Miten sinä toimit?

MitäPelkäät

Miten toimit tilanteessa jossa huomaat olevasi ihastunut tai että olet kiinnostunut varatusta naisesta/miehestä? Yritätkö tukahduttaa tunteesi vaikka tietäisit toisella olevan myös tunteita? Pelkäätkö että et voi tarjota samaa kuin nyt toisella elämässä tms?

57

1852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinajattelen

Ei ole niin tapahtunut, mutta en ole varma onko tuntemani mies varattu. Ihastun kunnolla hyvin harvoin ja ne menee aika äkkiä ohikin. Jos minulle jo tuttu mies on varattu niin se siitä sitten. Minulla ei ole mitään pakkoa saada edes kaveria, eikä se ole tällä hetkellä ajankohtaista.

• VaratunMielestä

Turha pelätä sellaista, että ei voi tarjota samaa kuin mitä toinen hänelle tarjoaa. Et voi tietää, mitä häneltä puuttuu, varsinkin jos oletat hänelläkin olevan tunteita. Kannattaisi koettaa selvittää hänen kanssaan asiaa. Pyydä vaikka kahville jollain tekosyyllä..

• Mäentakaa

Juurikin näin menee tämä. Välttelen, koska mitä enemmän miestä tunnen, sen pahemmaksi olo menee. Hoidan kaiken välttämättömän hänen kanssaan, that's it. Mutta...Ei näin syvistä pääse enää ylös.

• Myöhästkatuu

Toi on paska tilanne. Ite oon ollut tilanteessa ja kyllä vetäydyin koska ajatteli etten voi rikkoa perhettä ja oisin huonompi vaihtoehto elämään häne kanssaan. Omia asioit oli vähän retulleen. Nyt vieläki harmittaa omat pelot. Tykkään pirusti viekin siitä naisesta. Ois pitänyt olla rohkeempi.

• typerää

Tuhlata aikaansa varattuun. On niitä monia muitakin kenen kanssa voi olla. Ihmisistä se on kiinni toimiiko juttu vai ei.

• RakkaudenSaanut

Jos on molemminpuolista, ei ole turhaa. Siitä voi tulla vuosisadan rakkaustarina.

• typerää
        RakkaudenSaanut kirjoitti:

Jos on molemminpuolista, ei ole turhaa. Siitä voi tulla vuosisadan rakkaustarina.

Joillakin toimii joillakin ei. Minulla ei toimisi koska alan välittömästi halveksumaan varattua jos se katsoo muita varattuna. Minulta löytyy tästäkin esimerkki... toisin sanoen pidän kai pimahtaneina heitä ketkä ovat suhteessa mutta haluavat muuta.

• Eimullamuuta
        typerää kirjoitti:

Joillakin toimii joillakin ei. Minulla ei toimisi koska alan välittömästi halveksumaan varattua jos se katsoo muita varattuna. Minulta löytyy tästäkin esimerkki... toisin sanoen pidän kai pimahtaneina heitä ketkä ovat suhteessa mutta haluavat muuta.

Oletpa elänyt yksioikoisen elämän.

• typerää
        Eimullamuuta kirjoitti:

Oletpa elänyt yksioikoisen elämän.

Miksi tehdä asioista monimutkaisia? Helpompaa kun on yksinkertaista... sinä varmaankin olet suhteessa mutta toivot "parempaa"? Ja sitten kun löydät niin etsit vielä "paremman"? And so on... itse olen ainakin aina halunnut vain yhden hyvän. Se riittää minulle ja toivon että sen myös saan <3

• mäenmistäänmitääntiedä

Mä funtsin ton typerää nimimerkin kommenttia eli hän pelkää, että varattu kun sitten olisi hänen niin etsisi taas paremman, mutta eikös niin olisi jo eronneenkin kanssa. Eronnuthan on myös etsimässä uutta kumppania. Oon itekin miettinyt, että eronnut ei välttämättä oo hyvä kumppani, koska sehän näyttää vaihtavan kumppania ja koskaan ei tiedä koska se taas kyllästyy. Samoin lesket, heillä on muistikuvissa se entinen rakas, johon herkästi tulet verratuksi eli sekään ei ole vaihtoehto. Ongelma on vaan se, että jos päälle kolmevitosena etsit suhdetta niin harvemmin löytää ihmistä, jolla ei olis vielä mitn suhdetta ollut. Toisaalta mitä jos ei varmistele ideaali tai ns.helppoa suhdetta, sillä mistään ei voi olla varma. Ehkä ne tunteet pitäis olla tärkein juttu.

• 30VNainen

Minä valehtelin kirkkain silmin että en ole kiinnostunut kun hän kertoi ihastuneensa minuun. En vain millään uskaltanut vaikka jokainen sormenpää halusi koskettaa. Ahdistun hänen läsnäolostaan koska välitän niin paljon. Pelkään sitä mitä sitten jos heittäydyn? Mitä muut ajattelevat? Kestäisikö nämä tunteet? Ja kaikkea muuta epävarmuutta on paljon. Siltin rakastan ja haluan. Välttelen tuota ihmistä, koska pelkään että sattuu vielä enemmän.

• pakitsaanut

Hupinsa kullakin, mutta ei kai sille mitään voi. Ketään ei voi pakottaa olemaan jos ei halua.

• Miesmiesmies

Ymmärrän sua kun toimin ite miehenä noin. Asttelen että en riitä hänelle ja olis kaikki vaikeeta vaiks haluisinkin

• rehellisesti

Toimin niin etten kerro omia tunteitani. En vain pysty. Minusta ei ole rikkomaan toisen perhettä eikä omaani. Eikä kyse ole siitä mitä muut ajattelevat vaan mitä itse ajattelen.

• Rakkausvoittaa

Ajattelet kauniisti. Arvostan. Itsekin kovasti yritän olla tuntematta mitään. Ei onnistu. Perheen rikkoontuminen on kamala asia. Mutta niin on myös tosirakkauden heittäminen hukkaan.

• tyhmiäovat
        Rakkausvoittaa kirjoitti:

Ajattelet kauniisti. Arvostan. Itsekin kovasti yritän olla tuntematta mitään. Ei onnistu. Perheen rikkoontuminen on kamala asia. Mutta niin on myös tosirakkauden heittäminen hukkaan.

Kun perustavat perheitä jonkun muun kuin tosirakkauden kanssa.

• näinajattelen

Kiitos. En oikeastaan yritä olla tuntematta vaan selvitä tunteitteni kanssa. Joskus menee paremmin joskus huonommin. Mihinkä hukkaan se Tosirakkaus on mennyt? Siellä hän elää elämäänsä perheensä kanssa. Joskus on myös rakkautta ettei aseta itseään muiden edelle.

• Rakkausvoittaa

Hänellä varmaankin hyvä omansa kanssa. Minulla omani, rakastaa voi monella tavalla, vaikka paljon hän mielessäni onkin. En halua aiheuttaa tuskaa niin monelle, vain että me kaksi saisimme toisemme. Tuskin hänkään. Enkä ole hänen tunteistaan varma. Se varmasti auttaisi, jos tietäisin hänen varmasti ajattelevan samoin. Ja että tunne on molemminpuolinen. Sen kanssa voisi elää, mutta itsensä suojelemiseksi on joskus oltava kylmä, vaikka se tuntuu väärältä. Tekstini on ehkä sekava, näin ajatus kulkee tänään.

• vanhatsuolat

Hänellä varmaankin hyvä omansa kanssa. Minulla omani, rakastaa voi monella tavalla, vaikka paljon hän mielessäni onkin. En halua aiheuttaa tuskaa niin monelle, vain että me kaksi saisimme toisemme. Tuskin hänkään. Enkä ole hänen tunteistaan varma. Se varmasti auttaisi, jos tietäisin hänen varmasti ajattelevan samoin. Ja että tunne on molemminpuolinen. Sen kanssa voisi elää, mutta itsensä suojelemiseksi on joskus oltava kylmä, vaikka se tuntuu väärältä. Tekstini on ehkä sekava, näin ajatus kulkee tänään.

Itse hän tiensä valitsi, on varmasti tyytyväinen elämäänsä, ei ole ainakaan muuta kertonut. Mun elämä on kohtuullisen ok, suurimman osan ajasta kaikki on ihan hyvin. Jos ajattelen häntä ja minua yhdessä, niin se on vain jotain haavehässäkkää, ei oikeaa arkea.

Silti, aina niissä jutteluissa ja tapaamisissa on jotain mikä pistää hetkeksi kaiken sekaisin.

Toivottavasti saat tietää toisenkin tunteet, jos sitä haluat.

• Jos olis varattu kyseesä niin kyllä silloin tukahduttais tunteensa.
      Mitäpä sitä yrittämään.

• nimenomaan

Peukku tälle!

• YritäNytUudelleen

Rakkaudessa on kaikki sallittua jopa yrittäminen!

• nimenomaan
        YritäNytUudelleen kirjoitti:

Rakkaudessa on kaikki sallittua jopa yrittäminen!

Kenellekköhän tuon tarkoitit? MINULLA ei ole tapana piirittää ketään varattua. Sitä paitsi hänelle olen jo sanonut pitäväni. JOTEN MITÄ TÄSSÄ VIELÄ PITÄISI TEHDÄ? Kaikki on hänestä kiinni eikä hän halua. Muuten varmaankin olisi jo jotain tapahtunut jos haluaisi?

• Prettywomaaan

Itsellä parhaillaan tilanne että olen suunnattoman ihastunut varattuun, minua huomattavastikin vanhempaan mieheen. Hänen seurassaan tuntuu vaan niin hyvältä, vaikka mitään kovin kummoista ei tietenkään ole tapahtunutkaan. Uskon hänellä myös olevan tunteita minua kohtaan ja hän luultavasti on huomannut minun ihastuneen häneen. Pohdin ja mietin ilta toisensa jälkeen mitä tässä pitäisi tehdä. Ei mitään, sehän olisi oikea ratkaisu mutta toisaalta en tiedä pystynkö tai haluanko edes tukahduttaa tunteitani... On tämä vaikeaa.

• OlenSanonut

Tämän jo, mutta kun ei näytä menevään rikolliseen paskapäähäsi. Rakkaus ei tule voittamaan, en ikävöi ketäån, vaan rakastan miesystävääni. Painu vittuun sekaantumasta ihmiaten elämään ja manipuloimalla "ikävöijille" yhtään toivoa, kun en ole heistä KETÄÄN ottamassa. M

• MiesSydämmessäni

Itse olen nainen ja ilmeisesti moraaliton. Olen elänyt tyydyttävässä parisuhteessa todella pitkään ja PAM! Tapasin yllättäen miehen joka tuntuu varpaissa, sormissa, korvien välissä ja sydämmessä. Päätin unohtaa. En vain pystynyt. Pidimme vähän yhteyttä ja hän ilmoitti että ei, koska olen perheellinen. Kuitenkin yhteydenpito on jatkunut kivoissa, ikävissä, vihaisissa, ystävällisissä jne kaikissa merkeissä. Olin päättänyt antaa parisuhteeni vuosille mahdollisuuden, mutta tunteeni eivät ole hiipuneet melkein puolessa vuodessa yhtään. Hän iski kuin hauki kaislikosta!!! Jos teillä onntunteita varattua kohtaan, kertokaa ne! Kyllä varattu ihminen on jo luonnollisesti aikuinen ja osaa päättää mitä tuntee!!!! Miksi rikkoisin parisuhteeni joka nyt vain on, jos tiedän että en voi saada sitä ihmistä jonka rinnalle haluaisin? Miksi rikkoisin lapsiltani perheen jos tiedän että he kasvavat koko ajan ja en voi saada elämäni miestä? Miksi satuttaisin ihmistä jonka kanssa olen vuosia vuosia arjen jakanut jos tiedän että en voi olla onnellinen sen ihmisen vieressä jonka haluan? Olen teistä varmasti hirveä ihminen, mutta jos toisella olisi tunteita minua kohtaan toivoisin hänen ne kertovan eikä kieltävän!!! Nyt meitä voi olla kolme jotka kitkuttavat. Häntä miestä minä rakastan! Turhaan vissiin?

• hallitsentunteeni

Minä jätän varatut rauhaan. Ihastuminen loppuu siihen paikkaan kun saa tietää toisen olevan varattu.

• totuustässä

Ei se silloin ole kunnon ihastumista tai rakastumista. Jos kunnolla kolahtaa, ei se tunne lakkaa kuin napista painamalla.

• Nhikloimv

No ei tuo ole kauas kantoista ajattelua! Jos tunne on oikea ja sydämessä, ei se tukahduttaminen onnistu. Toinen vaan kömpii mieleen jostain ja aina. Sydän toivoo salaa sen juuri kömpivän myös peittosi alle. Hölmöä hommaa tukehduttaa omia tunteitaan. Voi ne nyt ääneen kertoa ja katsoa mihin johtaa?

• muttaeikö
        totuustässä kirjoitti:

Ei se silloin ole kunnon ihastumista tai rakastumista. Jos kunnolla kolahtaa, ei se tunne lakkaa kuin napista painamalla.

Rakkauden pidä olla molemminpuolista?

• taaksejäi
        Nhikloimv kirjoitti:

No ei tuo ole kauas kantoista ajattelua! Jos tunne on oikea ja sydämessä, ei se tukahduttaminen onnistu. Toinen vaan kömpii mieleen jostain ja aina. Sydän toivoo salaa sen juuri kömpivän myös peittosi alle. Hölmöä hommaa tukehduttaa omia tunteitaan. Voi ne nyt ääneen kertoa ja katsoa mihin johtaa?

Olen eri mieltä, kyllä sen pystyy tukahduttamaan. Nykyään pelkästään ahdistaa jos varattu tulee mieleen. Ei vois kuvitellakaan että olis missään tekemisissä hänen kanssaan.

• paremmin-nyt

Silloin kun minulla oli todella huono itsetunto niin jos olin hyvin ihastunut johonkuhun ja varsinkin jos huomasin että tunne on molemminpuolista rupesin haukkunaan itseäni. Koitin vakuuttqq itselleni etten ole tämän arvoinen ja toinen saisi paljob paremman ja olisi onnellisempi toiseb kanssa ja koitin tukahduttaa tunteeni heti alkuun. Sitten kun sain itsetuntoa ja tajusin ettei muut ole yhtään sen parempia kuin minäkään ja että se on vastapuolen päätös olla kiinnostunut minusta niin nykyään en niin yritä tukahduttaq tunteitani jos huomaan saavani vastakaikua. Muuten edelleen välttelen ihastumistq koska se vie energiaa kun yli tulkitsee kaikkea

• Ilman_sinua

En voi niille tunteille mitään.
      Ei auta vaikka ei nähdäkkään pitkiin aikoihin.
      Ikävä vaan voimistuu ja sydän kaipaa.
      On aivan sama mitä teen mutta mikään ei tunnu miltään kun hän ei ole vierellä..
      Olen vai apaattinen. Surullinenkin.
      On kumma jos hän ei näe silmistäni mitä tunnen häntä kohtaan..

• sairaitakirjoituksia

Jessus mikä ketju!

Tälle palstalle kirjoitetaan harvakseltaan, ja nyt yhtäkkiä on syntynyt "keskustelu" 21.8.

Se on yhden ihmisen yksinpuhelua, mikä tarkoitus? Manipuloida jotain "varattua" eroamaan?

• Ällöttäävonkailijat

Nyt ymmärrän miksi sinkkuja on suomessa paljon. Kun sinkut vonkailee varattuja!!!. Kun vapaat ei kelpaa teille toisen oma on pakko saada.Mutta onneksi kaikki varatut ei ole vietävissä.te tulette viellä kohtamaan saman tuskan. Minkä te aiheutatte toisille pariskunnille. Se on sitä karman lakia. Silloin te ehkä ymmärrätte miltä se tuntuu jos teillä nyt on edes ymmärrystä.

• kertaniin

Toivottavasti kukaan ei tuu ihmetteleen sitten, jos joskus etsin parisuhdetta, että otan vaan sitten jonkun joka tuntuu sopivalta ja kivalta, sillä eihän niillä tunteilla niin ole väliä. Ja anteeksi nyt vaan, jos joku sinkku ei löydä parisuhdetta, kun joku valkkaa varatun. Tosiasia vaan on, että kaikki sinkut ei kelpaa parisuhteeseen. On niitä kelpaamattomia toki suhteissakin. Joku vaan voi ominaisuuksiltaan olla sellainen ettei kukaan huoli tai sitten sitä voi vaan etsiä sitä kaikki toiveet täyttäväö ihmistä. Eikö se sinkkukin vaan vois ottaa sellasen sinkun, joka tuntuu kivalta eikö odotella mitään erikoisempia tunteita, siinä menee vaan elämä hukkaan. Kysehän on vaan siitä, että jos oikeesti haluaa parisuhteen niin sitten vaan ottaa sellasen, eiköhän siihen joku löydy.
        Sori, mutta mielikuvitusleikkinä seuraavanlainen: jos ite olisin varattuna kiinnostunut jostakin toisesta ja tuo toinen tietäisi tai aavistaisi tunteeni, mutta omistaan ei puhuisi niin jos eroaisin niin miksi kuvittelisin hänen yhtäkkiä tykkäävän itsestäni, enköhän minä sinkkunakin olisi pohjimmiltaan sama ihminen. No, ehkä sinkkuja pidetään vähän epätoivoisina, ainakin vanhempia naisia.

• itse_en_pysty
        kertaniin kirjoitti:

Toivottavasti kukaan ei tuu ihmetteleen sitten, jos joskus etsin parisuhdetta, että otan vaan sitten jonkun joka tuntuu sopivalta ja kivalta, sillä eihän niillä tunteilla niin ole väliä. Ja anteeksi nyt vaan, jos joku sinkku ei löydä parisuhdetta, kun joku valkkaa varatun. Tosiasia vaan on, että kaikki sinkut ei kelpaa parisuhteeseen. On niitä kelpaamattomia toki suhteissakin. Joku vaan voi ominaisuuksiltaan olla sellainen ettei kukaan huoli tai sitten sitä voi vaan etsiä sitä kaikki toiveet täyttäväö ihmistä. Eikö se sinkkukin vaan vois ottaa sellasen sinkun, joka tuntuu kivalta eikö odotella mitään erikoisempia tunteita, siinä menee vaan elämä hukkaan. Kysehän on vaan siitä, että jos oikeesti haluaa parisuhteen niin sitten vaan ottaa sellasen, eiköhän siihen joku löydy.
        Sori, mutta mielikuvitusleikkinä seuraavanlainen: jos ite olisin varattuna kiinnostunut jostakin toisesta ja tuo toinen tietäisi tai aavistaisi tunteeni, mutta omistaan ei puhuisi niin jos eroaisin niin miksi kuvittelisin hänen yhtäkkiä tykkäävän itsestäni, enköhän minä sinkkunakin olisi pohjimmiltaan sama ihminen. No, ehkä sinkkuja pidetään vähän epätoivoisina, ainakin vanhempia naisia.

Ihan jonkun vaan kanssa aloittamaan suhdetta. Se sitten jäisi ihan vaan panemiseksi.

• kertaniin

Eiköhän tuo ole ihan päinvastoin, panemiset vaan joidenkin kanssa (ne jotka sitä harrastaa) ja suhde jonkun kivan kanssa.

• sanosinkyllä

Kuten tämäkin ketju osoittaa niin ihmiset on erilaisia ja toimintakin on erilaista. Mutta täytyy myös hyväksyä ihmisten erilainen toiminta. Osa, itse heihin lukeutuen, ihadtuu tai rakastuu kunnolla tosi harvoin, mutta ite oon sen verta realisti, että en mä tunteita rupeis pakottaan molemminpuolisiksi tai toista painostaan, kilpailemaan tms, että en mä käyttäisi elämääni suuren rakkauden odottamiseen (tosi harvoin kun rakastun) vaan kimpassa kun tykkään olla ja asioita jakaa, että kyllä mä silloin voisin ottaa jonkun jpnka kanssa jotenkin synkkais. Kaikki ei niin ehkä tekis, mutta molemminpuoliset rakkaustarinat on oikeesti tosi, tosi hsrvinaisia.

• tuskallistajatyperää

Tuntui todella pahalta ihastua varattuun. Yritän parhaani mukaan tukahduttaa tunteeni ja unohtaa hänet. Olen yrittänyt hyväksyä sen että tunteita ei voi määrätä eikä selittää järjellä, mutta vaikeaa tämä on. Helpointa olisi ihastua johonkin toiseen, mutta ihastun todella harvoin joten tilanne tuntuu mahdottomalta.

En ole missään vaiheessa yrittänyt saada häntä ihastumaan minuun, hän ei tiedä tunteistani enkä halua hänen eroavan minun takiani, tosin tiedän että tunteet ovat yksipuolisia. Olen yrittänyt vältellä hänen seuraansa ja usein kohdatessa en kiinnitä häneen huomiota ollenkaan. Hänen (hyvin harvoin) aloittamansa keskustelut olen pitänyt tarkoituksella lyhyinä.

• voivähäntukahduttaa

Vielä yksi mielikuvitusleikki. Aattele kuinka yksinäinen voisi olla joku ihastuttava varattu ihminen, jos siihen monet tykästyis, kun ne vaan välttelis sitä. Mutta, eihän sillä mitäön väliä oo, onhan sillä se oma rakkaansa, olkoon sen kanssa. Sellasen ihmisen on sitten hyvä ripustautua enemmän siihen rakkaaseensa, kun ovat toistensa omia.

• muttamutta
        voivähäntukahduttaa kirjoitti:

Vielä yksi mielikuvitusleikki. Aattele kuinka yksinäinen voisi olla joku ihastuttava varattu ihminen, jos siihen monet tykästyis, kun ne vaan välttelis sitä. Mutta, eihän sillä mitäön väliä oo, onhan sillä se oma rakkaansa, olkoon sen kanssa. Sellasen ihmisen on sitten hyvä ripustautua enemmän siihen rakkaaseensa, kun ovat toistensa omia.

Tarvitseeko sitä varattua ihailla ja palvoa jotta ei tuntisi oloansa yksinäiseksi? Eikö ystävät ole sitä varten? Vai ajatteletko suhteen niin että silloin kun ollaan suhteessa niin ei ole ystäviä ollenkaan? Vai siis mitä häh... meni vähän ohi.

• voivähäntukahduttaa

Tiiääkö mä vastasi ihan tuolle ylemmälle, joka välttelee ym. En ihmettele, jos kaikki ei tota viestiä tajua, ehkä joillakin ihmisillä on ymmärryskykyä tuon viestin lukemiseksi. Palvonnastahan siinä oli kyse.

• tuskallistajatyperää

Kiinnostava mielikuvitusleikki, mutta minun on vaikea kuvitella hänen olevan yksinäinen. Hän on hieman syrjäänvetäytyvä kuuntelija sosiaalisissa tilanteissa, mutta tiedän hänellä olevan paljon ystäviä. Pakko on myös myöntää että ajattelen vahvasti niin että koska hänellä on "oma" rakkaansa haluankin pariskunnan pysyvän yhdessä. He ovat olleet pitkään yhdessä ja mielestäni he sopivat toisilleen paremmin kuin minä ja hän olisimme sopineet.

Mitä omaan yksinolooni tulee, niin olen onnekas etten ole koskaan joutunut tuntemaan yksinäisyyttä. Siitä johtuen minun saattaa toisaalta olla vaikeaa tunnistaa yksinäisyyttä myöskään muissa ihmisissä?

Tiedän että ihastukseni vältteleminen on tyhmää ja lapsellista monessakin mielessä, mutta tällä hetkellä se tuntuu helpoimmalta ratkaisulta yrittää unohtaa tunteeni häneen.

• VaratunIkävä

Ilmeisesti tunnet hänen puolisonsa, jos tiedät heidän sopivan paremmin yhteen kuin sinä sopisit hänelle? Jos varmuudella tiedät tunteidesi olevan yksipuolisia, niin ei kai siinä sitten vaihtoehtoja ole kuin yrittää unohtaa, mutta entä jos hänkin miettii omien tunteidensa olevan yksipuolisia, etenkin kun vain välttelet..Myös pitkässä liitossa voi olla yksinäinen, sitä ei aina asianomainen itsekään enää huomaa, kun on "kasvanut" siihen olotilaan.

• sivustatää

Ei puolison tunteminenkaan tuossa oo riittävä arvioimaan ja tietämään heidän parisuhdettaan. Lisäksi kumpainenkin parisuhteen osapuolikin voi nähdä suhteen erilaisena. Miettimällä parisuhdetta ihastuksesi puolison näkökulmasta väheksyt ihastuksesi tunteita ja kokemuksia.

• tuskallistajatyperää

En voi sanoa tuntevani ihastukseni puolisoa, mutta olen tavannut hänet muutaman kerran ja minun on helppo ymmärtää miksi he ovat yhdessä. Ulkopuolelta ei voi tietenkään nähdä suhteen todellista tilaa, eikä sitä miten suhteen osapuolet sen kokevat ja miten he suhteessaan voivat. Minulle riittää pelkästään se että he ovat yhdessä, joten olen päättänyt kunnioittaa sitä.

Ihastukseni vältteleminen on keino suojella omia tunteitani, koska hänen näkemisensä tuntuu tällä hetkellä liian tuskalliselta. Omat tunteeni häneen syttyivät pikkuhiljaa siitä huolimatta että tiesin hänen olevan varattu ja tunteideni sammumiseenkin vaikuttaa ainoastaan aika. Jos tunteisiin voisi vaikuttaa vain tahdonvoimalla, en olisi koskaan ihastunut häneen. Voin kuitenkin vaikuttaa siihen teenkö asian suhteen mitään ja olen tehnyt valinnan olla tekemättä.

Toimin koko ajan omia tunteitani vastaan ja näin toimimalla olen jo rikkonut itsessäni jotain, kenties jopa pysyvästi. Olen myös ottanut tietoisen riskin, että loukkaan ihastustani ja rikon jotain hänessä, jos "tietoni" tunteideni yksipuolisuudesta olisivatkin vääriä. Se on kuitenkin riski, jonka olen arvioinut hyvin pieneksi ja jonka olen ollut valmis ottamaan.

• kantsiiainapuhua

Mitä jos tuo ihastuksesi kohde joskus eroaisi? Jos häntä karsaasti kohtelet niin tulisiko hän enää luoksesi. Mitä, jos rikot hänet pysyvästi? Tietty, että oot vaan vältellyt ei ehkä sellaista tee. Itseasiassa sinä teet valintaa teidän kaikkien puolesta,vaikka et voi siihen oikeasti vaikuttaa. Mitä jos he eroavat? Tuon ihastuksesi kumppani löytää tai sillä on salarakas ja hän jättää ihastuksesi. Jos jätät kertomatta ihastuksesta viet päätäntävallan täysin pois ainuiselta ihmiseltä, seurauksia et silti voi tietää. Mun mielestä puhumisen ei pitäis aikuisille ihmisille olla niin vaikeaa.

• kantsiiainapuhua

Eli vielä se, että mun pointti oli, että noissa tilanteissa voi ajatella vain itseään eli ratkaisuaan esim olla kertomatta ei voi puolustella ajattelevansa toisen parasta, koska sitä ei voi tietää, se on fuulaa uskotella muuta. Voi toimia omien ajatusten, moraalin mukaan tai niitä vastaan, riippuen varmaan tilanteesta ja mitä itse haluaa, loppu riippuu sit siitä mitä toinen haluaa ja tekee, mutta juttelematta tekee vain itseään koskevan päätöksen.

• tuskallistajatyperää

Monien mielestä on itsekästä mennä toisten parisuhteen väliin. Omalla kohdallani olen tehnyt itsekkään ja myös vahvasti moraalisen valinnan olla tekemättä sitä ja olla kertomatta. On täysin mahdollista että ihastukseni joskus eroaa, mutta en näe mitään syytä miksi hän hakeutuisi silloin seuraani. En vain näe itsessäni mitään ominaisuuksia, miksi hän erotessaan kiinnostuisi minusta.

Minä ja ihastukseni olemme samassa pienessä työyhteisössä, joten kertomalla asiasta myös asemani töissä muuttuisi, riippumatta siitä mitä ihastukseni mahdollisesti tuntee. Jos ihastukseni ei vastaisikaan tunteisiini, olosuhteet töissä muuttuisivat omalta kannaltani merkittävästi huonommiksi ja se on riski jota en ole valmis ottamaan. Olen toisin sanoen asettanut työni ihastukseni edelle ja sekin on vain itseäni koskeva päätös. Työni olisi varmasti vähemmän tärkeää jos rakastuisin ihastukseeni, mutta nyt kyse on vain ihastuksesta ja kiinnostuksesta. Lisäksi riski siitä että rikon itseni lisäksi myös ihastukseni tuntuu todella pieneltä ja olen puntaroinut sen riskin tarkasti. Se on riski jonka kanssa voin elää.

Nimimerkille VaratunIkävä voisin vielä sanoa että ihastukseni vältteleminen häiritsee itseänikin ja tuntuu järjettömältä ja typerältä, mutta en näe muutakaan ulospääsyä tilanteesta, koska en ole toistaiseksi valmis vaihtamaan työpaikkaa hänen takiaan. Käytökseni saattaa aiheuttaa hänessä hämmennystä ja hän on kenties tehnyt asiasta vääriäkin johtopäätöksiä, mutta en vain pysty enkä halua nähdä häntä. On myös paljon mahdollista että hän ei ole huomannut käytöksessäni mitään outoa, koska emme vietä muutenkaan aikaa toistemme seurassa.

Tunsin ihastukseni vuosia ennenkuin huomasin ihastuneeni häneen, joten en katso häntä mitenkään vaaleanpunaisten lasien läpi, huomaan kyllä myös puutteita hänessä ja hän myös ärsyttää minua joskus käytöksellään, puheillaan ja teoillaan. Tunnemme kuitenkin vain pintapuolisesti, tiedän vain sen verran että meillä on samoja kiinnostuksen kohteita, samankaltainen huumorintaju ja luonteissammekin on paljon yhteistä. En ole kuitenkaan toistaiseksi valmis tutustumaan häneen syvällisemmin ja tilanteemme on sellainen että se ei edes tunnu luontevalta.

• siisihanoikeesti

Työpaikkasuhteet on ylipäätään huono juttu tämän sanoisin edelliselle, vaikka olisitte vapaitakin. Aloittajan juttu ei varmaan sinua muutoinkaan kosketa mitenkään, sillä kirjoittamasi perusteella et tunne mitään arkipäiväistä, moniin eri ihmisiin kohdistuvaa suurempaa tykkäämistä suurempaa kohteeseesi, sillä et näe häntä itsellesi sopivaksi vaikka olisi erottu eli et millään tavoin muuteenkaan ole mitään viestittänyt hänelle. Sinun tilanteessa ja valinnassasi on sama eroaako tuo kohteesi ja onko erottuaan tai vaikka jo aiemmin jonkun toisen kanssa. Jotkut noista ihadtuneista vaan saattaa vaieta tunteistaan, silti vältellä, ilkeillä ja olla mustasukkaisia, ilman että toinen edes tietää jonkun tuntemuksista.

• tuskallistajatyperää

Olen samaa mieltä siitä että työpaikkasuhteet ovat huono juttu ylipäätään, ne voivat tilanteesta riippuen tehdä asioista hyvinkin monimutkaisia. Toisaalta pidän työpaikalla ihastumista myös luonnollisena, kun siellä kuitenkin vietetään niin suuri osa hereilläolo ajasta. Mitä tulee sopivuudestani hänelle siitä huolimatta, että hän ihastukseni eroaisi... Se taas johtuu epävarmuudestani, ujoudesta ja todella huonosta itsetunnosta, jotka ovat seurausta siitä että minulla ei ole ylipäätään mitään kokemusta molemminpuolisista tunteista. En ole kohdellut aiempia vapaita ihastuksiani mitenkään ilkeästi tai vältellyt heitä, mutta tekemiini aloitteisiin ei ole koskaan vastattu mitenkään. Minua ei ole pyydetty edes treffeille koko elämäni aikana, tai lähestytty mitenkään muutenkaan, edes kukaan sellainen josta en ole itse ollut kiinnostunut.. Siitä johtuen olen päätellyt että en miellytä vastakkaista sukupuolta ulkonäöllisesti, joten jos nykyinen ihastukseni eroaisi, hän tuskin kiinnostuisi minusta ulkonäöstäni johtuen, vaikka muuten saattaisimme sopiakin yhteen...

• Satasen vauhdissa heitän pakin päälle kun kuulen hänen olevan varattu.

• VaratunIkävä

Onneksi et ole hän, vaikka pelkäänkin hänen ajattelevan samankaltaisesti kuin sinä. Arvostan paljon sitä, miten paljon olet asiaa pohtinut ja luovut omasta onnestasi hänen vuokseen tai ainakin uskot näin olevan tuossa tilanteessa parasta. Mutta tuo välttely kyllä häiritsee minua, saat sillä tavoin hänetkin hämilleen tai miettimään, mikä hänessä on vikana ja saatat vaan ylläpitää tuota ihastuneen tunnettasi. Jos olisit enemmän tekemisissä hänen kanssaan, voisit huomata hänenkin olevan vain "ihminen" ja ehkäpä nuo tunteetkin siitä muuttuisivat suuntaan tai toiseen.

• VaratunIkävä

Tämä meni nimimerkille "tuskallistajatyperää".

• ihanastanaisesta

hyvä pointsi sulla.ainakin itse huomannut että mitä enemmän yritän häntä unohtaa sitä enemmän hän taitaa mielessä olla.eikä taida oloa parantaa kun täällä lukemassa kaikenmaailman kaipaus viestejä..hölmöhän taidan olla :D monta kertaa päivässä katson puhelinta olisiko häneltä viestiä..itse en uskalla enää laittaa..ihan sekopäistä touhua! tunteisiin..haaveisiin on vaan helppoa paeta..herkkis kun olen ;) voimavaroja tälläinen vie...oikeastaan mikään ei tunnu enää miltään <3 kyllä rakkaus tekee kipeää.. <3

• Hävetkää

Ainoa asia mitä en hyväksy on pettäminen! Oletteko noin moraalittomia ja selkärangattomia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10500
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3615
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3381
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2895
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      221
      2281
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2223
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2053
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1658
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1486
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1396
    Aihe