On se mrkillistä kommenttia, kun karhuja vihataan. Isompi uhka ovat hirvet, varsinkin liikentessä, maanteillä. Harvoin ihminen menettää henkensä karhujen takia. Hirvi on vaaraton l eläin metsässä liikkujalle, mutta liikenteessä maanteillä todellinen uhka.
Metsästäjät käyvät vähiin. Metsästys ei nykynuorisoa kiinosta. Kuka tulevaisuudessa hirviä ampuu? Ei kukaan. Hirvet ovat vaarana maanteillä ja syövät metsäntaimikot pilalle. Karhu on vaaraton, kun muistaa metsässä liikkuessaan pitää ääntä.
Kumpi isompi haitta karhut vai hirvet?
8
228
Vastaukset
- haittoja.riittää
Minusta oravat on pahimpia kun ne pudottelee käpyjä varomattomasti puusta? Monet kerrat on ollut läheltäpiti tilanteita metsässä kulkiessa!
Toinen on sitten thaimaalaiset marjanpoimijat kun ne haravoi metsänphjalta kävyt ja männyn neulasia, sekä mustikan ja puolukan varpuja niihin pyttyihinsä? Sääli vain jos vaikka kyykäärme sattuu kohdalle niin ne haravoi senkin siihen pyttyynsä, niin kiivas niillä on työtahti! Molempia on metsästettävä, jotta kannat pysyvät kurissa. Niille, jotka väittävät, että kyllä luonto hoitaa ilman ihmistäkin, sanon, puppupuhetta. Ihminen on osa luontoa. Ammoisista ajoista ihminen on metsästänyt. Aikoinaan toki elääksensä, nyt metsästää enemmän muista syistä. Jos ihminen lopettaisi nyt kokonaan kaikenlaisen metsästyksen, se, se vastasta aiheuttaisi tasapainon järkkymisen. Esim. karhukannat kasvaisivat kestämättömän suuriksi. Samoin voisi käydä susikannan osalta. Tosin suurpetokannan räjähdysmäinen kasvu pitäisi hirvikantaa todennäköisesti pienenä. Rehellinen kun olen, niin maistuu se hirvenliha minunkin lautasella.
Tuo, miten nopeasti Lieksassa kaatuivat nuo 37 karhua, on osoitus siitä miten runsas on karhukantamme. Yksi lupa siitä puuttuu, mutta se ei käsittääkseni ole yleisessä käytössä.
Minä heitän lonkalta, että Lieksaan jäi erittäin elinvoimainen karhukanta. 100–120 yksilöä! Eli ei huolta heillä, jotka nalleja halajavat.- kalle.karhu
Kyllä minusta ehdottomasti suurin haitta luonnole ja ihmiskunnalle ovat lieksalaiset...
- oiyuiutgueywfqhg
Karhunlihaa en söisi vaikka maksettaisi, ja aikoinaan söin hirvenlihaa ja ei sekään ole kummoista, aika vahva riistanmaku! Mileuummin syön naudan, sian ja broilerinlihaa! kalle.karhu nimierkillä homo yritti olla vitsikäs!
- kalle.karhu
En yrittänyt olla, vaan minähän olen! Taidatkin pitää gay-huumorista, valitettavasti saat nyt tyytyä tähän heterojuttuun...
Varmaan mieluummin söisitkin nautaa, sikaa, broileria mutta taitaapa ruokavaliosi rajoittua kuitenkin tokmannin lauantaimakkaraan 1,99€/kg, mutta oivaa evästä lieksalaiselle sekin, voipa mennä jopa yli odotuksen...
Muutenkin ihan hyvä ettei lieksalaiset sinne metsään menisi. Tulee vain valtiolle kalliiksi etsiä eksyneitä lieksalaisia sieltä korvesta, en tosi näe syytä miksi niitä pitäisi etsiä...
- johntravoltanserkku
Hirvelle paras paikka olisi pakastin. Kannaksi Suomessa riittäisi kaksi kpl. Korkeasaaressa ja nekin samaa sukupuolta.
- Vinkulavonkula
Miksi Aller ei noudata omia sääntöjään!! Mitä hittoa Lieksa palstalle kuuluu jonkun 95-vuotiaan mummelin Brittiäisessä Kolumbiassa ulos ajamat keittiökarhut, Kanadassa.
https://www.seiska.fi/Oho/95-vuotias-nainen-ajoi-karhun-kahdesti-ulos-kotoaan-Katso-video/1133866?_ga=2.86329371.206060072.1535122600-731948080.1535122600 - ei.ne.kuulu
Ja miksi suvakkien kommentit kuuluu lieksan palstalle jos täällä on vain rasisteja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 888139
- 896228
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556178Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344721- 503235
- 363224
- 442779
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412705- 432661
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo562522