Hallitus/eduskunta meinaa säätää lain että yli 50%: korkoja ei saa ottaa enää pienlainoista millään muodoin.
Voi meitä raukkoja kun joudumme tyytymään max. 50 %:n korkoihin.
Yhyy- - - - - -yhyy- - - - -pyäääää!!
No, katsotaan nyt ketkä täällä suomessa määräilee ja mitäkin.
Yhyy.Meitä pikavippifirmoja itkettää
4
299
Vastaukset
- jajwjwnwnwjw
Pitäisi saada lainoille myös kokonaiskulukatto eli lainan korko- ja muut kulut eivät saisi ylittää yhteensä koko laina-aikana esim. 100:aa prosenttia lainasummasta. On pelättävissä, että ilman sellaista lainojen laina-aikoja aletaan tulevan lakimuutoksen jälkeen keinotekoisesti pidentää. Esim. 25 prosentin korolla pääoma lähes nelinkertaistuisi 15 vuodessa.
- ihanitkettää
Paljonko 25 prosentin korolla pääoma nousee 84 vuodessa?
- jajwjwnwnwjw
Kaikki velat vanhenevat 20 vuodessa, joten tuskin mistään saat lainaa 84 vuoden laina-ajalla.
Mutta tosiaan Ylen sivuilla oli esimerkki yhdestä todellisuudessa tapahtuneesta 177 kk:n (vajaat 15 vuotta) pituisesta lainasta. Siinä lainan todellinen vuosikorko oli kohtuulliset 25 %. Alkuperäistä 10 900 euron velkaa jouduttiin maksamaan kuitenkin takaisin peräti 38 500 euroa. Uusikaan korkokattolaki ei estäisi tällaisia tapauksia.
https://yle.fi/uutiset/3-10357494 - dfghdfhgdfg
jajwjwnwnwjw kirjoitti:
Kaikki velat vanhenevat 20 vuodessa, joten tuskin mistään saat lainaa 84 vuoden laina-ajalla.
Mutta tosiaan Ylen sivuilla oli esimerkki yhdestä todellisuudessa tapahtuneesta 177 kk:n (vajaat 15 vuotta) pituisesta lainasta. Siinä lainan todellinen vuosikorko oli kohtuulliset 25 %. Alkuperäistä 10 900 euron velkaa jouduttiin maksamaan kuitenkin takaisin peräti 38 500 euroa. Uusikaan korkokattolaki ei estäisi tällaisia tapauksia.
https://yle.fi/uutiset/3-10357494Kyllä vakuudellista lainaa saa yli 20 vuoden laina-ajallakin, esim. Skanska ja YIT tarjoavat jopa 45 vuoden asuntolainoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893288
- 623047
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361923- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499