Tiede ja evoluutio on harhaa

Krea-Tina

Tiede ja evoluutio perustuu uskoon.

Itse en ole uskovainen, vaan totean ainoastaan miten maailma toimii. Kun kykenee tarpeeksi tarkkaan havainnointiin, niin älykäs voi huomata miten paljon virheitä maailmassa on.

Miksi siinä on paljon virheitä? Jos minä loisin muurahaisterraarion, niin luultavasti siinäkin olisi paljon virheitä, vaikka olen muurahaisia älykkäämpi.

Miksi älykkäässä suunnittelussa on virheitä? Juuri siksi. (että se on älykästä suunnittelua)

Jos maailma perustuisi evoluutioon, niin siinähän ei olisi virheitä, vaan kaikki virheet karsiutuisivat pois.

31

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laskupää

      Kyllä tämä nyt niin uskovaiselta haisee.
      Kaikki uskovaiset luulevat olevansa vähän Jumalia itsekin.
      Mitta, ei yrittänyttä laiteta: Luoppa nyt huviksesi pari muurahaisyhdyskuntaa kokeeksi.

      • Krea-Tina

        Entäpä, jos olemme vähän jumalia? Jos tämä maailma onkin ihmisen luoma keinotekoinen maailma :)


      • Krea-Tina

        Lisään vielä, että osa virheistä on aivan tahalleen lisättyjä.

        Mutta sen älyäminen vaatii, kuten sanoin älyäminen vaatii älyä.


      • Laskupää
        Krea-Tina kirjoitti:

        Entäpä, jos olemme vähän jumalia? Jos tämä maailma onkin ihmisen luoma keinotekoinen maailma :)

        Joo..
        Jos teet ensin sen jumalkokeen itsellesi ja luot tyhjistä muutaman yhdyskunnan uutta lajia olevaa murkkua.


      • Krea-Tina

        Uskon, että olen kuin Jeesus. Minulla ei juuri nyt ole taikavoimia, no Jeesuksella oli muutamia, eli en taida yltää ihan sinne saakka.

        Mutta sitten kun meidät tempaistaan taivaisiin, niin meillä voi olla erilaisia voimia.


      • IronLion
        Krea-Tina kirjoitti:

        Uskon, että olen kuin Jeesus. Minulla ei juuri nyt ole taikavoimia, no Jeesuksella oli muutamia, eli en taida yltää ihan sinne saakka.

        Mutta sitten kun meidät tempaistaan taivaisiin, niin meillä voi olla erilaisia voimia.

        Ja et muka ole uskovainen vaikka puhut taivaisiin tempautumusesta? "älyäminen vaatii älyä", tuo lause kertoo kaiken tarvittavan sinun älystäsä.


      • Krea-Tina

        En ole uskovainen, vaan pidän tätä maailmaa keinotekoisina. Aivan kuten sinä tai minä olisimme rakentaneet muurahaisterraarion. Ei sen kummempaa, mutta älykästä suunnittelua se vaatii senkin tekeminen. Ymmärrätkö?


      • IlkimyksenTeologitäti
        Krea-Tina kirjoitti:

        Uskon, että olen kuin Jeesus. Minulla ei juuri nyt ole taikavoimia, no Jeesuksella oli muutamia, eli en taida yltää ihan sinne saakka.

        Mutta sitten kun meidät tempaistaan taivaisiin, niin meillä voi olla erilaisia voimia.

        "Uskon, että olen kuin Jeesus."

        Oletko varma tuosta kuin-sanasta?

        "Mutta sitten kun meidät tempaistaan taivaisiin, niin meillä voi olla erilaisia voimia."

        Älä luota liikaa taivaspaikkaasi. Jumala itse on näillä palstoilla ilmoittanut, että sellainen on askel kohti helvettiä.


      • IlkimyksenTeologitäti kirjoitti:

        "Uskon, että olen kuin Jeesus."

        Oletko varma tuosta kuin-sanasta?

        "Mutta sitten kun meidät tempaistaan taivaisiin, niin meillä voi olla erilaisia voimia."

        Älä luota liikaa taivaspaikkaasi. Jumala itse on näillä palstoilla ilmoittanut, että sellainen on askel kohti helvettiä.

        Jos aloittaja ei ole trolli, megalomania tuntuu olevan hyvällä alulla. Ennen vanhaan Jeesuksia (ja Napoleoneja) tavattiin mm. Lapinlahden lasaretissa, mutta psykiatrian kehittymisen myötä heidän määränsä on vähenemässä.


    • krearea

      No ei muutakuin puhaltamaan ja puhkumaan loitsuja lukien ja katso, savikasa muuttui
      eläväksi?

    • Järkisyitä

      Pidätkö siis harhana sitä, että kännykällä voi soittaa ja että lentokoneet lentävät? Molemmat insinöörituotokset perustuvat tieteen löytöihin ja fysiikan malleihin.

      Rajaapas kritiikkisi vähän konkreettisemmaksi...

      • Krea-Tina

        Kyllä ja ei, siis kaikki on harhaa. Esim. kännykkäni on latautunut itsekseen olematta missään kiinni. Olen katsonut televisiota, vaikka töpseli ei ole ollut seinässä.

        Siinäpä pohdittavaa.


      • Järkisyitä
        Krea-Tina kirjoitti:

        Kyllä ja ei, siis kaikki on harhaa. Esim. kännykkäni on latautunut itsekseen olematta missään kiinni. Olen katsonut televisiota, vaikka töpseli ei ole ollut seinässä.

        Siinäpä pohdittavaa.

        Tuo kännykänlatausmekanismi on ominaisuus nimeltä ”wireless charging”. Tabletit eivät ole televisioita, vaikka niillä TV:tä voi katsoakin - niissä on akku.

        On nyös mahdollists, että olet nähnyt unta, hallusionoinut tai muuten vain erehtynyt vanhankaltainen TV ei toimi ilman sähkönsyöttöä. Akun varaus voi käsittääksini palautua pikkaisen, kun olet käyttämättä sitä, mutta tämä on hyvin vähäistä.


      • Krea-Tina

        On myös mahdollista, että SINÄ näet unta.


      • Memenene
        Krea-Tina kirjoitti:

        On myös mahdollista, että SINÄ näet unta.

        Taidat olla harhainen typerys, onkohan lääkitys sinulla kohdillaan?
        Alat kuulostaa yhtä sairaalta kuin Tuksu.


      • Krea-Tina

        Olet unessa herää! Herää jo!


    • alas.vajonnut

      Maailmassa ei ole virheitä siitä yksinkertaisesta syystä ettei sillä ole tarkoitusta mitä vasten tarkastella.

      Mutta katsotaan: mitä tarkoitat virheillä? Ja esimerkkejä kiitos.

      • Krea-Tina

        Virheet opastavat sinua oikealle polulle. Siksi sinun tulisi huomata ne ihan itse.

        Sen takia ne onkin asetettu. Arvasin kyllä, että tämä kysymys tulee ja pohdin jo, että luettelenko niitä aloitukseen, mutta ehkäpä minua johdateltiin korkeammalta voimalta ja haluttiin jättää ne teidän itse pohdittavaksenne.


      • TaitaaRemmiLuistaa
        Krea-Tina kirjoitti:

        Virheet opastavat sinua oikealle polulle. Siksi sinun tulisi huomata ne ihan itse.

        Sen takia ne onkin asetettu. Arvasin kyllä, että tämä kysymys tulee ja pohdin jo, että luettelenko niitä aloitukseen, mutta ehkäpä minua johdateltiin korkeammalta voimalta ja haluttiin jättää ne teidän itse pohdittavaksenne.

        Oliko se sama korkeampi voima, joka sai telkkarisi toimiman ilman sähköä. Minun telkkarini vaatii toimiakseen Imatranvoiman.


      • Krea-Tina

        Juuri tätä tarkoitin. Te sanotte, että me olemme tulleet hulluiksi ja me sanomme, että me olemme tulleet ensimmäistä kertaa järkiimme.

        Kysehän on siitä, että TE olette vajavaisia, ettekä kykene näkemään yhtä paljon mitä me näemme.


      • Krea-Tina kirjoitti:

        Juuri tätä tarkoitin. Te sanotte, että me olemme tulleet hulluiksi ja me sanomme, että me olemme tulleet ensimmäistä kertaa järkiimme.

        Kysehän on siitä, että TE olette vajavaisia, ettekä kykene näkemään yhtä paljon mitä me näemme.

        Miksi käytät itsestäsi ns. kuninkaallista monikkoa? Sinun laillasi uskovia ei kuitenkaan ole muita.


      • PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Miksi käytät itsestäsi ns. kuninkaallista monikkoa? Sinun laillasi uskovia ei kuitenkaan ole muita.

        Kuten juuri ylempänä sanoin megalomaniasta...


    • ”Jos minä loisin muurahaisterraarion, niin luultavasti siinäkin olisi paljon virheitä, vaikka olen muurahaisia älykkäämpi. ”

      Mitä se kertoo älykkyydestäsi, että muurahaiset osaavat kyllä ”luoda” toimivan yhdyskunnan? Luonnonvalinta hoitaa asian, jos eivät osaa.

    • VITSIETTÄEVOTONTYHMII

      Hah , missäs ovat ne tuhannet toinen toistaan parempina menestyjinä kuvitellut tuhannet apinaihmislajit joita tieteen mukaan kuluisi olla pilvin pimein, siis jopa tuhansia lajeja joita etsittiin toisen maailmansodan jälkeen liikkumisen helpottuessa kautta maailman ja jolloin oltiin ihan sikavarmoja siitä että tokihan niitä löytyy!!!!

      No, evot, missä ne ovat????? Heehehheeh!!!!!

      • talviuskovatovattyhmii

        Kesäkuussa täälläpäin ei satanut lunta. Ei satanut myöskään viime kuussa. Jotkut puhuvat talvesta. MIkä se on?

        Edellisen parin kuukauden ajalta en itse ole tehnyt talvesta minkäänlaista omakohtaista havaintoa. Taitavat kaikki talviuskovat olla päästään sekaisin. Talvea ei ole. Näin minä uskon.


      • talviuskovatovattyhmii

        Ostin kuukausi sitten sukset yhdeltä uskovalta. Sellaiset jee-sukset. Hän sanoi, että voin hiihtää niillä hangella. Missä se hanki sitten on. Onko se täällä ensi viikolla. Haluan päästä hiihtämään.

        En myöskään ole nähnyt apinaihmisii eilen enkä viime viikolla. Taitavat olla samanlaista humpuukia kuin edellä mainitsemain talvi.


      • IlkimyksenKilteinEno

        Missäkö apinaihmiset? Sinun korviesi välisessä viidakossa kuten eilen ja toissapäivänä ja viime viikolla. Ja niin edelleen.


    • catiiyt

      No ei ole evoateistia joka osaisi vastata tähän heidän todelliseen ongelmaansa.
      Me kaikki tiedämme sen kyllä.

      • Ewokki

        "Miksi älykkäässä suunnittelussa on virheitä? Juuri siksi. (että se on älykästä suunnittelua)"

        Toisaalta hienoa "suunnittelua" ja toisaalta lapsellisia virheitä. Ei vaikuta ainakaan yhden ja saman suunnittelijan tekeleeltä.

        "Jos maailma perustuisi evoluutioon, niin siinähän ei olisi virheitä, vaan kaikki virheet karsiutuisivat pois."

        Ihan hölmö väite. Ainoastaan fataalit virheet karsiutuvat pois ja tarpeeksi haitalliset. Esimerkiksi kirahvin kaulahermon älytön reitti ei selvästikään ole ollut kirahville kovin haitallista ja se näyttää selviävän tuon virheen kanssa ihan kuten me ihmisetkin pärjäämme silmiemme sokean pisteen kanssa.


      • Krea-Tina

        "Toisaalta hienoa "suunnittelua" ja toisaalta lapsellisia virheitä. Ei vaikuta ainakaan yhden ja saman suunnittelijan tekeleeltä."

        Niinpä. Se on aivan mahdollisuus, että kyseessä on tiimiprojekti. Tai voihan se olla, että ovat jättäneet virheet tahalleen ja sitten naureskelevat partaansa, kun pieni ihminen niitä ihmettelee.


    • >>Jos maailma perustuisi evoluutioon, niin siinähän ei olisi virheitä, vaan kaikki virheet karsiutuisivat pois.<<

      Tieteessä ei väitetä, että "maailma perustuisi evoluutioon".

      Kannattaisi perehtyä edes peruskoulun ja lukion biologian oppimääriin ennenkuin rupeaa kritisoimaan, että edes tietäisi jotain siitä mitä kritisoi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      201
      4783
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      279
      2912
    3. 134
      1747
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      211
      1480
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1186
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1119
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1087
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1081
    Aihe