Mustasukkaisuus

Pate20

Onko kellään hyviä ideoita välttää mustasukkaisuutta. Elikkäs tuossa sunnuntaina erosimme ihanan tyttöystävämme kanssa pidin hänestä paljon ja välitän paljon hänestä. Olen alkanut tuntemaan ero ahdistuksen lisäksi mustasukkaisuutta, esim exsäni on menossa lähiaikoina laivalle noh tiedän että hän jos löytää hyvännäköisen miehen hän käy hänen kanssa panemassa ainakin näin ennen minua kun olemme jutelleet edellisistä seksikumppaneista yms. Noh nyt tämä asia häiritsee itseäni ettähän kävisi panemassa muita miehiä vaikka se onkin ihan normaalia. Erosimme sulassa sovussa ja aiomme pysyä kavereina hetken hiljaisuuden jälkeen. Suhteemme aikanakin kun juttelimme ex naisen panoista jossain vaiheessa se häiritsi ja auheutti hiemna mustasukkaisuutta.

7

267

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MOT. Taas yksi todiste sille, että miehilläe todellakin merkitsee naisen seksuaalihistoria.

Alkup kysymykseen.

En tiedä mikä tuohon auttaisi. Kaipa se on ihan normaalia, jos on välittänyt toisesta. Tuo pysytään ystävinä on hyvin usein paskapuhetta. Ei tietenkään vihamiehiä tarvitse olla, mutta jos harmittaa, niin harmittaa.

Hyvin usein tuo eron jälkeinen aika menee vielä niiden uusien kumppaneiden näytösluonteiseksi tapailuksi.

"Yks kaks Virpi onkin ylimielinen ja kylmä
      Siirtyy arvoasteikossa hiukan parempien seuraan
      Liikkuu eri paikoissa ja jostain syystä tuntuu
      Että kaikki muut sen tietävät
      Missä niin
      Ja kenen kanssa

Yks kaks Virpi kiinnostaa sua enemmän kuin ennen
      Samat ilmeet, samat liikkeet, mutta jotain muuttunut on
      Sillä kun sen kohtaat sattumalta
      Keskiyöllä narikassa, tuntuu aivan niin kuin
      Joku potkis sua naamaan"

• Kiuytt

Mene puhumaan jonkun terapeutin kanssa. Oikeasti. Tuo helposti riistäytyy käsistä ja teet sillä tuhoa, mitä et ikinä tekisi ilman mustasukkaisuutta. Omassa lähipiirissä nainen joutui hankkimaan exälleen lähestymiskiellon ja asui luonani pari viikkoa, ettei exä häiritsisi (exä jostain syystä pelkäsi minua). Tämä ex kun oli nähnyt kaverini istumassa jonkun miehen kanssa kahvilassa ja siitähän oli alkanut "vitun huora, heti panemassa jotakuta" - viestittely. Fiksu mies ollut aiemmin, tuli puun takaa kaverilleni, että tällainen vastaanotto eron jälkeen.

• Neuvoisin_näin

Mustasukkaisuus on siitä jännä tunne, että se muistuttaa vihaa.

Koska olet mustasukkainen exästäsi, te ette ole eronneet ”kavereina”. Sulla on häntä kohtaan tunteita, ja myös arvatenkin eron tuomat tunteet käsittelemättä ja hyväksymättä.

Pääset eroon mustasukkaisuudesta kun hyväksyt nuo tunteet ja myönnät ne. Ero ehkä teki kipeää, itsetunto sai kolhun, sinuun sattuu kun ajattelet naista toisen miehen kanssa, olet ehkä pettynyt, katkerakin, epävarma, halusitko omistaa toisen, oletko surullinen - jotakin tämmöistä.
      Etsi tunteesi ja kohtaa ne, tunnista myös mustasukkaisuus ja miltä se tuntuu. Se on henkistä kasvua ja sillä siitä eroon pääsee.

• 7470

Olen ollut avioliittoome alusta alkaen sitä mieltä, että jos vaimoni tavoittaa jostakin minua paremman miehem niin hänen velvollisuutensa on tarttua mahdollisuuteen.
      Miksi siis olisin mustasukkainen?

• ValkoisetSukat

Mustasukkaisuudella on aika vähän tekemistä rationaalisen päättelyn kanssa kuten esitit. Mustasukkaisuus kun on tunne ja sen syyt ovat usein hyvin syvällä.
        Et itse tuota tunnetta selvästikään ole kokenut.

• 7470
        ValkoisetSukat kirjoitti:

Mustasukkaisuudella on aika vähän tekemistä rationaalisen päättelyn kanssa kuten esitit. Mustasukkaisuus kun on tunne ja sen syyt ovat usein hyvin syvällä.
        Et itse tuota tunnetta selvästikään ole kokenut.

En ole kokenut mutta olen ollut paikalla todistamassa kuvitellun mustasukkaisuuden seurausta.
        Vaimoa turpiin ja vielä uhoamalla, että kun hän ( ukko ) lyö niin se myöskin koskee.
        Kyse oli pitkäaikaisesta tuttavaperheestämme ja tapaus oli meille täydellinen yllätys.
        Miten se suhde kohenee turpiin vetämällä?

Tai toinen tuttava pariskuntamme jonka mies mm. makasi ok:n kuistin lattialla vahtien sitä kenen kanssa hänen vaimonsa tulee töistä. Tämä johtikin sittemmin eroon.

Onhan näitä ties miten paljon. En vaan tajua! Ihmiset itse tekevät elämänsä vaikeaksi ja tuhoavat parisuhteensa.
        Jos tuota esiintyisi seurusteluvaiheessa niin silloin olisi yksinkertaista kääntää selät vastakkain jos kyse ei olisi ollut virhetulkinnasta. Huom. Yksikkö!

• Terapiaan

Mustispipi on omistajansa sairaus, harhainen ja sairas mielikuvitusmaailma. Sillä ei ole mitään tekemistä kenenkään muun kanssa, ei myöskään partneriksi valitun ihmisen kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      209
      7179
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4692
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4584
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3322
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1975
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      30
      1748
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1737
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      41
      1600
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1499
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1267
    Aihe