Orion Peestä

Eläkkeellehyvissäajoin

Orionin uudet lääkkeet nostavat suosiotaan ja osinko taattu. Näillä hinnoilla aloitettu eläkesäästäminen.

ienari55
3 elokuu 10.07
kommentoi arvopaperia Orion Corporation B
Miksi b-osakkeen hinta on noussut samalle tasolle kuin a-osake - hintaero on hävinnyt ?
Tykkää (2) Seuraa keskustelua Piilota kommentit

Kelmoosi, Santeril99 tykkää tästä
veikkoor
veikkoor
Tervetuloa pörssin ihmeelliseen maailmaan
3 elokuu 10.34 Tykkää
JPR
JPR
Miksi a-osakkeen tulisi olla kalliimpi? Harva sillä suuremmalla osakekohtaisella äänimäärällä mitään tekee. Osakesarjojen mahdollisesti yhdistyessä jotai etua on tietenkin mahdollista saada a:ta omistamalla.
3 elokuu 11.26 Tykkää
Rahakukkaro
Rahakukkaro
Investorilla Ruotsissa on monesti äänivaltainen osake halvempi kuin kansanosake.
3 elokuu 13.35 Tykkää
Bullbear3
Bullbear3
Ylikysyntä kohdistuu nyt vaihdetumpaan B-osakkeeseen, mikä nostaa hintaa. A-sarja jää tavallaan hinnasta jälkeen, koska siihen ei kohdistu kysyntää samalla tavalla
3 elokuu 17.06 Tykkää
Rahakukkaro
Rahakukkaro
Osinkosäästäjä kiittää ja kumartaa ja ottaa äänivaltaakin ilmaiseksi.
3 elokuu 17.08 Tykkää
Bullbear3
Bullbear3
Äänivaltaisempi A-osake on aina arvokkaampi, koska osakesarjojen yhdistymisessä sille saa preemiota. Näin ollen jos hinta on sama, sijoittajan kannattaa ostaa A-sarjaa.
3 elokuu 17.09 Tykkää (1)
JPR
JPR
Ei todellakaan voida sanoa yleistäen, että A-sarjan osake on aina arvokkaampi ja että osakesarjojen yhdistyessä äänivaltaisesta osakkeesta saa preemiota. Helsingin Pörsissä on nytkin yhtiöitä, joiden äänivaltaisemmat osakkeet ovat olleet jo pidempään edullisempia kuin b-osakkeet. Esimerkkinä tästä vaikka Kesko. Pörssissä on viimeisen reilu parinkymmenen vuoden aikana yhdistetty osakesarjat noin 30 yhtiössä. Reilussa puolessa tapauksista äänivaltaisille osakkeille on annettu preemiota tästä, mutta merkittävässä osassa ei. Toki se preemio-optio kannattaa huomioida, mutta toisessa vaakakupissa painaa sitten esim. osakkeiden vaihtomäärät.
Näytä lisää
3 elokuu 17.34 Tykkää (2)

5

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintaedullinen

      Miltä kuulostaa?

    • Slavetolove

      Osinko on jo nyt korkea ja jatkossakin.

    • Tahtionkova

      Lääkkeiden tarve nousussa. Kiitos suomalaisten työpaikkojen.

    • Hoitoalanharjoittelija

      Kovasti on kiinnostusta orion peestä kun ostohaluja on että silleen.

    • dfgdgfdggfdgd

      Itse en ylipäätään ymmärrä, miksi samalla yhtiöllä pitäisi olla 2 eri osakesarjaa. Valtaosallahan osakeyhtiöitä on vain yksi osakesarja. Monet ovat kyseenalaistaneet tämän A- ja B-osakkeen järjestelmän järkevyyden ja monet osakeyhtiöt ovatkin yhdistäneet nämä. Kyseinen jako eri luokkiin vain lisää turhaa byrokratiaa. Vaikka eihän tällä tietenkään piensijoittajalle suurta väliä ole...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe