Hallitus/eduskunta meinaa säätää lain että yli 50%: korkoja ei saa ottaa enää pienlainoista millään muodoin.
Voi meitä raukkoja kun joudumme tyytymään max. 50 %:n korkoihin.
Yhyy- - - - - -yhyy- - - - -pyäääää!!
No, katsotaan nyt ketkä täällä suomessa määräilee ja mitäkin.
Yhyy.Meitä pikavippifirmoja itkettää
4
357
Vastaukset 4
- jajwjwnwnwjw
Pitäisi saada lainoille myös kokonaiskulukatto eli lainan korko- ja muut kulut eivät saisi ylittää yhteensä koko laina-aikana esim. 100:aa prosenttia lainasummasta. On pelättävissä, että ilman sellaista lainojen laina-aikoja aletaan tulevan lakimuutoksen jälkeen keinotekoisesti pidentää. Esim. 25 prosentin korolla pääoma lähes nelinkertaistuisi 15 vuodessa.
- ihanitkettää
Paljonko 25 prosentin korolla pääoma nousee 84 vuodessa?
- jajwjwnwnwjw
Kaikki velat vanhenevat 20 vuodessa, joten tuskin mistään saat lainaa 84 vuoden laina-ajalla.
Mutta tosiaan Ylen sivuilla oli esimerkki yhdestä todellisuudessa tapahtuneesta 177 kk:n (vajaat 15 vuotta) pituisesta lainasta. Siinä lainan todellinen vuosikorko oli kohtuulliset 25 %. Alkuperäistä 10 900 euron velkaa jouduttiin maksamaan kuitenkin takaisin peräti 38 500 euroa. Uusikaan korkokattolaki ei estäisi tällaisia tapauksia.
https://yle.fi/uutiset/3-10357494 - dfghdfhgdfg
jajwjwnwnwjw kirjoitti:
Kaikki velat vanhenevat 20 vuodessa, joten tuskin mistään saat lainaa 84 vuoden laina-ajalla.
Mutta tosiaan Ylen sivuilla oli esimerkki yhdestä todellisuudessa tapahtuneesta 177 kk:n (vajaat 15 vuotta) pituisesta lainasta. Siinä lainan todellinen vuosikorko oli kohtuulliset 25 %. Alkuperäistä 10 900 euron velkaa jouduttiin maksamaan kuitenkin takaisin peräti 38 500 euroa. Uusikaan korkokattolaki ei estäisi tällaisia tapauksia.
https://yle.fi/uutiset/3-10357494Kyllä vakuudellista lainaa saa yli 20 vuoden laina-ajallakin, esim. Skanska ja YIT tarjoavat jopa 45 vuoden asuntolainoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää63779- 157753
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25750Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.98712Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27708Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93667Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193636- 22582
- 61572
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks34516On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78460- 39455
- 57445
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9429Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25427- 70423
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.74422- 54408
On kyllä tosi surullista
jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais68397