Kanien totuttaminen toisiinsa!!!

Tarvisin apua kanien totuttamisessa toisiinsa! Mulla on 6v kani Tuomas jonka sisko kuoli viikko sitten lauantaina. Tämä oli kova paikka niin minulle kuin varmasti kanillekkin. Nämä viettivät koko elämänsä yhdessä. No hommattiin torstaina Tuomakselle kaveri joka on tyttö, sussu (noin vuoden ikäinen, serkkuni antoi) Tuomas on kastroitu ja on luonteeltaan aika ärhäkäs. Annoin tietysti sussun tutustua uuteen ympäristöön ja minuun ihan rauhassa. Laitoin välillä kanit nuuskimaan toisiaan häkkien läpi ja eilen päästin kummatkin vapaaksi kummallekkin aika vieraaseen tilaan. He haistelivat toisiaan ja tuomas meni sussun päälle ja teki sitä lähes koko ajan. No.. Tänään sitten tein todennäköisestk aika suurenkin virheen. Vein tuomaksen sussun huoneeseen (jossa tuomas ja hänen siskonsa nuppu olivat viettäneet joka talven) ja siellähän oli sitten kummankin hajuja ja ensimmäisenä tuomas alkoi merkkaamaan reviiriään paikkoihin joihin sussukim oli merkannut aiemmin. No siinähän syntyi sitten kova tappelu (kumpikaan ei kuitenkaan purrut toisiaan). Tuomaksessa on sekoitusta kääpiö - ja leijonanharjaskanista ja on huomattavasti pienempi sussusta. Minä menin heidän tappelun väliin ja otin tuomaksen pois koska minua pelotti että sussu vahingoittaa häntä. En siis tarkalleen tiedä kumpi tämän tappelun oikein aloitti, varmaan vähän kumpikin koska kummankin reviiriä oli samassa tilassa. Tämä oli suuri virhe kun vein heidät tilaan jossa on kummankin reviiriä! Onko mitenkään mahdollista että heistä voi tulla vielä hyviä ystäviä. Tuomas on ollut koko elämänsä nupun kanssa ja nyr huomaa että nuppua ei ole. Onko mitään mahdollisuutta tutustuttaa uuteen kaniin vai onko parempi viedä sussu takaisin entiselle omistajalleen ja antaa tuomakselle joka päivä paljon rakkautta. Voiko kani masentua yksinäisenä? Tuossa ompi monta kysymystä johon haluaisin vastauksen ja toivon että joku haluaisi auttaa etten tee lisää virheitä niinkuin tänään... Kiitos jo valmiiksi niille jotka auttavat!

3

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alsku

      Mielestäni sun kannattaisi uudestaan laittaa ne häkin läpi tustustumaan vähän, ja varovasti edetä siitä eteenpäin. Ei paikkaan, joka on jommankumman reviiriä. Älä kiirehdi, rauhassa vaan pikkuhiljaa totutellen. Kyllä niistä voi vielä tulla hyviäkin kavereita. :)

      • Kiitos vastauksestasi! Kävikin ilmi että tämä kani olikin poika vaikka edellinen omistaja sanoi seb olevan tyttö, myytiin kani pois. Nyt tuomas on taas yksin, seuraava kysymykseni onkin voiko sen opetella sisäsiistiksi? Se on asustellut ulkotiloissa, kunnostetussa tallissa. Siellä se kyllä on tehnyr tarpeensa laatikkoon mutta osaisikohan se olla sisällä siististi.. En viitsi vielä testata kun sillä on karvanlähtöaika ja äitini on vähän allerginen.


      • RogerRabbit
        Kanienrakastaja kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Kävikin ilmi että tämä kani olikin poika vaikka edellinen omistaja sanoi seb olevan tyttö, myytiin kani pois. Nyt tuomas on taas yksin, seuraava kysymykseni onkin voiko sen opetella sisäsiistiksi? Se on asustellut ulkotiloissa, kunnostetussa tallissa. Siellä se kyllä on tehnyr tarpeensa laatikkoon mutta osaisikohan se olla sisällä siististi.. En viitsi vielä testata kun sillä on karvanlähtöaika ja äitini on vähän allerginen.

        Eikö tullut mieleen, että sen uuden kanin olisi voinut kastroida?
        En ottaisi kania sisätiloihin jos äiti on " vähän allerginen".
        Tuossa hieman luettavaa:
        http://www.pesu.org/kanin-hoito-ohjeet


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe