Viimein pientä piristymistä eroluvuissa tänään

fof

Mikä lie syynä? Voisiko olla vielä T. 1/2-matkan aiheuttaman aallokon satoa?

20

541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Räsänen avautui, eihän siinä muuta tarvita.

      Iso käsi Räsäskälle!

      • Paluu_arkeen

        Räsänen varmaan, mutta myös lomien loppuminen ja syksyn alkaminen. Ihmiset muistavat, että nyt pitää erota kirkosta, jotta ei enää ensi vuonna heitä rahojaan hukkaan.


      • Paluu_arkeen kirjoitti:

        Räsänen varmaan, mutta myös lomien loppuminen ja syksyn alkaminen. Ihmiset muistavat, että nyt pitää erota kirkosta, jotta ei enää ensi vuonna heitä rahojaan hukkaan.

        Ilman muuta molemmat vaikuttavat. Räsäsen vaikutuksen näkee siitä, että käyrä kääntyi ylöspäin heti kun juttu tuli julkisuuteen.


    • htroykjykj

      Ja A-Studiossa Räsästä!

      Jihaa!!!

      Käyrä keulii!

      • Päkä ei petä! Vanha viidakon sananlasku.


      • huhhuh.sentään

      • htroykjykj

        No höh, olipa lyhytaikaista keulimista;-(

        Onneksi päivästä tulee kuitenkin erinomainen.


      • jepjepp
        htroykjykj kirjoitti:

        No höh, olipa lyhytaikaista keulimista;-(

        Onneksi päivästä tulee kuitenkin erinomainen.

        Tälläisiä piikit nykyään tuppaa olemaan. Huomiselle vielä tulee joku satasen päivä. Jos eduskunnassa käydään asian tiimoila joku keskustelu, niin sitten voidaan saada pari vastaavaa päivää lisää.


      • keitto.alkoi.porisemaan
        htroykjykj kirjoitti:

        No höh, olipa lyhytaikaista keulimista;-(

        Onneksi päivästä tulee kuitenkin erinomainen.

        Oikeuskansleri käsittelee Soinin vastausta Kanadan aborttitörttöilyyn. Oppositio puuhailee välikysymystä syksylle. Pöhinä kasvaa. Näillänäkymin pirteitä eropäiviä on luvassa lisää. Tästä saadaan hyvä startti loppuvuoden kiihdytykseen.


      • räsänen-2019
        Rmtob kirjoitti:

        Päkä ei petä! Vanha viidakon sananlasku.

        Onhan Päivi ehdolla ensi kevään eduskuntavaaleissa, onhan? Tarvitsemme Päivin vielä ainakin neljäksi vuodeksi erottamaan ihmisiä kirkosta.


    • hghgt5

      Nyt jos uskonnottomilla olisi oma puolue eduskunnassa olisi hyvä paikka tehdä välikysymys.

      • htroykjykj

        Onneksi ei ole!

        Jos olisi, olisimme kaikkien muitten puolueiden kilpailija ja moni hyvä aloite torpattaisiin ihan vaan normivastustuksen takia.

        Nyt vaparien oikeiksia voidaan ajaa ihan normaaleina ihmisoikeus- ja tasa-arvokysymyksinä, jolloin harva asettuu kovin kiihkeästi poikkiteloin.

        Homma etenee takuuvarmasti!


      • 7584
        htroykjykj kirjoitti:

        Onneksi ei ole!

        Jos olisi, olisimme kaikkien muitten puolueiden kilpailija ja moni hyvä aloite torpattaisiin ihan vaan normivastustuksen takia.

        Nyt vaparien oikeiksia voidaan ajaa ihan normaaleina ihmisoikeus- ja tasa-arvokysymyksinä, jolloin harva asettuu kovin kiihkeästi poikkiteloin.

        Homma etenee takuuvarmasti!

        Päinvastoin! Tilanne paljastaisi ihmisoikeuksien ja yhdenvertaisen kohtelun vastustajat. Vastustajia on eduskunnassa pieni vähemmistö. Onkelma on ettei kukaan nosta epäkohtia esille ja haasta nykyisiä syrjiviä ja ihmisoikeuksien vastaisia käytäntöjä. Omalla puolueella saataisiin asioita vihdoinkin keskustelun alle ja päätäntään. Nyt ei aloitteita ole näkynyt juuri ollenkaan ja keskustelu eduskunnassa on laimeaa jopa olematonta. Mikä sen parempaa kuin valtio maksaisi palkan muutamalle uskonnottomien kansanedustajalle, jotka näin pääsisivät ajamaan kokopäiväisesti uskonnottomille yhdenvertaista kohtelua ja ihmisoikeuksia.


      • Lukija.kommentt
        7584 kirjoitti:

        Päinvastoin! Tilanne paljastaisi ihmisoikeuksien ja yhdenvertaisen kohtelun vastustajat. Vastustajia on eduskunnassa pieni vähemmistö. Onkelma on ettei kukaan nosta epäkohtia esille ja haasta nykyisiä syrjiviä ja ihmisoikeuksien vastaisia käytäntöjä. Omalla puolueella saataisiin asioita vihdoinkin keskustelun alle ja päätäntään. Nyt ei aloitteita ole näkynyt juuri ollenkaan ja keskustelu eduskunnassa on laimeaa jopa olematonta. Mikä sen parempaa kuin valtio maksaisi palkan muutamalle uskonnottomien kansanedustajalle, jotka näin pääsisivät ajamaan kokopäiväisesti uskonnottomille yhdenvertaista kohtelua ja ihmisoikeuksia.

        Elämänkatsomustiedon avaamista kaikille valittavaksi esittivät/kannattivat lukiolain käsittelyn yhteydessä kesäkuussa 2018 SDP:n, Vasemmistoliiton ja vihreiden eduskuntaryhmät sekä kaksi RKP:n kansanedusajaa. Vastusstajina hallitusrintama, kristilliset ja perussuomalaiset.

        Eduskuntaan olisi hyvä saada uskonnottomien oikeuksia aktiivisesti edistäviä kansanedustajia lisää. Valitse hyvä ehdokas (itsesi?) ja osallistyu tukiryhmän toimintaan.

        Voi myös kilpailuttaa ehdokaskandidaatteja. Tästä vinkkejä testikysymyksiin: http://vapaa-ajattelijat.fi/blog/2018/06/29/kesainen-tervehdys-suomen-puolueille/


      • 7584
        Lukija.kommentt kirjoitti:

        Elämänkatsomustiedon avaamista kaikille valittavaksi esittivät/kannattivat lukiolain käsittelyn yhteydessä kesäkuussa 2018 SDP:n, Vasemmistoliiton ja vihreiden eduskuntaryhmät sekä kaksi RKP:n kansanedusajaa. Vastusstajina hallitusrintama, kristilliset ja perussuomalaiset.

        Eduskuntaan olisi hyvä saada uskonnottomien oikeuksia aktiivisesti edistäviä kansanedustajia lisää. Valitse hyvä ehdokas (itsesi?) ja osallistyu tukiryhmän toimintaan.

        Voi myös kilpailuttaa ehdokaskandidaatteja. Tästä vinkkejä testikysymyksiin: http://vapaa-ajattelijat.fi/blog/2018/06/29/kesainen-tervehdys-suomen-puolueille/

        Seuraan politiikkaa varsin aktiivisesti. En ole yhdenkään nykyisistä poliitikoista nähnyt tai kuullut ajavan uskonnottomien syrjinnän poistoa tai valtion kirkon etuoikeuksien poistoa. Mikään ruksi jossain kyselyssä ei merkkaa mitään vain teot merkkaavat. Vihervasureita maailmanhalaajia ja pakolaisten hyysääjiä en äänestä enkä myöskään pakkoruotsittajia. Kyllä uskonnottomille pitäisi saada oma puolue, joka toimisi sen aikaa, jotta muutokseen saataisiin vauhtia.


      • Lukija.huom
        7584 kirjoitti:

        Seuraan politiikkaa varsin aktiivisesti. En ole yhdenkään nykyisistä poliitikoista nähnyt tai kuullut ajavan uskonnottomien syrjinnän poistoa tai valtion kirkon etuoikeuksien poistoa. Mikään ruksi jossain kyselyssä ei merkkaa mitään vain teot merkkaavat. Vihervasureita maailmanhalaajia ja pakolaisten hyysääjiä en äänestä enkä myöskään pakkoruotsittajia. Kyllä uskonnottomille pitäisi saada oma puolue, joka toimisi sen aikaa, jotta muutokseen saataisiin vauhtia.

        Äänestäminen on teko. Persut olivat kesäkuussa 2018 kiltisti kristillisten rinnalla Sipilan-Soinin-Orpon ET-vastustusrintamassa.

        Kun kirkon budjettirahoituksen (114 6 miljoonaa euroa) päätettiin, vasemmistoliitto äänesti vastaan, ja ainakin annika Lapintie käytti kriittisen puheenvuoron. Hään puuttui erikseen tuen antamiseen kirkkoherranvirastojen rooliin väestötietojärjestelmään (ja siten mm. kastettujen merkitsemiseen) liittyen.

        Valtiokirkon purkamiseen tarvitaan toivottavasti useamman kuin yhen puolueen kansanedustajia.


    • räpsis

      Elokuussa ei ole koskaan koettu yhtään suurta tai edes keskikokoista eropiikkiä. Elokuun eroennätys (3308) on vuodelta 2013. Nyt olisi hyvä mahdollisuus tehdä uusi elokuun eroennätys, jos vain Soinin abortti-gate ottaa kunnolla kierroksia.

      • Lukuje.huom

        20 000 pian täynnä. Edellä vuosista 2016, 2015 ja 2014.
        Ja marraskuussa 15 vuotta täynnä ek-palvelua.


      • viidakkorumpu

    • fhgji

      Tänäänkin hyvä meno päällä, erokäyrä hyvässä nousussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe