Normia-arki alkoi

.ja päästään normirutiineihin. Salkkarit ja maajussille mosrsmaikku alkoi ja vissiin myöhemmin syksyllä vain elämää. Onpas niin kotoinen olo :). Mitkäs syysrutiinit saavat teidät myhäilemään?

46

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helteiden jälkeen on mukava laittaa lenkkarit jalkaan ja painella lenkille, helteillä ei oikein kulkenut. telkkarin katsojaa aliarvioivia sarjoja en kaipaa sen paremmin syksyllä kuin muulloinkaan.

    • SarjaKatselijoita

      Kuinka kauan olet katsonut salkkareita?
      Taitavat olla melk tuttuja, vai ovatko?

      • En muista kauanko mutta kauan. Minusta harmitonta hömppää vaikka toistaa paljon itseäänkin. Samalla tavoin viihdettä kuin tämä palstakin :).


    • kylmätotuus

      Minulla tämä "epänormaali" arki jatkuu vielä viikon . Sitten poika lähtee omille teilleen.

      En yleensä seuraa tv-sarjoja, Vain elämää on poikkeus säännöstä. Sitä seuraan mielenkiinnolla, koska olen musiikista kiinnostunut.
      Ajankohtaisohjelmia katson myös.
      Eivät nuokaan ohjelmat "kellota" päivääni, koska voin katsoa ne netistä silloin, kun minulle sopii.

      Ainut rutiini on tapani aloittaa päiväni, olipa kyseessä, mikä vuodenaika tahansa.
      Keitän mukillisen kahvia ja syön pari viipaletta kauraleipää. Leivän päälle laitan milloin mitäkin satun haluamaan tai löytämään.

      Rutiinit eivät saa minua myhäilemään, vaan hyvän mielen minulle tuovat mitä erilaisemmat asiat päivän mittaan.

      • Minä taas tykkään rutiineista, siis asioista jotka toistuu. Tavalliset ns arkirutiinit ja koti ovat sitä elämänsuolaa.


      • siilenämää kirjoitti:

        Minä taas tykkään rutiineista, siis asioista jotka toistuu. Tavalliset ns arkirutiinit ja koti ovat sitä elämänsuolaa.

        Ja mulla tämä epänormaalius on kestänyt koko kesän eikä vielä ainakaan loppua näy.


    • hompsantuusa_

      Minä olen rutiini-ihminen. Nyt koulujen alettua pyöräilen vajaan kilometrin päässä asuvan tyttäreni kotiin. Katson tokaluokkalaisen valmiiksi kouluun. Lähtisi kyllä itsekseen, mutta olen huomannut, että on kuitenkin mielissään. Lapsi lähtee kavereidensa kanssa matkalle ja minä jatkan pyöräilylenkkiä n. 1 ½ - 2 h.
      Salkkarit pyörii ja Uusi-Päivä. Odottelen josko tanskalaisia sarjoja alkaisi, niistä pidän.
      Ai niin, kutimet olen ottanut esiin ja sukkia syntyy noita "hömppäsarjoja" katsoessa. Ne eivät vaadi keskittymistä eikä liioin silmiäkään :)

      Nautin näistä viileistä ilmoista. Hyvää syksyä!

      • Mikä hiivatti on normia-arki?


      • kesänmentyä

        Vieläkö iho kesii?


      • Kiitos samoin, minä myös :).


      • 2lesken kirjoitti:

        Mikä hiivatti on normia-arki?

        No se arki mikä minulle on normia, höh.


      • luxor
        kesänmentyä kirjoitti:

        Vieläkö iho kesii?

        Kesii sillä vissii. Sehän käyttää juuriharjaa ja mäntysuopaa.


    • Psykoterapeutitar

      Ihanaa! Se helvetin helle hävisi, joka ruumiin halvautti ja nyt pääsee taas "normiarkeen" kaikkien uusien suunnitelmien kera. Olen enemmän syysihmisiä ja aivot toimivat paremmin, niin että uutta syntyy. TV-ohjelmista en nyt niin välitä, mutta keijupuutarhan ajattelin rakentaa ja punaiset verhot ostaa ja säästää, että saan yhden taloyhtiölainan maksettua ensivuoden alussa pois. Aah ja eiku uutta kohti👍🏻😂

      • Millainen on keijupuutarha?


      • Psykoterapeutitar

        Keijupuutarha💖 On ihana minimaailma, jonka nyt yritän rakentaa kukkaruukkuun, joka on hajonnut ja antaa mielikuvitukselle siivet🌺🌿🏡🌿🌺💭


      • siilenämää
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Keijupuutarha💖 On ihana minimaailma, jonka nyt yritän rakentaa kukkaruukkuun, joka on hajonnut ja antaa mielikuvitukselle siivet🌺🌿🏡🌿🌺💭

        Varmaan kiva. Itse en ole mikään käsillä näpertelijä mutta voin kuvitella kun joku on :).


      • Psykoterapeutitar

        En minäkään nyt niin ihmeemmin ole, mutta joskus kuulen kumman kutsun, johon täytyy vastata ja antaa mielikuvituksen lentää😂


    • jokainen päivä on normi arkea
      mutta koskaa ei oo ollu mitään rutiineita
      päivä kerrallaan on menty säännöllisen epäsäännöllisesti
      telkasta katon mitä katon sillon kun se sattuu oleen auki.

      • Mulla tuppaa lomat katkaisemaan sen normiarjen. Silleen kivastikin.
        Mulla alkaa aamu rutiineilla. ekka kahvinkeitin päälle ja sitä rataa. Koiralla on myös rutiinit, joit minä hänelle mahdollistan :).


      • siilenämää kirjoitti:

        Mulla tuppaa lomat katkaisemaan sen normiarjen. Silleen kivastikin.
        Mulla alkaa aamu rutiineilla. ekka kahvinkeitin päälle ja sitä rataa. Koiralla on myös rutiinit, joit minä hänelle mahdollistan :).

        kun ei oo niitä säännöllisiä lomia ollu kahteenkymmeneen viiteen vuoteen
        tää on ollu vaan tätä mitä milloinkin keksii
        ja kissat ei paljoo rutiineja tarvii
        ne tulee ja menee sillon kun niitä huvittaa
        no toki meidän molempien on mentävä töihin sillon kun on työaika
        mutta muu aika onkin sitten rutiinitonta.


      • viivatiina kirjoitti:

        kun ei oo niitä säännöllisiä lomia ollu kahteenkymmeneen viiteen vuoteen
        tää on ollu vaan tätä mitä milloinkin keksii
        ja kissat ei paljoo rutiineja tarvii
        ne tulee ja menee sillon kun niitä huvittaa
        no toki meidän molempien on mentävä töihin sillon kun on työaika
        mutta muu aika onkin sitten rutiinitonta.

        No onhan se noinkin. JOksus se elämä itsessään kuitenkin järjestelee noita lomia :). Monenlaista ja milloin mitenkin.


    • korppishuomenta

      Elän elämää, joka muuttuu, joustaa viikottain läpi vuoden. Rutiineja ei silleen sanan varsinaisessa merkityksessä ole. Saunakin lämpiää milloin sattuu ja ruoka-ajat nälän mukaan, mutta olenhan eläkeläinen eikä työ johda tekemisiäni.

      Elän vielä mökkielämää. Vieraita tulee ja menee. Lapsetkin tulevat vielä äidin avuksi syystöihin. Tänään ruohonleikkuuta ja huomisen illan istujaisten pikkupurtavien valmistelua. Mietin mitä laittaisin tuikkujen alle järveen. Onko ideoita?

      Sain esikoiselta kun hän tuli lomalle valtavan ison TV:n, josta katon jos muistan uutiset kerran illassa. Syyskuun lopussa Hollantiin ja jouluksi kotiin.

      • Niin kukin mieltymystensä mukaan. Minä taas koitan pitää esimerkiksi säännölliset ruoka-ajat ja nyt puolikasta työtä tehdessäni päivää ohjaa muutoinkin tietyt toistuvat toimet ja minusta se on kivaa.

        Varmaan noille kynttilöille pitäis olla joku kelluva alusta ja ankuuri pohjaan etei lähde omilleteilleen. Miten ois joku kaarnaveneen tapainen?


    • Ei tässä mitään kiihkeempää syysarkea ole, kun vuodenajat eivät suuremmin aiheuta muutoksia elämääni.

      Telkkarista en juurikaan katsele suomalaisia sarjoja, jotenkin olen vaan kyllästynyt. Ruotsalaiset ja tanskalaiset tekevät laatusarjoja. Samoin englantilaiset dekkarit kiinnostavat.

      Nyt tuli mieleen jotain syksyn kohokohdista, tykkään haravoida lehtiä kuulaassa syysilmassa, siinä on oma tuoksunsa ja tunnelma. Ei siihen enää pitkälti ole aikaa?

      • Minähi tykkään syksyn pihatöistä. Eilen just pätkäisin ison palan perennapenkistä vähemmäksi. Talon kiertävä syreeniaita on leikattu ja nurmea saa vielä leikata kerran viikossa. Kivalta tuntuu tämä viileys helteisen kesän jälkeen. Minä en ole kauheasti telkkari-ihmisiä, katson mitä milloinkin sattuu tulemaan ja milloin satun kotona olemaan. Salkkaritkin vaan on niin tuttua ja turvallista kun se kesätauon jälkeen alkaa. Kauniit ja rohkeat sen sijaan ei kiinnosta. Eikä mitkää tositv:t.


      • 1eero

        Rutiinit eivät ole muuttuneet kerrostalossa, sisälläoloa, tv auki aina kun oon kotona vaikken sitä tuijota ompaha vaan, on niin vähän tekemistä etten viitsi tehä niitä vähiäkään, oottelen jos joku tulisi ja laittaisi liikettä, toivottovasti ei ihan heti tule.


      • 1eero kirjoitti:

        Rutiinit eivät ole muuttuneet kerrostalossa, sisälläoloa, tv auki aina kun oon kotona vaikken sitä tuijota ompaha vaan, on niin vähän tekemistä etten viitsi tehä niitä vähiäkään, oottelen jos joku tulisi ja laittaisi liikettä, toivottovasti ei ihan heti tule.

        Paljon annat toisille kun itsesi liikuttamisen :). Meeppä vaippa happihyppelylle.


      • hauskavirhe-vai-oliko
        siilenämää kirjoitti:

        Paljon annat toisille kun itsesi liikuttamisen :). Meeppä vaippa happihyppelylle.

        " Meeppä vaippa happihyppelylle."

        No, mutta siili! Kuinka sinä voit eerolle noin kirjoittaa, että vaipoissa hypelisi?

        Sinua on usein huomautettu tuosta oikeinkirjoituksestasi, mutta kyllä silti kantsii hieman tarkentaa, mitä kirjoittaa!DD


      • hauskavirhe-vai-oliko kirjoitti:

        " Meeppä vaippa happihyppelylle."

        No, mutta siili! Kuinka sinä voit eerolle noin kirjoittaa, että vaipoissa hypelisi?

        Sinua on usein huomautettu tuosta oikeinkirjoituksestasi, mutta kyllä silti kantsii hieman tarkentaa, mitä kirjoittaa!DD

        O-ou. Vanha koira ei opi uusia temppuja. Kyllä oli kirotusvirhe. Muistaakseni Eerolla eo ole vaippoja 😂


      • PorvoonParonill
        Moro
        Laitanpa sulle aiheest poikkeeva viästin, porilaine ku oot.

        Sain sähköpostii tännää Hakalan Karilt siis "Metsolan Erkilt"
        Meinasin iha pökrätä.
        Hyvä et en poraa alkanu.

        Koskie Kallon kahvilaa.
        Oon käyny siäl munkkikaffeill ja meen viäläki.

        Lyhyt ol viästi, mutta mulle pitkä ilo.
        Miten yks sähköposti voiki ilmee kirkastaa.

        Päiväjatkoi


      • 1eero
        siilenämää kirjoitti:

        O-ou. Vanha koira ei opi uusia temppuja. Kyllä oli kirotusvirhe. Muistaakseni Eerolla eo ole vaippoja 😂

        Joo siilenämää tietää etten käytä vaippoja :)


      • 1eero kirjoitti:

        Joo siilenämää tietää etten käytä vaippoja :)

        Nii, en ainakaa ole sulle koskaa vaippooja vaihtanu tai edes pöksyyn kahtonu :D.


    • ö-Öö

      Aamu tv ajallaan

      Ja Arto Nyberg palaa jossain vaihessa ruutuun. Se kai noin telkkariohjelmista.

      Mulla ei erityisemmin vuodenaikarutiineita, mutta syksystä pidän. Kesä oli kamala, valoisat vuodenajat ei sovi mulle, Nyt edessä ok aikoja, ensi kevääseen. Se kans yks hyvä, kaupoista saa asiallisia elintarvikkeita sopuhintaan. Ei sinällään vaikuta muuten, kuin ehkä tulee kokattua syksyisin enenpi. Kevättä kohti laatu laskee ja ruoka muuttuu enenpi pitsa/kepappi-pohjaiseksi.

      Tärkeintä kuitenkin, fiilis paranee pikkasen. Ja se on kai sitten hyvä rutiini se.

      =DW=

      • Totta. Fiilis on se tärkein ja net adiat mistä ne löytyy.


    • En kesärutiineista haluaisi luopua, lämmöstä ja auringosta.
      Teevee rutiinia on aamuteevee ja iltauutiset , muuten menee luovasti elokuvia yms
      ja viitoskanavan sarjoja.
      Se on mukavaa kun politiikkaa tulee enemmän, varsin koska vaalit ensi keväänä.

      Tympäisee kun helmoista pitää kylmän sään vuoksi luopua,, kepoisissa vaatteissa on niin mukavaaaaa.

      muutamista iki-ihanista harrastuksista myös myhäilen

      • Voihan helmojakin talvella käyttää, laittaa vaan legginsejä alle. Kirpaisevat aurinkoiset pikkupakkasaamut on ihania


      • ö-Öö

        Vaalit juu

        Politiikka hyvää viihdettä, seuraan aika paljon. Nyt tulossa pikkasen vaaliruuhkaa, saapi näkyy, miten puolueilla etenkin maakuntavaaleihin riittää paukkuja. Net niinkuin voi olla kiintoisat, koska ekat. Usein itse vaaleissa ei kovin valtavia ylläreitä tule, pikkasen painotuseroja, joskus jokin jytky. Maakuntavaalit menee kyllä pitkälti puolueitten mukaan, mutta kiinnostaa, ketkä henkiöt alkaa niissä kuvioissa jyräämään. Kaavailtua maakuntamallia en pidä hyvänä. Mun mielestä valtion ja kuntien ois pitänyt tehdä työnjakoa, eikä väliin rakentaa valtavaa ylimääräistä koneistoa.

        Tulevissa eduskuntavaaleissa huonoa, vaalit sotkee arkipolitiikkaa, kun kaikessa keskitytään jo vaalikampanjointiin. Ja ois isoja asioita päällä.

        Ajatellut äänestää Paavo Väyrystä, riippuen tietenkin vaalipiiristään. Sais yhden kunnon vänkkyröijän eduskuntaan jurputtamaan :D

        =DW=


      • Bengalitikku

        Minusta maakuntavaalit on turha näytelmä. Mitä tulee maksamaan kansan kassasta.
        Minusta hallinnosta tulee neuvostojen neuvostojen neuvostojen hallintoa.
        Suomesta tulee neuvostojen liitto.
        Hyi mua.


    • Telkkarit-tunkiolle

      Kohdallanne ei ole kysymys syksystä eikä nautittavuudesta. Vaan! TV-orjuudesta.

      • Jos luit ketjun läpi muutenkin kuin aloituksen huomaat että tv on vain osa syksyä samalla tavoin kuin koululaisten koulut alkaa syksyllä vaikkei itsellä enää kouluoikäisiä lapsia olekkaan. Asioita jotka kuuluvat syksyyn. Elä oo noin ahasmielinen.


      • Telkkarit-tunkiolle
        siilenämää kirjoitti:

        Jos luit ketjun läpi muutenkin kuin aloituksen huomaat että tv on vain osa syksyä samalla tavoin kuin koululaisten koulut alkaa syksyllä vaikkei itsellä enää kouluoikäisiä lapsia olekkaan. Asioita jotka kuuluvat syksyyn. Elä oo noin ahasmielinen.

        Olen varmaan ainoa 5,5 miljoonasta ihmisestä, joiden syksyt ja talvet sujuu täydellisesti ilman telkkarin tuomaa pakonomaisuutta. Se ei säädä ja sanele elämääni paljon enempää kuin uutiset silloin tällöin. Ilmankin pärjään kyllä.


      • 1eero

        Yhellä tutulla on kolme tv vierekkäin, sanoo ei hänestä ole vaikea katsoa yhtäaikaa kolmea eri ohjelmaa.
        Voi olla ettei ole tv:n orja koska nauttii katselemisesta.


      • Telkkarit-tunkiolle kirjoitti:

        Olen varmaan ainoa 5,5 miljoonasta ihmisestä, joiden syksyt ja talvet sujuu täydellisesti ilman telkkarin tuomaa pakonomaisuutta. Se ei säädä ja sanele elämääni paljon enempää kuin uutiset silloin tällöin. Ilmankin pärjään kyllä.

        Höpöhöpö. Minä katon telkkua vähän. En edes joka päivä. Ei mitään pakkia vaan ihan vapaaehtoista.


      • 1eero kirjoitti:

        Yhellä tutulla on kolme tv vierekkäin, sanoo ei hänestä ole vaikea katsoa yhtäaikaa kolmea eri ohjelmaa.
        Voi olla ettei ole tv:n orja koska nauttii katselemisesta.

        Ohhoh. Kyllä yksi riittää. Meillä kaksi mutta eri huoneissa.


    • Elän.kuin.pellossa

      Kansalaisopistoon ilmoittauduin enkun keskustelupiiriin. Estäisikö dementoitumista. Matkustelussakin kielitaitoa tarvitaan. Nybergistä tykkään kuten joku muukin ketjussa, mukava kun alkaa. Ihana kun ei ole hellettä, kävin pyöräilemässä. Ostin lenkillä mukana kuljetettavan mankan, kuuntelen levyjä ja äänikirjoja. Ei oikein mitään rutiineja ole, törmäilen sinne minne kiinnostaa.

      • Niin ei ehkä rutiineja mutta to enkun keskustelupiiri rytmittää kivasti viikkoasi vai kuinka. Vapaus valita kiinnostuksen mukaan on mahtavaa kun siihen on mahdollisuus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      66
      3193
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      548
      3026
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2295
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1992
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1815
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1805
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1592
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      102
      1302
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe