Anna minun

Enemmänkuin

koskettaa. Antaisitko.

On pelottavaa, kun toinen ihminen katsoo silmiin niin kauan, niin luottavasti, että katse luo reitin syvään kohtaan. Se on pelottavaa.

Sellainen surullinen, vaikka luottava katse ojentaa puolet taakasta toiselle, ota, ota tästä ja auta minua, sellainen katse velvoittaa. Onhan se pelottavaa.

Mutta mitä olisi ilman tuota katsetta, joka ihmisten välille luo syvän ymmärryksen? Mitä olisi ilman ymmärrystä, joka näyttää ihmisestä pienen paljaan lapsen, yksinäisten päivien ja öiden kivun, piinaavan halun olla osa ihmisistä muodostuvaa joukkoa jotta oppisi käyttäytymään lajityypillisesti, hyväksytysti, kelpaavasti?

Yhtyä johonkin, olla toisen ihmisen kanssa yhteensä kaksi.

Olennaista tässä ei ole se, onko sinulla halu olla minun kanssani yhteensä kaksi, tai onko minulla halu olla sinun kanssasi yhteensä kaksi. On matka, jota teemme, en puhu tunteista (jotka lopulta kuuluvat pinnallisen, alati muuttuvien, epäluotettavien asioiden kategoriaan), puhun siitä, että tukeudumme toisiimme, eikö niin, tällä taivaansinisellä polulla, opetellen hengittämään juuri nyt, juuri tässä hetkessä.

Anna minun koskettaa siis. Ei ei, säästä itseäsi tekemästä johtopäätöksia; kerroinhan, että tunteet ovat epäluotettavia. Ei mietitä motiiveja. Minä olen hyväksynyt viime aikoina paljon asioita. Koskettaminen tuntuisi hyvältä ja oikealta. Koska miljoona sanaa on jo sanottu, ja on kirjoitettu mitä on kirjoitettu. Kun sanat loppuvat ja kun toisen kanssa voi olla hiljaa, kämmenselän, niskan, ranteen koskettaminen olisi jatkumo sanoille, joiden merkitys on riittämätön.

20

687

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saanko vetäistä saparosta?

• Ehheh

Mikä ettei. Siat tosin eivät tietääkseni ole kovin notkeita otuksia, että jos meinaat saparoosi yltää, joudut ehkä harrastamaan jonkin verran liikuntaa.

• eimuutatähän

Antaisin, mutta siihen kosketukseen on pitkä luottamuksen matka.

• Nmies

Jos olisit kaivattuni jonka menetin eilen, niin kyllä tahdon yhtyä kanssasi kahdeksi.😍

• Jokunainenvaan

Huh, mikä kirjoitus... Veti aika tyhjäksi olon, osasit kyllä pukea kaiken tämän myllerryksen sanoiksi. Kiitos tästä ja mukavaa päivää :)

• eiketätahansa

Onhan se niin että koskettaminen ja halaaminen tuntuvat hyvältä, mutta ensin täytyy tutustua ihmiseen paremmin.

• Ollaolemassa

Kirjoituksesi koskettaa minua, annoin luvan niin tapahtua tai en, samoin teki joskus hänen katseensakin.
      Tunteet ovat kuten sanot häilyviä, mutta se onkin vain pintaa. Syvällä sisimmässäni olen kaivannut tuota syvyyttä, jota haluan tietoisesti saada osakseni. Haluan tietää itsestäni sen, jota vain hän voi olemuksellaan kertoa minusta.

• Hieno kirjoitus. Jää mieleen, koskettaa jo ja syvältä. Joskus olisi hyvä laittaa suoraan näin herkät kin toiveet.

Kaivatulleni tämä https://youtu.be/X-_qKejzbYU

Nyt todellisuuteen 😚

• jiimies

Oliko tämä miehelle?

• Enemmänkuin

Kyllä.

• tuskinon
        Enemmänkuin kirjoitti:

Kyllä.

J-miehelle J-naiselta?

• Enemmänkuin
        tuskinon kirjoitti:

J-miehelle J-naiselta?

En ole J-nainen. Toivottavasti löydät etsimäsi.

• Vkgdtyjbll

Olis J naiselta M miehelle...

• Kiitosjoo

Oli paljon asiaa(kin)

• KosketatMinua

Niin, ei sanoja aina tarvita yhteyden luomiseen, syvänkin.
      Katseesi perusteella uskaltaisin ehkä koskeakin sinua, vaikka emme ns virallisesti tunne toisiamme.

• kirjoitat

Kyllä hyvin! Antaisin koskettaa jos vain tahdot koskettaa.

• kirjoitat

Tuo viimeinen lause osuu eniten.

• Enemmänkuin
        kirjoitat kirjoitti:

Tuo viimeinen lause osuu eniten.

Mikä siinä osuu ja minkä vuoksi?

• kirjoitat
        Enemmänkuin kirjoitti:

Mikä siinä osuu ja minkä vuoksi?

Koska sanat ovat riittämättömiä muuten. Ihan vain omasta puolesta sanoin noin, toivon vain että hän pitäisi.

• 70-luvunlapset

Sanat on usein, useimmiten, riittämättömiä. Ihmisten pitäis enemmän käyttää kehonkieleltä kommunikoinnissa. Koskettaminen on myös platonista. Ei sen tarvii heti tarkoittaa, että haluun sun kans peittoa heiluttamaan!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10530
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3625
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3401
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      65
      2917
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      223
      2290
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2223
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2063
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1658
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1506
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1396
    Aihe