Opetushallituksen tammikuussa 2018 antaman ohjeen mukaan koulu voi päättää, että se ei sisällytä lukuvuoden ohjelmaan uskonnonharjoitustilaisuuksia. Samoin päiväkodit.
Se on tietenkin paras ratkaisu koko asiaan, sillä sitten ei tarvitse järjestää kahta rinnakkaista ohjelmaa, uskonnonharjoitusta ja samanaikaista ei-uskonnollista ohjelmaa.
OPS:n mukaan koulun toiminnan tulee olla uskonnollisesti, puoluepoliittisesti ja kaupallisesti sitouttamatonta. Harva peruskoulu nostaa esiin vain yhden puolueen tai yrityksen näkemyksiä... Lopetetaan myös evl kirkon kohtuuton suosiminen.
Vielä ehtii ilmoittaa tarvittaessa koululle, että oppilas osallistuu vain ei-uskonnolliseen ohjelmaan (ei aamuhartauksiin eikä jumalanpalveluksiin kirkossa).
Ja vielä ehtii myös ilmoittaa, että oppilas siirtyy elämänkatsomustiedon opetukseen nyt alkaneena lukuvuotena.
Jos lapsi erotetaan kirkosta lukuvuoden aikana, on luontevaa saman tien siirtymisesta et-opetukseen. (Olen elämänkatsomustiedon aineenopettajana toimiessani saanut uuden oppilaan ryhmään vielä maaliskuussakin..
Uskonnonharjoitus pois iltakoulusta
Lukuje.huom
1
137
Vastaukset
- Perse.punaisena
Mikä lienee tämänkin vihertäjän ongelma, muutta eiköhän toukon iso kämmen läpsi tätäkin asiaa kuntoon!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003467
- 623127
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342634- 802423
- 842406
- 962086
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j412083Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221700- 121686
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil411667