Litteänmaan tähtitaivas

flättäri

Kaikki tähdet kiertävät omaa rataa pohjantähden ympäri vuodesta toiseen, ja samat tähtikuviot ovat aina havaittavissa riippumatta vuodenajasta.
Tämän totesin kun kävin Australiassa kesällä.

Pohjantähti on havaittavissa ei ainoastaan pohjoisella ”pallonpuoliskolla” (pohjoisnavan yläpuolella), vaan myös eteläisellä ”pallonpuoliskolla”, vastaväitteistä huolimatta.

Pohjantähti on kiinni maankuvussa pohjoisnavan yläpuolella, joten se näyttää laskevan taivaalla voimakkaasti alemmaksi mitä etelämmäksi mennään, päiväntasaajalla noin 10 asteen korkeudella. Mutta esim Australiassa täytyy nousta korkealle näkötorniin tai vuorelle jotta voi nähdä pohjantähden horisontin tuntumassa.

26

1516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kipernakus

      Hauskaa että Sinulla oli tilaisuus käydä Australiassa todentamassa Pohjantähden näkyminen omin silmin.
      Palstalla on useasti väitetty ettei Pohjantähti näkyisi siellä. Nyt tuokin väite on kumottu.

      Vähän kerrassaan pallomaa- väitteet kumoutuvat yksi kerrallaan.

      Laitan tähän vielä Jeranismin videon pohjoisesta tähtitaivaasta. Eiväthän pallopäät tosin näitä katso koska ne saavat heidät hyppimään seinille ja puremaan raivoissaan muniaan:
      https://www.youtube.com/watch?v=8GRnkHZgqEs

      • Eteläinen taivaannapa näkyy myös Australiasta. Flädäri unohti katsoa sitä...


    • kretardionismi

      Taidat olla todella Tapio.

      "Kaikki tähdet kiertävät omaa rataa pohjantähden ympäri vuodesta toiseen, ja samat tähtikuviot ovat aina havaittavissa riippumatta vuodenajasta.
      Tämän totesin kun kävin Australiassa kesällä."

      Jos et oli flättäri-idiootti niin tietäisit että eivät tähdet kierrä Pohjantähden ympäri

      Ja paskat sinä missään Australiassa olet käynyt.

      "Pohjantähti on havaittavissa ei ainoastaan pohjoisella ”pallonpuoliskolla” (pohjoisnavan yläpuolella), vaan myös eteläisellä ”pallonpuoliskolla”, vastaväitteistä huolimatta. "

      Vaan kun ei näy. Hauskaa on että flättäreiden selitykset sille että ei näy poikkeavat toisistaan. Niillä on toki kaksi yhdistävää tekijää: 1. Ne ovat aivopieruja joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. 2. Ne ovat idioottien keksimiä



      "Pohjantähti on kiinni maankuvussa pohjoisnavan yläpuolella,"

      Ja kuinkas korkea tuo "maankupu" on eli kuinka korkealla Pohjantähti riippuu?

      "joten se näyttää laskevan taivaalla voimakkaasti alemmaksi mitä etelämmäksi mennään, "

      Voi Kristus mikä aivopieru. Otahan etäisyys päiväntasaajalle ja laske 10 asteen kulman perusteella kuinka korkealla Pohjantähti väitteesi mukaan riippuu.....

      "päiväntasaajalla noin 10 asteen korkeudella. Mutta esim Australiassa täytyy nousta korkealle näkötorniin tai vuorelle jotta voi nähdä pohjantähden horisontin tuntumassa."


      No miksi ihmeessä litteässä maassa pitäisi kiivetä korkealle nöhdäkseen pohjantähden? Senhän pitäisi riittää että menet Australian pohjoisrannikolla meren rannalle ....

      Miksikäs Australiassa tähtikuviot kuitenkin näyttävät pyörivän etelänavan ympäri eikä pohjantähden ympäri?

      • flättäri

        Väitätkö todella että eteläisellä "pallonpuoliskolla" eli myös australiassa tähtitaivas pyörii eri suuntaan? Missä kohti se kiertosuunta vaihtuu? eikö päiväntasaajalla tähdet liiku palloteoriassa ollenkaan jos ne pohjois ja eteläpuolella kiertävät eri suuntaan?

        Litteänmaan teoria selittää tämänkin asian paljon helpommin, litteänmaan teoriassa tähdet liikkuvat myös päiväntasaajalla, samaan suuntaan kuin koko maailmassa ja pohjoisellakin osaa maailmaa.

        Mitä enemmän palloteoriaa tarkastelee, sitä enemmän siitä löytyy naurettavia yksityiskohtia jotka osoittavat sen saduksi, ja että maa on litteä.


      • flättäri kirjoitti:

        Väitätkö todella että eteläisellä "pallonpuoliskolla" eli myös australiassa tähtitaivas pyörii eri suuntaan? Missä kohti se kiertosuunta vaihtuu? eikö päiväntasaajalla tähdet liiku palloteoriassa ollenkaan jos ne pohjois ja eteläpuolella kiertävät eri suuntaan?

        Litteänmaan teoria selittää tämänkin asian paljon helpommin, litteänmaan teoriassa tähdet liikkuvat myös päiväntasaajalla, samaan suuntaan kuin koko maailmassa ja pohjoisellakin osaa maailmaa.

        Mitä enemmän palloteoriaa tarkastelee, sitä enemmän siitä löytyy naurettavia yksityiskohtia jotka osoittavat sen saduksi, ja että maa on litteä.

        Maapallo pyörii itään, joten tähtitaivas pyörii kaikkialla länteen. Voi kuvailla mielessään, miten tähtitaivas (näennäisesti) pyörii milläkin pallon leveysasteella, Sanoin kuvailu on jo työläämpää.
        Kiintopisteenä mielikuvailussa voivat olla taivaannavat, pohjoinen ja eteläinen. Niiden ympärihän näkyvä tähtitaivas pyörii melko tarkasti vuorokaudessa. Se nelisen minuutin ero ero taas aiheuttaa paikallisen tähtitaivaan muuttumisen vuoden mittaan.


      • flättäri

        Maa on litteä ja liikkumaton, eikä siis pyöri mihinkään suuntaan. Tässä helpposelkoisessa videossa näytetään miten taivaankupu tähtineen pyörii litteänmaan yläpuolella, tästä myös selviää pallopäille, että pohjantähti todellakin on havaittavissa eri korkeudella koko litteänmaan alueella.

        https://www.youtube.com/watch?v=WBanMajhjN0


      • flättäri kirjoitti:

        Maa on litteä ja liikkumaton, eikä siis pyöri mihinkään suuntaan. Tässä helpposelkoisessa videossa näytetään miten taivaankupu tähtineen pyörii litteänmaan yläpuolella, tästä myös selviää pallopäille, että pohjantähti todellakin on havaittavissa eri korkeudella koko litteänmaan alueella.

        https://www.youtube.com/watch?v=WBanMajhjN0

        Uskonne on ilmeisesti niin vahva, että saa teidät näkemään olemattomia. Käytännössähän Pohjantähti ei voi näkyä päiväntasaajan eteläpuolella. Eikö teitä yhtään arveluta se, että täällä Suomessakaan Pohjantähti ei ole keskellä taivasta? Mittaamalla voi havaita, että Helsingissä se näkyy viisi astetta alempana kuin Oulussa. Eli etelään mentäessä Pohjantähti jatkuvasti alenee taivaalla. Mistähän tämä voisi johtua?


    • 1. Aloittaja on luullut väärää tähteä Pohjantähdeksi.
      2. Hän ei ole katsellut Australian taivasta tarpeeksi kauan huomatakseen, että eri vuodenaikoina näkyvät eri tähdet (ainakin tiettynä aikana tietysssä suunnassa).

      • hähähähähähähääääääää

        Hra Pähkäilijäkin sitten ilmoittautui nuijien kategoriaan.....


      • kretardionismi

        Ja vielä se kolmas vaihtoehto joka on fakta:

        3. Aloittaja on jotakin vajakin ja idiootin väliltä. Ote todellisuudesta katosi häneltä jo siinä vaiheessa kun syntyi uskonlahkoon ja se vähäinenkin luojan suoma järki tapulteltiin Raamatulla lattean littanaksi. Aivokäyrä ei hänellä juuri suotasta viivasta eroa ja siksi satu litteästä maasta onkin kyseiselle vajakille se helpoiten uskottava.


    • hähähähähähäähäääääää

      Totesinkin tuossa ylhäällä että pallopäät hyppivät raivosta seinille ja purevat muniaan.......

      • Flätmänsöörth

        Enpä nyt oikein tiedä tuosta, mutta myötähäpeää tunnen kyllä littuotsia kohtaan...


    • Juujuuu

      Pohjantähti on kiinni maankuvussa pohjoisnavan yläpuolella.

      Hehe, kiinnostaisi todella tietää että kuinka korkealla tuo "kupu" sijaitsee. Kuvun on väkisinkin oltava melkoinen, koska Pohjantähden painovoima ei näytä pahemmin vaikuttavan täällä.:D

      • juupelijuupas

        Hra Juujuu mainitsi painovoiman mikä on täysin kuvitteellinen satusana ja jonka olemassaoloa ei olla edes todistettu.

        Taivaankannen korkeudeksi voisin sanoa olevan n. 100 km.
        Eri mieltä saa toki olla.


      • Flätmänsöörth
        juupelijuupas kirjoitti:

        Hra Juujuu mainitsi painovoiman mikä on täysin kuvitteellinen satusana ja jonka olemassaoloa ei olla edes todistettu.

        Taivaankannen korkeudeksi voisin sanoa olevan n. 100 km.
        Eri mieltä saa toki olla.

        Painovoiman ansiosta littuotsan kuola valuu norona maata kohti, eikä roisku jokapuolelle ympäriinsä, niin kuin kävisi jos painovoimaa ei olisi... hahahahaaa....


      • VoihanSaadari

        Hra Flätmänsöörth todisti juuri vakuuttavasti painovoiman olemassaolon.

        Onko pallopäiden tyhmyydellä enää mitään ylärajaa?


      • Juujuuu
        juupelijuupas kirjoitti:

        Hra Juujuu mainitsi painovoiman mikä on täysin kuvitteellinen satusana ja jonka olemassaoloa ei olla edes todistettu.

        Taivaankannen korkeudeksi voisin sanoa olevan n. 100 km.
        Eri mieltä saa toki olla.

        Jaahas.. Mikäs "kuvitteellinen" voima sinuun sitten vaikuttaa jos astut katon reunalta alas?

        Taivaankannen korkeudeksi voisin sanoa olevan n. 100 km.
        Eri mieltä saa toki olla.

        Saako olla eri mieltä, voi kiitos. Pohjantähti siis roikkuu siinä taivaankannen kuvussa, noin 100km meistä. Tässä vaiheessa on aivan pakko kysyä, että onko sulla mitään käsitystä minkä kokoinen Pohjantähti on? Tähden säteilystäkään ei ole meille mitään haittaa, eihän?


      • palloviski
        juupelijuupas kirjoitti:

        Hra Juujuu mainitsi painovoiman mikä on täysin kuvitteellinen satusana ja jonka olemassaoloa ei olla edes todistettu.

        Taivaankannen korkeudeksi voisin sanoa olevan n. 100 km.
        Eri mieltä saa toki olla.

        Lättäpäät kieltävät Maan vetovoiman olemassaolon ja selittävät sen taianomaisella tiheydellä. Siitä tietysti seuraa aika mielenkiintoisia kysymyksiä, muun muassa se miksi paine veden alla nousee syvemmälle mennessä. Liekö syvemmällä eri vettä kuin pinnalla, tiheydeltään eri ainetta? Kymmenen metrin syvyydessä oleva neste olisi jo tiheämpää kuin metallit. Toinen vaikeasti selitettävä ilmiö on vuorovesi-ilmiö, jostain ilmaantuu meren pinnalle erilaista, merivettä hatarampaa nestettä katselemaan Kuuta, ja vastaava vesipatja Maan toiselle puolelle (mitä se sitten lättäkartassa tarkoittaakaan).

        Eiköhän tähänkin selitys löydy, jokin yhtä kätevä kuin lättäpäiden perspektiiviteoria. Se joka antaa juuri sellaisia tuloksia kuin kukin selittäjä haluaa. Olisi mielenkiintoista nähdä se matemaattisessa muodossa...


    • kirkukas

      Tähdet ovat taivaankantemme yläpuolella.

      • kretardionismi

        Eipä ole flättäri-idiooteilla vielä edes aivopierutkaan yhdenmukaisia. Yksi aivopiereksii että pohjantähti on kiinni maankuvussa ja toinen vajakki aivopiereksii että tähdet ovatkin taivaankantemme yläpuolella.

        Koittakaahan flättäri-idiootit saada satunne edes hieman yhtenäisimmiksi.


      • ihmettelevä
        kretardionismi kirjoitti:

        Eipä ole flättäri-idiooteilla vielä edes aivopierutkaan yhdenmukaisia. Yksi aivopiereksii että pohjantähti on kiinni maankuvussa ja toinen vajakki aivopiereksii että tähdet ovatkin taivaankantemme yläpuolella.

        Koittakaahan flättäri-idiootit saada satunne edes hieman yhtenäisimmiksi.

        Kaikki pallomaa havainnot on nasan tekaisemia ja flättärit joutuu toimimaan pienellä budjetilla lähinnä koti tietokoneidensa äärellä. Littareiden pitäisi saada rahoitusta vaikka verovaroista tai tukea uskonnollislita järjestöiltä niin päästäisiin tekemään puolueetonta litteänmaan tutkimustyötä.


      • joukkorahoitus
        ihmettelevä kirjoitti:

        Kaikki pallomaa havainnot on nasan tekaisemia ja flättärit joutuu toimimaan pienellä budjetilla lähinnä koti tietokoneidensa äärellä. Littareiden pitäisi saada rahoitusta vaikka verovaroista tai tukea uskonnollislita järjestöiltä niin päästäisiin tekemään puolueetonta litteänmaan tutkimustyötä.

        Jos lättäreitä on suuri ja kasvava määrä miksette pistä rahoja yhteen?

        Jokaiselta vaikkapa satanen.

        Jos teitä on miljoona, tuossa on sata miljoonaa; jos teitä olisi sata miljoonaa rahaa olisi kasassa 10 miljardia.

        Sanovat että hyvä raketti jolla pääsisitte kuvaamaan 95 kilometrin korkeudelta miltä Lätty näyttää maksaa muutaman kymmenen miljoonaa, ei olisi iso raha tuollaisesta budjetista.

        Järjestäytykää.

        Samalla raketilla sitten pääsette kuvaamaan sitä firmamenttia 5 kilsaa korkeammalla kun se siihen kolahtaa.


    • sohvalla.on.mukavampaa

      Pohjantähti on havaittavissa eteläisellä pallonpuoliskolla?

      Harmi ettei kukaan ole koskaan ottanut valokuvaa siitä. Mietin vaan kun kaikilla on nykyään kamera taskussa.

      Olispa helppoo muuten todistaa litteä maa teoria oikeaksi, varais vaan reissun Australiaan ja ottais kuvan Pohjantähdestä.

      Mut en tiedä jaksanko.

      Kaikki netissä olevat eteläiseltä pallonpuoliskolta otetut valokuvat on väärennöksiä. Niissä kun ei näy Pohjantähti.

    • mitä.tulikaan.väitettyä

      Eli korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin.

      Pohjantähti, joka on jotenkin kiinni Pohjois-Navan päällä, näkyy saman kokoisena vajaat 20 000 kilometria kauempana ilmakehän läpi, valovoimaltaan samana, leveydeltään samana jne.

      Mutta vuoristo ei näy edes 1000 kilometriä koska ilmakehä on liian paksua.

      Ja Viron satojen kilometrien levyinen rannikko ei näy Suomenlinnasta koska perspektiivi kaventaa sen näkymättömiin alle 100 kilometrin etäisyydeltä.

      Miettiikö nää väittäjät koskaan mitä ne väitää tarkistaen mitä muuta on tullut väitetyksi?

      • Väitteet ovat suoraan Youtubesta. Ei niitä täällä mietitä eikä soviteta yhteen. Siksi väitteet voivat olla keskenään ristiriidassa.


    • Sohvallaonmukavaa

      Täydellinen alusta tehdä pöhköjä väitteitä. Kukaan ei jaksa seurata keskustelua vaan tänne vaan heitellään koukkuja ja jätetään vastaamatta niihin mihin ei flättärinä voi vastata.

      Tähänkään Pohjantähti-asiaan ei tule vastauksia flättäreiltä, se kun todistaa litteän maan mahdottomaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe