Kuukautiset myöhässä, raskaustesti negaa

Dirppa

Hei
Kierron 32 pvä menossa ja kuukautisia ei kuulu. Normaali kierto 26 pvä ja säännölliset. Ehkäisyä ei ole käytetty koska meille annettiin 15v sitten tieto että lapsen saamiseen on vain pieni mahdollisuus.
Tein eilen testin eli 31 pvä kohdalla ja negaa näytti. Oishan sen pitänyt näyttää plussaa jo jos niin olisi?
Alavatsa ollu pari päivää melko kipeä. Rinnat ei ole arat tai muutakaan oiretta.
Ensi viikolle olisi mahdollisuus päästä gynelle.
Sitä vain että vieläkö pitäisi testata vai onko eka testi jo luotettava? Apteekista hain testin.

2

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • efgh

      Yleensähän tuota kehoitetaan odottelemaan viikon verran ja sitten uusimaan testi, jos vielä tarvetta on.

      Mutta noin yleisesti en pitäisi kovin ihmeellisenä, jos säännöllisessäkin kierrossa on joskus joku poikkeama. Ei se varsinaisesti ole vielä gynekologikäynnin peruste. Tai tokihan sinne saa mennä, jos siltä tuntuu, mutta ehkä hieman tarpeetonta se on. Odottelisin itse seuraavia kuukautisia ja jos silloinkaan ei ole tapahtunut mitään, miettisin uudelleen sitä lääkärikäyntiä.

      Voisiko ikä olla syy temppuilulle?

    • aikanäyttää

      Jos on raskaana, eikös sitä pidä odottaa että tilanne on ns varma ja paras käydä neuvolatestissä, ja varaa ajan ekalle neuvolakäynnille sitten. Äitiysavustuksen saantiin on jokin viikkoraja aiemmin ainakin ollut, joka pitää neuvolakäynnissä alittaa rv että saa sen- nykykäytännöstä en tiedä.
      Minulla ilmoitti raskauksista pahoinvointi iltaisin. Ja se että alamaha ei ollut kipeä, mutta rinnat arat. Ja jotkin hajut laukaisi mihin vrk aikaan tahansa oksentelun, esimerkiksi toisen henkilön toisessa huoneessa avaama simpukkapurkki, kun ovet oli auki...
      Raskaus muuten ei etene sen vauhdikkaammin, jos sen diagnosoi hätäillen. Pikemminkin pettyy, jos meneekin kesken ihan alussa kun ei ole kelpo jatkamaan. Itselleni kävi kerran näin että meni kesken toden nsiksi muutaman vk oltuani raskaana.
      Mitään etua äkkidiagnoosista siis ei ole- kun epäilee, alkoa vältettävä, samoin joutavia lääkkeitä yms, mutta töitä, muita tavallisen elämän juttuja voi tehdä.
      Vasta kun on pitemmällä ja lääkäri on määrännyt jostain syystä välttämään esimerkiksi raskaiden kantamista, on eri asia- tai alun pitäen erityisraskaudessa, mutta tähän annetaan kyllä ohjeet neuvolalääkärin toimesta.
      Kun odottaa ekaa lasta, sitä on aikalailla huoleton. Synnytyksen jälkeen en itse ymmärtänyt muuta kuin vaihtaa vaippaa, ja yrittää saada lasta imemään pian. Maito vain ei riittänyt minulta, se hävetti. Ja hävetti koko se sairaala-aika. Kotona sitten ekan jälkeen alkoi tuntua että kyllä tästä vielä, oli yöhuutoja, oli opettelua millainen tämä lapsi on, ja muistan yhä ne hetket kun ekat kerrat jokelteli. Kovin supliikkikaverilta vaikutti. Hämmennyin kun en ymmärtänyt lapseni ilmaisemista asioista mitään alkuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe