Parhain halkokattila? loppuelämäksi

sekapuuta

Semmoine joka hoitaa itse paloaan kunhan sytytetty ja lisätä voi halkoja milloin vain ja lämpö menee isoon varaajaan ,iso on n 8m3.

4

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • markkinapelle

Suomi24 vakiovastaukset:
      -VEDA 23 tai 35 tai jotain sinnepäin on paras
      -VALOE OY MENEE KONKURSSIIN IHAN JUST TAI AINAKIN 6 VUODEN PÄÄSTÄ
      -P-TYYPIN AURINKOPANEELI ON PARHAUTTA

• sekapuu

Siellä taitaa nyt olla palopäässä nokea ja pikeä.

• afds4132

Ei kai nykyään kannata harkita mitään muuta kuin käänteispalokattilaa, johon saa suuren määrän halkoja kerrallaan sisään.

Niiden ongelma kuitenkin on, ettei kesken kaiken voi puita lisätä, pesän palettua toki monta tuntia sen jälkeen ja ne syttyvät vielä uudestaan.

Vigas 80 nielee ihan oikeita halkoja, siis metrin pituisia.

http://www.hemeltron.fi/vigas-80-kw-kaanteispalokattila

Puuta mahtuu kerralla sisään melkein 500 litraa. Se tarkoittaa talteen saatuna energiamääränä karkeasti sitä, että yhdellä pesällisellä kahdeksan kuution varaajan lämpö nousee noin 40 - 50 astetta.

Tuo perustuu hyvin karkeaan laskelmaan, mutta kertoo mittaluokan.

Tuolla on englanniksi taulukko (skrollaa alas), josta näkyy tietoja.

Puulammitys.infosta lisätietoa.

https://www.ahona.com/Vigas/Vigas and Vigas LC with AK4000 EN Manual.pdf

• sekapuuta

No tuo vigas juttuja olen lukenut ja siihen se vaaka nyt taitaa kallistua lopulta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1488
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      901
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      859
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      811
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      776
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      728
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      728
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      720
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      690
    Aihe