ollut kymmeniä tuhansia!
      Olen huomannut, että samankaltaisia yrityksiä on kymmeniä Espanjassa kun puhelin pirisee päivittäin ja heidän toiminta monesti on hyvin epäilyttävää. Älkää luopuko toivosta ihmiset hyvät rintamalla on myös oikeita auttajia kuten Aleksi osoitti meille.

    • Anonyymi

      On se Aleksi kunnon poika! Mekin saimme eilen luottokunnalta rahanpalautuksen.

      Aila ja Raimo

      • Tämän on voinut Aleksi itse kirjoittaa.


      • Anonyymi

        Kauankos teillä meni tämän palautuksen saamiseen?


      • Anonyymi

        Ålkää kertoko roskaa, ei kuulu Aleksista mitään enää


      • Anonyymi

        Ålkää kertoko roskaa, ei kuulu Aleksista mitään enää


    • Anonyymi

      taitaa olla Anonyymi yhtä kuin Eifel, yhtä kuin Aleksi, yhtä kuin...

    • Anonyymi

      No nyt näitä on ruvennut tulee kun sieniä sateella. siis näitä jotka mainostaa että oikeudellinen peruuttaminen mutta yllätys ensin pitää maksaa 3000 - 5000 välillä. Tosin nää on saaneet kyllä asiakkaiden rahoja takaisin , Suomalaiset laki tsto eivät voi tehdä mitään. googlatkaa lakitsto gran canarialla ne on saaneet eniten peruuteetua noita ja siellä myös mukana mm Anfi ja Silver point yms. Lomaosake maailma on aikaansa elänyt. nyt on paljon järkevämpiä juttuja , toimii samallalailla kuin esim S-marketin jäsenyys liittymis maksu n 50 dollaria ei tarvii tuhansia maksaa . tiedän että toimii olen käyttänyt jo vuodesta 2015 lähtien tälläista järjestelmää ei tarvii maksaa tuhansia liitymisesta.

    • Anonyymi

      Moikka!

      Onko jollakulla oikeesti meneillään keissi tän Aleksin (Eifel Marketing) kanssa?
      Arveluttaa lähteä hänen kelkkaansa. Kertokaa, onko homma toiminut ja rahat saatu hänen kauttaan takaisin. Ja jos on toiminut, kauanko prosessi kesti?

      Kiitos!

      • Anonyymi

        Moro
        Me saimme Aleksin avustuksella rahan takaisin meidän Teneriffan lomaosakkeesta ja jos muistan oikein niin taisi mennä aika tarkalleen 7 kuukautta, että raha oli meillä.

        Tv. Sepe ja Jaana


      • Anonyymi

        Mulla keissi päällä tämän Aleksin kanssa, mutta mitään rahoja ei ole kuulunut ja ei enää vastaa kyselyihin,


      • Anonyymi

        Ja puh.nro ei vastaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla keissi päällä tämän Aleksin kanssa, mutta mitään rahoja ei ole kuulunut ja ei enää vastaa kyselyihin,

        9 kk meni mutta meitillä oli rahat perjantaina pankissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        9 kk meni mutta meitillä oli rahat perjantaina pankissa

        Eifelmarketing Aleksi tarjoaa mahdollisuutta saada rahat takaisin pankilta tai luottoyhtiöltä, mutta valitettavasti sellainen laki on voimassa vain tuolla Englannissa! Ei siis millään toimi Espanjassa/Suomessa. (Lisäksi toimii Englannissakin vain, jos olet maksanut osan summasta todistettavasti luottokortilla tai olet todistettavasti ottanut lainaa sitä varten.)

        Luotettavan kuuluinen kaveri, mutta niinpä ne huijarit on.


    • Anonyymi

      Hei kaikki! Olen toimittaja, ja työskentelen Long Play -nimisessä, tutkivaan journalismiin erikoistuneessa mediassa. Olen kirjoittamassa pitkää ja perinpohjaista artikkelia, jossa koetan selvittää seuraavia kysymyksiä:

      – Mistä Silverpointissa oli kyse?
      – Mistä on kyse niissä lakikonsulttifirmoissa, jotka ovat tarjonneet palvelujaan Kanarian saarilla mm. suomalaisille ihmisille, jotka tekivät Silverpointin kautta sijoituksia.
      – Miten viranomaiset ovat selvittäneet asiaa?

      Olen käsitellyt aihetta aiemmin vuonna 2019 aiemmassa työpaikassani Suomen Kuvalehdessä. Moni kysymys tapahtumasarjassa on jäänyt kuitenkin pohdituttamaan, ja siksi halusin palata aihepiirin pariin.

      Olen haastattelemassa juttuun suomalaisia ja mahdollisesti myös muiden maiden kansalaisia, joille myytiin sijoituspalveluja Silverpointin kautta. Jotta pystyisin kirjoittamaan aiheesta mahdollisimman perinpohjaisesti, minun olisi tärkeää käydä keskusteluja mahdollisimman monen saman kokeneen kanssa.
      Tässä keskustelussa vaikuttaisi olevan useita sellaisia, jotka tuntevat aihetta, joten haluan jättää tänne varmuuden vuoksi yhteydenottopyynnön.

      Eli jos vain tiedät jotakin tästä ilmiöstä, arvostaisin suuresti, jos voisit ottaa minuun yhteyttä. Korostan, että yhteyttä voi ottaa luottamuksella. En julkaise ilman lupaa esimerkiksi kenenkään nimeä tai mitään muitakaan tietoja, eikä yhteydenotto sido mihinkään. Jutun kannalta on arvokasta, jos pystyn kuulemaan havaintoja ja kokemuksia mahdollisimman monelta, koska vain siten saan ilmiöstä kattavan kuvan.

      Sähköpostiosoitteeni on karoliina (at) longplay.fi ja lisää yhteystietoja löydät Long Playn nettisivuilta.

      Kiitos, kun luit viestin, ja toivotan hyvää loppuvuotta kaikille,

      Yst. Karoliina Paananen, toimittaja

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4020
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3872
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3794
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2518
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      74
      2380
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2017
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      2000
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1839
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1529
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1392
    Aihe