Tervehdys. Olen täällä taas kysymyksineni.
Sanotaanko raamatussa miksi kädet ristitään rukouksen ajaksi ja onko se välttämätöntä? Itselleni joskus tulee mieleen, jos en iltarukouksessani ole jaksanut enää käsiä yhteen liittää, että kuullaanko minua tai olenko... ns.julkea, kun en ole niin tehnyt.
Rukoilu - käsien ristiminen
10
389
Vastaukset
- pikka
Rukousasennolla ei varsinaisesti ole merkitystä, Daniel hartaana rukoili polvillaan, jotkut seisaaltaan pää painettu, jotkut kädet kohotettuina Jumalan puoleen. Tärkeää on rukoillessa sydämen ja mielen nöyrä asenne. Ei tarvitse olla huolissaan.
- SRKnJohtaja
Kyllä ne kädet on paras panna tiukasti yhteen.
Jumala ei tykkää hyvää, jos rukoilun aikana rukoilevan käsi erehtyy vaikkapa kaivamaan kutisevia muniaan.- anatomian.ihmeitäkö
"käsi erehtyy vaikkapa kaivamaan kutisevia muniaan"
Onko kerholaisilla yleisestikin käsillä munat?
- SRK.Keskusyhdistys
julamanterve! julamaa on rukoiltava jalat ristissä. Määräys Oulun keskustoimiston veljiltä. julamanrauhaa.
Parempi on ettei harhaisuuttaan julkisesti mainosta.
Ei se yksilön arvoa nosta käsien ristiminen sen enempää kuin otsan lyöminen lattiaan ja takapuolen esitteleminen kanssaihmisille. Paremminkin vähentää tuollaisiin taikamenoihin osallistuvien arvostusta.Seisominen on heprealaisten ja monien muiden Raamatussa mainittujen kansojen keskuudessa ei ollut mitään määrättyä rukousasentoa. Kaikki asennot, joissa rukouksia esitettiin, olivat erittäin kunnioittavia. Seisominen oli varsin yleistä rukoiltaessa, ja Jeesus puhui tästä rukousasennosta
Mar 11:. 25 Ja kun seisotte rukoilemassa, niin antakaa anteeksi mitä teillä onkin jotakuta vastaan, jotta Isänne, joka on taivaissa, myös antaisi anteeksi teille teidän hairahduksenne.”
Heti kasteensa jälkeen Jeesus ilmeisesti seisoi rukoilemassa, kun taivas aukeni ja pyhä henki laskeutui ruumiillisessa hahmossa kuin kyyhkynen hänen päälleen, ja Jumalan oma ääni kuului taivaista (Luuk3:21, 22). 21 Kun nyt kaikkea kansaa kastettiin, Jeesuskin kastettiin, ja hänen rukoillessaan taivas aukeni 22 ja pyhä henki laskeutui ruumiillisessa hahmossa kuin kyyhkynen hänen päälleen, ja taivaasta kuului ääni: ”Sinä olet minun rakas Poikani; olen hyväksynyt sinut.”
Polvistuminen oli tavallinen rukousasento. Jeesuskin polvistui Getsemanen puutarhassa Luuk 22: 41 Ja hän itse vetäytyi heistä noin kivenheiton päähän ja polvistui ja alkoi rukoilla
1 Kun 8;54 Ja tapahtui, että heti kun Salomo oli lopettanut kaiken tämän rukouksen ja suosionpyynnön esittämisen Jumalalle, hän nousi Jumalan alttarin edestä oltuaan polvilleen notkistuneena kädet levitettyinä kohti taivaita
Tämä on kristityillä hyvin yleistä omissa rukouksissa, mutta seurakunnissa usein seisaaltaan, Pyhät kädet kokotettuina.
Siinä muutamia asentoja, mutta käsien ristäminen on myöhäis- pakanallinen tapa, joka on yleitynyt kautta linjan.- NäilläEväilläAlkuun
Ei Raamattu sentään mikään asentokirja ole. Joitain rukoustyyliesimerkkejä siinä sentään on, pääosin ne ovat yhdessä toteuttaen mahdottomia.
Paavin (siis Vatikaanin, ei Oulun) ohjeistus on rukoilu polvillaan. Kun käyt katolisessa kirkossa, huomaat, että rahvaan penkit on varusteltu juuri tuota varten. Nenän tulee kuitenkin olla ainakin osa-aikaisesti suunnattuna alttaritaiteeseen päin. Kun vanhoillislestadiolaisuus keskusjohtoisena muistuttaa suuresti katolisuutta, voisi Oulun paavi antaa seuraavissa Raamatun lisälehdissä ohjeistuksen tässäkin asiassa.
Vanhoillislestadiolaisuudessa on huomattavia yhtäläisyyksiä islamiin, jossa asento-ohjeita piisaa. Helsingissä opastetaan pyllistämään kohti Pietarsaarta, hieromaan otsaa lattiaan jne. Ennen rukoilemista tulee kuurata jalat, sieraimet ja korvantaustat, jotta Allah olisi kuulolla.Näin on. Pakanat ottavat ohjausta maalisesta, mm Rooman porttokirkosta yms.
Minä vastaan Raamatun mukaisesti.
Näin meillä on jokaisella omat idolinsa.
- KyseleviVeli
Mites muuten noissa seurataloissa on se puhujapönttö asemoitu? Eli onhan se varmasti niin, että seuravieraiden nenät osoittavat kohti Pyhää kaupunkia, Oulua.
Se on ainoa oikea rukoussuunta. - tärkeintä
Notkistaa sydämen polvet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721157
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?44595Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296548Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t219513- 50504
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492