jäin näpistyksestä kiinni. Käräjäoikeus?

autttakkkaaa

jäin viime vuonna näpistyksestä kiinni (arvo n. 50€). poliisi annoi jo sakko ja maksoin se heti. Nyt haastemies soitti ja sanoi että hänellä pitäisi käydä minun kotona koska siellä on jotain papereita käräjäoikeuden liittyen. Nimittän minut nähtiin kaksi kerta kahdessa eri päivässä miten otin jotain kaupasta. Olen myöntänyt yhden kerran mutta toisen en ole, joten se varmaan liittyy tähän asiaan.Mitä nyt tapahtuu? Olen ollut tyhmä 19v ilma mitään rangaistuksia eikä ennen tehtyä rikoksia. Olen todella pelottanut koska en halua vetää tätä asiaa eteenpäin. Voinko maksaa sakkoa tai tehdä jotain yhteisötöitä koska en haluaa mennä käräjäoikeudelle... mitä teen..?

7

1297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rosisvaiei

      Kotiin tulossa haastemies näpistyksen vuoksi? Ymmärinkö väärin...Ei kai sentään tule, ellet ole pakoillut kauan oikeudenkäyntiä. Ilmeisesti et? Niin jos olisi, sakkoa ropisee useita satasia ,mikäli ei ole asianmukasta syytä esim.*lääkärintodistusta* poissaololle käräjiltä. En oikein tajunnut ehkä tuota tilannetta. Mikäli niin että näpistys x 2 , itse myöntäisin ja ottaisin sakot suosilla. Saattaa kuitenkin selvitä pienemmällä rahalla kuin pakoilemalla. . Voihan toki muuten sovittelua pyytää "käräjien tilalle". Ehkä. Tämä kannattaa tarkastaa. En muista käytäntöä niin hyvin. Tätä voisit tiedustella. Kunhan toimii ajoissa!!Niin pieni teko..ei välttämättä kannattavaa toimintaa, toivon että järjestyy parhainpäin. tsemppiä :)

      • auttttakkkaaa

        Haastaja kysyi kuinka usein olen kulkumassa sillä alueella missä hän työskentelee niin sanoin että melkein ei ikinä. Sitten hän sanoi että puhelimitse ei pysty tästä puhua, eli tarvii kotiosoiteeseen tulla.
        Periaatteessa mulle tuli kotiin joku paperi missä vain luki että haastemies yriti tavoittaa minut mutta en olut kotona. Luulin että se oli joku vitsi tai jotain koska se oli kirjoitettu NORMAALILLA PAPERILLA kynällä ilma mitään kirjekuoretta ja ei näyttänyt edes normaalilta tai viraliselta paperilta ja just koska ajattelin että se koko juttu oli ohi niin vaa heitin sen paperin pois ajatelematta...
        mutta jos lähtee käräjäoikeudelle niin meneekö rikosrekisteriin??
        kiitos!


      • Rosisvaiei

        Aivan. Hän on varmaan yrittänyt soitella, outoihin numeroihin ei tule vastattua itekkään.
        Se on "tiedoksianto/haastehakemus" jotenkin noin, sen vuoksi pitää nähdä että saa sinun allekirjoituksen. Ennen sitä ei voi asia edetä käräjille, tai ainakin käsittely venyy..
        Jos ottaisit rikosasian sovittelusta selvää, *katson myös jos löydän ! Niin voisi sakoilla selvitä sen kautta nuhteeton tausta kun sinulla muuten. EI TULISI REKISTERIÄ..Nuorille tuo sovittelu on tietysti suunnattu, et sinäkään tekohetkellä ollut vanha etkä taparikollinen. Voisi onnistuakin.
        TOIVOTAAN PARASTA. Kerrohan miten käy/ jos voin auttaa :)


      • KIITOS
        Rosisvaiei kirjoitti:

        Aivan. Hän on varmaan yrittänyt soitella, outoihin numeroihin ei tule vastattua itekkään.
        Se on "tiedoksianto/haastehakemus" jotenkin noin, sen vuoksi pitää nähdä että saa sinun allekirjoituksen. Ennen sitä ei voi asia edetä käräjille, tai ainakin käsittely venyy..
        Jos ottaisit rikosasian sovittelusta selvää, *katson myös jos löydän ! Niin voisi sakoilla selvitä sen kautta nuhteeton tausta kun sinulla muuten. EI TULISI REKISTERIÄ..Nuorille tuo sovittelu on tietysti suunnattu, et sinäkään tekohetkellä ollut vanha etkä taparikollinen. Voisi onnistuakin.
        TOIVOTAAN PARASTA. Kerrohan miten käy/ jos voin auttaa :)

        kiitos sulle tuhannesti! kerron vielä mitä tapahtuu huomenna aamulla kun hän tulee! :)


      • Rosisvaiei

        Vilkaisin mielenkiinnosta, eipä siinä sovittelussa ikärajoitetta ollutkaan.
        Ainoa ehto on, että rikoksen uhri , tässä kohtaa kauppa , suostuu sovitteluun ja siinä myös korvaat aiheuttamasi kulut , osan jo olitkin hoitanut. Hyvä. Sinun sitten pitäisi kyllä myöntää kaikki ne teot mihin olet syyllistynyt, mikäli epäilevät sinua tai syyttävät jo. Ei toki perättömiä voi tunnustaa mutta jos näin on käynyt niin itse tunnustaisin.
        En ottaisi riskiä sen suhteen, jos tuo sovittelu onnistuisi ja välttäisit rikosrekisterin. Se olisi kyllä hieno juttu! Kauppa voisi suostua.?? Mene ja tiedä. Kannattaa kokeilla ja nopsaan. ehkä tulevaisuudessa jättää näpistelyt sikseen :) Eipä se maailmanloppu se rekisterikään ole. Olet ainakin sitten yrittänyt. Se riittää
        *******
        Numero sinne löytyi samalla vilkaisulla, (varmasti sen itsekin löydät lisätietoa) ..laitan nyt kuitenkin sen tähän.
        - PIRKANMAAN SOVITTELUTOIMISTO
        PUH: 0400367860
        -hatanpäällä näkyi sijaitsevan :)


      • Rosisvaiei
        KIITOS kirjoitti:

        kiitos sulle tuhannesti! kerron vielä mitä tapahtuu huomenna aamulla kun hän tulee! :)

        Hyvä juttu, kerrohan toki ;) pidän peukkuja:)


      • kiitos
        Rosisvaiei kirjoitti:

        Vilkaisin mielenkiinnosta, eipä siinä sovittelussa ikärajoitetta ollutkaan.
        Ainoa ehto on, että rikoksen uhri , tässä kohtaa kauppa , suostuu sovitteluun ja siinä myös korvaat aiheuttamasi kulut , osan jo olitkin hoitanut. Hyvä. Sinun sitten pitäisi kyllä myöntää kaikki ne teot mihin olet syyllistynyt, mikäli epäilevät sinua tai syyttävät jo. Ei toki perättömiä voi tunnustaa mutta jos näin on käynyt niin itse tunnustaisin.
        En ottaisi riskiä sen suhteen, jos tuo sovittelu onnistuisi ja välttäisit rikosrekisterin. Se olisi kyllä hieno juttu! Kauppa voisi suostua.?? Mene ja tiedä. Kannattaa kokeilla ja nopsaan. ehkä tulevaisuudessa jättää näpistelyt sikseen :) Eipä se maailmanloppu se rekisterikään ole. Olet ainakin sitten yrittänyt. Se riittää
        *******
        Numero sinne löytyi samalla vilkaisulla, (varmasti sen itsekin löydät lisätietoa) ..laitan nyt kuitenkin sen tähän.
        - PIRKANMAAN SOVITTELUTOIMISTO
        PUH: 0400367860
        -hatanpäällä näkyi sijaitsevan :)

        nonnii!
        hän tuli kertomaan että minun pitäisi mennä istunnolle 28.8 ja minulle annettaan 15 päiväsakkoa. Hän sanoin että on pakko tulla jos haluan päästä eroon tästä.
        Kun kysyin pitäiskö minun lakimiestä soittaa hän sanoi ei tarvii noin pieneen asiaan..
        en ole ihan varmaan nyt meneekö se minun rikosrekisteriin ...

        (onko tämä ylä mainittu sinun puhelinnumero ja voiko siihen soittaa?)

        kiitos..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe