Uusi mies - mahdollinen uusperhe - lapset päättää

ParastaKaikille

Olen yhden lapsen yh.

Miesystävälläni yhreishuoötajuus, pari lasta.
Yksi koulussa, alle kouluikäinen.
Olemme tunteneet mieheni kanssa pitkään, ja nyt rakastuttu.

Ongelma numeron1, lapset päättää kenen kanssa isä saisi olla.
He ovat yhdessä tuumin ( exän ääni taustalla kuultaa läpi) sitä mieltä, että isä ei saa seurustella.

Isä on maailman kiltein, ja ymmärtäväisin mies. Kun he ei tykkää, haluu, lapseni on tyhmä.

Lapset ovat tosi lellittyjä, ja saaneet kaiken aina periksi kuten ex rouva.
Tuntuu pahalta, että meistä on tehty "se paha juttu", vaikka välille tuntuu että itsekin koittanut miellyttää näitä miehen lapsia, antaa aikaa (varsinkin kesällä) heille, että tuntuu oma lapseni olisi jäänyt varjoon.

Koko ajan tuntuu, että me ollaan varjossa, muut päättää.

Rakastan miestä, hänkin minua, mutta nyt tuntuu että hänen päänsä sisään tunkeutuu muita ajatuksia todella voimallisesti, ja kuinka hänen pitää ajatella tykkääkö lapset. Hän on työssään stressaantunut ja Burnoutin partaalla ja koko ajan muut vaatimassa.
Yritän nyt itse pysyä taustalla..


He ovat tosi mustasukkaisia, samoin on kyllä oma lapseni....
Olen ehdottanut että jutellaan yhdessä, pieninä annoksina yhdessä oloa, ei yökyläilyjä jne.

Tuntui pahalta, koska itse olen sanonut omalle lapselleen että lapset ei päätä kenen kanssa aikuiset ovat
Pitäisi oppia tulemaan toimeen, ja ajan kanssa...kaikki ei käy hetkessä. Olemme olleet yhdessä 4 kk, mutta tunteneet jo vuosia ja olleen ystäviä.
Saako lapset tosiaan päättää, ja miksi ex vaimo joka on jättänyt voisi olla onnellinen, että miehellä on uusi. Vai eikö se vaan mene niin, koska hän itse ei ole löytänyt uutta.
Toivoisin järkeviä kommentteja, enkä ole rikkonut miehen liittoa, vaimo vaan halusi eron vajaa 2 vuotta sitten.

6

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menehoitoon

      Niin sinun tapasi on, mutta ei kaikilla ole samaa tapaa kuin sulla. Tajuutko??? Älä yritä tehdä itsestäsi täydellistä ja mollata miehen perhettä ja lapsia, se tekee susta ääliön. On kumma että naikkosten mielestä on aina oma tapa se paras ja muiden tapa on huono.
      Jos miehen perheessä tehdään hänen tavalla niin sulla ei ole mitään siihen sanomista. Miehen lapset päättää isän naisista niin se on heille paras, sinä voit tehdä mitä itse haluat.

      Älä alivta jos ole rikoneut perheen. Sun ei kuulu puuttua kenenkään asioihin, pidä omista huoli.

      KYLLÄ SAA, LAPSET SÄÄ PÄÄTTÄÄ KENEN KANSSA HE HALUAVAT OLLA TEKEMISISSÄ. Tyydy siihen tai lähde lätkimään.

      Sun tapa ei ole heille oikee tapa, tyydy siihen. Kun rikkoo toisten perheen, niin varmasti tietää mitä siitä seuraa.

      Sinä vaan et halua ottaa lapsiasi huomioon, et välitä heidän sanomisista vaan haluat tehdä kuin itse haluat, jätät lapset huomiotta. Niin se on että aikuisen onni on ensimmäisenä, vaikk amuuta sanotaan etttä lapset on tärkeimmät, sulle ei ole kun et välitä heidän samonisistaan.

      Älä puutu toisten perhe elämään kun itse olet noin ailahtelevainen ja itsekäs.

    • Elämänkiertokulku

      Ymmärsin että et ole rikkonut liittoa, vaan miehen vaimo läksi? Surullista sinänsä, että naiset lähtevät liian heppoisin perustein etsimään itseään ja vain se oma elämä on kaikista tärkein ja oma hyvinvointi. En nyt tarkoita sinua vaan yleinen trendi tuntuu olevan tämä.
      Suomalaiset miehet ovat yleisesti ottaen aika yksioikoisia ja vähään tyytyväisiä. Pahaa oloaan saattavat lääkitä alkoholilla. Mistä sitten perheiden paha olo kumpuaa?? Kun vanhemmilla on paha olo siirtyy tunnetila lapsiin ja kaikki perheenjäsenet voivat huonosti, lapset ja (aikuisetkin) kiukuttelevat ei lapset osaa seikkaperäisesti eritellä tunteitaan mistä mikin johtuu kun ei aina aikuinenkaan osaa.
      Lapset ja aikuiset tarvitsevat ymmärtämistä huomioonottamista ja yhteistä aikaa läheisten ihmisten kanssa. Sitä kai vanhemmatkin perimmillään etsivät hyväksyntää ja rakkautta.
      Neljä kuukautta on hyvin lyhyt aika saada lasten luottamus ja kiintymys. Älä tivaa, älä kysele, älä moiti. Etsi lapsista hyvää ja keskustele ystävällisesti ja huomioi lasta. Ole johdonmukainen, mutta lempeä. Suuremmat päätökset jätä lasten isälle. Sinä olet vastuussa omasta lapsestasi, huolehdi, että hän voi hyvin eikä jää huomiotta hänkään. Kun on ystävällinen toiselle lapselle ei se ole toiselta pois vaan positiivinen ilmapiiri täyttää miljöön.
      Uusioperheen arki soljuu lasten hyvinvoinnin ehdoilla. Onnen hippusia voi kerätä arjesta ja yhteisestä tekemisestä lasten kanssa. Omat onnenhetket syntyy onnistumisesta suurperheen ihmissuhteissa. Oma unelma paremmasta vaatii työtä ja sitoutumista, mikään ei tule ilmaiseksi. Niitä kahdenkeskisiä hetkiä uuden rakkaan kanssa tulee enemmälti hetkellisesti kun lapset lähtevät omilleen. Kun lapsenlapset syntyvät alkaa sitoutuminen lapsiin ja lasten lapsiin uudestaan.

    • öloölss

      Tuo 4kk seurustelua on vielä häviävän lyhyt aika. Ei kannata juurikaan tehdä yhtään mitään päätelmiä mistään tuossa ajassa. Siinä asiassa teet oikein, että otatte toisillenne ja kaikille yhdessä aikaa pieninä pätkinä, tutustutte askel kerrallaan.

      Sanoit että myös oma lapsesi on mustasukkainen. Välillä lapset ovat... Samoin tuntuu olevan miehen lapset, ja siksi pelkäävät isän seurustelua. Pelkäävät vain menettävänsä isänsä. Samoin ovat voineet haaveilla vanhempien yhteen paluusta, ja kokevat että menevät sen haaveen, jos isä alkaa seurustella... Nämä asiast täytyy ymmärtää, vaikka tokikaan lapset eivät päätä. Lapset vaan tarvitsevat vahvistusta sille, että heidän pelkonsa ovat turhia, ja että rakkaus vain lisää rakkautta heidän elämässään. Pätee siis sekä sinun että miehen lapsiin.

      Itse olen puolisoni kanssa elänyt jo useita vuosia, ja koen että vasta vuoden jälkeen alkoi nähdä, miten palaset loksahtavat. Vaikka meillä meni varsin hyvin alusta saakka, kun lapset oli niin pieniä. Esimerkiksi koululaisillahan menee paljon pidempään tottua perheen muutoksiin.

      Sanotaan että lapsi tottuu uuteen aikuiseen vanhempansa puolisona vasta siinä vaiheessa, kun hänen ikänsä on tuplaantunut. Eli 1v tottuu jo vuodessa. 4v tottuu 4 vuodessa. 10v tottuu siinä vaiheessa kun muutaa omilleen... Mutta jos kunnioitatte ja rakastetta lapsia, niin heidän on kuitenkin hyvä olla, vaikka muutos tuntuukin haastavalta.

    • ParastaKaikille

      Kyllä on mukava lukea järkeviä kommentteja :) Kiitos

      • mcnmcvnmvnmcvn

        Onko sinusta järkeviä aloituksia jossa haukutaan ja ihmetellään toisten perheiden tapoja????? Ja omat tavat on oikeita ainoastaan? Minusta ei yhtään järkeviä.

        JOS EI PYSTY HYVÄKSYMÄÄN TOISTEN TAPOJA PITÄÄ JÄTTÄÄ RYHTYMÄTTÄ SUHTEESEEN HEIDÄN KANSSA.

        Et voi muuttaa ketään haluamallesi tavoille, vaan siinä on myös sinun muututtava, ei vaan sen toisen.
        Sillon on parempi jos jättää tuollaiset aikeet tekemättä, jos siihen ei kykene.
        Sinä et kykene,


      • idiootti

        Joten kirjoittapas sinäkin niitä järkeviä aloituksia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2240
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1751
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      157
      1606
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1382
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      293
      1237
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1109
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe