Mistä saa ruokaa

JumalaOnKusipääHomo

jos ei ole rahaa millä ostaa?

24

491

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinäparikeinoa

Marjoja ja sieniä mettässä. Sen parjaamasi seurakunnan diakonissalta. Sossusta. Mene töihin. Kerää pulloja. Myy jotain omistamaasi.

• Fuckoff

Taidat olla samanlainen kusipää kuin kokoomuksen Susanna Koski. Ei tänäpäivänä kukaan järkevä kyseenalaista köyhyyttä.

• Eimuuta

No ok. Olkoon ilman. Kukaan kotiin kanna ellei maksa. Jospa lopettaisi juopottelun jäisi ruokaan rahaa.

• Silläkinelää

Vapaaseurakunta jakaa ainakin leipää

• Omavalta

Ihan kuule tekemällä omat ja muidenkin työt. Sillä repee...

• etsi-netistä_tietoa

EU:n ruoka-apua jakaa jotkin tahot, ota selvää oman paikkakuntasi jakaja. Seurakunta auttaa vaikket kuuluisi kirkkoon. Sossu.

• Rauhotunyt

Jumala loi auringon, kuun. Tähdet js puut. Ihmiset myös. Jumalan on taivas ja maa. Herraa me tahdomme kiittää.
      Ole rauhassa, Jeesus Kristus on Kuningas.

Kirjoitettu on.linnustajan ansasta

• Omavalta

Olet hyvä sijoitus. Ei muuta. Omani vain haluun.

• Omavalta

Ja teen töitäkin sen eteen. Harva jaksais tota.

• Qeerttyi
        Omavalta kirjoitti:

Ja teen töitäkin sen eteen. Harva jaksais tota.

Mieti vähän kelle tuut nokitteleman. Sitäpaitsi kaikille ei vaan löydy työtä vaikka kuinka hakisi!

• Luonnollinentorppa

Kyllä kaikkien pitäisi kokeilla köyhänä oloa niin ymmärtäisi. Ja eivät kaikki köyhät rahojaan viinaan laita. Pahimmillaan asumis-ja muiden pakollisten maksujen jälkeen rahaa jäi palkasta 20€ loppukuuksi. Aika paljon sai käyttää mielikuvitusta että sai viikon ruuat vitosella. Eipä tarvinnut niillä linjoilla hyvin somessa kesäturvotuksista itkeä.

• pitäsrakentaa

enempi sellasia kimppa-asumiseen sopivia kolhooseja, niin voisi jakaa noita asumiskuluja.

• Qertyty

Ja sit vielä jos on lapsia. Pienituloisilla työssäkäyvilläkin on nykyisin vaikeaa kiitos sipilän sakin. Käteen jäävä raha pirnenee koko ajan. Jos olisin pääministeri niin mua hävettäis EU ruoka-apu kun samaan aikaan jaetaan rahaa ihan turhanpäiväiseen!

• no-oletko

joka ilta tehnyt isämeidän rukouksen ja muistanut kiittää taivaan isää kaikesta ruoasta mitä olet joskus saanut. Näillä pääsee jo pitkälle.

• LaskinVaanNopeasti

Tuota mihin sä rahas laitat?

Itse tossa huvikseen laskin työttömyysajan rahoja joihin oikeutettu yhteen

560 €/ kk työmarkkinatuki
      312 €/ kk yleinen asumisentuki

= 872 € / kk

Sen lisäksi tein laskurilla laskelmat Kelan sivuilla että paljonko toimeentulotukea saisin päälle.

152, 71 € Toimeentulotuki

= 1024,71 €/ kk kotona maksamalla tekemättä mitään!

Toimeentulotuessa en tiedä huomioidaanko jos on jonkinlaisessa toimenpiteessä josta saa 9 € per läsnäolopäivä, mutta jos tuota ei huomioida toimeentulotukeen työttömän tukietuudet kasvaa sitten vielä lisää.

Lasketaan että olisit työllistymistä edistävässä toiminnassa 4 päivänä viikkossa kuukaudessa

Se tekisi 9 eurosista vielä noiden päälle sitten 144 € / kk

Eli sitten kokonaissumma olisi

1168,71 € / kk

Mihin työtön ihminen jolla ei elätettäviä lapsia saa hukkuun tuollaisen summan ?

Sehän on ehkä jonkun tosi pienen palkan suuruinen raha jo!

Jotkut osa-aikaiset palkkatyöläiset saattaa tienata sanan verran

• Kaurapuuro.halpaa

Vuokra 800 €/kk. Matkakulut eikö missään saa käydä. Netti, sähkö, vakuutukset, vaatteet, ruoka, , , ym.

• LaskinVaanNopeasti
        Kaurapuuro.halpaa kirjoitti:

Vuokra 800 €/kk. Matkakulut eikö missään saa käydä. Netti, sähkö, vakuutukset, vaatteet, ruoka, , , ym.

Toimeentulotuessa otetaan huomioon vuokran suuruus.

Minulla se on pieni vuokra niin saan 152 e mutta jos minulla olisi vuokra 800 e niin toimeentulotukea saisin 527,21 €/kk työmarkkinatuen ja yleisen asumisentuen päälle.

Sähkö, kotivakuutus ja matkakuluja otetaan huomioon toimeentulotuessa.

Vaatteita tuskin yksi ihminen tarvitsee joka kuukausi ostaa

Itselle jäisi jo pelkästään tuosta kotona maaten ja ilman toimeentulotukea saadusta ruokaan laskujen jälkeen

338 euroa ( laskut joita vähensin tuloista olivat vuokra, vesi, sähkö, puhelin, netti)

338 eurolla yksi ihminen syö ja tarvittaessa ostaa yhdet housut ja kengät taikka takin jos tarvetta. Siitä maksaa myös bussiliput kuukaudella

Viinaan, matkustamiseen ja bailaukseen ei sitten ole. Eikä sillä 100-1000euron viihde tai kodinelektroniikkaa ostella mutta aika paljon on sellaista turhaa mitä ilmankin pärjää jota ei välttämättä tartte ostaa

Ja siis itse olen nyt työtön enkä nosta toimeentulotukea vaikka nähtävästi sitä sitten näköjään saisin

Elänyt tyytyväisenä tuolla 870 eurolla ja säästöön roiskinut siitäkin rahaa

• Kaurapuuro.halpaa
        LaskinVaanNopeasti kirjoitti:

Toimeentulotuessa otetaan huomioon vuokran suuruus.

Minulla se on pieni vuokra niin saan 152 e mutta jos minulla olisi vuokra 800 e niin toimeentulotukea saisin 527,21 €/kk työmarkkinatuen ja yleisen asumisentuen päälle.

Sähkö, kotivakuutus ja matkakuluja otetaan huomioon toimeentulotuessa.

Vaatteita tuskin yksi ihminen tarvitsee joka kuukausi ostaa

Itselle jäisi jo pelkästään tuosta kotona maaten ja ilman toimeentulotukea saadusta ruokaan laskujen jälkeen

338 euroa ( laskut joita vähensin tuloista olivat vuokra, vesi, sähkö, puhelin, netti)

338 eurolla yksi ihminen syö ja tarvittaessa ostaa yhdet housut ja kengät taikka takin jos tarvetta. Siitä maksaa myös bussiliput kuukaudella

Viinaan, matkustamiseen ja bailaukseen ei sitten ole. Eikä sillä 100-1000euron viihde tai kodinelektroniikkaa ostella mutta aika paljon on sellaista turhaa mitä ilmankin pärjää jota ei välttämättä tartte ostaa

Ja siis itse olen nyt työtön enkä nosta toimeentulotukea vaikka nähtävästi sitä sitten näköjään saisin

Elänyt tyytyväisenä tuolla 870 eurolla ja säästöön roiskinut siitäkin rahaa

Pääkaupunkiseudun kalliista vuokrista pitää maksaa itse monta sataa kun asumistuessa on katto.

• LaskinVaanNopeasti
        Kaurapuuro.halpaa kirjoitti:

Pääkaupunkiseudun kalliista vuokrista pitää maksaa itse monta sataa kun asumistuessa on katto.

Minää valitsimme asuntoni sillä ajatuksella että saan siitä täydet asumisentuet jos jään työttömäksi

Itsellä on ihmeen hyvin mennyt vaikka hiljattain työttömäksi jäämisen takia ruokien ostelu on vähän jäänyt siihen palkkatyössä olevan tapaan. Halvempiakin pakettaja voisin ostaa.

Saatan yhteen ruokapakettiin kuluttaa 7-18 euroa

Yksi kirjolohi kädessä niin se on jo 15-20 euroa ja siihen päälle joku 7 euron erikoissuklaaherkku

27 euroa upposi kauppaan ja minulla käsissä kirjolohi ja joku suklaalevonnainen

27 eurolla olisi saanut viikon ruuat jääkaappiin eli kaksi ruokakassillista tavaraa niin minäpä kannan kahta pakettia kotiin

Sitä se on kun tottunut palkkatuloihin. Kaupassa ei katso kilohintoja ja etsi halvinta vaan ostaa vähän mitä mieli tekee hinnasta viis.

Siltikään en ole kokenut tukiani liian pieniksi ja riittämättömiksi

• realisti

Teoriaa asumiskulut 44neliön asunto 500€/kk, vesi 22e, Vakuutukset 25€/kk, Sairaskulut 140 €/kk,lääkket 160€/kk, sähkö 40€/kk,
        Puhelin 15€/kk internet 15€/kk.
        Kulut /kk. 917,, tässä ei ole ruokaa. Tämä on tyypillinen näkymä monella ikäihmisellä eli eläkeläisellä esimerkiksi. Eläkeläisen tulot, kansaeläke 628 euroa. teoreettinen asumistuki 296.
        Tässä ei ole matkakuluja, joita tulee sairaalassa käynnistä.
        Jos kerran haluat toimeentulotukea saada, niin sinun pitää kaiketi maksaa ensin laskut, mutta kuinka maksat laskusi, kun tulot eivät edes riitä niihin, mikäli aiot syödä jotakin.
        Kannattaisikohan miettiä, kun hintatasoa nostetaan kaupoissa, mutta sen sijaan köyhyysrajan alla elää suomessa yli 100000 vanhusta ja sama koskee kyllä työttömiä lapsiperheitä. Suomessa eläkkeet on jäädytetty ja ne ovat olleet samat suuruudeltaan vuodesta 2000. Hinnat ovat kyllä nousseet, mutta pienituloisella ei todellakaan jää käteen mitään.
        https://stm.fi/iakkaiden-palvelut
        https://stm.fi/julkaisu?pubid=URN:ISBN:978-952-00-3385-9
        Monet ovat tahtomattaan siinä elämäntilanteessa, että heillä on tuloihin nähden huomattavat kulut, Koska aikanaan maksetut eläkkeet ja nykyinen hintataso eivät kohtaa ollenkaan. Esimerkiksi. 3000 markkaa saanut kuukaudessa on tyypillinen sen ajan pienituloisen naisen palkka. Euroissa tuo on 600. Tästä kertyvä eläke 200 euroa- verot 50 kansaneläke laskurin mukaan.
        Hän on maksanut aikanaan asunnon velattomaksi ja nyt sitten taloyhtiössä uusitaan kaikki, hän asuu siis omistusasunnossa. Otetaan huomioon realismi. Hänen huoneistoonsa kohdistuva kokonaismaksuvelvoite, kun vesi ja viemärit uusitaan, sekä sähköt uusitaan ja taloyhtiön julkisivu sekä lämmitysjärjestelmä. Näiden kokonaiskustannus k.o. huoneistoon on 28-34000 euroa.
        Kysymys, mistä pienituloinen eläkeläinen saa lainaa. Pankki ei anna, koska hänellä on suuret sairauskustannukset. Ainoa vaihtoehto on siis taloyhtiön ottama laina, joka nostaa hänen vastikettaa noin 350 eurolla kuukaudessa, vastike aikaisemmin 217 euroa.
        Nyt kun aikasi kuluksi lasket, niin muista tämä. Laskut maksetaan ajallaan ja vain maksetut laskut huomioidaan toimeentulotuessa.
        Hän on kuitenkin tehnyt ikänsä töitä ja maksanut veronsa. Näinkö me kohtelemme heitä, jotka ovat sotineen isänmaan puolesta ja antaneet kaikkensa.
        Tämä ongelma on rakenteellinen ja yhteiskuntapoliittinen, se on tiedostettu jo kauan, mutta asian eteen ei ole tehty juuri mitään.
        Asunnon myyntiä on turha ehdoittaa, se ei yksinkertaisesti muuttotappio paikkakunnalla ole järkevää. Ei mene kaupaksi Tai siitä saatava hinta on esim.15000€. tuolla ei saa mistään asuntoa ja ihmistä et voi pakottaa lähtemään omasta kodistaan.
        Leivänjakopaikat ja muut avustuskohteet onkin jo tuotu aikaisemmin esille asiallisesti.

• Kaurapuuro.halpaa
    • konsti

Jotkut joutuu etsimään kaupan roskiksesta iltamyöhällä tai aamulla aikaisin miten nyt kehtaakaan. Siellä on kolhiintuneita hedelmiä ja vihanneksia. Leipä, leikkele ym. avaamattomia päiväyspakkauksia jollei hyvä arki ole niitä lahjoituksena saanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2805
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2645
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      269
      1582
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1184
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      889
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe