Tämä palsta on jotenkin kuollut

keskustellaan.aiheesta

Onko rakkauskin kuollut? Kerro.

29

812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiseolevielä

      Kuollut. Hiipumassa kyllä... toivon että joskus kuolee. Koska pelottaa jos ei kuole.

    • Tuollapuolen

      Ei se kuole tappamallakaan.
      Antaa sen kasvaa ja kukoistaa, siitä saa voimaa.

      • rakkaustekeehyvää

        rakkaus on olemassa ja kasvaa hiljaisuudessa


      • oletoikeassa
        rakkaustekeehyvää kirjoitti:

        rakkaus on olemassa ja kasvaa hiljaisuudessa

        Rakkaus tekee hyvää. Kunhan se on aitoa.


      • rakkaustekeehyvää
        oletoikeassa kirjoitti:

        Rakkaus tekee hyvää. Kunhan se on aitoa.

        Epäaitoa "rakkautta" en käsitä rakkaudeksi lainkaan.


      • oletoikeassa
        rakkaustekeehyvää kirjoitti:

        Epäaitoa "rakkautta" en käsitä rakkaudeksi lainkaan.

        En minäkään käsitä.


    • onvainpahamielijäljellä

      Aito ja oikea rakkaus on omasta itsestä välittämistä terveellä tavalla, jotta voi välittää, rakastaa ja pitää huolta. Se on kummallista miten moni ihminen tekee itselleen hallaa sen sijaan ja kuvittelee, että toista ja itseään nuijimalla sekä nujertamalla voi toteuttaa jotain aitoa ja sitten...

      • niinonkin

        Vain paha mieli jäljellä.


      • luulottelujahäirintä

        omaan arvottomuuteensa jäävät huonoista huonoimmat, surkeat ihmisenkuvatukset...


      • sellattii

        Ihminen käyttää monesti niitä keinoja mitä hänellä on. Turhautuminen, ymmärtämättömyys ym. saa ihmisen ilmaisemaan tunteitaan kummallisilla tavoilla.


      • empatisoitsiispaskaa
        sellattii kirjoitti:

        Ihminen käyttää monesti niitä keinoja mitä hänellä on. Turhautuminen, ymmärtämättömyys ym. saa ihmisen ilmaisemaan tunteitaan kummallisilla tavoilla.

        Kaikki ihmiset eivät ole toisiaan varten. Huono, ala-arvoinen käytös ei sitä muuksi muuta. Se on pikemminkin viimeinen naula arkkuun.


      • sellattii

        En empatisoi paskaa, yritän olla rakentava, joka on tärkeää myös parisuhteessa. Parisuhteetkin olisivat toimivia, jos kumpainenkin siitä kantaisi vastuun. Ite oon terapiassa valtavasti oppinut toimintatavoista ja omista virheistä ilmaista itseäni, no ne ei parisuhdetta pelasta ja tuskin niitä koskaan tässä iässä (ei ihmiset enää halua sitoutua tässä iässä) en pystyn missään hyödyntämään, muutakuin bessereisserinä.


      • enymmärräen
        niinonkin kirjoitti:

        Vain paha mieli jäljellä.

        Itsellä ei ole ikinä ollut mikään kostomentaliteetti päällä, mutta hänen rakkauttaan en vain ymmärrä. Luulisi ihmisen haluavan toiselle vain hyvää, jos on jonkun uuden löytänyt, eikä vain kostaa hänen kauttaan asioita ja ryypätä.


      • niinonkin
        enymmärräen kirjoitti:

        Itsellä ei ole ikinä ollut mikään kostomentaliteetti päällä, mutta hänen rakkauttaan en vain ymmärrä. Luulisi ihmisen haluavan toiselle vain hyvää, jos on jonkun uuden löytänyt, eikä vain kostaa hänen kauttaan asioita ja ryypätä.

        Tää ei varmaa mua koske kun tuossa puhutaan ryyppäämisestä. Muilta osin tavallaan osuu. Ja tuo tuntuu siltä kuin kostettaisiin jotain... olen pahoillani siitä. Tottakai tietenkin toivon, että se kenen kanssa hän on, olisi se, joka saa hänet onnelliseksi jne.


    • tyhjyyttävain

      Ei ole rakkautta, eikä ketään jota kaivata.

    • Eipalstapsykoosille

      Ettekö ole vielä huomanneet? Palstan olotilat vaihtelee saapuvien viestien mukaan. Kaikki ikäänkuin menee psykoosin lailla mukaan siihen millaista sisältöä palstalle tulee. Itse olen onneksi onnistunut välttelemään tuota psykoosiin joutumista ja pitänyt mielessä että vain ”oikean elämän” tapahtumilla on väliä.

      • yleistitnyt

        Vähän liikaa... tarkemmin kun kommentteja lukee niin eivät kaikki mene noihin mukaan.


    • EiSelityksiä

      Kaikki loppuu aikanaan. Näin vain siinä kävi.

    • Pohdiskelija

      Saattaa rakkaus kuollakin negatiivisuuteen, kunnioittamattomuuteen, kärsimiseen ja huomion puutteeseen. Kovuuteen, ylpeyteen, anteeksiantamattomuuteen, armottomuuteen, anteeksipyytämättömyyteen, ylimielisyyteen, väärään kohteluun ja vallan alle jyräämiseen.
      Niin monista asioista rakkaus kuolee. Toista pidetään "itsestään selvyytenä" ja hänen mielipiteitä ei kunnioiteta vaan loukataan jatkuvasti. Ei rakkaus elä tämän kaiken keskellä, jokainen ihminen joka suostuu toista rakastamaan ja vaikeuksissakin tukemaan on lahja toiselle, hän ei ole kenenkään itsestäänselvyys.
      Rakkaus voidaan väsyttää ja lopulta tappaa. Rakkauden haudalla on surua ja vihaa, tunneskaala voi olla laaja. Jokainen voi miettiä vain oman osuutensa missä määrin rakkaudettomuuteen on itse osallinen. Vain keskustelu avaa ongelmien käsittelyn, ei toisen syyttelyt koskaan. Syyttelyt tekee kuoren yhä kovemmaksi syytetyltä koska hän ei tunne välttämättä syyttelyn aiheuttamaa ongelmaa itsessään ja asioita on voitu käsittää aivan väärin. Toista on parempi olla syyllistämättä koska syyttäjä ei ole itsekään syytön. Hän yrittää ottaa vain syyttelyllään ylivaltaa.
      "Minä itse ja minun napani" ympärillä pyöriminen ja menemiset ottamatta huomioon toista karkoittaa kauemmas, parisuhteen toisen osapuolen huomioiminen lähentää ja tuo harmoniaa.
      Rakkaus ei ole vain ihastumista, himoa ja seksiä. Vasta kun ihmiset oppii kunnioittamaan, kuuntelee, keskustelee, tukee, vaalii suhdetta ja rakkautta se voi kestää.
      Mikään ei ole itsestään selvää, se vaatii vähän vaivaa ja tuo mukanaan palkinnoksi myös lämpimiä tunteita.

      • Loppu

        Mun vilpitön rakkauteni ei hänelle kelvannut. Olin vääränlainen, hänelle, mutta tietysti ihan oikeanlainen itselleni.

        Ja jotenkin hän onnistui aina ärsyttämään mun pahimmat piirteet esiin. Vissiin olen tosissaan alkanut häntä inhoamaan.


    • pohdintaa

      Rakkaus on ihmeellinen asia - mysteeri, sillä se on ikuista, eikä kuole koskaan. Täydellinen rakkaus on jopa voittanut kuoleman. Ihmisenä tätä on vaikea käsittää, että tälläinen energiavoima on meille ihmisille annettu, eikä me osata silti sitä arvostaa ja käyttää. Kummallista sekin, että viha on meille paljon luonnollisempaa kuin rakastaminen, ja se käy jatkuvaa taistelua rakkauden voimaa vastaan. Ihmeellistä sekin, että miksi tälläinen tuhon voima kuin viha on rakkauden tielle asettunut ja haluaa hallita, kun sen lopputulos on kuitenkin kaiken tuho ja kuolema. Maapallo on täynnä elämää ja sitä ylläpitää ikuinen Rakkaus - Jumala. Vaikka ihminen kuolee, niin maapallo pysyy ja rakkaus pysyy iänkaiken.

    • kuollutkuinsukkasi

      007 - Dead As I Am <- uusi bondin leffan nimi

      melkokuollutta tavaraa...

    • näitätulimieleen

      Jos rakkaus on kuviteltua, ja illuusioilla luotua, se illuusio kuolee jossain vaiheessa kyllä.

      Toisaalta oikeakin rakkaus silloin kun paha sivuuttaa sen.

      • rajalla

        Mitä tuo "pahan sivuuttaminen" tarkoittaa (tässä)? Siinä olet oikeassa, että illuusio-rakkaus kuolee.... Tai ei se edes voi kuolla, koska ei sitä koskaan ole ollut edes olemassa. Se on pelkkä illuusio.


      • Selittää

        En jaksa selittää kunnolla, mutta lähinnä se kokemus, että jos on kovasti rakastanut jotain niin se voi hävitä, jos toinen on esim loukannut pitkään ja syvästi. Eikä muuttua edes vihaksi. Vaan hävitä. Mut se että onko häviäminen sama kuin se ettei sitä olisi missään, ei oo tietoa näistä.


      • vainsyvällä
        Selittää kirjoitti:

        En jaksa selittää kunnolla, mutta lähinnä se kokemus, että jos on kovasti rakastanut jotain niin se voi hävitä, jos toinen on esim loukannut pitkään ja syvästi. Eikä muuttua edes vihaksi. Vaan hävitä. Mut se että onko häviäminen sama kuin se ettei sitä olisi missään, ei oo tietoa näistä.

        Loukkaamisella se voi hävitä.


      • LuulinEttäKuulummeYhteen
        Selittää kirjoitti:

        En jaksa selittää kunnolla, mutta lähinnä se kokemus, että jos on kovasti rakastanut jotain niin se voi hävitä, jos toinen on esim loukannut pitkään ja syvästi. Eikä muuttua edes vihaksi. Vaan hävitä. Mut se että onko häviäminen sama kuin se ettei sitä olisi missään, ei oo tietoa näistä.

        Mulle kävi tuo. Mua ei ole ikinä kukaan satuttanut, niin kuin hän.


    • 123123123123

      Ainakin minun osaltaa näyttää että on. Ihastuksesta puhumattakaan. Todellisuus lyönyt senverran lujaa maahan.

    • Ikäväkyllä

      Rakkaus on myyty.. ..alihintaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe